Se indlæg
Tuk-tuk dig gennem byen
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 28/03-2012 20:27
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Navnet har de fået efter to-takts motorens karakteristiske lyd, og de små osende tuk-tuk'er vrimler i Østens storbyer. Men nu har tuk-tuk'erne også indtaget Berlin som et nyt og sjovt transportmiddel for sightseeing i byen, eller hvad man nu har kørselsbehov for. Og da det jo er i miljøbevidste Berlin, er tuk-tuk'erne naturligvis ikke med forurenende benzin-motorer, men verdens første 100 pct. elektriske tuk-tuk'er. Firmaet eTukTuk, der står bag det nye tiltag, råder over flere tuk-tuk versioner. En klassisk med plads til tre personer foruden føreren og en limo-version, hvor der plads til fem passagerer. Og så er der alle cargo versionerne med lad eller kasse bagpå, som kan benyttes til alverdens formål. Links: - Tuk-tuk dig gennem byen (rejseliv.dk) - Tuk-Tuk mit Steckdose: Skurrile Zukunfts-Mobile im Test (Spiegel Online) - eTukTuk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 29/03-2012 10:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Fed idé og de er da søde. Men mig bekendt kører Tuk Tuk i Bangkok ikke med forurenende benzin-motor men i stedet på gas?
- mai pen rai - tchun! |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/03-2012 10:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Tjah, Jeg gjorde det også sidste år i Chayaphum da der var 2½ time til at min bus mod Korat skulle afgå. Jeg "lejede" en Tuk-tuk som for 500B, som kørte mig rundt i byen og stoppede ved et par markeder for at jeg skulle købe ind. Det var et fint måde at se byen på. Chayaphum Tuk-tuker er lidt anderledes af udsende end dem der kører fx. i Patty eller Korat. Skal se om jeg kan finde et billede af nogle af dem. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 29/03-2012 10:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej mrbfly. Hmm , det med at du skrev : " Men mig bekendt kører Tuk Tuk i Bangkok ikke med forurenende benzin-motor men i stedet på gas?" Jeg har her et billed fra sidste år ( Juli 2011 ) i Bangkok , hvor vi kører lige bag ved en Tuk Tuk , og den kører i hvert fald ikke på gas , se røgen , ha ha. Forsat god dag . Redigeret af BentBP d. 29/03-2012 11:14 |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 29/03-2012 11:19
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Her er nogle der tog en lidt længere tur: Bangkok- Aarhus http://tuktuk.dk/ |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/03-2012 11:39
|
BentBP skrev: Hej mrbfly. Hmm , det med at du skrev : " Men mig bekendt kører Tuk Tuk i Bangkok ikke med forurenende benzin-motor men i stedet på gas?" Jeg har her et billed fra sidste år ( Juli 2011 ) i Bangkok , hvor vi kører lige bag ved en Tuk Tuk , og den kører i hvert fald ikke på gas , se røgen , ha ha. ....................................................... Forsat god dag . Jep, een af de (for) mange der har desvære ikke råd til at omlægge sit køretøj til gas. Men måske kun det også være ønskeligt at udskifte de "gamle" diesel busser der kører rundt i BKK. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 29/03-2012 11:53
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Godt eksemple på hvor mainstream Thailand er blevet... |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/03-2012 12:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Imponerende, at de kan få lov i Tyskland. Jeg tænker på sikkerhedsmæssigt. Måske de ikke er klassificeret som biler? Gad vide, om de også har limo-udgaven: http://rejse-til-...el-big.jpg |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 29/03-2012 12:37
|
Det hedder "Globalisering" , bare se på tøj moden fx. harem bukser m.m. , "rikschaw taxa" i KBH. [img]http://www.rickshaw.dk/images/gili.jpg[/img] is not a valid Image. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
Spring til debat: |