Se indlæg
mine erfaringer
|
|
alphabravo |
Lagt på d. 19/04-2012 19:43
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
jeg har holdt jule ferie på Prhuket hvert år siden 2004 efter en skilsmisse og syntes sgu da at de der Thaipiger var gangske søde, meeeen de var jo Bar Piger.... Efteråret 2010 "bumler" jeg så ind i en dejlig Thaidame fra en østjysk provinsby, fraskilt fra sin danske mand og ingen børn.... bare perfekt til mit system......... Efter èn måned kom den første "udfordring"... hun ville gerne begynde på en "voksen-uddannelse" men kunne kun få elev-løn : ca. 9.000 kr pr. md. brutto..... Spørgsmålet fra hende var så : kan "vi" klare dèt....? Mir svar var : JA, men så må du opsige din leglighed og flytte ind hos MIG her i Danmarks næststørste By. Jeg så det jo som en investering idet jeg mente at det skulle være "os to"..... Pludselig er jeg "ene-forsørger" til min kæreste som er under uddannelse....... men det kommer jo tilbage.... det er jo en invistering mente jeg...! Efter 5 måneder "hopper" Damen fra uddannelsen.... det var ikke det som hun havde regnet med at det var.... og så stopper man bare uddannelsen på halvvejen. Så følger der 3 måneders arbejdesløshed plus èn tur til Thailand som var planlagt allerede i foråret... og der skal jeg da lige fortælle at JEG var "ATM" maskine..... Hjemme igen.... jeg finder så job til "Damen" og alt er bare fryd og gammen.... pludselig er "hendes" konto oppe på 40.000 kr. plus... Turen til Thailand kostet altså MIG også 40.000 kr. Min konto går i minus med de sædvanlige ca. 10.000 kr. hver måned som den har gjort HVER måned i de sidste halvandet år siden at jeg mødte "Damen"....... altså ialt 150.000 kr. er der brugt på bekendtskabet indtil nu efter halvandet år og der er absolut INGEN snak om at "Damen" har lyst til at deltage i "vores" fælles hjems opretholdelse økonomisk... næh..."Damen" sender i stedet for bare flere penge til Thailand..... Hey... hun har jo ingen BØRN i Thailand... something Wrong. Efter lidt simpelt hovedregnig så kunne jeg regne ud på datoen hvornår det var MIG som kom i "Luxus-Fælden" pga. af overforbrug..... og så sagde jeg bare STOP.. Nu bor Damen i sin søsters spisestue i en lejlighed på 1st. sal m. altan på en sofa i den østjysk provinsby hvor jeg mødte hende, søsteren er enlig mor og arbejdsløs og nu må "Damen" bidrage med 5.000 kr. pr. måned til husholdningen hos søstern fordi at søsteren nu misten sin boligsikring, forhøjet børnecheck og andre sociale goder..... Det er da meget forståligt at "Man" ikke kan bo "gratis" nogen steder....... Så er det jo bare paradoksalt at " her " hjemme i parcelhuset m. egen vaskemaskine/tørretumbler i bryggerset, direkte udgang til egen have ville hendes " bidrag " have været 2.800 pr. måned så " vi " kunne undgå at ende i " Luxus Fælden " om ca. halvandet år..... |
|
|
Lagt på d. 19/04-2012 20:13
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Efter 5 måneder "hopper" Damen fra uddannelsen.... det var ikke det som hun havde regnet med at det var.... og så stopper man bare uddannelsen på halvvejen. Så følger der 3 måneders arbejdesløshed plus èn tur til Thailand som var planlagt allerede i foråret... og der skal jeg da lige fortælle at JEG var "ATM" maskine..... Hjemme igen.... jeg finder så job til "Damen" og alt er bare fryd og gammen.... pludselig er "hendes" konto oppe på 40.000 kr. plus... Turen til Thailand kostet altså MIG også 40.000 kr. Efter hvad du selv skriver er du vist meget naiv ik....du har jo givet hende alllt for lang snor, og hendes konto er 40k pludselig... Du kan takke dig selv for problemet pga. din mega naivitet, håber du har lært lidt ???????? Redigeret af d. 19/04-2012 20:26 |
|
|
flyer |
Lagt på d. 19/04-2012 20:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
Ja, jeg har sgu ondt af dig.... sikke noget skidt, men måske "damen" nu får øjnene op for at det koster noget at leve i Danmark, nu hvor hun bor hos søsteren... Måske, du kan snakke med hende om DINE problemer og af denne vej, finde en løsning, så hun kunne komme tilbage. Samtidig må du også ha lært noget af din tid sammen med hende, jeg håber da at hun er værd at "bygge" vidre på efter jeres lille "selvstudium" i økonomi. Håber det bedste for jer! Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
Lagt på d. 19/04-2012 20:52
|
|
"damen" ved da alt om udgifter osv. i dk, hun er vist bare en ren golddigger, hvorfor skal det pakkes ind ??? Næ, man må være realistisk, ikke blødsøden og må træde i karakter langt tidligere...ingen medlidenhed herfra. Pigen er bare kommet et skridt videre på sin selvanlige pengevej..måske hun mødte en ny "sugerdaddy" på ferien i Phuket, Bangla road igen igen ??? |
|
|
golfer |
Lagt på d. 19/04-2012 21:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
Jeg forstår ikke helt dine økonomiske beregninger. Du skriver at du går i minus med 10.000 hver måned (siden du mødte damen). Men hun skal kun bidrage med 2.800 for at det kan løbe rundt (at i undgår luksusfælden). Jeg tror nu damen regner lidt bedre end dig - hun har i hvert fald regnet den ud |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 19/04-2012 22:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
ha, jeg tænkte det samme, udregningen er noget tvivlsom, men skal vi holde os til ca. beløb, så vil du ramme luksusfælden om 2 år i stedet for halvandet år, tror en revisor med glæde vil modtage dig som 'patient'....glem dog hende, du er bare blevet udnyttet i ekstrem grad. men du kan være sikker på at hun endnu en gang vil forsøge at malke dig, når pengene langsomt men sikkert slipper op |
|
|
Lagt på d. 19/04-2012 22:16
|
|
he he, selvfølgelig vil hun blive ved med at malke manden, hun vil sende tårevædende emails og sms om alle hendes pengeproblemer og at hun savner ham osv .... det er en fantastisk klassiker, det er super underholdning.....og det stopper aldrig, der er altid en ny falang der falder i med alle "3" ben he he.... Held og lykke...... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 19/04-2012 23:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Til AB, Fraskilte thai damer i Dk ville jeg behandle med den yderste varsomhed, Der er som oftest en grund til at de er fraskilte. Og den grund behøves så absolut ikke at have noget med ex-manden at gøre. Da jeg var ung og naiv, agerede jeg som tolk og bisidder på min kones opfordring, indledningsvis overfor hendes bekendte. Den "karriere" fik en hurtig afslutning. Der er grænser for hvor megen snyd, løgn og bedrag jeg vil lytte til og ikke mindst videreformidle. Sejl jeres egen sø. See ya, dont wanna be ya. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 20/04-2012 03:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Kort sagt: Der er dine penge og vores penge. Penge som hun har er ikke fælles penge. Men mandens penge er fælles.... Sådan vil hun opfatte det hvis i ikke har aftalt noget. På ture til Thailand vil hun sikkert også forvente det er dig der bruger dine penge og ikke hendes penge.. Derfor er det meget vigtigt at få pengesagerne snakket igennem før det er forsent. Jeg kender mange par hvor det fungere fint. Men jeg fornemmer at hvis der er noget der kan give problemer i et Thai / dansk forhold, så er det penge sager Redigeret af Peder1968 d. 20/04-2012 04:08 |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 20/04-2012 04:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Kaerlighed goer blind. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 20/04-2012 04:15
|
Peder1968 skrev: Kort sagt: Der er dine penge og vores penge. Penge som hun har er ikke fælles penge. Men mandens penge er fælles.... Sådan vil hun opfatte det hvis i ikke har aftalt noget. På ture til Thailand vil hun sikkert også forvente det er dig der bruger dine penge og ikke hendes penge.. Derfor er det meget vigtigt at få pengesagerne snakket igennem før det er forsent. Jeg kender mange par hvor det fungere fint. Men jeg fornemmer at hvis der er noget der kan give problemer i et Thai / dansk forhold, så er det penge sager En anden stor kulturforskel er det er gæster der betaler ikke som i DK ;-) derfor kan en tur hjem til forældrene / venner i Thailand godt bive dyrt. |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 20/04-2012 04:19
