Se indlæg
Hvad siger din familie om din thai kone?
|
|
sol |
Lagt på d. 16/01-2006 11:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
En gang besøgte jeg en af mine thai veninden. Hun boede i et flot hus. Hun boede sammen med sin manden (og hendes svige mor). Vi to thai piger sad der i haven og drak sodavand. (Cocacola). Hvorfor har jeg aldrig set din svig mor? :sagde jeg. Hun kommer aldrig ned til mig: sagde min veninden. (svige mor boede op loftet) Hvorfor det, jeg vil elles hilse på hende.: sagde jeg. Vi snakker meget lidt sammen. Hun har selv køkken oven på, så er det ikke så tit, at vi ses hinanden. Men ved du hvad!, jeg har hørt tit, at hun pokker sig, når jeg hver gang laver mad, og når jeg begynder med at stege hvidløg. Hun synes, at det er lugte forfærdeligt. : sagde min veninden. Min veninden fortalte mig også mere om hendes man familie, at de kontakt slet ikke sammen. De holder slet ikke julen med nogen, heller ikke fødselsdag. |
|
|
latour82 |
Lagt på d. 16/01-2006 11:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 377 |
Hele min familie forguder min kone, og hun er fuldt intigreret i vores familie. Hun blev mødt med skepsis før hun kom herop, men herefter er alt gået fint. Niels |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 16/01-2006 12:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Dansker siger hele tiden at man skal "integreret" sig her i DK .. det er så eksample på at selve dansker vil ikke intergreret i andre kultur..
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
sol |
Lagt på d. 16/01-2006 12:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
latour82 Dejligt at høre. På et eller andt sted, synes jeg at danske har stor tålmodighed. De giver plads og giver chancher. En af min veninden gifter med en meget meget rig man. Hen egen ja! mange .............. . Og min venniden blev ikke acceptere fra hendes svig datte. ( som er danske) Svig datter er bang for at min veninden kommer og arven hans penge. Det giver bare stor problem. Hun har rigtigt meget fordomm om thai pige. Men deres liv kører også videre. |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 16/01-2006 12:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
jeg har det såen med min kone at hun kun kommer frem til højtider såen kan jeg best li det............ |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/01-2006 13:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
dutling68 skrev: jeg har det såen med min kone at hun kun kommer frem til højtider såen kan jeg best li det............ Underlig bemærkning, er det en joke.......Eller er der noget jeg har misforstået ???????????? Med venlig hilsen Suk........... Det lyder jo næste som om, at det er en lolitadukke du taler om
Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/01-2006 15:30 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 16/01-2006 14:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Min kone er også fuldt integreret herhjemme til trods for at hun ikke læser ret godt dansk , så klarer hun sig perfekt , hvis det var mig i en landsby i Thailand holdt jeg sgu ikke længe uden at kunne læse sproget...... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/01-2006 15:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Mintz skrev: Dansker siger hele tiden at man skal "integreret" sig her i DK .. det er så eksample på at selve dansker vil ikke intergreret i andre kultur.. Ja, det har du absolut ret i, men nu er sagen bare den, at danskere der bor i udlandet ikke får til livets opretholdelse af den pågældende regering, men derimod klarer sig for egne midler. Dette er så at sige aldrig tilfældet med de indvandrere der kommer til dk fra 3. verdenslande. Hvis de forventer forsørgelse er det vel kun rimeligt at der følger nogle betingelser med, såsom at lære sproget, eller de vil for altid være henvist til off. forsørgelse. rinpoche |
|
|
Mintz |
Lagt på d. 16/01-2006 16:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Jamen .. det har da ikke noget med at sviger mor der ikke gider åben op for andre kultur..? ang. invandrere kan vi diskuter til jul hvis det skal være .. fordomme fordomme.. dør aldrig.
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 16/01-2006 16:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Dette er så at sige aldrig tilfældet med de indvandrere der kommer til dk fra 3. verdenslande. Hvis de forventer forsørgelse er det vel kun rimeligt at der følger nogle betingelser med, såsom at lære sproget, eller de vil for altid være henvist til off. forsørgelse. Godt Saa,Jeg opfatter at der er stor forskel paa hvem der modtager off.ydelser. Jeg tror ikke du ser mange Thai el Kinesere i koeen med de muslimske indvandre paa bistandskontoret. Ja, det har du absolut ret i, men nu er sagen bare den, at danskere der bor i udlandet ikke får til livets opretholdelse af den pågældende regering, men derimod klarer sig for egne midler. Hvor plaserer du pensionister/ foertidspensionister og danskere i udlandet paa overfoersels inkomst..... er det egen midler. PS. vores forhold er faktisk bedre integreret i Danmark end i Thailand, selvom vi bruger meget mere tid her, jeg er fuldt accepteret her ( naesten ) men hun er hurtiger inde paa mig familje og snakker godt engelsk saa hun kan jo snakke meget mere med min fam./venner end jeg kan her med mit gode engelsk og begraensede Thai |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 16/01-2006 16:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa jamen saa kan jeg jo kun puste lidt til ilden om at jeg er udenfor nr... For min mors kommentar da jeg havde min sidste kone med paa besoeg var....... Naa en ny Thailaender..... hvorefter hun fortsatte med at strikke.... Det var saa sidste gang jeg besoegte min mor inden jeg flyttede her til thailand og nej selvom hun har faaet julekort saa har jeg aldrig hoert fra hende.......... Men ok har hun det godt med det.. saa er det hendes liv og ikke mit.. jeg er af den opfattelse at familie ikke er mere end alle andre.blodets baand er for mig noget pladder... enten er man venner og aksepterer hinande, ellers glem det.... Problemet er saa desvaerre slet ikke mindre her i thailand, det bliver bare for det meste daekket bag smil og soede historier.... Le-si |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 16/01-2006 17:46
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
det var bare en joke håber ikke at jeg har stødt nogle..........jeg har bare en meget sort humor men det hade lidt med sol indlæg at gøre........... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/01-2006 17:49
|
Mintz skrev: Jamen .. det har da ikke noget med at sviger mor der ikke gider åben op for andre kultur..? ang. invandrere kan vi diskuter til jul hvis det skal være .. fordomme fordomme.. dør aldrig. Du åbnede selv den dør omkring integration, og jeg gjorde dig efterfølgende opmærksom på forskellen. Du ved iøvrigt heller ikke om svigermor ikke åbner op for andre kulturer, eller om der er tale om en personlig ting. Under alle omstændigheder er der tale om en 3. håndsberetning, og den synes jeg er frugtesløs at kommentere på. rinpoche |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/01-2006 17:50
|
dutling68 Så er jeg mere rolig, jeg troede at du var gået hen og blevet underlig Forresten har dit nickname noget med en aberøv at gøre ???? Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/01-2006 17:53 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/01-2006 18:07
|
Overførselsindkomst er da også egne midler, det er en ret der er optjent og betalt for, for pensionister igennem et langt arbejdsliv. mvh rinpoche |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 16/01-2006 18:53
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hun kommer aldrig ned til mig: sagde min veninden. (svige mor boede op loftet) Tja, så må man da håbe at de sætter lidt risengrød op til hende til jul nu de har sådan en nisse boende oppe på loftet :-) Nej, for at være seriøs - så har jeg altså også set danske familier hvor noget lignede og for mig mærkværdigt foregår uden at der har været blandet en udlændig ind i familien. Så om det er fordi pigen er ikke-dansk, det ved jeg ikke men hvis det er grunden så må jeg sige at jeg tager hatten af for manden. For en mand der følger sit hjerte frem for at lade sig tryne af familie og fordomme er en rigtig mand. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 16/01-2006 20:49
|
Min X kæreste, en sød Thailandsk pige , som jeg mødte i DK og boede med i ca. 5 år var nærmest mere en datter frem for svigerdatter for mine forældre, de gjorde alt for at min X skulle føle sig hjemme og godt tilpas her i DK. Så det med nissen på loftet håber jeg da at er en sjældenhed..
Mvh.Suk............. Redigeret af Suk Rak Ning d. 16/01-2006 20:51 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 16/01-2006 22:17
|
Te audire no possum, mussa sapientum fixa est in aure Ja, det er utroligt hvad man kan komme ud for, når man bevæger sig rundt på et frugtmarked rinpoche |
|
|
Frank |
Lagt på d. 16/01-2006 22:35
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Mintz: Dansker siger hele tiden at man skal "integreret" sig her i DK .. det er så eksample på at selve dansker vil ikke intergreret i andre kultur.. Efter min mening det mest intelligente indlæg i år. mvh Frank |
|
|
Frank |
Lagt på d. 16/01-2006 22:38
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
rinpoche: Mintz skrev: Dansker siger hele tiden at man skal "integreret" sig her i DK .. det er så eksample på at selve dansker vil ikke intergreret i andre kultur.. Ja, det har du absolut ret i, men nu er sagen bare den, at danskere der bor i udlandet ikke får til livets opretholdelse af den pågældende regering, men derimod klarer sig for egne midler. Dette er så at sige aldrig tilfældet med de indvandrere der kommer til dk fra 3. verdenslande. Hvis de forventer forsørgelse er det vel kun rimeligt at der følger nogle betingelser med, såsom at lære sproget, eller de vil for altid være henvist til off. forsørgelse. rinpoche Jeg skal lige forstå hvad du mener: Mener du at det er i orden, at man ikke integrerer sig, hvis man selv finansierer livets opretholdelse? mvh Frank |
|
Spring til debat: |