Se indlæg
Regler for indrejse til Laos fra Thailand
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 14/04-2012 14:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Når man kommer fra Thailand og rejser med bil eller gåben ind i Laos, hvilke visum regler gælder der for en Dansker? Besøget er kun i nogle få timer. På forhånd tak. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/04-2012 15:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
.....hmm du kan ved grænsen få 30 dages visum til Laos...det koster et beløb som kan betales i USD (30-40 $) el. THB (ca. 1000-1500 TH... De spørger altid om pasfoto, men har man ikke det gør det ikke så meget...jeg kom i hvert fald igennem uden problemer sidst... ellers er der vidst ikke så meget, pas skal selvfølgelig være gyldigt i noget tid, og have tom side osv... Grænseovergange kan ses her: http://www.laos-g...order.html Redigeret af Anonym Bruger d. 14/04-2012 15:31 |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 14/04-2012 16:02
|
Antal indlæg: 3779 |
JS skrev: .....hmm du kan ved grænsen få 30 dages visum til Laos...det koster et beløb som kan betales i USD (30-40 $) el. THB (ca. 1000-1500 TH... De spørger altid om pasfoto, men har man ikke det gør det ikke så meget...jeg kom i hvert fald igennem uden problemer sidst... ellers er der vidst ikke så meget, pas skal selvfølgelig være gyldigt i noget tid, og have tom side osv... Grænseovergange kan ses her: http://www.laos-g...order.html Det er korrekt (min kone er fra Laos, så jeg er der ganske tit). Det koster 1.500 baht for et visum på 30 dage, som man får ved grænsen, og man bør medbringe et pasbillede. Dog er det lidt billigere i dollars, men så skal du først veksle til dollars, og så mister du den gevinst ... Jeg har også skrevet om det på min hobby-side: [url]www.kronberg.dk/rejser/praktisk-information/visum/[/url] Kom gerne i god tid, så vekselboderne ved grænsen ikke er lukkede. Du kan betale med både baht og dollars i Laos, men det er mere rentabelt og overskueligt, hvis du betaler med laotiske kip. Det koster 20 baht per person for bussen over broen, eller 250 baht i dagtimerne for en privat minibus. Pas på med taxa og tuk tuk på begge sider af grænsen, da de gerne opkræver ret voldsomme beløb. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 14/04-2012 16:09 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 15/04-2012 03:42
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
Mange tak for de brugbare oplysninger. |
|
|
sputnik |
Lagt på d. 15/04-2012 15:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Vil lige høre om der nogle der har erfaring med låne bil i Thailand og så selv kører med bilen i Laos ? |
|
|
parker75 |
Lagt på d. 19/04-2012 22:42
|
Begynder Antal indlæg: 14 |
Hvis du vil have en Thailandsk bil ind i Laos skal den have en pas, som kan laves på det lokale trafik kontor. Vær opmærksom på at nogle thailandske forsikringsselskaber ikke vil dække skader på bilen i Laos, da det åbenbart har været meget svindel med regninger fra Laotiske værksteder til thailandske forsikringsselskaber. Hvis det er en lejet bil skal du nok spørge udlejningsselskabet først. |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 20/04-2012 00:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
en lidt traumatisk historie fra et visa run.. i 2010 mistede jeg mit pas, aner ikke den dag i dag hvordan det blev væk.. men fik et nød pas hos kenneth, den flinke consul i phuket, og tilbage i dk. fik jeg så et nyt pas.....senere tilbage til thailand,alt var ok, indtil jeg skulle på et visa run i laos, den flinke mand i laos (friendship bridge) fortalte mig, at jeg ikke kunne få et stempel i mit pas, pga, på han's skærm stod der interpol tværet ud på han's skærm, jeg forsøgte at forklare ham, at det måtte handle om mit forsvundne pas et år tidligere, men han smilede bare, og sagde no sir...........men jeg var velkommen til at besøge laos, jeg skulle blot benytte den direkte adgang, (altså udenom immigration).....ok tænkte jeg, så jeg vadede over, og fandt en cafe hvor jeg fik en vand og en kop kaffe, men helvede var løs da jeg kom tilbage til