Se indlæg
mine erfaringer
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/04-2012 06:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Klovn skrev: Når man er gift er man efter den Danske lov forsørger,er du gift med en pige fra thailand,kan du regne med at du skal forsørge pigens mor Jeg kan faktisk huske at jeg på den Danske ambassade i BKK fik fortalt af en medarbejder at efter thailandsk lov skal manden kunne forsørge konen, af samme grund skulle de se bankoplysninger/kontoudskrifter for at vurdere om manden har penge/fast indtægt til at kunne forsørge... Jeg ved ikke om det mest er symbolsk el. den lov bliver taget alvorligt. Men gad vide om det nogensiden har været et problem? Jeg var fx. kun på SU da jeg blev gift. Så nej, det er ikke altid en god forretning at blive thaigift. Ihvertfald ikke i starten. Men så er der så mange andre fordele. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 21/04-2012 08:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
rinpoche skrev: patirak skrev: Lad mig komme med nogle andre eksempler, når det gælder "penge" i Thailand. Stort set alle i Thailand gambler på en eller anden måde. Det skyldes sikkert "Lucky" begrebet. Her er man ikke Ludoman, hvis man spiller alt op... Nej, man er bare pisse "Unlucky" og den eneste løsning er at tage nogle flere gange i templet og få sin "Luck" tilbage, så man kan spille videre. Nogle gange går de over gevind for at finde deres gode held i forb. med at spille. Jeg har en ven, der ejer et resort. Han er glad for fisk, og har et par store akvarier der står ud til vejen til fri beskuelse for forbipasserende. I disse akvarier holder han flowerhornfish, Plaa Mår Sii. Aftegningerne på deres sider minder om kinesiske skrifttegn. Han bemærkede hvorledes nogle forbipasserende stoppede op, og lavede notater på et stykke papir. Det undrede ham såre, forståeligt nok. Ved nærmere efterforskning og udspørgen, viste det sig at de lokale forsøgte at aflæse lucky numbers på fiskenes sider. Min kæreste havde engang et større project igang med billeder af hendes afdøde mor og far. På billederne var der røg fra røgelsespinde, som hun var overbevist om var tegn fra hendes forældre på lucky numbers. Jeg kunne ikke lade være med at smile, da hun gik igang med hendes lange og ret indviklede forklaring. Hvad kunne jeg gøre andet end at støtte hende... så jeg skannede billederne ind til hende, så hun kunne studere billederne nærmere på computer. Efter at have zoomet, vendt og drejet billederne flere gange, var hun klar med resultatet. Så afsted og spille lottery... Ja, gæt selv... vi vandt selvfølgelig ikke... Men hvad pokker, så gik der jo en halv dag med det - og imens det stod på så havde kæresten store drømme om at det der skulle købes, når vi vandt. |
|
|
flyer |
Lagt på d. 21/04-2012 08:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Hvorfor alle de bekymringer.... Som min bror siger: "penge er kun et simpelt betalingsmiddel" Gid I alle måtte vinde i lotto iaften! God weekend Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 21/04-2012 09:08
|
flyer skrev: Hvorfor alle de bekymringer.... Som min bror siger: "penge er kun et simpelt betalingsmiddel" Gid I alle måtte vinde i lotto iaften! God weekend I lige måde Flyer og ja, penge har først værdi når de bliver brugt....ikke sandt? Man siger også at "det bedste ved at have penge er at kunne give" |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 21/04-2012 10:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Flyer & JS, Husk lige at der også blev sagt : Penge gør ingen lykke men dertil ville Jeg tilføje : Men det er en forbandet God måde at være ullykkelig på . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 21/04-2012 10:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
golfer skrev: .............................Når jeg engang imellem er i Danmark bliver jeg altid iriteret over hvor meget man taler om materialistiske ting (køb af ny dit og dat) - nu interesserer sådanne ting mig absolut nul (ja jeg ved godt at jeg er underlig/anderledes på det punkt), men det er dejligt befriende at være sammen med kæresten og hendes familie eller veninder - her man er helt ligeglad med hvilket spisestel man spiser af. Det vigtige er man kan spise sig mæt og drikke lidt alkohol og snakke/grine/synge osv. Men disse simple behov er vi jo selvfølgelig kommet ud over i Danmark. Det kan Jeg kun nikke genkende til: i slutningen af 60 ene, når folk spurgte mig om hvad Jeg synes om Danskerne var mit standard svar : Penge - Penge - Penge. Når jeg blev så spurgte om at uddybbe udsagnet så var min egen forklaring:<< Når jeg lytter til mine danske venner - kollegaer - bekendte er ofte deres diskutioner - hyggesnak forbundet med et eller andet værdi : - Kvinderne : << Jeg var i Magasin eller HM igår og har købte mig en kjole og den kostede 400kr >> Hvorfor pokker kunne de ikke nøjes med bare at sige at den var flot eller at det var lige hvad jeg ønskede mig. - Mændene : << Jeg var i byen i aftes med gutterne og jeg brugte 550kr >> (OK, det var dengang hvor ens månedsløn var knap 15-1600kr, på fabrikken). Også her hvorfor ikke nøjes med at sige at De havde haft en hyggelig aften på Landsbyen (Herning) og måske at Poul Erik blev hamrende fuld og derfor kom ikke på arbejde i dag . Så det er ikke kun i Thailand at man er "pengefikseret", dog i en størere grad i LOS end i DK, men det skyldes den store fattigdom der hersker i landet og det er enhver menneskes drøm at komme væk fra disse tilstande, så igen er pengene den bedste middel dertil. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
thomasksmed |
Lagt på d. 21/04-2012 11:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
ja i dk. Er man meget penge fikseret hvorfor mon ? af samme grund som i Thailand du kommer ikke ret langt uden mønt på lommen Og man kan ikke leve ret lang tid på kærlighed og kildevand husk det. Og det undre mig mere at man kun tænker på at rage til sig her i thailand det er stik imod hvad budda stå for Og jeg har aldrig mødt så mange mennesker der bare sige jeg vil bare finde en der kan forsørge mig OG min familie hvad med de fik hænderne op af lommen og kom i gang selv, jeg har knoklet som en sindsyg for det jeg har ingen har foræret mig en skid. det er en syg holdning her at man bare skal forsørges have bil hus og hele lortet uden at lave en skid og hvis stodderen ikke slipper gysserne er han bare en chep charlie vor herre til hest hvor jeg har set meget skrammel her og har mistet meget for de mennesker her. de er også rasister tænk hvis vi i tivoli sage der kommer en thai eller muslim han skal betale 3 gange så meget for at komme ind allle de ting opdagen man ikke på en ferie kun ved at bo her. Nej penge er ikke alt men næsten så vågn op for det er for sent. |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 21/04-2012 15:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu er der jo orden i tingerne på det danske arbejdsmarked,og har man ikke arbejde er der dagpenge, så det der med at få hænderne op af lommen og komme igang, holder ikke igang med hvad ? herude er det sådant intet arbejde ingen penge og ja jeg bor herude og må være dum for jeg kan ikke se dit problem men du bor også herude og kan se problemet, så må du være dummere ellers rejste du hjem bor herude og kan se problemet |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 07:59
|
golfer skrev: patirak skrev: Generelt så synes jeg at Thaier er nogle af de mest pengefokuserede mennesker på jordkloden (lige pånær min danske eks-kone, som slår alle rekorder . Der findes selvfølgelig undtagelser, men det er ikke mange efter min mening... Alt går op i hvem der ejer hvad, om hvor stort ens hus er, hvor meget det har kostet, de seneste lotteri cifre, om man har en bil eller ej, hvor stor en Sin Sod nabo pigen fik... osv. Når jeg i ny og næ stikker min kærestes gamle moster på 87 år 1000 Bath, så beder hun for at jeg må blive millionær og vinde i lotto - selvom jeg egentlig helst ville have hun bad om godt helbred og at jeg måtte forblive lykkelig. Nej, pengene først - så må helbredet og lykken komme bagefter... Det sjove er, at Thaier - ihvertfald hvis man tager ud på bøh-landet - også udmærker sig ved at være enormt dovne samtidig med de kun tænker på penge. Før eller efter høsten, så sidder de mest på sin flade og håber på noget "luck", så der falder nogle BATH ned fra himlen direkte i skødet på dem. Eller også beder de til, at der kommer en dum farang forbi og giver dem nogle penge. Skal man være ekstra lucky, så inviterer man da lige nogle munke hjem til frokost sammen med naboerne. Så får man også vist naboerne hvor rig man er blevet og munkene... Ja, de skal selvfølgelig have en kuvert med PENGE inden de fiser af. Er man heldig og har en Farang i fælden, så får man ham til at betale gildet Her er tale om mennesker, der uden kvaler sender deres døtre afsted til Bangkok eller Pattaya for at tjene penge ind til familien via prostitution. Hvilken normal far eller mor ville overhovedet tage den chance med sit eget barn? - udover altså lige en pengegrisk og doven thailænder, hvis største mål er at få det største hus i nabolaget. Moral, etik og ansvarsfølelse er der ikke noget af... Jeg elsker Thailand og jeg elsker befolkning - men ved "buddhas søde grød" hvor jeg dog hader den konstante fokus på penge, som man ofte møder i Thailand og hos thailændere. Især hvis man tager udenfor Bangkok. Thaier er ikke dumme, når det kommer til at skaffe penge ved at lave mindst muligt. Og det er naive Faranger der er skyld i, at de et langt stykke hen ad vejen tænker som de gør. Nogle forærer rask væk huse, biler og deres opsparinger bort for et par smil og nogle ture i kanen. Hvorfor spille Lotto, når man kan spille på en Farang til langt bedre odds? Jeg er enig i at Thai'erne tænker meget på penge, men det er da klart når man tænker på hvor lidt de generelt har at gøre med. De eneste der tænker og taler mere om penge (eller rettere hvad alting koster) er falanger'ne i Pattaya - for det er sgu da aldeles kedeligt at høre på i længden. Jeg kan ikke helt genkende billedet når jeg ser på min kæreste og hendes familie (=bror+kone). Jeg skal naturligvis invitere og betale for restaurant besøg - de kan jo ganske enkelt ikke betale for den slags "luksus", men min løn er jo mange gange deres løn, så det ser jeg ikke som noget problem. De er enormt taknemmelige for disse restaurantbesøg og jeg føler heller ikke af at de absolut skal "udnytte mig" når "vi går ud" de er ganske beskedne i deres valg af mad og drikke. Min pige ved godt at jeg ikke kan lidt at hun inviterer gæster uden min vidende og accept så det er hun holdt med (jeg har yderst sjældent sagt nej til hendes foreslag af gæster, men jeg vil gerne vide ting på forhånd). Jeg finder som selvfed dansker egentlig Thaiernes liv sørgeligt. Min kæreste's bror + kone arbejder 10-11 timer om dagen 6 dage om ugen - og deres løn er ganske beskeden målt med dansk målestok også selvom de har fornuftige jobs og givet tjener mere end gennemsnits Thai'en, så jeg er da kun glad for at kunne invitere dem til lidt glædelig oplevelse (sådan ser det ud til at de betragter disse restaurantbesøg). Det er jo småbeløb for en dansker - så hvorfor ikke glæde sig med dem istedet for at sidde og surmule ved tanken om at regningen lander i din hånd. Når jeg engang imellem er i Danmark bliver jeg altid iriteret over hvor meget man taler om materialistiske ting (køb af ny dit og dat) - nu interesserer sådanne ting mig absolut nul (ja jeg ved godt at jeg er underlig/anderledes på det punkt), men det er dejligt befriende at være sammen med kæresten og hendes familie eller veninder - her man er helt ligeglad med hvilket spisestel man spiser af. Det vigtige er man kan spise sig mæt og drikke lidt alkohol og snakke/grine/synge osv. Men disse simple behov er vi jo selvfølgelig kommet ud over i Danmark. Hej Golfer... Super indlæg, der præcis viser hvordan Thaier også er... |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 09:06
|
thomasksmed skrev: Og jeg har aldrig mødt så mange mennesker der bare sige jeg vil bare finde en der kan forsørge mig OG min familie hvad med de fik hænderne op af lommen og kom i gang selv, jeg har knoklet som en sindsyg for det jeg har ingen har foræret mig en skid. det er en syg holdning her at man bare skal forsørges have bil hus og hele lortet uden at lave en skid og hvis stodderen ikke slipper gysserne er han bare en chep charlie vor herre til hest hvor jeg har set meget skrammel her og har mistet meget for de mennesker her. de er også rasister tænk hvis vi i tivoli sage der kommer en thai eller muslim han skal betale 3 gange så meget for at komme ind allle de ting opdagen man ikke på en ferie kun ved at bo her. Ja, i Asien går pengene meget den ene vej og det er sjældent der er noget der ryger den anden vej. Sådan er det bare her... Du har helt ret i, at man kan møde mange mennesker her, der bare forventer at andre tager sig af dem. Se blot på de forældre der sender deres døtre afsted til Pattaya og så sidder tilbage og nyder frugterne af hendes "arbejde". "Cheap Charlie" er helt korrekt... eller "Black Heart", som også ofte bruges. Vil du ikke forære din elskede et hus, så har du "Black Heart"... Jeg skriger ofte af grin, når jeg er sammen med andre udlændinge her og vi udveksler "Black Heart" historier. Hvis der er nogen, der virkelig har "Black Heart", så er det efter min mening forældrene, der groft udnytter deres døtre. Men det bliver de sjovt nok aldrig beskyldt for at have. Nej, de bliver tværtimod set op til, fordi de har fået et større hus og en ny bil af datterens Farang kæreste. Tænker man nærmere over det, så er det jo en komplet syg måde at tænke på. Og så er jeg altså ligeglad med om folk er fattige eller ej - for sandheden er at de familier der gør det... ALDRIG kan få nok. Pigen...Ja, hun skal bare levere, når de ringer efter flere penge og selv sidder med hænderne i lommen. Jo længere tid man opholder sig i Asien og jo tættere man kommer på folk, jo mere finder man ud af - på godt og ondt. Det findes mange dejlige og ærlige mennesker her. Men der findes skam også i stor stil det modsatte. Som Farang handler det efter min mening om, at få forklaret de Thaier man omgiver sig med - at man kender "spillet". Så snart de ved, at de ikke kan tage røven på en, så får man også respekt fra dem og man begynder at opleve dem på en anden måde. Men Thaier er også vidt forskellige og det afhænger meget af hvor de kommer fra og hvilken socialklasse de tilhører. Når jeg møder en fra "bøh-landet", så er min generelle holdning at vedkommende er en doven nasse-røv - indtil vedkommende via sine handlinger har bevist det modsatte. Det kan måske for nogen virke som en syg holdning at have, men det fungerer og er nødvendig for at overleve her i det lange løb. Hvis man tropper op med sin "blå-øjede" dansker-holdning, så man ganske simplet "taget i røven" og man får ingen respekt. At overleve i Asien er for mig et spørgsmål om at respektere andre mennesker, men samtidig kende "spillereglerne". Jeg tror aldrig jeg helt lærer at forstå måden de nogle gange tænker på, fordi tankegangen nogen gange forekommer grotesk, kold og uden empati for andre mennesker. Jeg har som dansker nogle værdier, som jeg ikke vil af med - simpelthen fordi jeg ikke ville kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg f.eks. skulle snyde en god ven eller et familiemedlem for nogle penge. Så jeg tror aldrig jeg helt lærer at forstå tankegangen nogen gange. Thaier er f.eks. efter min mening også verdens dårligste og mest aktive løgnere. De er hammer dårlige til at lyve, men udøver det alligevel i stor stil. Jeg har forlængst opgivet at påpege det, når de lyver - for det er bare noget de gør og det kan man ikke lave om på. Omvendt vil jeg dog også sige at Thailand er et af de steder i verden, hvor jeg har mødt de ærligste mennesker jeg kender. Men der er altså flere "løgnere" end ærlige :-) Derfor er man som dansker nødt til at affinde sig med at man bor et sted, hvor menneskerne bare er kulturelt anderledes og tænker anderledes. Og så ellers få forklaret dem, at man godt kan gennemskue deres løgne og griskhed - men samtidig også respekterer dem. Når de har fattet det, så bliver altid pludselig lidt nemmere... og de begynder at se en som en person og ikke en ATM-maskine. Det "farlige" ved Asien og især Thailand er deres smilende personligheder og respektfulde ydre. Som Farang kan man hurtigt og nemt blive forblændet af kulturen. De virker jo alle så søde, rare, uskyldige og smilende. Det giver en dejlig tryghedsfornemmelse hos enhver Farang... og den kan være ret farlig at have Når det er sagt, så har jeg også enorm respekt for Thaierne og deres kultur. At leve sammen med en Thai-kvinde kan være fantastisk eller et sandt mareridt. Deres omsorg og vilje til at give noget af dem selv, er for mig unik. Men alting har en pris... det har den også i Thailand. Så er det bare et spørgsmål om at finde det niveau der passer til en og få formidlet ens grænser videre på den rigtige måde. Det gælder både indenfor forretning og i parforholdet til en Thai. Redigeret af patirak d. 22/04-2012 09:27 |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 22/04-2012 11:06
|
Patirak, du skriver godt og formulere dig godt. og i på mange områder er vi enige, dog vil jeg tillade mig at se med lidt andre øjne på dit indlæg. Ja, i Asien går pengene meget den ene vej og det er sjældent der er noget der ryger den anden vej. Sådan er det bare her... Tja, men manden skal jo kunne forsørge en thai kone, så det er ikke så overraskende. Måske burde udenlændinge tænke sig en ekstra gang om inden de gifter sig. Hvis dette emne er genstand for konstant problematik. Desuden er det vel meget normalt at når man forelsker sig og gifter sig, så hjælper man hinanden, også økonomisk, så selvfølgelig går pengene kun én vej hvis den anden part ikke har nogle el. kun tjener lidt. Dette hører med til overvejelserne. Du har helt ret i, at man kan møde mange mennesker her, der bare forventer at andre tager sig af dem. Se blot på de forældre der sender deres døtre afsted til Pattaya og så sidder tilbage og nyder frugterne af hendes "arbejde". Jeg tror ikke at særlig mange forældre decideret sender deres døtre på sexarbejde. Men du har ret i at en del måske vender det blinde øje til. Men mange damer fortæller jo at de arbejder på restaurant el. lign. Men Thailandsk kultur er nu engang sådan at børnene, i særdeleshed døtrene tager sig af deres forældre, som jo har taget sig af dem selv som små. At nogle mere dårligt stillede så vælger at hente pengene via sex/bararbejde er jo så et valg der blomstre ud af fattigdom og ringe uddannelse. Derudovre forelægger muligheden for at møde en bedrestillet udlænding jo så. "Cheap Charlie" er helt korrekt... eller "Black Heart", som også ofte bruges. Vil du ikke forære din elskede et hus, så har du "Black Heart"... Jeg skriger ofte af grin, når jeg er sammen med andre udlændinge her og vi udveksler "Black Heart" historier. Ja, der findes golddiggere derude, men i rigtig mange tilfælde er det ligeså meget mændenes opførsel der opbygger denne mentalitet og 'cheap charlie' han findes i ligeså stor omfang som golddigger girl. Cheap Charlies er tiltrukket af Thailand af samme grunde som der gør ham til cheap charlie. Nogle mænd har den opfattelse at det at være thaigift kun bør være til gavn for manden, damen skal så rette ind. Jeg har mødt disse typer..de tror de er verdensmænd fordi de er thaigift, men tager ægteskabet som en leg (fordi de har set eksempler på andre thai/danske forhold som ligner en dans på roser). Ægteskab er ikke en leg, det bør opbygges af kærlighed og respekt til den anden part. Desuden kan man kun elske et andet menneske hvis man elsker sig selv først og denne mangel på selvrespekt er desværre også udbredt. Hvis du indgår et forhold/ægteskab har du forpligtelser. Kan du ikke leve op til disse forpligtelser el. står dit ego i vejen, så lad være. Hvis der er nogen, der virkelig har "Black Heart", så er det efter min mening forældrene, der groft udnytter deres døtre. Men det bliver de sjovt nok aldrig beskyldt for at have. Nej, de bliver tværtimod set op til, fordi de har fået et større hus og en ny bil af datterens Farang kæreste. Hmm, rigtig mange forældre fra fattige kår bliver glade på deres døtres vegne, fordi hun er klatret op af den sociale rangstige og samtidig kan forsøge sin forældre, det er det ultimative mål som virkelig indgyder respekt, fordi kun få kan det. De fleste forældre har ikke meget og mange af dem har brugt hvad de har på deres børn og samtidigt giver land og hus videre til næste generationer. At de lader deres børn tage sig af dem, er ikke udnyttelse, det er sådan det 'sociale system' fungere i Thailand. Sådan var det også før i tiden i Danmark, før vores sociale reformer, idag er vi skide ligeglade med vores ældre, fordi det er ikke vores problem men deres egen pensionsopsparring og staten der har aben. Det med at de bliver set op til når de får et større hus, selvfølgelig, folk herhjemme beundre da også andre menneskers nye huse og biler..uanset hvordan folk er kommet til penge. Som sidebemærkning rygtes det at det at have en falangkæreste i rigtige mange tilfælde ikke bliver anset som 'prestige' men nærmere tværtimod. Og så er jeg altså ligeglad med om folk er fattige eller ej - for sandheden er at de familier der gør det... ALDRIG kan få nok. Pigen...Ja, hun skal bare levere, når de ringer efter flere penge og selv sidder med hænderne i lommen. Ikke enig, min erfaring er at de fleste forældre afstemmer deres 'behov' efter hvor meget der er at gøre godt med. Hvis datteren har en rig falang, så forventer de også mere og omvendt. Det er op til datteren at sætte forældrene ind i den økonomiske situation. Og hvis datteren selv kører rundt i store dyre biler og bor i små slotte, men kun sender 3000 baht pr. måned..ja, så er der noget galt...Sådan ville jeg selv føle som forældre i Thailand. Som Farang handler det efter min mening om, at få forklaret de Thaier man omgiver sig med - at man kender "spillet". Så snart de ved, at de ikke kan tage røven på en, så får man også respekt fra dem og man begynder at opleve dem på en anden måde. Det burde jo ikke være et problem hvis man omgå fornuftige mennesker, men hvis man absolut vil finde sin ægtefælle blandt nogle hærdede 'professionelle' på en skummel bar i beruset tilstand, så er det nok en meget god idé at fortælle dem at de ikke skal lave 'bullshit'..hehe, men hvis man virkelig har kærlighed og respekt for hinanden bør det ikke være et problem. Men husk nu at det også kræver at man selv forstår deres kultur og regler og ikke kalder disse for "spillet"...for i bund og grund handler 'spillet' ikke om hvem der kan tage røven mest på den anden, men om forskellige kulture og kendskab til disse. Men Thaier er også vidt forskellige og det afhænger meget af hvor de kommer fra og hvilken socialklasse de tilhører. Når jeg møder en fra "bøh-landet", så er min generelle holdning at vedkommende er en doven nasse-røv - indtil vedkommende via sine handlinger har bevist det modsatte. Jeg skrev lidt om det på side 2 i denne tråd. Jeg kan tilføje at nogle af de værste thaier jeg har mødt er folk fra fattige kår som pludselig er kommet til penge, vi snakker ikke bare lønmodtager penge, men mange penge. Næsen er helt i sky og pludselig føler de sig bedre end alle andre mennesker og de nyder deres nye 'hi so' og glemmer dengang de gik sultne i seng i en mørk landsby i isaan. Det kan måske for nogen virke som en syg holdning at have, men det fungerer og er nødvendig for at overleve her i det lange løb. Hvis man tropper op med sin "blå-øjede" dansker-holdning, så man ganske simplet "taget i røven" og man får ingen respekt. Det er korrekt at man ikke får meget respekt hvis man opfører sig naivt i Thailand. men du bliver mødt med det samme hvis du opfører dig fuldstændig kold og kynisk til alt hvad der foregår. Sund fornuft og respekt for andre mennesker og deres kultur, så kommer du langt. Sæt dig ind i landet, kulturen, sproget, familien osv. Giv lidt hvis du har noget, så får du det hele igen i respekt og kærlighed, men afstem det hele tiden med hvad du har og med dine egne følelser, aldrig gå på kompromis med dit hjerte. Jeg har hørt om en halvkikset fyr i Danmark som hver måned sender over 10.000 danske kroner til sin modelsmukke kæreste som han mødte på Phuket, det er langt over halvdelen af hans egen indtægt og han har ikke engang råd til at besøge hende...klart at han ender med at udsulte sit hjerte i naivitetens navn og pigen har sgu nok ikke meget tilovers for staklen. Jeg tror aldrig jeg helt lærer at forstå måden de nogle gange tænker på, fordi tankegangen nogen gange forekommer grotesk, kold og uden empati for andre mennesker. Jeg har som dansker nogle værdier, som jeg ikke vil af med - simpelthen fordi jeg ikke ville kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg f.eks. skulle snyde en god ven eller et familiemedlem for nogle penge. Så jeg tror aldrig jeg helt lærer at forstå tankegangen nogen gange. Jeg synes netop at deres måde at tænke på er smuk og baseret på empati, noget som vi danskere mangler massivt, fordi vi er tvunget til at være empatiske. Selvfølgelig indgår de kyniske piger der lige skal rulle endnu en naiv falang ikke i denne vurdering. Men jeg synes deres kultur er familiebaseret og bygger på at man hjælper hinanden fordi der er ikke andre der gør det. De har kun deres netværk og derfor er det vigtigt at netværket er stærkt. At nogle få går den kyniske vej, kan ikke kun undskyldes med fattigdom men også andre ting spiller ind. Det er simpelthen blevet for let og man skal ikke glemme at rigtig mange udlændige opfører sig ualmindelig grotesk i thailand, særligt i barmiljøerne og en del piger tager altså skade af dette miljø for ikke at snakke om stof- og alkohol misbrug. Jeg har en veninde som har arbejdet på Phuket. Hun fortalte mig om hvor udbredt stoffer er blandt barpiger i Phuket. Hun sagde hvis du går ind på en bar/go go osv. sent på aftenen, kan du være sikker på at dem som stadig smiler og er opstemte er på stoffer, hun ved det fordi hendes veninde sælger det lort og det skal ikke undre mig......veninden er ivøvrigt lige gået fra sin norske kæreste fordi han ikke ville give hende mere end 40.000 baht pr. måned. Det jo ikke nok når hun både skal betale benzin til bilen og udgifter til huset... Thaier er f.eks. efter min mening også verdens dårligste og mest aktive løgnere. De er hammer dårlige til at lyve, men udøver det alligevel i stor stil. Jeg har forlængst opgivet at påpege det, når de lyver - for det er bare noget de gør og det kan man ikke lave om på. Omvendt vil jeg dog også sige at Thailand er et af de steder i verden, hvor jeg har mødt de ærligste mennesker jeg kender. Men der er altså flere "løgnere" end ærlige :-) Igen tror jeg at fingrene peger begge veje. Jeg ved at rigtig mange mænd i Thailand fyrer alt muligt lort af til pigerne og rigtig mange spiller falang spillet fx. i Pattaya. Så at pigerne gør det samme mod dem er kun til fryd herfra. Hvis man selv er 100 % ærlig og møder thaierne med respekt og ærlighed, så er mine erfaringer at du får det igen. Sommetider rammer det en uskyldig, men sådan sker det for thaipiger hver dag. Så ja, der skal trædes varsomt, men ikke nødvendigvis kynisk. Det "farlige" ved Asien og især Thailand er deres smilende personligheder og respektfulde ydre. Som Farang kan man hurtigt og nemt blive forblændet af kulturen. Sådan er det alle steder som turist. tag til tyrkiet og du vil møde de flinkeste mennesker. Når kendskabet og forståelsen til landet og kulturen osv øges, vil ens viden også øges. Så længe du potentielt kan være til gavn for et andet menneske, så vil denne smile til dig. Når det er sagt, så har jeg også enorm respekt for Thaierne og deres kultur. Godt at høre Patirak. Hav en god dag. Redigeret af Anonym Bruger d. 22/04-2012 11:15 |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 22/04-2012 12:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
->JS - sgu det bedste modsvar jeg har læst til et indlæg her på sitet ! |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 22/04-2012 14:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Ja,- rigtig fint modsvar. En mand, der ikke er farvet af storbyens forretningsliv. |
|
|
birkedhoj |
Lagt på d. 22/04-2012 15:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 738 |
Og sagen i en nøddeskal er, at sådan er det over ialt på jorden. Også med giftemål i DK. Vi har bare bedre muligheder for uddannelse og job her, og ikke kulturen med forsørgelse af forældre. Snarere omvendt. Eks. fik vi barnevogn og gardiner af mine svigerforældre. Min kone og jeg havde da penge til selv at betale for de ting, men vi skulle tage imod, for de syntes de de burde når vi nu ventede os. Datteren er blevet 29 år. og klarer sig godt. god søndag. Flyver PE med THAI altid
|
|
|
filihankat |
Lagt på d. 22/04-2012 18:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
JS - et super flot og klogt indlæg. Godt at se at der stadig er medlemmer på DTW med et nuanceret syn på thaierne og thailandsk kultur. BRAVO! |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 20:42
|