|
golfer skrev: Jeg forstår ikke helt dine økonomiske beregninger. Du skriver at du går i minus med 10.000 hver måned (siden du mødte damen). Men hun skal kun bidrage med 2.800 for at det kan løbe rundt (at i undgår luksusfælden). Jeg tror nu damen regner lidt bedre end dig - hun har i hvert fald regnet den ud Jeg tror han mener der står (saldo) -10.000 på kontoen hver måned |
|
|
Nanoq4u2 |
Lagt på d. 20/04-2012 05:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
trist skæben at få,men jo ikke nyt,sker jo for mange,man finder det man tror der er kærlighed også ender man som en ATM tjaaa så må man jo tænke sig om næste gang før man gøre noget dumt |
|
|
patirak |
Lagt på d. 20/04-2012 11:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Generelt så synes jeg at Thaier er nogle af de mest pengefokuserede mennesker på jordkloden (lige pånær min danske eks-kone, som slår alle rekorder . Der findes selvfølgelig undtagelser, men det er ikke mange efter min mening... Alt går op i hvem der ejer hvad, om hvor stort ens hus er, hvor meget det har kostet, de seneste lotteri cifre, om man har en bil eller ej, hvor stor en Sin Sod nabo pigen fik... osv. Når jeg i ny og næ stikker min kærestes gamle moster på 87 år 1000 Bath, så beder hun for at jeg må blive millionær og vinde i lotto - selvom jeg egentlig helst ville have hun bad om godt helbred og at jeg måtte forblive lykkelig. Nej, pengene først - så må helbredet og lykken komme bagefter... Det sjove er, at Thaier - ihvertfald hvis man tager ud på bøh-landet - også udmærker sig ved at være enormt dovne samtidig med de kun tænker på penge. Før eller efter høsten, så sidder de mest på sin flade og håber på noget "luck", så der falder nogle BATH ned fra himlen direkte i skødet på dem. Eller også beder de til, at der kommer en dum farang forbi og giver dem nogle penge. Skal man være ekstra lucky, så inviterer man da lige nogle munke hjem til frokost sammen med naboerne. Så får man også vist naboerne hvor rig man er blevet og munkene... Ja, de skal selvfølgelig have en kuvert med PENGE inden de fiser af. Er man heldig og har en Farang i fælden, så får man ham til at betale gildet Her er tale om mennesker, der uden kvaler sender deres døtre afsted til Bangkok eller Pattaya for at tjene penge ind til familien via prostitution. Hvilken normal far eller mor ville overhovedet tage den chance med sit eget barn? - udover altså lige en pengegrisk og doven thailænder, hvis største mål er at få det største hus i nabolaget. Moral, etik og ansvarsfølelse er der ikke noget af... Jeg elsker Thailand og jeg elsker befolkning - men ved "buddhas søde grød" hvor jeg dog hader den konstante fokus på penge, som man ofte møder i Thailand og hos thailændere. Især hvis man tager udenfor Bangkok. Thaier er ikke dumme, når det kommer til at skaffe penge ved at lave mindst muligt. Og det er naive Faranger der er skyld i, at de et langt stykke hen ad vejen tænker som de gør. Nogle forærer rask væk huse, biler og deres opsparinger bort for et par smil og nogle ture i kanen. Hvorfor spille Lotto, når man kan spille på en Farang til langt bedre odds? Redigeret af patirak d. 20/04-2012 11:53 |
|
|
flyer |
Lagt på d. 20/04-2012 12:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 688 |
patirak skrev: Generelt så synes jeg at Thaier er nogle af de mest pengefokuserede mennesker på jordkloden (lige pånær min danske eks-kone, som slår alle rekorder . Der findes selvfølgelig undtagelser, men det er ikke mange efter min mening... Alt går op i hvem der ejer hvad, om hvor stort ens hus er, hvor meget det har kostet, de seneste lotteri cifre, om man har en bil eller ej, hvor stor en Sin Sod nabo pigen fik... osv. Når jeg i ny og næ stikker min kærestes gamle moster på 87 år 1000 Bath, så beder hun for at jeg må blive millionær og vinde i lotto - selvom jeg egentlig helst ville have hun bad om godt helbred og at jeg måtte forblive lykkelig. Nej, pengene først - så må helbredet og lykken komme bagefter... Det sjove er, at Thaier - ihvertfald hvis man tager ud på bøh-landet - også udmærker sig ved at være enormt dovne samtidig med de kun tænker på penge. Før eller efter høsten, så sidder de mest på sin flade og håber på noget "luck", så der falder nogle BATH ned fra himlen direkte i skødet på dem. Eller også beder de til, at der kommer en dum farang forbi og giver dem nogle penge. Skal man være ekstra lucky, så inviterer man da lige nogle munke hjem til frokost sammen med naboerne. Så får man også vist naboerne hvor rig man er blevet og munkene... Ja, de skal selvfølgelig have en kuvert med PENGE inden de fiser af. Er man heldig og har en Farang i fælden, så får man ham til at betale gildet Her er tale om mennesker, der uden kvaler sender deres døtre afsted til Bangkok eller Pattaya for at tjene penge ind til familien via prostitution. Hvilken normal far eller mor ville overhovedet tage den chance med sit eget barn? - udover altså lige en pengegrisk og doven thailænder, hvis største mål er at få det største hus i nabolaget. Moral, etik og ansvarsfølelse er der ikke noget af... Jeg elsker Thailand og jeg elsker befolkning - men ved "buddhas søde grød" hvor jeg dog hader den konstante fokus på penge, som man ofte møder i Thailand og hos thailændere. Især hvis man tager udenfor Bangkok. Thaier er ikke dumme, når det kommer til at skaffe penge ved at lave mindst muligt. Og det er naive Faranger der er skyld i, at de et langt stykke hen ad vejen tænker som de gør. Nogle forærer rask væk huse, biler og deres opsparinger bort for et par smil og nogle ture i kanen. Hvorfor spille Lotto, når man kan spille på en Farang til langt bedre odds? Det var dog enormt, som du kan ramme plet!! Jeg ved ikke hvor gammel du er, men det lyder som om du har været i Thailand længe.... Dejlig at se når du skriver, måske du skulle blive forfatter, for det skrevne ord styrer du 100 Men endnu et pletskud fra... patirak Godt tænkt og skrevet. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 20/04-2012 12:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Mage til nedgørelse og fejlopfattelse af thaiér uden for din "luxusdames" omgangskreds skal man da lede længe efter. Hvordan kan du tillade dig at nedgøre thai´er der mange gange arbejder fra 8- 19 alle ugens dage med andet arbejde end lige deres rismarker. De tager kun fri når markerne skal ordnes, men det er måske også kun af dovenskab?- De kunne jo godt arbejde fra kl. 19 i deres egne marker. Disse hårdtarbejdende thai´er sender mange gange deres døtre til Bangkok, rigtigt. Men det er for at få en bedre uddannelse end de kan få i Isaan. - Nogle falder så ved siden af og ender med at blive pengefikserede luxusludere,- men det ved du jo nok alt om. |
|
|
ABS |
Lagt på d. 20/04-2012 12:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Ja, der er rådne kar blandt Thaier, men det er der sgu alle vejne. At nedgøre Thaier som mange gør er mine øjne lav. Så er det man tænker. Hvad i helvede laver de mennesker i Thailand.? At nogen lader sig snyde er hvad der kan ske. En her er da også blevet snydt. Gad vide hvor mange af dem der nedgør Thaierne herinde som er blevet snydt? Ikke mange hvis skulle stille spørgsmålet. Men vil tro at der er rigtigt mange. Måske flere end som så. Nogen står ved det og ytrer det. Andre nedgør Thaierne. Sådan er vi jo så forskellige.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 20/04-2012 12:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
flyer skrev: patirak skrev: Generelt så synes jeg at Thaier er nogle af de mest pengefokuserede mennesker på jordkloden (lige pånær min danske eks-kone, som slår alle rekorder . Der findes selvfølgelig undtagelser, men det er ikke mange efter min mening... Alt går op i hvem der ejer hvad, om hvor stort ens hus er, hvor meget det har kostet, de seneste lotteri cifre, om man har en bil eller ej, hvor stor en Sin Sod nabo pigen fik... osv. Når jeg i ny og næ stikker min kærestes gamle moster på 87 år 1000 Bath, så beder hun for at jeg må blive millionær og vinde i lotto - selvom jeg egentlig helst ville have hun bad om godt helbred og at jeg måtte forblive lykkelig. Nej, pengene først - så må helbredet og lykken komme bagefter... Det sjove er, at Thaier - ihvertfald hvis man tager ud på bøh-landet - også udmærker sig ved at være enormt dovne samtidig med de kun tænker på penge. Før eller efter høsten, så sidder de mest på sin flade og håber på noget "luck", så der falder nogle BATH ned fra himlen direkte i skødet på dem. Eller også beder de til, at der kommer en dum farang forbi og giver dem nogle penge. Skal man være ekstra lucky, så inviterer man da lige nogle munke hjem til frokost sammen med naboerne. Så får man også vist naboerne hvor rig man er blevet og munkene... Ja, de skal selvfølgelig have en kuvert med PENGE inden de fiser af. Er man heldig og har en Farang i fælden, så får man ham til at betale gildet Her er tale om mennesker, der uden kvaler sender deres døtre afsted til Bangkok eller Pattaya for at tjene penge ind til familien via prostitution. Hvilken normal far eller mor ville overhovedet tage den chance med sit eget barn? - udover altså lige en pengegrisk og doven thailænder, hvis største mål er at få det største hus i nabolaget. Moral, etik og ansvarsfølelse er der ikke noget af... Jeg elsker Thailand og jeg elsker befolkning - men ved "buddhas søde grød" hvor jeg dog hader den konstante fokus på penge, som man ofte møder i Thailand og hos thailændere. Især hvis man tager udenfor Bangkok. Thaier er ikke dumme, når det kommer til at skaffe penge ved at lave mindst muligt. Og det er naive Faranger der er skyld i, at de et langt stykke hen ad vejen tænker som de gør. Nogle forærer rask væk huse, biler og deres opsparinger bort for et par smil og nogle ture i kanen. Hvorfor spille Lotto, når man kan spille på en Farang til langt bedre odds? Det var dog enormt, som du kan ramme plet!! Jeg ved ikke hvor gammel du er, men det lyder som om du har været i Thailand længe.... Dejlig at se når du skriver, måske du skulle blive forfatter, for det skrevne ord styrer du 100 Men endnu et pletskud fra... patirak Godt tænkt og skrevet. Bare synd, at der er nogle der kan tage det for gode ord. Livet i storbyen, omgivet af "luxusdamer" og "golddiggere" kender patirak,-ingen tvivl om det. Men livet på landet kender han absolut ikke, siden han kan komme med sådan en sviner.- Føj for den. Han burde holde sig for god til den slags. |
|
|
poom |
Lagt på d. 20/04-2012 13:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
Hvis det er at nedgøre...Når man bare fortæller sandheden om en meget stor del af det Thailand man hilt sikkert vil opleve... Ja så vil jeg også nedgøre thaierne For fanden, der er jo altid altid nogen, der ikke er sådan.. Men i det store hele er det LIGE PLET! MIN kone er ikke sådan og bla bla bla... Nej, det er heller ikke alle danskere der bor i jylland. Og der er sgu da også lidt forskel på jyder og københavnere.. Hvad man spå bedst kan lide er jo op til en selv. men det er ikke og nedgøre ved at sige hvordan det er. Der er også forskel på 5. bagrække gedelandsby i det mørke isan og på Bangkok. men det er stadig ikke og nedgøre ved at sige hvordan det er. Og ders latterlige tro på LUCK og spøgelser er da helt idiotisk.. Men det gør de alså.. Enhver ved da at der ikke findes spøgelser men her har vi et helt land der alle har set og tror dybt og fast. Er det at nedgøre når der bare er sådan i Thailand. Men LIGE PLET med den der historie |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 20/04-2012 13:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Patirak. Virkelig godt skrevet og sådan er det bare i Thailand. At tage en tur til Thailand een gang om året giver jo ikke noget indblik og ja, sandheden er ilde hørt. Har boet i Isaan langt ude på landet i 5 år og kender til det. |
|
Spring til debat: |