Se indlæg
Songkran 2012
|
|
Linepigen |
Lagt på d. 06/04-2012 18:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 25 |
Hej, Er der nogen, der har informationer om hvor og hvornår, der bliver holdt Songkran i Københavnsområdet i år? Jeg har søgt lidt på nettet, men informationer er utroligt svære at finde (der er sikkert nogle på thai, men det kan jeg desværre ikke læse) Line |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/04-2012 19:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Det var sidste år, så mon ikke Lung Yao har flere informationer om arrangementer i år? http://www.dansk-...d_id=12325 |
|
|
A |
Lagt på d. 09/04-2012 12:37
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Der er Songkran fest i Nørrebrohallen på lørdag den 14. april. Thaidans og skønhedskonkurernce. Mad og drikke til salg. Fri entre. Er der nogen der ved mere? |
|
|
poom |
Lagt på d. 09/04-2012 12:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 199 |
nede i thaibutikkerne i københavn, ved hovedbanen og på istedgade ved de altid sådan noget |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 09/04-2012 22:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
poom skrev: nede i thaibutikkerne i københavn, ved hovedbanen og på istedgade ved de altid sådan noget Jeg har ikke set nogen poster om det her på det sidste. (men ikke noget nyt ved det, da der ofte kommer infoer som " Last minute event" ). M.h.t. Wat Pa -Dragør er arrangementet for i år aflyst, da Luang Phra Somsak af helbredsmæssigt årsag har ikke tid til at arrangere noget i år udover de sædvandige sysler han arbejder med. Og traditions tro er Wat thai -Stenløse næsten altid omgærdet af hemligheds kræmmeri, da de måske mener at infoen er kun for de "særlige udvalgte". Så det ville ikke forbavse mig om de ville måske om et par dage, annoncere at der afholdes noget i Nørrebro Hallen. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
mugge |
Lagt på d. 10/04-2012 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 389 |
Aahh ja Songkran, sidder her og goer mig klar til Songkran i Chiang Mai. Som altid bliver der fest og farver heroppe. Byen er allerede begyndt at "varme" op, her på CMRU Universitet goer man meget ud af at fortaelle de unge at de skal passe på.men om det virker,tja.. Haaber i faar en god Songkran derhjemme . Vi gør |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 10/04-2012 13:16
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Kan se på vejrudsikten, at de ihvertfald får masser af regn--det er jo også en måde at blive våd på Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 10/04-2012 15:35
|
Lidt "Update" om Songkran 2012 i DK: - P.t. er arrangement på Wat Pa - Dragør : stadigt AFLYST . (skriver bevist "stadigt" for der har været præcedens for at et aflyst arrangement blev alligevel afholdt . - Wat Thai -Stenløse , har nu sendt posteren som kan ses hos Dennjai market. iflg. de forløbige meldinger så starter Songkran i templet kl.10 med de sædvandige messer/chant , efterfuldt af fælles spisning og afslutning med prædikke om eftermiddagen. Kl.18.00 åbnes portene til Nørrebro Hallen hvor der ville være underholdning i form af Karaoke (sang-dans) under ledelsen af den sagkyndig toastmaster , "Pee Taa" (fra Ban Gaw). Der er gratis entré og mulighed for at købe mad og drikkevarer på stedet. Jeg skal se om der kan skaffes yderligere infoer om emnet og måske en kopi af posteren. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 10/04-2012 15:39
|
mugge skrev: Aahh ja Songkran, sidder her og goer mig klar til Songkran i Chiang Mai. Som altid bliver der fest og farver heroppe. Byen er allerede begyndt at "varme" op, her på CMRU Universitet goer man meget ud af at fortaelle de unge at de skal passe på.men om det virker,tja.. Haaber i faar en god Songkran derhjemme . Vi gør Nu, bliver JEG snart Mugge, ( ) Hvad med at oprette dit eget tråd om Chiang Mai under Arrangementer i THAILAND, inden denne her bliver spammet af diverse indslag fra de varme strøger. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 14/04-2012 14:30
|
Breaking News (sidste nyt). Der bliver alligevel afholdt Songkran i Wat Pa - Dragør, i morgen Søndag d. 15-04-2012 . Det bliver kun den "indendørs ceremoni" med messe og chant om formiddagen med følgende offring til munkene og "nonnerne". Derefter indtager munkene deres måltid og så bliver turen til "pøblen". Ca. kl.13-13.30 starter Songkran ceremonien i bede/meditations rummet på første sal. De tilstedsværende starter med at hælde lidt vand på de til formålet stillet Buddha figur(er) og forsætter mod munkene som også får lidt vand på deres fremrakte hænder og som derefter ville velsigne dem ved at stænke lidt vand på hovedet af dem. Der bliver muligvis underholdning med folklore dans, med deltagelse af nogle unge piger som har brugt en masse af deres fritid til at lære de graciøse dansetrin. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Spring til debat: |