Se indlæg
Gode råd søges
|
|
CamillaV |
Lagt på d. 05/03-2012 22:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 39 |
Hejsa Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig Jeg var på ferie i Thailand for første gang i november sidste år, hvor jeg sidst på ferien mødte en fyr (thai) som jeg faldt for ved første øjekast og interessen var heldigvis gensidig og vi havde et par dage sammen inden jeg vendte tilbage til DK. Jeg tog så derned igen for at holde nytår sammen med ham og havde en uge dernede sidst i december. Nu skal jeg så afsted igen om et par dage, men jeg må indrømme at jeg synes det er lidt svært, med sådan et lang distanceforhold. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen som har nogle gode råd, hvordan har i klaret tiden herhjemme væk alene? Hvordan kommer kommer man over den sprogbarriere der er? Min fyr taler i hvert fald ikke særlig godt engelsk så jeg prøver at lære lidt thai men hoooold nu op det er svært Og ikke mindst de fordomme som man møder herhjemme? Min omgangskreds er i hvert fald meget blandet der er dem der synes det er vildt spændende og fedt for mig og så er der dem der slet ikke kan forstå mig og som har hørt diverse historier om Thaimænd, som om alle andre mænd ikke kan være utro eller drikke osv. kan slet ikke klare den generalisering. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 06/03-2012 00:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Der findes ingen facit på din situation og der er skrevet bøger om den slags.....for nogle virker det at handle hurtigt, for andre er dette katastrofalt... Langdistance forhold er svært...men brug så vidt service såsom Skype o.lign. til at holde kontakten og så ellers gi' jeres forhold tid og besøg ham så meget som muligt og se hvad det bunder ud i evt. lad ham komme på besøg her da det sætter jer begge i andre situationer og omgivelser...ihvertfald ingen grund til at forhaste hverken bryllup, børn osv....og prøv så vidt muligt at holde penge ude af forholdet, ihvertfald til at starte med... Sprogbarrieren handler vel om at du lære lidt thai og/el. han lærer engelsk...sidstnævnte vil kunne komme ham til gode hvis I planlægger fremtid i DK.. Fordommene er det mindste problem, da dette blot skal ignoreres..og med tiden vil folk kunne forstår det...både min og mine danske venners omgivelser var skeptiske da vi første gang mødte vores koner (pga. fordommene), men idag elsker alle dem. Men der er fordomme og desværre holder en del af dem stik, men det skal ikke gå ud over jeres forhold for der spiller rigtig mange faktorer ind... Held og lykke med det hele...og spørg endelig her på siden el. søg i debatforummet for spørgsmål du måtte have... JS |
|
Spring til debat: |