thailand, pga. mit manglende stempel i mit pas...... men efter at jeg blev drevet rundt fra kontor til kontor, var der endelig en kvindelig immigration ansat, der tog hånd om sagen, hun ringede og faxede i en lind strøm, derefter cancelled hun min udrejse fra thailand, (uden det stempel ville mit ophold i thailand være illegalt) nå, da jeg kom tilbage til phuket ringede jeg til den danske amb. i bangkok, og jeg havde en lang snak med lisbeth de følgende dage samt kenneth (den svenske consul ) lisbeth gav hurtigt op, hun anede ikke hvad hun skulle gøre (fair nok) men kenneth kæmpede i 4 dage, men måtte til slut give op, så jeg måtte hurtigt tage et nyt visa run til burma, pga. nu var jeg på overstay, men ingen problemer i burma, jeg fik mit stempel i mit pas og jeg var lettet...kenneth var så flink at aflyse en sammenkomst han skulle til sammen med konen, og bare sad og ventede på et opkald fra mig, hvordan det var gået i burma....kanon service fra kenneth siden hen har jeg været i andre lande, hvor der heller ikke har været problemer med mit pas...men det irriterer mig grænseløst hvorfor der stod interpol på skærmen i laos.... nogen der kender hvem der i laos rep. dk...det eneste jeg har kunne fundet, er at norge har en en consul i laos, måske jeg skulle sende ham en mail med mit pas nummer, og se hvad han's skærm ville vise Redigeret af tingtong d. 20/04-2012 00:33 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 20/04-2012 11:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Tingtong skrev: ................................................................................ men det irriterer mig grænseløst hvorfor der stod interpol på skærmen i laos.... nogen der kender hvem der i laos rep. dk...det eneste jeg har kunne fundet, er at norge har en en consul i laos, måske jeg skulle sende ham en mail med mit pas nummer, og se hvad han's skærm ville vise . Dette kunne måske Kenneth hjælpe dig med at finde ud af, idet jeg tror ikke at som "privat person" (selv om du er part i sagen) kan få akt insigt hos Interpool eller hos en anden ambassade. Dette som er højt sandsynligt sket er nok det samme som var sket for mig i 1986, da jeg var på besøg hos min familie. Min far viste mig en avis udklip hvor der stod at "JEG" var blevet arresteret 4 måneder tidligere p.g.a. tyveri. Heldivis var der et billede fra en anden person som ikke engang for 20% lignede mig og yderligere kunne jeg bevise at på tidspunktet hvor jeg "skulle være fængslet", var jeg i DK. Efter nogle tids grublen, kom jeg til den konklusion at vedkommende måtte have fået fat i mit kørekort som jeg glemt i et køretøj fra min arbejdsplads da jeg forlod landet i 1965. Eneste "ulempe" ved det er at jeg for 4 år siden da jeg skulle bruge en fødselsattest så stod der at Jeg var født i November , hvor både på mit pas og øvrige dokumenter står der Marts. Jeg fik dog den "rette" fødselsattest udleveret senere. Det kunne jo være at du er nu "slettet" fra Interpools lister, men man ved aldrig, så prøv igen at få Kenneth til at udredde tråderne. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
tingtong |
Lagt på d. 20/04-2012 11:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 223 |
jeg tror ikke de sletter en efterlysning af et pas efter et par år, men hvordan hulen kan de ha' de oplysninger fra, at jeg havde mistet mit pas, jeg mener det er jo et helt nyt pas nummer!!! snakkede selfølgelig med kenneth og lisbeth om muligheden for at få det slettet, men de mente ikke det var muligt. her er hvad lisbeth skrev til mig: Ambassaden i Bangkok, den 17. januar 2011 J. nr. 36.DAN.2.BKK Kære tingtong Hermed svaret fra Rigspolitiet i Danmark: ” Det fremgår af politiets pasregister er, at tingtong står registreret med, at han har mistet pasnr. 20416xxxx den 4. februar 2010. Den meddelelse er gået videre til Interpol og Schengen. Der er ingen bemærkninger knyttet til det sidst udstedte pasnr. 20482xxxx.” Fra Rigspolitiet har ambassaden endvidere fået oplyst, at det er normal procedure, når et pas mistes, at der går oplysning videre herom til Interpol og Schengen. Med venlig hilsen Lisbeth Berming |
|
Spring til debat: |