JS skrev: Patirak, du skriver godt og formulere dig godt. og i på mange områder er vi enige, dog vil jeg tillade mig at se med lidt andre øjne på dit indlæg. Ja, i Asien går pengene meget den ene vej og det er sjældent der er noget der ryger den anden vej. Sådan er det bare her... Tja, men manden skal jo kunne forsørge en thai kone, så det er ikke så overraskende. Måske burde udenlændinge tænke sig en ekstra gang om inden de gifter sig. Hvis dette emne er genstand for konstant problematik. Desuden er det vel meget normalt at når man forelsker sig og gifter sig, så hjælper man hinanden, også økonomisk, så selvfølgelig går pengene kun én vej hvis den anden part ikke har nogle el. kun tjener lidt. Dette hører med til overvejelserne. Du har helt ret i, at man kan møde mange mennesker her, der bare forventer at andre tager sig af dem. Se blot på de forældre der sender deres døtre afsted til Pattaya og så sidder tilbage og nyder frugterne af hendes "arbejde". Jeg tror ikke at særlig mange forældre decideret sender deres døtre på sexarbejde. Men du har ret i at en del måske vender det blinde øje til. Men mange damer fortæller jo at de arbejder på restaurant el. lign. Men Thailandsk kultur er nu engang sådan at børnene, i særdeleshed døtrene tager sig af deres forældre, som jo har taget sig af dem selv som små. At nogle mere dårligt stillede så vælger at hente pengene via sex/bararbejde er jo så et valg der blomstre ud af fattigdom og ringe uddannelse. Derudovre forelægger muligheden for at møde en bedrestillet udlænding jo så. "Cheap Charlie" er helt korrekt... eller "Black Heart", som også ofte bruges. Vil du ikke forære din elskede et hus, så har du "Black Heart"... Jeg skriger ofte af grin, når jeg er sammen med andre udlændinge her og vi udveksler "Black Heart" historier. Ja, der findes golddiggere derude, men i rigtig mange tilfælde er det ligeså meget mændenes opførsel der opbygger denne mentalitet og 'cheap charlie' han findes i ligeså stor omfang som golddigger girl. Cheap Charlies er tiltrukket af Thailand af samme grunde som der gør ham til cheap charlie. Nogle mænd har den opfattelse at det at være thaigift kun bør være til gavn for manden, damen skal så rette ind. Jeg har mødt disse typer..de tror de er verdensmænd fordi de er thaigift, men tager ægteskabet som en leg (fordi de har set eksempler på andre thai/danske forhold som ligner en dans på roser). Ægteskab er ikke en leg, det bør opbygges af kærlighed og respekt til den anden part. Desuden kan man kun elske et andet menneske hvis man elsker sig selv først og denne mangel på selvrespekt er desværre også udbredt. Hvis du indgår et forhold/ægteskab har du forpligtelser. Kan du ikke leve op til disse forpligtelser el. står dit ego i vejen, så lad være. Hvis der er nogen, der virkelig har "Black Heart", så er det efter min mening forældrene, der groft udnytter deres døtre. Men det bliver de sjovt nok aldrig beskyldt for at have. Nej, de bliver tværtimod set op til, fordi de har fået et større hus og en ny bil af datterens Farang kæreste. Hmm, rigtig mange forældre fra fattige kår bliver glade på deres døtres vegne, fordi hun er klatret op af den sociale rangstige og samtidig kan forsøge sin forældre, det er det ultimative mål som virkelig indgyder respekt, fordi kun få kan det. De fleste forældre har ikke meget og mange af dem har brugt hvad de har på deres børn og samtidigt giver land og hus videre til næste generationer. At de lader deres børn tage sig af dem, er ikke udnyttelse, det er sådan det 'sociale system' fungere i Thailand. Sådan var det også før i tiden i Danmark, før vores sociale reformer, idag er vi skide ligeglade med vores ældre, fordi det er ikke vores problem men deres egen pensionsopsparring og staten der har aben. Det med at de bliver set op til når de får et større hus, selvfølgelig, folk herhjemme beundre da også andre menneskers nye huse og biler..uanset hvordan folk er kommet til penge. Som sidebemærkning rygtes det at det at have en falangkæreste i rigtige mange tilfælde ikke bliver anset som 'prestige' men nærmere tværtimod. Og så er jeg altså ligeglad med om folk er fattige eller ej - for sandheden er at de familier der gør det... ALDRIG kan få nok. Pigen...Ja, hun skal bare levere, når de ringer efter flere penge og selv sidder med hænderne i lommen. Ikke enig, min erfaring er at de fleste forældre afstemmer deres 'behov' efter hvor meget der er at gøre godt med. Hvis datteren har en rig falang, så forventer de også mere og omvendt. Det er op til datteren at sætte forældrene ind i den økonomiske situation. Og hvis datteren selv kører rundt i store dyre biler og bor i små slotte, men kun sender 3000 baht pr. måned..ja, så er der noget galt...Sådan ville jeg selv føle som forældre i Thailand. Som Farang handler det efter min mening om, at få forklaret de Thaier man omgiver sig med - at man kender "spillet". Så snart de ved, at de ikke kan tage røven på en, så får man også respekt fra dem og man begynder at opleve dem på en anden måde. Det burde jo ikke være et problem hvis man omgå fornuftige mennesker, men hvis man absolut vil finde sin ægtefælle blandt nogle hærdede 'professionelle' på en skummel bar i beruset tilstand, så er det nok en meget god idé at fortælle dem at de ikke skal lave 'bullshit'..hehe, men hvis man virkelig har kærlighed og respekt for hinanden bør det ikke være et problem. Men husk nu at det også kræver at man selv forstår deres kultur og regler og ikke kalder disse for "spillet"...for i bund og grund handler 'spillet' ikke om hvem der kan tage røven mest på den anden, men om forskellige kulture og kendskab til disse. Men Thaier er også vidt forskellige og det afhænger meget af hvor de kommer fra og hvilken socialklasse de tilhører. Når jeg møder en fra "bøh-landet", så er min generelle holdning at vedkommende er en doven nasse-røv - indtil vedkommende via sine handlinger har bevist det modsatte. Jeg skrev lidt om det på side 2 i denne tråd. Jeg kan tilføje at nogle af de værste thaier jeg har mødt er folk fra fattige kår som pludselig er kommet til penge, vi snakker ikke bare lønmodtager penge, men mange penge. Næsen er helt i sky og pludselig føler de sig bedre end alle andre mennesker og de nyder deres nye 'hi so' og glemmer dengang de gik sultne i seng i en mørk landsby i isaan. Det kan måske for nogen virke som en syg holdning at have, men det fungerer og er nødvendig for at overleve her i det lange løb. Hvis man tropper op med sin "blå-øjede" dansker-holdning, så man ganske simplet "taget i røven" og man får ingen respekt. Det er korrekt at man ikke får meget respekt hvis man opfører sig naivt i Thailand. men du bliver mødt med det samme hvis du opfører dig fuldstændig kold og kynisk til alt hvad der foregår. Sund fornuft og respekt for andre mennesker og deres kultur, så kommer du langt. Sæt dig ind i landet, kulturen, sproget, familien osv. Giv lidt hvis du har noget, så får du det hele igen i respekt og kærlighed, men afstem det hele tiden med hvad du har og med dine egne følelser, aldrig gå på kompromis med dit hjerte. Jeg har hørt om en halvkikset fyr i Danmark som hver måned sender over 10.000 danske kroner til sin modelsmukke kæreste som han mødte på Phuket, det er langt over halvdelen af hans egen indtægt og han har ikke engang råd til at besøge hende...klart at han ender med at udsulte sit hjerte i naivitetens navn og pigen har sgu nok ikke meget tilovers for staklen. Jeg tror aldrig jeg helt lærer at forstå måden de nogle gange tænker på, fordi tankegangen nogen gange forekommer grotesk, kold og uden empati for andre mennesker. Jeg har som dansker nogle værdier, som jeg ikke vil af med - simpelthen fordi jeg ikke ville kunne se mig selv i øjnene, hvis jeg f.eks. skulle snyde en god ven eller et familiemedlem for nogle penge. Så jeg tror aldrig jeg helt lærer at forstå tankegangen nogen gange. Jeg synes netop at deres måde at tænke på er smuk og baseret på empati, noget som vi danskere mangler massivt, fordi vi er tvunget til at være empatiske. Selvfølgelig indgår de kyniske piger der lige skal rulle endnu en naiv falang ikke i denne vurdering. Men jeg synes deres kultur er familiebaseret og bygger på at man hjælper hinanden fordi der er ikke andre der gør det. De har kun deres netværk og derfor er det vigtigt at netværket er stærkt. At nogle få går den kyniske vej, kan ikke kun undskyldes med fattigdom men også andre ting spiller ind. Det er simpelthen blevet for let og man skal ikke glemme at rigtig mange udlændige opfører sig ualmindelig grotesk i thailand, særligt i barmiljøerne og en del piger tager altså skade af dette miljø for ikke at snakke om stof- og alkohol misbrug. Jeg har en veninde som har arbejdet på Phuket. Hun fortalte mig om hvor udbredt stoffer er blandt barpiger i Phuket. Hun sagde hvis du går ind på en bar/go go osv. sent på aftenen, kan du være sikker på at dem som stadig smiler og er opstemte er på stoffer, hun ved det fordi hendes veninde sælger det lort og det skal ikke undre mig......veninden er ivøvrigt lige gået fra sin norske kæreste fordi han ikke ville give hende mere end 40.000 baht pr. måned. Det jo ikke nok når hun både skal betale benzin til bilen og udgifter til huset... Thaier er f.eks. efter min mening også verdens dårligste og mest aktive løgnere. De er hammer dårlige til at lyve, men udøver det alligevel i stor stil. Jeg har forlængst opgivet at påpege det, når de lyver - for det er bare noget de gør og det kan man ikke lave om på. Omvendt vil jeg dog også sige at Thailand er et af de steder i verden, hvor jeg har mødt de ærligste mennesker jeg kender. Men der er altså flere "løgnere" end ærlige :-) Igen tror jeg at fingrene peger begge veje. Jeg ved at rigtig mange mænd i Thailand fyrer alt muligt lort af til pigerne og rigtig mange spiller falang spillet fx. i Pattaya. Så at pigerne gør det samme mod dem er kun til fryd herfra. Hvis man selv er 100 % ærlig og møder thaierne med respekt og ærlighed, så er mine erfaringer at du får det igen. Sommetider rammer det en uskyldig, men sådan sker det for thaipiger hver dag. Så ja, der skal trædes varsomt, men ikke nødvendigvis kynisk. Det "farlige" ved Asien og især Thailand er deres smilende personligheder og respektfulde ydre. Som Farang kan man hurtigt og nemt blive forblændet af kulturen. Sådan er det alle steder som turist. tag til tyrkiet og du vil møde de flinkeste mennesker. Når kendskabet og forståelsen til landet og kulturen osv øges, vil ens viden også øges. Så længe du potentielt kan være til gavn for et andet menneske, så vil denne smile til dig. Når det er sagt, så har jeg også enorm respekt for Thaierne og deres kultur. Godt at høre Patirak. Hav en god dag. Hej JS. Tak for feedback... Jeg er rent faktisk enig i alt det, du skriver pånær dette punkt, hvor jeg tror vi går fejl af hinanden: Og så er jeg altså ligeglad med om folk er fattige eller ej - for sandheden er at de familier der gør det... ALDRIG kan få nok. Pigen...Ja, hun skal bare levere, når de ringer efter flere penge og selv sidder med hænderne i lommen. Her er mit budskab, at jeg ikke har forståelse for hvordan forældre kan lade deres børn prostituere sig selv og dagligt leve med den viden. Jeg ved godt at pigerne siger noget andet til omgivelserne og forsøger at skjule det, så godt de kan. Men når jeg går tæt på de bar-piger jeg kender godt - så fortæller de, at de er helt sikre på at f.eks. forældrene godt ved hvad de laver i baren. Min egen kæreste formåede heller ikke at skjule hendes levevej, selvom hun forsøgte så godt hun kunne. Sagen er nemlig den at på et tidspunkt, så render man ind i nogen man kender, fordi prostitutionen foregår mindre diskret i Thailand end f.eks. i Danmark. Hun formåede til sidst heller ikke at skjule det for sin teenage-søn, hvilket var og stadig er den største og værste byrde for hende. Drengen kunne jo til sidst godt lægge to og to sammen - og han konfronterede en dag hans mor med hans bekymringer. Selvom familien ved det, så er det aldrig noget man taler om. Men de ved det inderst inde godt - og det er for mig på præcis det punkt at "kæden hopper af". Jeg kan simpelthen ikke forstå, at en mor, far, bror eller søster kan leve med den viden... og samtidig ringe til pigen og bede hende om at sende flere penge til f.eks. en ny motorcykel eller ligende. Fakta er nemlig at der ikke er tale om sult, men ofte ting som godt kan undværes. Fra et menneskeligt synspunkt, så lærer jeg aldrig at forstå den tankegang. Havde jeg en datter og jeg fandt ud af, at hun prostituerede sig selv, så ville jeg gøre alt for at hjælpe hende væk fra jobbet. Hos de bar-piger jeg kender, så ser jeg lige det modsatte. Her bliver mange konstant presset af familien i stedet til at sende flere penge. Det er noget jeg aldrig kommer til at forstå... |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 20:46
|
AL48... dit "had" til mig kender vist ingen grænser... :-) Det er jo total lige meget hvad jeg skriver eller hvilken holdning jeg påtager mig... så er du negativ - og skal komme med en eller anden personlig bemærkning mod mig. Hvad du synes om mig personligt, må du selv om... Dog synes jeg, at du skal bemærke, at mine indlæg faktisk skaber debat, diskussion og aktivitet her på forummet. Hvor kunne det være enormt skønt og dejligt, hvis dine indlæg også en dag kunne det. SKÅL!!!! Redigeret af patirak d. 22/04-2012 20:59 |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/04-2012 21:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Patirak og JS.. Fortsæt endelig Jeg nyder i al fald at læse de indlæg. Jeg er faktisk enig, men det er I stort set også. Der er forskellige nuancer af envher debat. Det ene udelukker ikke det andet. Kritik af et område er ikke lig med at dette "nedgøres" eller at der drives urimelig hetz på nogen. Det er ganske almindelig sund og saglig debat. Man mødes tit argumenter om at ikke alle er som man har valgt at debattere. Det burde vel ikke være sådan, at man behøver at skrive en synopsis med emneafgrænsning hver gang man vil diskutere et emne. Folk burde selv diskutere indenfor de rammer.. men som sagt, jeg nyder at læse de indlæg, som jeg mener rummer berettiget kritik, men stadig fornøden respekt og kærlighed til det folk, der er emnet.. |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 23:05
|
AL48... Jeg forstår ikke hvorfor du er SÅ enorm "mavesur" i flere af dine indlæg her? Så vidt jeg kan forstå, så er du pensioneret (64 år) og bor sammen med din Thai-kone på landet. Er det korrekt forstået? Hvis det er tilfældet og du er lykkelig, hvorfor er du så mere eller mindre konstant negativ og bliver personlig, hver gang du sætter dig til tasterne? Det må sgu da være surt at være så konstant negativ, at man absolut skal angribe og konstant nedgøre andre personligt. Jeg får helt ondt at din kone, hvis det er samme holdning du har overfor hende. Hvorfor ikke bare være lykkelig, når du nu bor i Thailand og ingen fejl ser ved Thaierne? Du burde jo være helt fantastisk lykkelig... hvad er det der nager dig? Nu har du flere gange nævnt min "luksusluder" kæreste her og stemplet hende som "gold-digger". Ok, lad os bare sige hun er det. Men det får mig så til at spørge lidt ind til dig selv... og jeg får lyst til at stille dig 7 simple spørgsmål... Spørgsmålene er herunder med mine svar... 1. Hvor gammel er du? Jeg er 41 år. 2. Hvor gammel er din kone/kæreste? Hun er 40 år. 3. Er I gift? Nej 4. Hjælper I med at forsørge hendes familie? Nej, hendes forældre er begge døde og hendes søster kan forsørge sig selv. 5. Din kærestes/kones månedlige rådighedsbeløb før I mødte hinanden? Fra ca. 125.000 BATH til 175.000 BATH pr. måned - ekskl. diverse tillæg fra "'Sponsorer" 6. Din kærestes/kones kontante opsparing, da I mødte hinanden (ekskl. hus, jord etc.)? Over 1,5 Mill. BATH i kontanter. 7. Din kærestes/kones månedlige rådighedsbeløb efter I flyttede sammen? Hun råder over knap 59.000 BATH, som skal dække udgifterne i husstanden. Nu synes jeg så, det kunne være rigtig interessant at se dine ærlige svar. Men dem vil du nok ikke ud med - vel? Du kan jo prøve at tænke lidt over mine svar (som er 100% ærlige) og så fortælle mig hvordan det lige er, at du kommer frem til at min kæreste er en "gold-digger". Det kunne jeg virkelig godt tænke mig at vide... Vi er ikke gift, vi har ikke børn sammen, hun har sine egne penge, hun havde et 2-3 gange større månedligt beløb til rådighed før vi mødte hinanden, vi er jævnaldrene. Hvis det hjælper dig, så kan jeg fortælle dig, at vi ikke kan få børn sammen - og at vi begge er enige om særeje, hvis/når vi engang skal giftes. Og så lige en sidste ting... Hvis jeg efter din mening ikke kender noget til bøh-landet i Thailand, hvordan kan brugere med 5-års erfaring derfra, så nikke genkendende til det jeg skriver? Kunne det antages, at jeg faktisk har været på bøh-landet? Glæder mig til at se dine svar, som sikkert ser nogenlunde sådan ud: 1. Hvor gammel er du? Jeg er en hel del ældre end hende. 2. Hvor gammel er din kone/kæreste? Hun er en hel del yngre end mig. 3. Er I gift? Ja, det blev vi næsten med det samme. 4. Hjælper I med at forsørge hendes familie? Ja, vi (min pension) forsørger hele "butikken" 5. Din kærestes/kones månedlige rådighedsbeløb før I mødte hinanden? Betydelig mindre end den er i dag. 6. Din kærestes/kones kontante opsparing, da I mødte hinanden (ekskl. hus, jord etc.)? BATH 5.000 7. Din kærestes/kones månedlige rådighedsbeløb efter I flyttede sammen? Betydelig højere end den var før. Redigeret af patirak d. 22/04-2012 23:33 |
|
|
patirak |
Lagt på d. 22/04-2012 23:36
|
@AL48: Nu gætter jeg selvfølgelig bare, men jeg ramte ikke helt forbi - gjorde jeg? Der må jo være en eller anden grund til at du er SÅ pokkers "mavesur" og har SÅ stort et behov for altid at nedgøre andre personligt. Er du ved at løbe tør for gysser? - Tog du munden for fuld? - eller hvad er det? Du elsker Thaier og synes de er fantastiske. Du mener min luder-kæreste er en gold-digger. Fint nok, men når nu din kone ikke er det, hvorfor pokker er du så ikke mere postiv? Du burde jo være mega positiv! Ja, beklager AL 48, men når du nu selv ikke holder dig tilbage så kan du vel godt tåle, at få lidt svar på tiltale. Jeg har nemlig aldrig gået efter din kone, men jeg er ved at være ret træt af at du omtaler min kæreste som en gold-digger. Fakta er at min kæreste rigtig nok tidligere luder - og det må du gerne blive ved med at kalde hende... (for det er sandt)... Men at påstå hun er "gold-digger" er SÅ langt væk ude, når man tager fakta i betragtning. Svar du nu på de spørgsmål jeg har stillet og lad os så se hvis kæreste/kone, der har størst potentiale til at være en "gold-digger". Jeg ser frem til dine svar på spørgsmålene. Redigeret af patirak d. 23/04-2012 00:03 |
|
Spring til debat: |