Se indlæg
Lærerarbejde i Thailand?
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 16/03-2012 20:27
|
Begynder Antal indlæg: 23 |
Hej alle Jeg har tidligere haft gavn af jeres store viden om Thailand. Min familie og jeg påtænker at flytte til Thailand i et års tid til efteråret. Jeg er uddannet lærer og taler flydende thai (dog behersker jeg ikke thai på skrift) Vores plan er at jeg skal undervise på en thai skole eller en international skole (farlangernes børn), på en af øerne. Men nu har jeg lige fået af vide af en bekendt at det nok ikke er muligt at komme til at arbejde, da Thailand ikke vil have udlændinge til at arbejde i Thailand. Jeg mener jo, at med mine thaikompetencer, burde jeg have et fornuftigt kort på hånden til at kunne arbejde i thailand, men det kan jo godt ske at det er mig, som naivt håber det ikke viol være et problem Er der nogen, som kan gøre os klogere på det? Mvh |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/03-2012 20:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
ja, i din situation burde det bestemt være muligt...der er også udlændinge der underviser i andet end blot engelsk... se evt.: http://www.ajarn.... |
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 16/03-2012 20:55
|
Tak, for dit svar Og jeg formoder vi ikke kun taler om frivilligt arbejde, når du svarer så tydeligt? Ved du iøvrigt om det i så fald så vil være skolen, som skal sørge for en arbejdstilladelse eller kender man mon ikke noget til den?? (Har dog hørt at man skal tage det med arbejdstilladelse ret alvorligt) Og nu jeg er igang med at bombardere dig med spørgsmål, får du lige et sidste med; ved du om det kræver en arbejdstilladelse, hvis man skal arbejde frivilligt på fx. en skole eller børnehjem? Mvh |
|
|
David |
Lagt på d. 16/03-2012 21:00
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
Har en ven der har undervist i Thailand i 6 år. Han tog et kursus i Bangkok over 2-3 uger, og fik job lige efter det. Kan vist også tages på nettet, prøv at google tefl (Teaching English as a foreign language) |
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 16/03-2012 21:07
|
Hold da op, det lyder da helt vildt! Har ladet mig fortælle det skulle være stort set umulig at få arbejde i Thailand, som udlænding!! Ved du hvilken baggrund, din ven har, siden det er gået så glat for ham? Mvh |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 16/03-2012 21:12
|
Det er bestemt ikke umuligt at få lønnet lære arbejde i Thailand. Slet ikke hvis du også kan snakke et fint thai og er uddannet lære...oversættelse af dine papirer vil være en fordel.. lønnen er dog meget varierende alt efter om vi snakker i byerne el. provinsen....samt om du underviser i andet end engelsk osv osv..jeg har læst mig til at det kan være en god idé selv at tage kontakt til skolerne og forhører sig ang. job.. omkring arbejdstilladelser så kan du helt sikkert finde svar på linket jeg sendte...der er også mulighed for at stille spørgsmål til folk som selv arbejder som undervisere og derfor formentligt kender reglerne 100 %... Redigeret af Anonym Bruger d. 16/03-2012 21:17 |
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 16/03-2012 21:18
|
Skønt!! Det giver ro i sjælen. Jeg havde indtryk af at jeg stort set kun ville kunne få frivilligt arbejde, for ikke komme i klemme med en arbejdstilladelse. Så at vi ligefrem taler om lønnet job, gør det hele endnu bedre, når jeg nu havde regnet med et frivilligt Ved du hvad '"mindstelønnen"ca vil være som farang løn? |
|
|
TigerZ |
Lagt på d. 16/03-2012 21:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Bare det at du er uddannet lære er et stort plus. Det er en bachelor hvilket er hvad der skal til for at få en arbejdstilladelse. Tvivler dog på du kan få et job på en international school da de stort set kun ansætter native speakers. Men du burde uden problemer på få arbejde på en privat skole der også betaler ok 30-50k pr måned. har selv arbejdet 2 år på en privat skole og nød det alle 2 år. Held og lykke med det! |
|
|
David |
Lagt på d. 16/03-2012 21:21
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
han er kok, men kan også tale flydende thai som dig. kan evt høre ham om det er ok du kontakter ham hvis du har spørgsmål. ved dog en start løn ligger omkring 30000 bath. |
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 16/03-2012 21:55
|
TigerZ skrev: Bare det at du er uddannet lære er et stort plus. Det er en bachelor hvilket er hvad der skal til for at få en arbejdstilladelse. Tvivler dog på du kan få et job på en international school da de stort set kun ansætter native speakers. Men du burde uden problemer på få arbejde på en privat skole der også betaler ok 30-50k pr måned. har selv arbejdet 2 år på en privat skole og nød det alle 2 år. Held og lykke med det! Hejsa. Tak for dit svar! Hvor har du arbejdet henne på en privat skole, altså hvorhenne i landet? Og hvilken baggrund har du? Nu skriver du 30-50k?? mener du ikke thb?? Mvh |
|
|
klokkeblomst |
Lagt på d. 16/03-2012 21:57
|
Tak for alle jeres svar!! Jeg er blevet væsentlig klogere og tror atter på det burde være muligt at få et lønnet job med mine kvalifikationer Så af hjertet tak, fordi I tog jer tid til at svare!! Mvh |
|
|
TigerZ |
Lagt på d. 17/03-2012 04:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
Jo jeg mener thb Jeg arbejdede i Bangkok. De eneste kvalifikationer jeg havde var flydende engelsk og 10 års pædagogisk erfaring. Det er 5 år siden jeg stoppet og dengang var det ikke det store problem at få arbejde uden arbejdstilladelse. Det er blevet svære siden, men ikke umuligt, kender flere der stadigt arbejder uden. Vil dog ikke anbefale det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 17/03-2012 12:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
klokkeblomst skrev: Hold da op, det lyder da helt vildt! Har ladet mig fortælle det skulle være stort set umulig at få arbejde i Thailand, som udlænding!! Ved du hvilken baggrund, din ven har, siden det er gået så glat for ham? Mvh RIGTIGT, dog med en gran salt. Den info du har fået er Generelt, en udlændning KAN IKKE få arbejde i Thailand sådan uden videre. Men der er selvfølgeligt undtagelser og Undervisning sektoren er een af dem. Du skal selv kontakte et eller andet Universitet eller andet læreanstalt og høre om de kunne bruge dig.(evt. Jobannoncer i engelske talende aviser). Nogle af Universiteter sørger selv for at skaffe dig de nødvendige tilladelser(Visa/arbejdstilladelse) til dig. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/03-2012 14:31
|
Antal indlæg: 3779 |
klokkeblomst skrev: Skønt!! Det giver ro i sjælen. Jeg havde indtryk af at jeg stort set kun ville kunne få frivilligt arbejde, for ikke komme i klemme med en arbejdstilladelse. Så at vi ligefrem taler om lønnet job, gør det hele endnu bedre, når jeg nu havde regnet med et frivilligt Ved du hvad '"mindstelønnen"ca vil være som farang løn? Ligesom der er en "mindsteløn" i Danmark for udlændinge, der rejser til landet for at arbejde, så er der også sådan en i Thailand, om end den fungerer anderledes i praksis.
