Se indlæg
 Udskriv debat
Tørfoder til min schæfer hvalp?
Anonym Bruger
Skulle der ikke være en her inde der kan fortælle mig hvad for et mærke man skal købe som tørfoder til min ny købte schæfer hvalp, så jeg giver den den bedste opvækst som jo er så vigtig for en hvalp?

Så evt. et navn eller flere og sted hvor det kan købes i bangkok eller omegn og meget gerne pris?

Har kigget på nettet og det er noget af en jungle at finde rundt i og jeg kan huske at det var oppe i et program i Danmark inden vi flyttede her ud, hvor de siger at det ikke altid kan betale sig at købe det dyreste?

Venter spændt på at høre fra en der ved bedre?

Mvh
Michael

John
Kender ikke de Thailandske mærker men, efter denne undersøgelse, matcher pris og kvalitet ikke.
http://www.dr.dk/...175603.htm
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Hundefoder: mener at du kan få det i BIG C eller kig efter specialbutik.

f.eks. i hundeklippershop/ dog salon

ærgeligt min kones søn har lige lukket sin butik i Pak kret , og han havde masser af tørfoder.

fckguld
Michael Andersen skrev:

Skulle der ikke være en her inde der kan fortælle mig hvad for et mærke man skal købe som tørfoder til min ny købte schæfer hvalp, så jeg giver den den bedste opvækst som jo er så vigtig for en hvalp?

Så evt. et navn eller flere og sted hvor det kan købes i bangkok eller omegn og meget gerne pris?

Har kigget på nettet og det er noget af en jungle at finde rundt i og jeg kan huske at det var oppe i et program i Danmark inden vi flyttede her ud, hvor de siger at det ikke altid kan betale sig at købe det dyreste?

Venter spændt på at høre fra en der ved bedre?

Mvh
Michael
Du kan købe så og sige alle mærker der ude , bare kontroller at fedt procenten ikke er for høj, og sørg for rigeligt vand til hunden.Held og lykke med hvalpen.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Nuk
Jeg køber altid Pedigree,har prøvet noget billigere, men hundene vil ikke spise det.
20 kg. koster 950 baht.
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening

SteenJ
Nuk skrev:

Jeg køber altid Pedigree,har prøvet noget billigere, men hundene vil ikke spise det.
20 kg. koster 950 baht.

Gu vil de så, det drejer sig kun om tilvænning. Tesco har noget der koster ca. det halve af ovenstående og med lavt fedt indhold.

Robert Kronberg
Pedigree har i al fald en hjemmeside i Thailand: www.pedigree.co.th og en facebook-side: www.facebook.com/... , så du kan altid få en thai til at ringe til dem og spørge, om der er en forhandler i nærheden.

Jeg er vokset op med hunde og var hundevagt (hundefører) som ung og vi har altid givet tørfoder. Tørfoder har også den fordel, at det "renser" tænderne og har de rette vitaminer. I øvrigt brugte jeg Royal Canin. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om det biligste fra supermarkedet er lige så godt

På den anden side så virker mange af de hunde, som jeg ser hos folk i Thailand, herunder hos svigerforældrene, ganske sunde, og de får bare ris og madrester... (okay, jeg har ikke tjekket deres tænder).

I øvrigt er jeg enig i at hunde og katte ikke bryder sig om tørfoder, som de ikke er vandt til.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:

Pedigree har i al fald en hjemmeside i Thailand: www.pedigree.co.th og en facebook-side: www.facebook.com/... , så du kan altid få en thai til at ringe til dem og spørge, om der er en forhandler i nærheden.
Jeg er vokset op med hunde og var hundevagt (hundefører) som ung og vi har altid givet tørfoder. Tørfoder har også den fordel, at det "renser" tænderne og har de rette vitaminer. I øvrigt brugte jeg Royal Canin. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om det biligste fra supermarkedet er lige så godt.
På den anden side så virker mange af de hunde, som jeg ser hos folk i Thailand, herunder hos svigerforældrene, ganske sunde, og de får bare ris og madrester... (okay, jeg har ikke tjekket deres tænder).
I øvrigt er jeg enig i at hunde og katte ikke bryder sig om tørfoder, som de ikke er vandt til. Hilsen, Robert

Måske fordi de har læst følgende :
Det er et faktum, at flere og flere hunde lider af allergi og fedme. Hundenes forfædre, ulvene, lider imidlertid aldrig under livsstilssygdomme og allergi, og det er ifølge Christa Nolde en naturlig følge af, at ulvene spiser deres naturlige kost, hvorimod hundene spiser under det unaturlige tørfoder.

- Jeg synes, at man bør undre sig over, at den gennemsnitlige levealder for mange hunderacer er faldet mærkbart over de seneste 30 år. Man burde jo ellers forvente, at hundene lever længere nu, hvor vi er blevet så meget bedre til at behandle og operere dyr, fortæller Christa Nolde
Sakset fra :

http://ekstrablad...326343.ece

Og noget lidt mere interessant læsning :
Tørfoder :
Dyrlægerne sælger det og det anslås at mellem 20% og 30% af dyrlægernes omsætning kommer fra dette salg af tørfoder ;o))

Fra :
http://www.24.dk/...til_hunde_

Og jeg "elsker" denne her sakartiske bemærkning:

Hvad ville du selv sige til at få et ernæringsmæssigt komplet tørfoder til mennesker hver dag - hele dit liv ?

Lyder det fristende ? Aldrig at få en frisk råvare ?

Nej vel ? Og det bør din hund heller ikke udsættes for !!

TØRFODER ER DESIGNET TIL AT VÆRE EN NEM LØSNING FOR EJEREN - IKKE FOR HUNDEN.

(samme kilde) .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Boes
Jeg har altid haft Schæferhunde. De er opvoksede på tørfoder, Pedigree og mindst 1 gang daglig hakket kød, komave eller fisk blandet med mælk og havregryn. Ret eller fejl, jeg har altid haft friske store stærke hunde.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

DKPete
Lidt ved siden af topic... men vil godt advare imod at give både tørfoder & evt. madrester - havde en labrador der udviklede "protein allergi" - iflg. dyrlægen måtte den kun få det ene eller det andet. Tørfodret var dyrlægens - den med poten - kan ikke huske navnet.

dutling68
det må være eukanuba du mener det gav jeg også til min hund det var en labrador må den hvile i fred Dead
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

DKPete
SmileJa det var det det hed :-) Den blev sgu nok til Danmarks dyreste hund. Fejlede 117 ting undervejs, bla sukkersyge de 3 sidste år. Men en dejlig hund var det !

Lung Yao
DKPete skrev:

Lidt ved siden af topic... men vil godt advare imod at give både tørfoder & evt. madrester - havde en labrador der udviklede "protein allergi" - iflg. dyrlægen måtte den kun få det ene eller det andet. Tørfodret var dyrlægens - den med poten - kan ikke huske navnet.

Dette samme advarsel gives på den link jeg sat ind:

Vil du absolut give din hund tørfoder, må du så være opmærksom på IKKE at iblande ekstra kød (for at få den til at æde det, med mindre det er vegetabilsk tørfoder) og heller ikke give den kødben, da den så får for meget kalk, hvilket kan forværre en evt. mild HD. Ja stakkels hund, livet er sove, æde og lege.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

birkedhoj
Jeg har 3 Labrador vuffer. De får tørkost som dyrlægen forhandler. Een har bøvl met sit øre. Ved ikke om det er maden eller alt det de ellers render rundt og rager til sig på marken. "spejderhagl" fra rådyrene, kattelort som de også æder, eller mosegrise og mus som de fanger. Foderet er "Hills" og de får mad 2 gange om dagen: 120g pr gang. det er for de 3 så 0,72 kg pr dag, vejer måltiderne op for at undgå overvægt. Med lidt ekstra når vi træner bliver det nok ca 1 kg på 1 dag. Vi giver i omegnen af 40 kr. pr kg. hvis jeg ikke regner meget galt. Så 950 B. for 20 kg. synes jeg er en rimelig pris.

carstenj
et spørgsmål som måske ikke lige handler hundefoder, men alligevel om hund.
jeg er int, at finde en labrador opdrætter i thailand der laver gode hvalpe med fine papirer, nogen der der kender sådan en kennel?

min kone har efter 9 år i norge tabt sit hjerte til labrodoren og lært sig hundehold som faranger har hund og ikke de thai landstrygere der render rundt i landsbyen og prøver at fange biler, nej det skal være med rigtig lydighedstræning og hele svineriet, så jeg har lovet hende at finde et par tæve hvalpe som må være af godt fabrikat så vi ved at de er ok ok ikke tossede som thaihunde.

Spring til debat: