Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk-thai ordbog til iPhone
pethan
Der er to dansk-thai ordbøger til iPhone på Apples App Store - udgivet af hhv. Aanthai til $8 (2009) og Donald Shaw til $29 (2012). Er der nogen, der kender disse og kan anbefale en af dem? Jeg skal bruge en til min pige, der er thai og skal lære dansk.

På forhånd tak.

larschr5
Vi har hardcopy udgaven af Donald Shaw's ordbøger og dem kan vi anbefale. Danske ord og udtryk er i mange tilfælde forklaret på thai.

Det var en ordbog vi i sin tid fik anbefalet af hendes thai netværk i Danmark.

pethan
Jeg har hentet Donald Shaws iPhone app pga. ovenstående kommentar og de gode anmeldelser på Apples App Store. Ordbogen er meget omfattende, og ser ud til at virke fint. Håber, der kommer en version med dansk lyd engang.

larschr5
Regner selv med at købe udgaven til iPad når min hustru skal starte på KISS her inden alt for længe.

Håber din kæreste bliver glad for den og held og lykke med at lære dansk.

DanJo
Vi har selv købt den elektroniske version af Donald Shaws udgave til iPhone, og vi er meget tilfredse. Der er rigtig mange ord og vi behøver ingen internet for at bruge den... Ligesom pethan håber jeg dog også der kommer en udgave med lyd på et tidspunkt..

paulsenp
Prøv evt. også at se på http://word-in-th...

Den er netop opdateret til 150.000 ord. Man kan slå op via engelsk, thai og lydskrift. Jeg synes, at den fungerer glimrende.
Peter

Peder1968
pethan skrev:

Der er to dansk-thai ordbøger til iPhone på Apples App Store - udgivet af hhv. Aanthai til $8 (2009) og Donald Shaw til $29 (2012). Er der nogen, der kender disse og kan anbefale en af dem? Jeg skal bruge en til min pige, der er thai og skal lære dansk.

På forhånd tak.

Min kone bruger en der er gratis. Den er hun meget glad for. Jeg mener det er Google der står bag den.

Atino
Hej Pethan

Jeg kan meget varmt anbefale ordbogen "Translingua" fra Donald Shaw. Min kone og mange af hendes veninder bruger den konstant til deres dansk uddannelse. Den bruges også i hverdagen, når hun er i byen eller ser TV, fordi den er hurtig og overskuelig.
iPhone udgaven giver giver en hurtig og god Thailandsk forklaring på de danske ord.
Tidligere slæbte hun rundt med papir ordbog i tasken, men den er nu lagt på hylden.
Hun har installeret flere af de gratis udgaver, men siden hun fik den fra Donald Shaw bruger hun kun denne.

Jeg har hørt nogen "øffe" over prisen. men set i forhold til den glæde hun har haft af den må jeg sige at det er billigt. Det danske sprogområde er lille og det koster en del når tingene skal laves ordentligt. Bøger er jo heller ikke gratis.

5 stjerner.

Hilsen
Atino

Spring til debat: