Se indlæg
Bumrungrad og operationsregninger... Nogle erfaringer?
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 31/03-2012 22:10
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg har (eller rettere min ex) brugt ca. 6 måneder på Bumrungrad efter en ulykke Regningen løb op i ca. 8 mio.(Baht) og jeg er glad for at havde lavet udvidet forsikring. Vi fik ca. en indkøbsvogn fuld af fakturaer, hvor der var noteret de mindste detaljer. Helt ned til antallet af engangangsklude. det er fair nok. Ogudfra denne, samt bekendtes ophold, jeg tror jeg at man kan stole på, at de har styr på det hele. Prisen er noget højere end andre steder, men sammenlignet med USA eller DK er det ikke voldsomt. jeg har aldrig hørt om problemer med forsikringen på dette hospital (de skal nok være varsomme med fiktive fakturaer). Men ex's plastickirurg (en thai) talte iøvrigt dansk, idet han havde været på Ålborg hospital i en årrække |
|
|
patirak |
Lagt på d. 01/04-2012 12:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
sudsakhon skrev: Jeg har (eller rettere min ex) brugt ca. 6 måneder på Bumrungrad efter en ulykke Regningen løb op i ca. 8 mio.(Baht) og jeg er glad for at havde lavet udvidet forsikring. Vi fik ca. en indkøbsvogn fuld af fakturaer, hvor der var noteret de mindste detaljer. Helt ned til antallet af engangangsklude. det er fair nok. Ogudfra denne, samt bekendtes ophold, jeg tror jeg at man kan stole på, at de har styr på det hele. Prisen er noget højere end andre steder, men sammenlignet med USA eller DK er det ikke voldsomt. jeg har aldrig hørt om problemer med forsikringen på dette hospital (de skal nok være varsomme med fiktive fakturaer). Men ex's plastickirurg (en thai) talte iøvrigt dansk, idet han havde været på Ålborg hospital i en årrække Ja, en forsikring er god at have. I vores tilfælde, var jeg mest bekymret fordi min kæreste netop ikke var forsikret - og der så ikke var nogen bagved til at tjekke eller sikre at beløbet passede. Den tanke gjorde mig lidt utryg. Men alt i alt, er jeg godt tilfreds med servicen og prisen - og vil blive ved med at benytte hospitalet. Nu skal vi først lige have kæresten forsikret, så vi ikke står i samme situation igen. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/04-2012 17:35
|
Antal indlæg: 3779 |
Jeg havde engang en kæreste, der havde lidt problemer med maven, og vi tog på Bumrungrad. De ville så gerne have 12.000 baht for en kamera-undersøgelse, og det ville jeg da gerne betale, men alligevel undrede jeg mig. Så tog vi på et nonne-hospital, og her forklarede lægen, at det blot var pjat, da min kæreste ikke fejlede noget alvorligt. Til sidst tog vi på et slags rigshospital, hvor kæresten i øvrigt brokkede sig over "ventelisten" - seks timer fra ankomst til udleveret medicin. Jeg forklarede hende, at i Danmark går der nemt adskillige uger, måske måneder, og hertil kommer ventetiden i venteværelset hos læge, hospital og apotek, så seks timer i alt var da hurtigt, synes jeg. Patienten før os i køen, da vi skulle betale, fik en regning på 13 baht, hvilket hun og flere andre grinede af (det stod på et storskærm, som alle kunne se), men vor regning blev dog lidt over 300 baht, og hun blev rask er er det stadig. Hun havde selv fortalt mig, at lægerne på de offentlige hospitaler i Bangkok ofte er de samme som på de private hospitaler, ligesom i Danmark. Hun havde også selv fortalt mig, at familien helt bevidst havde sendt en ældre dame på et offentligt hospital af samme årsag., da de havde den bedste øjenlæge. Problemet er blot, at man skal vente et par timer, og skulle det blive aktuelt, så kan eneværelse tilkøbes. Min egen søn var på et offentligt børne-rigshospial sidste år med en yderst alvorlig dehydrering (fandt vi ud af, men viste ikke, at det var så alvorligt), og jeg blev igen bekræftet. Vi havde ingen ventetid omkring kl. 01.00 om natten, måske 5 minutter, og efter fire dage blev han udskrevet mod en regning på cirka 4.000 baht. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
natty |
Lagt på d. 02/04-2012 11:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg har også fået det samme af vide som Robert, at det ofte er de samme læger. Fik engang at vide "hvor er du dum", efter jeg indlagde en kammerat med "43" i feber på en privatklinik. Behandlingen var fin med total overmedicinering med 20 forskellige slags piller (overdrivelse fremmer forståelsen) og drops. En kur som kunne være klaret med 1 pille i 5-10 dage. Men det var jo den dumme farang som betalte. Jeg forlangte heldigvis en kvittering, og så var "fanden løs i Laksegade", med tilbagebetaling af penge. Min kammersjuk, var gal over at jeg havde betalt over 5000 baht for behandlingen og medicin, det skulle nemlig ikke ha' kostet mere end 50 baht. Redigeret af natty d. 02/04-2012 12:07 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/04-2012 21:18
|
natty skrev: Jeg har også fået det samme af vide som Robert, at det ofte er de samme læger. Fik engang at vide "hvor er du dum", efter jeg indlagde en kammerat med "43" i feber på en privatklinik. Behandlingen var fin med total overmedicinering med 20 forskellige slags piller (overdrivelse fremmer forståelsen) og drops. En kur som kunne være klaret med 1 pille i 5-10 dage. Men det var jo den dumme farang som betalte. Jeg forlangte heldigvis en kvittering, og så var "fanden løs i Laksegade", med tilbagebetaling af penge. Min kammersjuk, var gal over at jeg havde betalt over 5000 baht for behandlingen og medicin, det skulle nemlig ikke ha' kostet mere end 50 baht. Hej natty, Det er klart, at det er dejligere at bo på Bumrungrad - eller Bangkok Hospital, som kronprinsen benytter. Men det skal financieres, enten via kontant betaling eller indirekte via en forsikring, der måske alligevel går galt, når man når over maksimum-beløbet. Danske aviser for det til at lyde, som thailandske hospitaler er rene dødsgange, og selvom jeg kender et potentielt uheldigt tilfælde, som jeg ikke kan komme ind på her, så tror jeg stadig, at de er fremme i skoene. Nuvel, et andet eksempel fra min side. En anden tidligere kæreste fik også ondt i maven, så vi tog på Sukhumvit Hospital efter hendes ønske. Nuvel, fik en regning på 2.000 baht for en undersøgelse, men ugen efter var den næste pludselig på 5.000 baht. De havde så undersøgt hende for HIV/AIDS og alt muligt, men ikke hendes mave. Det var ikke, hvad jeg havde haft til hensigt - jeg ville blot være sikker på, at der ikke var noget galt med maven. Der, hvor jeg først røg op i det røde felt, var, da de, da alt var ok, forklarede hende, at jeg også skulle undersøges på samme vis, da de ikke kan spore HIV hos hende, hvis det er sket nyligt. Det ved jeg godt, men pointen er, at de forsøgte at skræmme hende til at lade mig undersøge for yderligere 7.000 baht, selvom vi slet ikke kom der for at tjekke HIV, men hendes stakkels mave. Og på selv Bumrungrad er en HIV-test noget billigere Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/04-2012 14:21
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
[ natty skrev: Nuvel, et andet eksempel fra min side. En anden tidligere kæreste fik også ondt i maven, så vi tog på Sukhumvit Hospital efter hendes ønske. Hilsen, Robert Nu har vi gang paa gang hoert om alle Roberts "tidligere" kaerester, det kunne da vaere meget interessant at vide hvor mange manden egentlig har vaeret igennem. Jeg beklager, men jeg kunne simpelthen ikke lade vaere med at komme med denne kommentar. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/04-2012 22:15
|
hugoboerge skrev: [ natty skrev: Nuvel, et andet eksempel fra min side. En anden tidligere kæreste fik også ondt i maven, så vi tog på Sukhumvit Hospital efter hendes ønske. Hilsen, Robert Nu har vi gang paa gang hoert om alle Roberts "tidligere" kaerester, det kunne da vaere meget interessant at vide hvor mange manden egentlig har vaeret igennem. Jeg beklager, men jeg kunne simpelthen ikke lade vaere med at komme med denne kommentar. Hej hugoboerge, Beklager, men kan vi ikke bare sige og blive enige om, at det er et personligt problem, som jeg ikke er stolt af. Hilsen, Robert |
|
|
malefyrre |
Lagt på d. 03/04-2012 23:17
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
hugoboerge skrev: [ natty skrev: Nuvel, et andet eksempel fra min side. En anden tidligere kæreste fik også ondt i maven, så vi tog på Sukhumvit Hospital efter hendes ønske. Hilsen, Robert Nu har vi gang paa gang hoert om alle Roberts "tidligere" kaerester, det kunne da vaere meget interessant at vide hvor mange manden egentlig har vaeret igennem. Jeg beklager, men jeg kunne simpelthen ikke lade vaere med at komme med denne kommentar. Gad vide om han har nummeret dem, så det er til at finde ud af hvad, hvem og hvornår og ikke mindst hvad de kostede.. Nå spøg til side, det er ikke nemt at vende sig til en ny kultur, og derfor skal der jo nok prøves en del af, før den rigtige er i hus |
|
|
Lagt på d. 04/04-2012 12:12
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg kunne ikke drømme om at bruge de dyre privathospitaler. Min hustru blev opereret på det lokale "amtssygehus" i TRAT, 3 døgn med det hele : 900 B. |
|
Spring til debat: |