Se indlæg
 Udskriv debat
Køb af land i Bandung
nan
Vi ønsker at købe lidt tom land omkring Bandung, som min kones familie kan opdyrke i en periode.

Har nogen på hjemmesiden her erfaringer med køb af empty land og ikke mindst priser pr Rai?

Mvh NAN

tingtong
har ingen anelse om prisen, men du kan måske finde noget her:

http://www.udonma...21995.html

AL 48
nan skrev:

Vi ønsker at købe lidt tom land omkring Bandung, som min kones familie kan opdyrke i en periode.

Har nogen på hjemmesiden her erfaringer med køb af empty land og ikke mindst priser pr Rai?

Mvh NAN

Allerførst,- hold dig langt væk fra en evt. handel. Hvis sælger opdager det mindste om at der evt. er en "farang" indblandet i handlen, så stiger prisen omgående.
Med hensyn til pris pr. rai, så er det næsten umuligt at fastsætte her. Forhør jer om andre handler i det pågældende område på tilsvarende jord. - Der er så mange faktorer der spiller ind. Afstand til større vej, afstand til landsby/by. Afstand til vand og evt. el.

hugoboerge
Ligger Bandung ikke i Indonesien ?

rinpoche
Baan Dung i Sakon Nakhon.

nan
hugoboerge skrev:

Jo... men også i nordøst Thailand ThailandSmile

nan
hugoboerge skrev:

Jo... men også i nordøst ThailandSmile

nan
AL 48 skrev:

nan skrev:

Mvh NAN

Allerførst,- hold dig langt væk fra en evt. handel. Hvis sælger opdager det mindste om at der evt. er en "farang" indblandet i handlen, så stiger prisen omgående.
Med hensyn til pris pr. rai, så er det næsten umuligt at fastsætte her. Forhør jer om andre handler i det pågældende område på tilsvarende jord. - Der er så mange faktorer der spiller ind. Afstand til større vej, afstand til landsby/by. Afstand til vand og evt. el.

Det lyder meget fornuftigt. Tak for info Smile

hugoboerge
nan skrev:

hugoboerge skrev:

Jo... men også i nordøst ThailandSmile

Er det saa ikke Ban Dung ?Smile

tingtong
jo Smile

Gert
Er det Ban Dong Glang?

doktorbier
Hej hej

Ban dung ligger et par timers kørelse fra Udon Thani

Venligst D.

tingtong
Gert skrev:

Er det Ban Dong Glang?

vi tager den en gang mere for prins knud

kender du google!!!! ok, den kender du, det var godt

google: ban dung thailand

utroligt ikke!!!

nan
Sorry hvis jeg afstedkom lidt tumult, tilsyneladende var jeg ikke opdateret på at det var i to ord Ban Dung Thailand.

Mvh NAN

Bo
nan skrev:

Mvh NAN

Uden at være sikker på noget og da du ikke er så langt fra os er det måske et sted mellem 30,000 og 70,000 Thb pr. Rai. men det kommer jo også anden på den jord du vil købe er det sten, mul eller sand jord. prøv at høre priser der hvor i er. Held og lykke.

hugoboerge
Bo skrev:

nan skrev:

Mvh NAN

Uden at være sikker på noget og da du ikke er så langt fra os er det måske et sted mellem 30,000 og 70,000 Thb pr. Rai. men det kommer jo også anden på den jord du vil købe er det sten, mul eller sand jord. prøv at høre priser der hvor i er. Held og lykke.

Tag ned paa land kontoret "Gum Te Din" og faa en snak med dem om priserne paa land der er solgt i omraadet som i er interesseret i.

Boes
Meget afhængigt af tilgangen til vand vil priserne også variere temmeligt meget. I Bandung området er der områder hvor der kan høstes ris 2 til 3 gange om året, mens områderne indtil måske kun kan høste 1 gang om året.
Kørte igennem området for 2 uger siden ...
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

patirak
AL 48 skrev:

nan skrev:

Mvh NAN

What AL 48??? Shock Shock Shock

De "hårdtarbejdende" og "fantastiske" Thaier kunne vel ikke finde på at hæve prisen, bare fordi en Farang er indblandet? Det lyder da som en underlig moral at have...

Måske skulle jeg også fastsætte mine priser efter hudfarve og race. Det lader jo ikke til at være en problem for Thaierne og de må jo heller ikke kritiseres vel?

Spring til debat: