Se indlæg
 Udskriv debat
Mystisk Hitler-trend hærger Bangkok
FCKdk
Lung Yao skrev:

FCKdk skrev:
Det er min fornemmelse at det hele beror på en misforståelse....
Det ægte grimme hagekors som hitlertysklands, drejer alle strålerne
mod højre
og det smukke hagekors som brugt i religioner som Islam, Hinduisme og Buddhisme altså Svastikakorset, drejer alle strålerne mod
venstre.... Alle gengivelser modsat i disse 2 formål (altså spejlvendt), må bero på misforståelse og uvidenhed!!!! Cool

Så skulle Du måske rette henvendelse til dem der skriver dette her, og hjælpe dem med deres "vildfarelse" Tuttelu Tralla:
Svastikategnet er udbredt i Indien og i det østlige Asien, hvor det stadigt bruges som et lykkebringende symbol. I buddhismen og i den tibetanske bønreligion benyttes det også som lykketegn. Hvis vinklerne på korset vender i urets retning symboliserer det buddhisme, og vender de i den anden retning, er der tale om bøn. I hinduismen forbindes det bl.a. med Vishnu og i jainismen står korsets arme for eksistensens fire planer.

Og dem her har jo været på banen FØR nazismen gjorde sit indtog i Europa og bemærk at "strålerne" peger både med og een mod uret, men de var måske også gal på det.

[img]http://www.swastika-info.com/images/application/jewelry/_cache/ph12b_kl.jpg[/img] is not a valid Image.
Greece - Golden geometrical disc from Skyros . Archeological museum, Skyros

Og dem her var måske også "afsporet" :

[img]http://www.swastika-info.com/images/asien/indien/jainism-symbol.jpg[/img] is not a valid Image.
Jainism, has its origins more than 5000 years ago in India.

Svenskerne kan man hellere" ikke tro/stole på" :

[img]http://www.swastika-info.com/images/worldwide/europe/sweden/_cache/Fruchtbarkeitsstein_400.gif[/img] is not a valid Image.
Sweden - Visby prehistorical fertility stone .

Så nu tror jeg nok at forviring er totalt: HVEM har ret ?

.

Godt set, Lung Yao.... Jamen Vi har vist alle vore små vildfarelserCheers

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

rinpoche
bruno skrev:

Der er også del uvidenhed her hjemme, Jamen !

GrinGrin

Godt fundet Bruno Smile

Jeg kan se, at jeg bør ansøge om at få den del af mine skattekroner tilbage, der er gået til folkeskoleunderviningen

De 2 trunter er lige til en førtidspension baseret på afgrundsdyb uvidenhed. Nåeh, nej. De er jo under 40 år gamle.

larsen99
rinpoche skrev:

bruno skrev:

GrinGrin

Godt fundet Bruno Smile

Jeg kan se, at jeg bør ansøge om at få den del af mine skattekroner tilbage, der er gået til folkeskoleunderviningen

De 2 trunter er lige til en førtidspension baseret på afgrundsdyb uvidenhed. Nåeh, nej. De er jo under 40 år gamle.
For fanden da, jeg troede slet ikke det var tilladt at være så blank Grin Grin
i202.photobucket.com/albums/aa39/eks-biker/cooltext58243628.gif

Robert Kronberg
larsen99 skrev:

rinpoche skrev:

bruno skrev:

GrinGrin

Godt fundet Bruno Smile

For fanden da, jeg troede slet ikke det var tilladt at være så blank Grin Grin

Hvis unge danskere vitterligt er så totalt uvidende, så kan man næppe klandre unge thaiere for at være uvidende, da Thailand trods alt ligger langt fra Tyskland, især omkring 1940, og hvor Thailand har haft så mange andre ting at se til, herunder koloniherrerne, Japan og sidenhen den kolde krig.

I denne video virker det lidt, som den unge dame blander 1864 sammen med Anden Verdenskrig, og selvom Danmark led et større nederlag i 1864, så har det intet med Hitler og hans virksomhed at gøre.

Nuvel, det er nok også fire generationer siden for den unge dame, men alligevel ... Hedder hun Amalie, eller er de alle samme sådan?

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
.....................................................................................
Hvis unge danskere vitterligt er så totalt uvidende, så kan man næppe klandre unge thaiere for at være uvidende, da Thailand trods alt ligger langt fra Tyskland, især omkring 1940, og hvor Thailand har haft så mange andre ting at se til, herunder koloniherrerne, Japan og sidenhen den kolde krig.
I denne video virker det lidt, som den unge dame blander 1864 sammen med Anden Verdenskrig, og selvom Danmark led et større nederlag i 1864, så har det intet med Hitler og hans virksomhed at gøre.
Nuvel, det er nok også fire generationer siden for den unge dame, men alligevel ..Hedder hun Amalie, eller er de alle samme sådan? Hilsen, Robert

Nu, har Paradise Hotels castings kriterier ikke været hvad de unge damer havde i hovedet (IQ), men helst fra under hovedet og nede. Friends

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
rinpoche skrev:
.............................................................................................................

