Se indlæg
så er de igang med at kontroleder os pensionnister
|
|
jacobpakchong |
Lagt på d. 19/03-2012 00:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 46 |
spørger fordi jeg har en fiktiv adresse i byen så jeg kan få post da postmanden ikke kommer så langt ud på landet som min kone bor. Så jeg har skrev til AM at jeg ikke bor sammen med konen da vi jo ikke har samme adresse, ER det rigtigt eller forkert det jeg har gjort.. |
|
|
ban |
Lagt på d. 19/03-2012 00:35
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
ban skrev: Er det muligt at tråd starten kan frem vise hele brevet uden personlig info så Vi beder kan forholde til indhold lige nu virker det lidt defust?? Kan Vi få det brev at se ???? Det er ikke muligt at debatere hvis Vi ikke hvad hvad Vi snakker om Hvor svært kan det være ??? |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 19/03-2012 00:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Enig, Robert. Debat kørt helt i skoven, fordi mange - inklusive dig og mig - har forsøgt at engagere os i noget, der ikke var der. Sudsakhon - beklager. Du skuffer mig ikke. Men på trods af, at jeg i 42 år har levet af at lytte til, læse og forstå, så fatter jeg stadig ikke meget af, hvad du skriver. Det er sikkert heller ikke meningen, så heller ingen skuffelse her. Jeg forstår dog, at jeg ikke er den eneste, der ikke forstår. Det er forståeligt. |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 00:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
SE indlæg 70 - åbn det link Robert har sat ind og print ud,så kan det nogenlunde læses, selv om det er lidt småt. Ja igen en debat der kørte helt af sporet, fordi trådstarteren ikke ville fremlægge teksten fra det modtagne brev. og andre herinde har åbenbart ikke fået samme brev. |
|
|
ban |
Lagt på d. 19/03-2012 01:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
ban skrev: ban skrev: Er det muligt at tråd starten kan frem vise hele brevet uden personlig info så Vi beder kan forholde til indhold lige nu virker det lidt defust?? Kan Vi få det brev at se ???? Det er ikke muligt at debatere hvis Vi ikke hvad hvad Vi snakker om Hvor svært kan det være ??? Nu er jeg total forviret har læst hele tråden igemen KOM NU PÅ NANEN MED HELE BREVET SÅ VI KAN FORHOLDE OS TIL SAGEN og glem alt det person fnider Vi skal hjælpe hinanden efter bedste evne lad os nu blivet seriøsee Med benlig Hilsen BAN |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 01:09
|
|
Ja ca. 30.000 danske kroner om året. |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 01:18
|
|
taget fra Roberts oplysninger [img]http://billedeupload.dk/images/Ym2WG.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
carstenj |
Lagt på d. 19/03-2012 01:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 132 |
når jeg læser om disse bih brother tistande som pensionsstyrrelsen i danmark er igang med at indføre, kan jeg så glæde mig over at min førtids/invalide pension bliver udbetalt fra norge, hvor man som pensionist kan ta sin fulde pension med ud i hele verden uden nogle restriktioner andet at om at hvis man vil bevare retten norsk alderspension og være syge forsikret i udlandet, mån betale til 7,5 % til trygden i norge. og jeg føler med dem som evt, måtte komme i klemme under danske myndigheders forsøg på at genindføre stavnsbåndet sådan at danskeres muligheder for at rejse og bo i verden, begrænses andre eu lande. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/03-2012 01:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 230 |
Det er nu hele brevet som Robert har poste, sådan ser det ud, de lov er skrevet på flere side, i den strøelse de vise i....Kun person navn+oplysning til kontakt er skåret af brevet... Et bevis fra din kommune (Amphoe) på, at du bor alene. Det siger jo sig selv hvor man skal henvende sig ang det (Selv for en ny person som mig i Thailand), GØRE man det finder man ud af at Amphoe IKKE har den slags oplysning om Fa-Rang i landet.. Så kontakter man jo kontrol team (thai telefon nummeret i højre side af brevet, som er skåret af brevet der er post) jeg gjodre dem opmærksom på at man ikke kan få den oplysning, derpå sagde de til mig, at jeg skulle se bort fra denne del.....Ring og tjek selv bare for at være 100% Ud over det bed de KUN om lejekontrakt+EL-Regning (hvis man bo til leje), det er jo til at klare for pokker.... Der er intet der skal oversætte på min regning.... Det er en sød og rar kvinder der sider der inde, der gøre hvad hun kan for at hjælpe en, hun var meget hurtige til at melde tilbage med, at jeg skulle se bort fra det med Amphoe.... |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 19/03-2012 07:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
[quote]jacobpakchong skrev: spørger fordi jeg har en fiktiv adresse i byen så jeg kan få post da postmanden ikke kommer så langt ud på landet som min kone bor. Så jeg har skrev til AM at jeg ikke bor sammen med konen da vi jo ikke har samme adresse, ER det rigtigt eller forkert det jeg har gjort..[/quote Een ting er post adresse og en anden er bopaelsadresse. Formoder du bor sammen med konen paa bopaelsadressen, saa derfor maa svaret vel vaere forkert. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/03-2012 08:41
|
Antal indlæg: 3779 |
jacobpakchong skrev: spørger fordi jeg har en fiktiv adresse i byen så jeg kan få post da postmanden ikke kommer så langt ud på landet som min kone bor. Så jeg har skrev til AM at jeg ikke bor sammen med konen da vi jo ikke har samme adresse, ER det rigtigt eller forkert det jeg har gjort.. Som allerede nævnt, så er det din opholdsadresse, som er afgørende, og ikke din adresse. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
rickyn |
Lagt på d. 19/03-2012 09:11
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
ja i må undskylde .at jeg ikke svare før nu .men kunne ikke finde ud af af kopier mit brev .ind .men kan se at robert har sat ind .og jeg har fået det samme brev .som ham . så nu er der vel ikke så meget at tag fejl af hvad der mennes med den tråd. og kunne se at der var ind der har haft ringet der til så det vil jeg også gøre .så ved da man hvor man står . |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 09:56
|
|
Uden at være jurist vil jeg mene, at de eneste der ser ud til at have modtaget dette brev er førtidspensionister, der har oplyst at de er reelt enlige. Hvis der er andre, kunne det da være rart at se hvad der så skrives i brevet. Og der er da ikke noget nyt i at vi skal oplyse vores bopælsadresse og civilsstand samt aflevere en leveattest. Så mit gæt er at de lige nu vil kontrollere hvor mange der modtager de ca. 30.000 for meget, hvis de ikke er reelt enlige. Nu må vi så se om de thailandske myndigheder vil samarbejde med kontrolteamet, Et bevis fra din kommune (Amphoe) på, at du bor alene. Offentlige myndigheder kan sikkert få oplyst hvem der er opført i den blå bog der hører til den adresse der oplyses til pensionsstyrelsen. Jeg ved at vi her kunne få lavet en ny blå bog på ampør og der kan jeg se, hvilke thaier jeg lever sammen med på den adresse jeg oplyser til pensionsstyrelsen og på imigration. |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 11:20
|
|
Bemærk venligst teksten i § 41.stk.2.: hvis oplysningerne IKKE modtages senest 3 måneder fra anmodningen, ophører persionudbetalingen helt eller delvis. Hvor mange FP har reelt modtaget det famøse brev? een enkelt? |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 11:33
|
|
girobank skrev: Bemærk venligst teksten i § 41.stk.2.: hvis oplysningerne IKKE modtages senest 3 måneder fra anmodningen, ophører persionudbetalingen helt eller delvis. Hvor mange FP har reelt modtaget det famøse brev? een enkelt? Nu står der jo i brevet, at de kontakter førtidspensionister som har oplyst de er reelt enlige, så mon ikke det er mere end 1. Og har de ikke oplysningerne bliver pensionen beregnet efter taksten for samboende. Så skal vi ikke glemme alt justeriet og konstatere, at de er begyndt det arbejde de er pålagt fra folketinget. Finde sociale snydere. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 19/03-2012 14:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Det bliver vel svært at svare på spørgsmål om forvaltning uden "juristeri".. Specielt når der kommer tåbelige kommentarer om hjemmelsgrundlaget. Hvis man vil diskutere hensigtsmæssigheden eller "logikken" i denne og mange andre henvendelser fra det offentlige, er det jo sikkert også hyggeligt Men jeg undrer mig over hvorfra al den modvilje stammer fra. Modviljen til at ville forstå hvad faguddannede folk siger om et emne. Der er jo ikke tale om forskellige holdninger til et emne. Det er ret simple problemstillinger, hvis man kender faget. Personligt, bruger jeg måske 20 indlæg til at svare alle mulige, der vil kloge sig på noget de ikke har forstand på, for hvert konkrete problem jeg svarer. Er man lige så nævenyttig, når man går til tandlægen? Jeg stoler sgu på at min tandlæge ved hvad et hul i tanden er og kan fixe det.. |
|
|
pc massage |
Lagt på d. 19/03-2012 15:05
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
har også fået et brev fra bangkok og derefter har jeg ringet til kontrolgruppe på ambassaden og snakke men en thai dame hun sage at hvis du ikke betaler thai skat skal man sende den danske årsopgørelse i mit brev sår der 1 årsopgørelse fra det thailandske skattevæsen for 2010 ELLER anden dokumentation for din indtægt 2 dokumentation for dine boligudgifter i 2011 hvis du bor til leje skal du sende lejekontrakt og din seneste elregning hvis du ejer din bolig skal du sende os dokumentation for finansiering af boligen fx kopi af skøde på ejendommen låneaftale gældoversigt samt eventuel afgift til beboerforening 3 kontoudskrift for de sidste tre månder af den konto som vi indbetale din pension til det kan da ikke være så svært ag finde ud af |
|
|
Lagt på d. 19/03-2012 15:14
|
|
sudsakhon skrev: Det bliver vel svært at svare på spørgsmål om forvaltning uden "juristeri".. Specielt når der kommer tåbelige kommentarer om hjemmelsgrundlaget. Hvis man vil diskutere hensigtsmæssigheden eller "logikken" i denne og mange andre henvendelser fra det offentlige, er det jo sikkert også hyggeligt Men jeg undrer mig over hvorfra al den modvilje stammer fra. Modviljen til at ville forstå hvad faguddannede folk siger om et emne. Der er jo ikke tale om forskellige holdninger til et emne. Det er ret simple problemstillinger, hvis man kender faget. Personligt, bruger jeg måske 20 indlæg til at svare alle mulige, der vil kloge sig på noget de ikke har forstand på, for hvert konkrete problem jeg svarer. Er man lige så nævenyttig, når man går til tandlægen? Jeg stoler sgu på at min tandlæge ved hvad et hul i tanden er og kan fixe det.. Er din tandlæge med på en offentlig debatside, om huller i tænderne? Og jeg vil aldrig kunne bruge en jurist jeg ikke kan forstå, og der ikke forstår mit danske sprog. Meget af det du har skrevet her på tråden er sort tale, og læg nu godt mærke til de næste to ord, for mig. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 19/03-2012 15:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Er din tandlæge med på en offentlig debatside, om huller i tænderne? Havde du læst hvad jeg skrev, var svaret givet på forhånd: Hvis man vil diskutere hensigtsmæssigheden eller "logikken" i denne og mange andre henvendelser fra det offentlige, er det jo sikkert også hyggeligt Vil man udveksle politiske synspunkter er det fint. Men vi taler om et KONKRET problem! Det kræver et KONKRET svar. Og at hævde, at myndighederne ikke må bede om de oplysninger (ingen hjemmel), er tude tåbeligt. Samt at fjumre mod bedre vidende! Problemet er vel ikke at man ikke forstår et svar.. Men at man ikke vil acceptere et svar.. Er man i tvivl, og oprigtigt interesseret, kan man vel bare spørge.. Men det er nok ikke interessen, der er det bærende element.. Så havde man virkeligt svært ved at forstå hvad jeg skrev, havde man nok spurgt. Men VAR man interesseret i svaret, eller er vi henne hos Rasmus Modsat? Redigeret af sudsakhon d. 19/03-2012 15:29 |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 19/03-2012 15:27
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: ........................................................................................... Det er ret simple problemstillinger, hvis man kender faget. Personligt, bruger jeg måske 20 indlæg til at svare alle mulige, der vil kloge sig på noget de ikke har forstand på, for hvert konkrete problem jeg svarer. Er man lige så nævenyttig, når man går til tandlægen? Jeg stoler sgu på at min tandlæge ved hvad et hul i tanden er og kan fixe det.. Det gører jeg desvære ikke, for de eneste hul der var:<< Det var Dem der blev lavet i min tegnebog og rigtigt nok Det kunne han godt fixe.>> Måske derfor at alt mit tandlæge arbejde er og bliver lavet i .........Thailand.(så bliver "mindre til grin for mine penge" ) . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
Spring til debat: |