Mange blander reglerne for arbejdsvisum og for arbejdstilladelse sammen, men det er to ting, og der findes flere løsninger for arbejdsvisa. Skoler, hvor der er bevilget arbejdstilladelse til læreren, giver ofte mindre end "mindstelønnen", men der svares så blot skat efter mindstelønnen. Læreren får altså ikke udbetalt mindstelønnen. Frivilligt arbejde er også et arbejde og kræver derfor en arbejdstilladelse, men så giver det sig selv, at man ikke får en løn, der er høj nok til en arbejdstilladelse. Jeg ved ikke, hvordan ikke-kirkelige NGOer drejer den; altså om der findes en special arbejdstilladelse for dem, men i så fald er den absolut ikke nem at få. Det er lige så udlovlig at udføre frivilligt arbejde som betalt arbejde, hvis man ikke har en arbejdstilladelse. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 17/03-2012 19:26
|
Antal indlæg: 1145 |
For at kunne opnå en arbejdstiladelse som lærer skal du som udgangspunkt have en TEACHERS LICENSE og for at kunne få en sådan skal du have en universitetsuddannelse og et TEFL certifikat.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/03-2012 19:41
|
Antal indlæg: 3779 |
clydehaumann skrev: For at kunne opnå en arbejdstiladelse som lærer skal du som udgangspunkt have en TEACHERS LICENSE og for at kunne få en sådan skal du have en universitetsuddannelse og et TEFL certifikat. Ja, og jeg er sikker på, hvis vedkommende skriver til dig, at du kan hjælpe lidt, ikke? Du er nok den, som her på siden, har mest erfaring. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/03-2012 12:20
|
fandt også dette link fra stickman: http://www.stickm...ching.html ikke alt du skal tage helt bokstaveligt..det er jo stickman, men overordnede er det en god guideline over ting man kan forberede sig på... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 19/03-2012 12:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
http://www.phuket...11431.html Phuket schools relax rules for hiring English teachers Phuket Gazette – Monday, November 14, 2011 3:06:53 PM Schools in Phuket Town are struggling to attract native English speakers as teachers, a factor that may leave Thailand behind in the AEC 2015 race. Photo: Rex Pe PHUKET: The Phuket Primary Education Area Office has relaxed the requirements for foreigners to be hired as English-language teachers at government schools in Phuket. The move is aimed at combating a critical staff shortage, explained Office Director Jian Thongnoon. “We need about 100 English teachers, but right now we have only about 50 teachers and some of these are not very good in English. This is a big emergency that we need to solve,” he said. Among the reasons for the staff shortage were that many English teachers had moved from primary to middle schools, and teachers were applying for early retirement, the director said. “Ideally, we have to hire teachers specifically trained to teach in English. Just hiring native English speakers is not really worth it because these people do not have teaching skills. However, in the meantime we will have to hire teachers who just have English skills until we can find qualified teachers who have both English and English-teaching skills” Mr Jian explained. Phuket Provincial Administration Organization (OrBorJor) President Paiboon Upatising expressed his concern that an ongoing shortage would have a serious impact on Phuket’s ability to remain competitive after the ASEAN Economic Community (AEC) charter comes into full effect. “This is a top priority. The AEC comes into effect in 2015, so the sooner we resolve this issue the better. Neighboring countries such as Singapore, Malaysia and Indonesia already have good English skills, so we will be at even more of a disadvantage if we do not have enough English teachers to educate our children. “Many English teachers have retired from OrBorJor schools this year. We have been announcing that we need English teachers, but there have been very few applications,” said Mr Paiboon. Mr Paiboon explained that the problem is not restricted to OrBorJor schools and that other relevant officials are facing the same problem. Officials from the OrBorJor, Phuket City Municipality and the Primary Educational Service Area office will continue to meet to discuss strategies to overcome the problem. “The OrBorJor will start by teaching English to existing teachers so they can teach the children and we will hire native English speakers to help,” Mr Paiboon said. The long-term strategy involves coordinating with educational institutions in Phuket in order to fill the skills gap, said Mr Paiboon. “Previously, educational institutions in Phuket have been catering to the needs of the tourism and hotel industries, but having English teachers is very important. “A shortage of English teachers will affect our children’s English skills, which will result in Thailand not being able to compete [economically] against other countries,” he said. |
|
Spring til debat: |