Ikke kun DEN del men ALT, for Biologi har åbenbart ikke været hendes stærkeste side, for når hun kæler med Thomas i svømmepølen
<< Han får astrologi... nej vent, gastronomi... Nej.. hvad er det nu det hedder .... Reaktion>>
Oh my God. Rolll

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Rasmus
Angående Paradise Hotel:
Så havde DR i en radioudsendelse for nyligt fået den noget spøjse ide at lade en professionel filmanmelder anmelde et afsnit af Paradise Hotel - det kom der meget sjovt ud af!
Anmelderen var kommet denne skarpsindige konklusion. Citat: ”at kriterierne for pigernes deltagelse udelukkende måtte tilskrives deres ydere og synlige fordele, samt at de ikke havde et højere IQ end det 7årige barn som hun selv boede sammen med” GrinGrinGrin

Rasmus

DKPete
Lung Yao skrev:

rinpoche skrev:
.............................................................................................................

Ikke kun DEN del men ALT, for Biologi har åbenbart ikke været hendes stærkeste side, for når hun kæler med Thomas i svømmepølen
<< Han får astrologi... nej vent, gastronomi... Nej.. hvad er det nu det hedder .... Reaktion>>
Oh my God. Rolll

Jeg er "mundløs" Shock

.

Lung Yao
Altså ham HITLER er skyld i så mange "elendigheder" selv 66 år efter hans død.

Er han det Surprise , Jeg skal ihvertfald ikke spørge Pernille om det Grin

Og kan man snart ikke blive fri for ham ?

.

Thomas72
Rasmus skrev:

Angående Paradise Hotel:
Så havde DR i en radioudsendelse for nyligt fået den noget spøjse ide at lade en professionel filmanmelder anmelde et afsnit af Paradise Hotel - det kom der meget sjovt ud af!
Anmelderen var kommet denne skarpsindige konklusion. Citat: ”at kriterierne for pigernes deltagelse udelukkende måtte tilskrives deres ydere og synlige fordele, samt at de ikke havde et højere IQ end det 7årige barn som hun selv boede sammen med” GrinGrinGrin

Rasmus

Fik lige den her pr. mail af en af mine venner:

En pige kom glad hjem fra skole.

"Mor, Mor!!", råbte hun. "Vi skulle tælle i skolen i dag og de andre børn kunne kun tælle til fire - men jeg kunne tælle til 10."

Det var godt!" sagde moderen.

Er det er fordi jeg er blondine?" spurgte pigen.

Ja det er fordi du er blondine." sagde moderen.

Næste dag kom pigen hjem fra skole. "Mor, Mor!!" råbte hun. "I dag skulle vi sige alfabetet - de andre børn kunne kun sige alfabetet indtil D, men jeg kunne sige det indtil G. Hør bare her - A, B, C, D, E, F, G!"

"Meget flot." sagde moderen.

Er det fordi jeg er blondine, mor ?

Ja, det er fordi du er blondine.

Næste dag kom pigen igen glad hjem fra skole. "Mor Mor!!", råbte hun. "I dag havde vi gymnastik og da vi var i bad havde de andre piger flade bryster, men jeg har de her!"

Hun løftede op i blusen og afslørede en størrelse 85C.

"Meget flot." sagde hendes lidt forlegne moder.

"Er det fordi jeg er blondine, mor?"

"Nej Amalie lille skat, det er fordi du er 24 år og de andre kun er 6....

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

rinpoche
GrinGrin

patirak
bruno skrev:

Et genialt klip... På den ene side enorm morsom - men samtidig også tankevækkende og skræmmende. Hvordan man kan slippe igennem folkeskolen uden at kende til de grundlæggende fakta om Anden Verdenskrig er utroligt. ?????

Det mest sørgelig er, at vi i Danmark har et samfund hvor så enormt dumme og uvidende mennesker vil kunne klare sig uden nævneværdig indsats. Hvis disse piger levede i Thailand, ville de være at finde i den nærmeste rismark eller GO-GO bar. Jeg tvivler faktisk på, at de danske piger ville kunne klare det ret længe.

Det er sgu en sørgelig verden vi lever i. Nogle mennesker er født med ingenting og ville give alt for muligheden for at lære og uddanne sig. At se på de to hjernedøde tøser er direkte skræmmende. Vores såkaldte velfærdssamfund er altså en dødsejler.
Redigeret af patirak d. 02/03-2012 00:08

patirak

Jeg er rystet... Hvordan fanden er hun kommet ind på gymnasiet???? Hvordan man kan interviewe hende uden at komme til at grine, burde udløse en medalje.
Redigeret af patirak d. 02/03-2012 00:45

Webmaster
Jeg tror ikke på at børn er dumme fra barnsben af. Men jeg tror sgu' på at børn i dag bliver dumme i skolen.
Bare prøv at hør 1½ sekund på lærerforeningens formand Anders Bondo Christensen hver gang når han åbner kæften.

Her er dagens Bondo:
- http://politiken....ter-panik/

Men ok, har også den grundholding at alt hvad det offentlige er blandet ind i ender med en falliterklæring den dag de ansvarlige i den enkelte instans ikke længere kan skubbe ansvaret fra sig.

Det er sørgeligt at over 50% af de unge læser så dårligt at de ikke engang er i stand til at gennemgå en erhvervsuddannelse uden vanskeligheder (link). Men det rører selvfølgelig hverken folkeskolelærerne eller Hr. Bondo. Næ, indfør 5 år strafarbejde i en granitmine for lærere hvis eleverne i klassen ikke samlet opnår et gennemsnit på mindst 9. Huskede jeg at sige i farten at det danske skolevæsen i forvejen er verdens dyreste ????
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Thomas72
patirak skrev:

bruno skrev:

Et genialt klip... På den ene side enorm morsom - men samtidig også tankevækkende og skræmmende. Hvordan man kan slippe igennem folkeskolen uden at kende til de grundlæggende fakta om Anden Verdenskrig er utroligt. ?????

Det mest sørgelig er, at vi i Danmark har et samfund hvor så enormt dumme og uvidende mennesker vil kunne klare sig uden nævneværdig indsats. Hvis disse piger levede i Thailand, ville de være at finde i den nærmeste rismark eller GO-GO bar. Jeg tvivler faktisk på, at de danske piger ville kunne klare det ret længe.

Det er sgu en sørgelig verden vi lever i. Nogle mennesker er født med ingenting og ville give alt for muligheden for at lære og uddanne sig. At se på de to hjernedøde tøser er direkte skræmmende. Vores såkaldte velfærdssamfund er altså en dødsejler.

Det siges at hunden Ratata fra Lucky Luke serien, er dummere end sin egen skygge.

[img]http://www.khalisi.com/comics/rantanplan/schattensprung2.jpg[/img] is not a valid Image.

Det samme kan man vel også sige om de to tøserHammer
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

patirak
Webmaster skrev:

Jeg tror ikke på at børn er dumme fra barnsben af. Men jeg tror sgu' på at børn i dag bliver dumme i skolen.
Bare prøv at hør 1½ sekund på lærerforeningens formand Anders Bondo Christensen hver gang når han åbner kæften.

Her er dagens Bondo:
- http://politiken....ter-panik/

Men ok, har også den grundholding at alt hvad det offentlige er blandet ind i ender med en falliterklæring den dag de ansvarlige i den enkelte instans ikke længere kan skubbe ansvaret fra sig.

Det er sørgeligt at over 50% af de unge læser så dårligt at de ikke engang er i stand til at gennemgå en erhvervsuddannelse uden vanskeligheder (link). Men det rører selvfølgelig hverken folkeskolelærerne eller Hr. Bondo. Næ, indfør 5 år strafarbejde i en granitmine for lærere hvis eleverne i klassen ikke samlet opnår et gennemsnit på mindst 9. Huskede jeg at sige i farten at det danske skolevæsen i forvejen er verdens dyreste ????

Jeg kunne ikke være mere enig!

Det jeg slet ikke forstår er, at man i Danmark bliver ved med at tro på at man kan bibeholde "velfærdssamfundet". Man behøver blot hoppe på en flyver og rejse lidt rundt i Asien, for at se at vi i løbet af få år vil blive fældet af vores naive tro på, at alle kan være lige... uanset intelligens, uddannelse, indsats og arbejdslyst og iver.

Hvad skal der blive af de 50% der aldrig får en erhvervsuddannelse? Vi har ikke længere produktionsvirksomhederne, som før kunne aftage en del af dem. Og kan man blive ved med at forvente at de folk der virkelig knokler gider sidde tilbage med stort set det samme, som en der ikke laver noget?

Når jeg sammenligner vores lille land med landene i Asien, så ser det for mig sort ud. Primært fordi jeg i Asien kan se en vilje og lyst hos befolkningen til at kæmpe for en bedre tilværelse. Vi har i DK haft det alt for godt i alt for mange år. Vores velfærdssystem har gjort os dovne og frygtløse. Vi tror på at vores offentlige system redder os, når vi har problemer - i stedet for selv at tage ansvar.

Jeg tror på at en stor del af de 50% der gennemfører en erhvervsuddannelse, i fremtiden vil være at finde i udlandet. Vores skattetryk, lønniveau og forkælede holdninger, kvæler simpelthen enhver lyst hos både iværksættere og højtuddannede. Hvorfor knokle, når naboen der ikke laver noget har de samme fordele? At man ikke kan se at det ikke holder i længden er uforståeligt.

ABS
Der er åbenbart penge i det. Hvad med de T-shirt af Osama Bin laden der blev lavet efter 11/9. Kan ikke pisse mig af. Man kan jo købe så meget mærkeligt herude.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
Anonym Bruger
Jeg er dybt rystet....HeadbangerHeadbanger

Spring til debat: