Se indlæg
 Udskriv debat
Anfordringsgaranti
OnkelJoakim
Hej allesammen!

Et kort spørgsmål.

Kan man stille en anfordringsgaranti i form af en kassekredit hvis man "kun" skal have besøg i 3 måneder?

Rasmus

Frank
Hej Onkel JoakimShock

Med din kassebeholdning, så tror jeg ikke, at du vil blive bedt om at stille en anfordringsgarantiGrin.

Spøg til side som man siger. Øhh... umiddelbart vil jeg tvivle på, at det er muligt at stille en anfordringsgaranti i form af en kassekredit. Det kunne jo være, at man havde brugt hele kreditten, når staten ville indkassere pengene. Jeg mener dog i tidligere indlæg at have læst, at der er enkelte tilfælde, hvor man ikke bliver bedt om det, men det er vist ikke noget man skal regne med.

mvh
Frank
Redigeret af Frank d. 18/01-2006 10:53

OnkelJoakim
Hej Frank!

Tak for dit hurtige svar.

Jeg tror alligevel at jeg vil prøve at undersøge lidt mere hos min bank og hos udlændingestyrelsen. Det kunne godt være at der var nogle som havde fået godkendt en kassekredit som anfordringsgaranti. Jeg tror selv at det ville være billigere, da det ikke er nogle penge man bruger af og derved ikke betaler rockerrenter til et lån eksempeltvis.

Jeg skal nok poste et svar, når jeg hører fra banken og/eller udlændingestyrelsen.

Rasmus

Kimpil

Du bruger jo heller ikke af anfordringsgarantien, da det bare er en garanti fra banken på at de vil udbetale pengene hvis det bliver nødvendigt. Du skal ikke stille med pengene i udlændingestyrelsen, som jeg læser bestemmelserne. Men her må nogle af de der har måttet stille garantien komme ind i billedet evt. med et par eksempler på hvad banken tager i gebyr
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på

www.pilegaard-christiansen.dk
OnkelJoakim
Hejsa!

Garantien skal stilles over fo ens kommune. Når jeg læser om garantien så skal pengene være til rådighed for den bosiddende kommune, hvis man ikke kan forsørge konen/kæresten.

Hvis jeg skal stille sådan en garanti, skal jeg låne pengene i banken. Dette vil sige renter, oprettelse, afdrag og vidst nok et gebyr på 1.000,00 kr. til banken for at lave denne garanti.

Hvis jeg kunne nøjdes med en kassekredit ville jeg undgå at skulle betale renter og afdrag da jeg slet ikke skal bruge af pengene! Det syntes jeg selv er bedre økonomisk. Jeg er bare i tvivl om hvordan udlændingestyrelsen stiller sig over for denne form for garanti. Wink

Rasmus

jorn
Nope! ikke i nordea! De opkraever et gebyr for at lave papirne til dine komune. jeg tror det er ca 250,- kr.

Enanfordrings garanti er ikke et laan og det kun hvis den kommer til udbetaling at de opkraever renter etc.

Det er en garanti for de vil ud betale beloebet til komunen hvis din kaerste ikke overholder reglerne og saa er det et forhold imellem dig og banken hvordan pengene bliver tilbage betaltWink

Hvis du f.eks har en kontant beholdning paa 51.000 saa kan de jo bare traekke dem fra den.Wink

“Music is the only language I whirly understand"

OnkelJoakim
Hejsa!

Det giver mig et lidt anderledes syn på denne garanti. Jeg troede at jeg skulle stå med pengene i hånden.

Tak for hjælpen!

Rasmus
Hva bringer min lykkemønt mig idag?

high-tower
Hej Rasmus,

Nu har spørgsmålet omkring anfordrings garantier efterhånden været oppe at vende et par gange herinde Wink

Men det er fuldstændig korrekt hvad Jorn skriver - der er IKKE tale om et lån men om en garanti som først kommer til udbetaling hvis din kæreste f.eks. skal have bistandshjælp, sendes hjem på det offentliges regning eller lign.

Det er meget nemt, for det er kun en anfordrings garanti der kan benyttes - så selv om man stod og viftede med kontanterne duer det ikke.

Så fremgangsmåden er som følgende:

Når du bliver bedt om at stille garantien tager du en tur i banken og får lavet en anfordrings garanti på beløbet.

Det koster typisk en 500-1000 kr. at få etableret og en 800-1000 kr. om året i rente for at lade garantien løbe.

Locturian
1) En anfordringsgaranti stilles af banken (!)
2) Garantien er pt. på 51.000 DKK
3) Det kan IKKE gøres i form af kontant beholdning eller kassekredit, igangværende lån eller andet
4) En anfordringsgaranti betragtes med bankens øjne som et lån, hvorfor man bliver kreditvurderet herefter.
5) Garantien skal fra banken bindes i 18 måneder.
6) Bliver der i hjemlandet meddelt om korrekt tilbagerejse, ophæves kravet fra udlændingestyrrelsen, og garantien kan fra bankens side ophæves.
7) Man betaler til banken et kvartalsvis gebyr (I mit tilfælde var det 0.75% af beløbet pr. kvartal, eller, 250kr)
8) Det foregår på ovenstående måde, og IKKE anderledes. Udlændingestyrrelsen siger ikke "ok" fordi man kommer med flasker for 51.000 kr eller sender dem en check. Det SKAL foregå igennem banken som skrevet.

Det er rigtigt, det er ikke altid at garantien bliver krævet, men i langt de fleste tilfælde. I mit tilfælde blev det krævet første gang, men nu her hvor min kæreste skal på besøg igen, blev det ikke krævet...

Håber det gav lidt mere klarhed Grin
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
christian-s
Hvis man har pengene i forvejen kan nogle banker godt finde ud af at overflytte dem til en spærret konto og så nøjes man med et par hundrede kroner for papirarbejdet (engangs-beløCool.
Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift

Locturian
Selvfølgelig, men det er også kun hvis man ikke har pengene, at man skal kreditvurderes, men uanset hvad, bliver pengene låst 18 måneder, eller, til hun returnere igen og banken får brev herom...
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
Spring til debat: