Se indlæg
Karen Thisted Over stregen?
|
|
sputnik |
Lagt på d. 17/03-2012 17:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
kylling skrev: Jeg er gift med en dejlig kvinde fra Thailand,hun kommer ikke fra Pattaya, Nej de fleste af pigerne kommer ikke fra Pattaya, de kommer for at arbejde, os så må man jo tage det arbejde der er. Men jeg kan forstå du har mødt din kone i en rismark eller en plantage. Men det er jo ikke alle der gør det Nå du, hvor kan du forstå fra at jeg har mødt min kone i en rismark eller en plantage,og nej jeg har heller ikke mødt hende i Pat. Du har åbenbart ikke et sind til at møde thaipiger ander steder end i Pat, eller en rismark,plantage siden du selv drager dette postulat ind i debatten |
|
|
Lagt på d. 17/03-2012 17:58
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Klovn skrev: Hej tick ! hvem sælger piger i pattaya ? du har måske en viden om dette ? kan du ikke nok bidrage lidt med din insider-viden på dette område det ville klæ"dig nu hvor du har meldt dig på banen/ind på DTW 16-03-2012 har savnet sådan en som dig,her gik jeg og troede det var pigerne selv der solgte sex men det er det så ikke lad os nu få at vide hvem der sælger kvinder i Pattaya Hvis du nu så gerne vil kalde en barejer for barejer så fred da være med det. Jeg kalder bare en skovl en skovl. Men for sarte sjæle kan jeg da godt sige at da jeg sidst betalte til baren for at tage kvinden med til hotellet, så var det på grund af vi skulle dyrke ludospillet. Hvornår mener du man må komme med en menig hvis man tilmelder sig DTW? skal det være efter 1-2-3- uger eller måske måneder? |
|
|
kylling |
Lagt på d. 17/03-2012 18:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 789 |
sputnik skrev: kylling skrev: Jeg er gift med en dejlig kvinde fra Thailand,hun kommer ikke fra Pattaya, Nej de fleste af pigerne kommer ikke fra Pattaya, de kommer for at arbejde, os så må man jo tage det arbejde der er. Men jeg kan forstå du har mødt din kone i en rismark eller en plantage. Men det er jo ikke alle der gør det Nå du, hvor kan du forstå fra at jeg har mødt min kone i en rismark eller en plantage,og nej jeg har heller ikke mødt hende i Pat. Sorry men det jo dig selv der understreger din kone ikke kommer fra pattaya,jeg skriver bare at det gør de fleste piger jo ikke. Men min danske kone mødte jeg på en bar og det samme gjorde jeg med min nuværende kone men bare i Thailand, hvad er foreskellen, ja jeg spørger bare??? Du har åbenbart ikke et sind til at møde thaipiger ander steder end i Pat, eller en rismark,plantage siden du selv drager dette postulat ind i debatten |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 17/03-2012 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Nu er tråden jo drejet hen i noget helt anden end den egentelig startede med så i stedet for at starte en ny tråd stiller jeg mit ? her. Er en barejer alfons eller arbejdsgiver ?? Jeg kan slet ikke se hvordan og hvorfor visse folk kalder barejeren for alfons !!! Han / hun har ansat en del piger i baren og når og hvis hun skal have fri jamen så koster det ham jo en arbejdskraft på denne dag (eller flere) og selvfølgelig skal han / hun have dækket det tabte ind og det er så i form af en såkaldt BARFINE (alt mellem 300 og 600 baht) Så vil nogle sikker sige "Jamen 4 X 600 = 2400 og det er langt over hvad pigen får i løn om ugen". Det er der ingen af os der kan udtale sig om (kun barejeren). Hvad ang hvad der så sker bagefter (vi ved det jo sikkert alle) Ja er det ikke op til hver enkelt person. Måske gir man pigen 1000 baht eller 2000 baht for en mulig ydelse eller hyggeaften (kan indeholde mange ting) og derfor skal pigen altså kaldes LUDER (so sorry) Men dette har jo overhoved ikke noget at gøre med barejeren så at kalde ham / hende ALFONS mener jeg ikke man kan tillade sig fordi en pige er gået fra hans bar med en mand. Nu får jeg så på hattehylden for dette men fyr løs og jeg skal læse med interesse og er egentelig spændt på om hvem skriver hvad.. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
maik |
Lagt på d. 17/03-2012 19:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 582 |
Jeg var engang ansat på et vikarbureau. Det tjente også penge på mig, hver gang det udlejede mig (min arbejdskraft). Og de tjente en del mere end 20 kr. pr dag. Hvis jeg melder vikarbureauet for rufferi, er jeg så en luder |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 17/03-2012 21:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 461 |
Der er forhåbentligt ikke nogen som sælger piger i pattaya. det er vist kun pigernes forældre som sælger pigerne... Pigerne er ansat og arbejder i en bar, for at trække mænd ind,og købe drinks. Og hvis så en af pigerne og en mand aftaler at gå sammen ,,ja så skal der lægges de par hundrede baht til barejeren. fordi ,nu er hun der jo ikke til at trække mænd ind.. Det er da rimeligt,nu da hun skal ha løn for at være der. Der er ikke nogen alfonser deri det. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/03-2012 21:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
JA, Maik, det er du.. Som akademiker har du jo også lært din marx og kender venstrefløjens fundamentale syn på lønarbejde. Dette syn (læs: KVINFO og deres ligesindede støtter i politik og debat) gennemsyrer debattens fastlåste urørelige hellige køer. Om den lykkelige luder findes, ved jeg ikke. men retten til valget er dig frataget i den debat. grunden til at du tog vikararbejde er jo kun fordi du er lullet i søvn af kapitalismens sirenesang. masserne skal først vækkes af denne døs.... |
|
|
Brum |
Lagt på d. 17/03-2012 21:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
moerk5002 skrev: Top High Class Fashion skrev: Karen Thisted var bare direkte og ville vide sanheden som vi jo godt alle kender som bor og kommer her ude Peter var igen et fjols. Alle vil vide sandheden herude, men jeg tror de fleste ved det i forvejen.. Det var bare ikke oplægget til denne udsendelse, da den skulle handle om Grænseløs kærlighed. Som der også bliver sagt i udsendelsen, havde jeg på forhånd sagt at jeg og min dame ikke ville svare på ting vedr. prostitution osv. Alligevel skulle hun prøve, men det gik jo heller ikke, vi svarede ikke på de ting. At hun så efterfølgende skal udstille mig og min dame som løgnere er at gå for langt. Hvis der nogle løgnere i det her spil, må det være hele holdet bag Mormors Bordel, da de bilder alle ind det skal handle om kærlighed på tværs af kulturer og grænser, men alligevel prøver at få det til at handle om prostitution. Vi ved alle hvad der foregår herude og det behøver man ikke lave flere udsendelser på, men bare accepterer. Det foregår i hele verden Danmark incl. At du kalder mig et fjols viser bare alt om dig. Du kender mig ikke og jeg har faktisk kun fået gode reaktioner efter i torsdags. Find nogle andre at svine til i stedet for at kaste brænde på bålet....! Karen Thisted optrådte efter min mening som en "dum ko" der ikke har sat sig ind i situationen og blot jagter noget, som kan få folk til at forarges foran TV-skærmen. Udsendelsens planlægger søgte sidste december deltagere til programmet her på siden - netop under overskriften "kærlighed på tværs af kultur og grænser". Jeg havde en korrespondance med jounalisten, hvor hun blev tilbudt at lave noget og mig og min Thai kone. Da jounalisten "lugtede" at vi ikke kom fra et miljø med prositution og ikke havde mødt hinanden i en bar, var "vores kærlighedshistorie" ikke intressant. Jeg synes det er strengt at Thailandske/danske forhold i medierne kun har fokus på "dansker finder sin nye kone/kæreste på bar i Thailand" Men jounalisterne har helt sikkert altid en skjult dagsorden - også med denne udsendelse - skuffende og fuck journalisten, hun skulle skamme sig at opføre sig sådan og lave programmet under falske forudsætninger. Hvornår laver TV en historie om hvor flask en journalist kan tillade sig at optræde? |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 17/03-2012 21:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Amagerdreng skrev: Nu er tråden jo drejet hen i noget helt anden end den egentelig startede med så i stedet for at starte en ny tråd stiller jeg mit ? her. Er en barejer alfons eller arbejdsgiver ?? Jeg kan slet ikke se hvordan og hvorfor visse folk kalder barejeren for alfons !!! Han / hun har ansat en del piger i baren og når og hvis hun skal have fri jamen så koster det ham jo en arbejdskraft på denne dag (eller flere) og selvfølgelig skal han / hun have dækket det tabte ind og det er så i form af en såkaldt BARFINE (alt mellem 300 og 600 baht) Så vil nogle sikker sige "Jamen 4 X 600 = 2400 og det er langt over hvad pigen får i løn om ugen". Det er der ingen af os der kan udtale sig om (kun barejeren). Hvad ang hvad der så sker bagefter (vi ved det jo sikkert alle) Ja er det ikke op til hver enkelt person. Måske gir man pigen 1000 baht eller 2000 baht for en mulig ydelse eller hyggeaften (kan indeholde mange ting) og derfor skal pigen altså kaldes LUDER (so sorry) Men dette har jo overhoved ikke noget at gøre med barejeren så at kalde ham / hende ALFONS mener jeg ikke man kan tillade sig fordi en pige er gået fra hans bar med en mand. Nu får jeg så på hattehylden for dette men fyr løs og jeg skal læse med interesse og er egentelig spændt på om hvem skriver hvad.. Ja du skal såmænd nok få nogle hug men pyt, kan kun sige jeg er 100% enig! Også selvom jeg får nogle over nakken her - jeg er bedøvende ligeglad! Og er tilfældigvis selv gift med en thai som er kok, en fantastisk kvinde og tør godt stå inde for en fælles kærlighed ;-) - mai pen rai - tchun! |
|
|
Poo |
Lagt på d. 17/03-2012 21:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 38 |
sonny skrev: Der er forhåbentligt ikke nogen som sælger piger i pattaya. det er vist kun pigernes forældre som sælger pigerne... Pigerne er ansat og arbejder i en bar, for at trække mænd ind,og købe drinks. Og hvis så en af pigerne og en mand aftaler at gå sammen ,,ja så skal der lægges de par hundrede baht til barejeren. fordi ,nu er hun der jo ikke til at trække mænd ind.. Det er da rimeligt,nu da hun skal ha løn for at være der. Der er ikke nogen alfonser deri det. Vrøvl, hvis man vil gå med en pige når baren lukker skal man også betale barfine - for hvad? Baren mister jo ikke noget der når den er lukket. Så selvfølgelig er de alfonser |
|
|
Sarah |
Lagt på d. 17/03-2012 22:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 219 |
Ja en lille smule skrap er hun, men tilgengæld er hun også en super sej journalist og virkelig dygtig. Alle jer der forsvare Pattaya og har så travlt med at kalde Karen Thisted nedværdigende ting, har vidst noget i klemme i forholdt til Pattaya. En skrev "at hun ikke respekterede pigerne dernede", DET tror jeg bestemt at hun gør, tilgengæld tror jeg ikke at det var alle af mændende hun havde respekt for i Pattaya! I forhold til, om kvinden i baren skulle se mere til sin søn. Jeg har en del thai veninde hvor børnene også bor hos forældrene, men de ser dem da LANGT mere end 2!!! gange i året. Selvfølgelig kommer det an på hvor i landet man befinder sig, men hvi kvinden gerne ville have sin søn hos sig, kunne hendes danske mand vel hjælpe op om den sag? Jeg synes det var MEGA provokernde af bar-fatter at lyve!!!! |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 17/03-2012 23:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Sarah skrev: Ja en lille smule skrap er hun, men tilgengæld er hun også en super sej journalist og virkelig dygtig. Alle jer der forsvare Pattaya og har så travlt med at kalde Karen Thisted nedværdigende ting, har vidst noget i klemme i forholdt til Pattaya. En skrev "at hun ikke respekterede pigerne dernede", DET tror jeg bestemt at hun gør, tilgengæld tror jeg ikke at det var alle af mændende hun havde respekt for i Pattaya! I forhold til, om kvinden i baren skulle se mere til sin søn. Jeg har en del thai veninde hvor børnene også bor hos forældrene, men de ser dem da LANGT mere end 2!!! gange i året. Selvfølgelig kommer det an på hvor i landet man befinder sig, men hvi kvinden gerne ville have sin søn hos sig, kunne hendes danske mand vel hjælpe op om den sag? Jeg synes det var MEGA provokernde af bar-fatter at lyve!!!! Kald du bare det at lyve. Men som det fremgår var det aftalt at samtalen skulle dreje sig om 'kærlighed forskellige kulturer imellem' og vel derfor undveg de i at svare At karen så vil prøve den umulige kunst at sammenkoble 'bar fines' med kærlighed ved vi vel alle ikke hænger samen. Så der fik hun da bekræftiget sin forudindfattede mening. Men hvis det er det det drejede sig om, kunne hun jo ligeså godt tage på halmtorvet, eller andre red light district. (rent Bubber om igen) og mon ikke den danske mand hjælper barnet der hvor de skønner det er bedst for barnet. Kunne jo nemt tænkes at barnet er bedst tjent med at befinde sig hos bedstforældrene. Men selvfølgeligt når vi danskere ikke kender til det normale i thai kultur, nemlig at det ofte er bedsteforældre som tager sig af det, Modsat i dk hvor vi i høj grad overlader det til folk uden for familien nemlig pedagogerne ( tror en del i den kultur vil se ned på os hvis de vidste hvordan vi parkerer vores afkom) Udsendelsen bliver jo fortalt som om at kvinden efterlader sig barnet fordi hun befinder sig i barmiljøet. Men jeg vil påstå at endnu flere mødre/fædre udenfor barmiljøet arbejder væk fra deres børn, og dermed ikke passer og opdrager dem. Det fortælles bare ikke. Så er der jo ikke noget at blive harm over. En anden unævnt årsag til at nogle kvinder kunne tænke sig at søge udlændinger er vel også, at de har set for mange dovne, og ikke mindst utro mænd hvor de er opvokset. men hov al det handler jo ikke om 'kærlighed kulturer imellem' som de jo søgte nogle til at deltage i. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 17/03-2012 23:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Poo skrev: sonny skrev: Der er forhåbentligt ikke nogen som sælger piger i pattaya. det er vist kun pigernes forældre som sælger pigerne... Pigerne er ansat og arbejder i en bar, for at trække mænd ind,og købe drinks. Og hvis så en af pigerne og en mand aftaler at gå sammen ,,ja så skal der lægges de par hundrede baht til barejeren. fordi ,nu er hun der jo ikke til at trække mænd ind.. Det er da rimeligt,nu da hun skal ha løn for at være der. Der er ikke nogen alfonser deri det. Vrøvl, hvis man vil gå med en pige når baren lukker skal man også betale barfine - for hvad? Baren mister jo ikke noget der når den er lukket. Så selvfølgelig er de alfonser Hvordan betaler de så i grunden til en bar som er lukket ? Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
Lagt på d. 18/03-2012 04:24
|
|
sudsakhon skrev: JA, Maik, det er du.. Som akademiker har du jo også lært din marx og kender venstrefløjens fundamentale syn på lønarbejde. Dette syn (læs: KVINFO og deres ligesindede støtter i politik og debat) gennemsyrer debattens fastlåste urørelige hellige køer. Om den lykkelige luder findes, ved jeg ikke. men retten til valget er dig frataget i den debat. grunden til at du tog vikararbejde er jo kun fordi du er lullet i søvn af kapitalismens sirenesang. masserne skal først vækkes af denne døs.... Er ludere og alfonser nu et spørgsmål om venstreorienteret politik? |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 18/03-2012 05:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Nu har jeg set udsendelsen. Synes ikke den var saerlig god. Titlen havde vist noget at goere med kaerlighed ? Det hoerte man ikke meget om. Karen Thisted gik ikke over stregen efter min mening. Hun udfordrer og hun provokerer og det er der nogen som ikke kan lide. Jeg forstaar hendes frustration over at hun ikke fik at hoere det hun saa gerne ville hoere og som vi alle sammen ved. Saa jeg forstaar ikke hvorfor barens ejer og hendes danske forlovede ikke fortalte som det var. "Once you go Asian, you never go Eurasian" |
|
|
maik |
Lagt på d. 18/03-2012 08:35
|
hugoboerge skrev: Nu har jeg set udsendelsen. Synes ikke den var saerlig god. Titlen havde vist noget at goere med kaerlighed ? Det hoerte man ikke meget om. Karen Thisted gik ikke over stregen efter min mening. Hun udfordrer og hun provokerer og det er der nogen som ikke kan lide. Jeg forstaar hendes frustration over at hun ikke fik at hoere det hun saa gerne ville hoere og som vi alle sammen ved. Saa jeg forstaar ikke hvorfor barens ejer og hendes danske forlovede ikke fortalte som det var. Barens ejer har allerede tidligere i tråden her gjort rede for, hvorfor han svarede, som han gjorde. Og jeg må sige, jeg forstår ham godt. Sandsynligvis havde jeg svaret på samme måde. Redigeret af maik d. 18/03-2012 08:41 |
|
|
maik |
Lagt på d. 18/03-2012 08:40
|
tick skrev: sudsakhon skrev: JA, Maik, det er du.. Som akademiker har du jo også lært din marx og kender venstrefløjens fundamentale syn på lønarbejde. Dette syn (læs: KVINFO og deres ligesindede støtter i politik og debat) gennemsyrer debattens fastlåste urørelige hellige køer. Om den lykkelige luder findes, ved jeg ikke. men retten til valget er dig frataget i den debat. grunden til at du tog vikararbejde er jo kun fordi du er lullet i søvn af kapitalismens sirenesang. masserne skal først vækkes af denne døs.... Er ludere og alfonser nu et spørgsmål om venstreorienteret politik? sudsakhon - tick - Har du ingen humor? |
|
|
Lagt på d. 18/03-2012 09:38
|
|
tick - Har du ingen humor? maik, nu kan jeg ikke lige se det hylende morsomme, dog hvis du var vikar på massageklinikken, så er det da sjovt, at det ikke kan/skal kaldes rufferi. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 18/03-2012 11:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
tick.... laaaaaaaaaaaangt suk |
|
|
baancamp |
Lagt på d. 18/03-2012 11:42
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
moerk5002 skrev: Top High Class Fashion skrev: Karen Thisted var bare direkte og ville vide sanheden som vi jo godt alle kender som bor og kommer her ude Peter var igen et fjols. Alle vil vide sandheden herude, men jeg tror de fleste ved det i forvejen.. Det var bare ikke oplægget til denne udsendelse, da den skulle handle om Grænseløs kærlighed. Som der også bliver sagt i udsendelsen, havde jeg på forhånd sagt at jeg og min dame ikke ville svare på ting vedr. prostitution osv. Alligevel skulle hun prøve, men det gik jo heller ikke, vi svarede ikke på de ting. At hun så efterfølgende skal udstille mig og min dame som løgnere er at gå for langt. Hvis der nogle løgnere i det her spil, må det være hele holdet bag Mormors Bordel, da de bilder alle ind det skal handle om kærlighed på tværs af kulturer og grænser, men alligevel prøver at få det til at handle om prostitution. Vi ved alle hvad der foregår herude og det behøver man ikke lave flere udsendelser på, men bare accepterer. Det foregår i hele verden Danmark incl. At du kalder mig et fjols viser bare alt om dig. Du kender mig ikke og jeg har faktisk kun fået gode reaktioner efter i torsdags. Find nogle andre at svine til i stedet for at kaste brænde på bålet....! Super godt gået Peter. Du var total rolig i programmet, trods at du og din kæreste blev svinet til - og høflig trods du stod overfor en overfusende manipulerende k... haha - blokerer i fremadrettet henvendelser fra journalister? |
|
Spring til debat: |