Se indlæg
Kørekort i Thailand
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/08-2011 16:35
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Jeg beklager, men mit firma er stadig ikke en køreskole. Men som sagt før, så kan vi sagtens løfte telefonrøret, hvis en kunde skulle spørge, men det er aldrig sket. Jeg undrer mig faktisk lidt over, om du har en skjult dagsorden, siden du angriber mig og mit firma. Er du gået i jante, hvor ingen må tjene penge på at passe et arbejde? Hilsen, Robert[/quote] Som John rigtigt skriver saa vroevler du og det gjorde du ogsaa i traaden om "Den Gule Bog". Jeg har ikke nogen skjult dagsorden og jeg angriber paa ingen maade dig og dit firma, det klarer du jo selv helt fint med de besynderlige svar du kommer med. Med hensyn til at passe et arbejde saa var det maaske en ide at kende og foelge lovgivningen og saa for oevrigt at du selv soerger for at faa dit Thai koerekort i orden saa du kan koere bil lovmaessigt, men du har maaske ikke nummeret til kontoret der udsteder koerekort ? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/08-2011 16:51
|
Antal indlæg: 3779 |
hugoboerge skrev: Jeg beklager, men mit firma er stadig ikke en køreskole. Men som sagt før, så kan vi sagtens løfte telefonrøret, hvis en kunde skulle spørge, men det er aldrig sket. Jeg undrer mig faktisk lidt over, om du har en skjult dagsorden, siden du angriber mig og mit firma. Er du gået i jante, hvor ingen må tjene penge på at passe et arbejde? Hilsen, Robert Som John rigtigt skriver saa vroevler du og det gjorde du ogsaa i traaden om "Den Gule Bog". Jeg har ikke nogen skjult dagsorden og jeg angriber paa ingen maade dig og dit firma, det klarer du jo selv helt fint med de besynderlige svar du kommer med. Med hensyn til at passe et arbejde saa var det maaske en ide at kende og foelge lovgivningen og saa for oevrigt at du selv soerger for at faa dit Thai koerekort i orden saa du kan koere bil lovmaessigt, men du har maaske ikke nummeret til kontoret der udsteder koerekort ?[/quote] Hvis forsikringsselskabet og leasingfirmaet (Avis) mener, at jeg har et de facto-problem, så er jeg sikker på, at de ville have sagt til for lang tid siden. Hilsen, Robert |
|
|
Hopla |
Lagt på d. 08/08-2011 17:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 72 |
Gaab, en børnehave herinde, i snart samtlige tråde...De sidste 20 tråde jeg har læst, drejer sig kun om st overgå hinanden i såkaldt viden om Thailand, udover tilsvingen og mudderkastningen af hinanden. Det er stort set umuligt for evt nye brugere, der søger svar på det ene eller andet, at få et seriøst svar eller indblik i thaikultur, regler etc etc. Det er ærgeligt - det kan ikke være hensigten med dette forum... |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 08/08-2011 17:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
"De jure - de facto"..! - Robert! - kom da ud af de spinatbede du nu i den sidste tid har trampet rundt i..! Jeg er da helt sikker på, at du er en ualmindelig god og flink fyr, der vil rådgive på det bedste du har lært, men ærligt talt, så er min tillid til henvisning af rådgivning fra Piro, blevet meget lille - Hvad med at anskaffe dig et kørekort og måske en lille gul bog..? |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/08-2011 19:53
|
Antal indlæg: 3779 |
bangkoknielsen skrev: "De jure - de facto"..! - Robert! - kom da ud af de spinatbede du nu i den sidste tid har trampet rundt i..! Jeg er da helt sikker på, at du er en ualmindelig god og flink fyr, der vil rådgive på det bedste du har lært, men ærligt talt, så er min tillid til henvisning af rådgivning fra Piro, blevet meget lille - Hvad med at anskaffe dig et kørekort og måske en lille gul bog..? Jeg anskaffer ikke kørekort før mit forsikringsselskab og leasingfirma beder mig om det. Den gule bog er ligegyldig, og jeg har en arbejdstilladelse med min adresse. Hilsen, Robert |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/08-2011 20:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Robert Kronberg skrev: Jeg anskaffer ikke kørekort før mit forsikringsselskab og leasingfirma beder mig om det. Hvad vil du gøre den dag, du har kørt ind i en anden bil, den er blevet totalskadet, og føreren død. Du er desuden selv blevet svært kvæstet. Nu beder forsikringsselskabet dig om at vise et gyldigt førerbevis. Rejser du dig så fra hospitalssengen og går ud og skaffer dig et førerbevis med tilbagevirkende kraft? |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 08/08-2011 21:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
Robert Kronberg skrev: bangkoknielsen skrev: "De jure - de facto"..! - Robert! - kom da ud af de spinatbede du nu i den sidste tid har trampet rundt i..! Jeg er da helt sikker på, at du er en ualmindelig god og flink fyr, der vil rådgive på det bedste du har lært, men ærligt talt, så er min tillid til henvisning af rådgivning fra Piro, blevet meget lille - Hvad med at anskaffe dig et kørekort og måske en lille gul bog..? Jeg anskaffer ikke kørekort før mit forsikringsselskab og leasingfirma beder mig om det. Den gule bog er ligegyldig, og jeg har en arbejdstilladelse med min adresse. Hilsen, Robert I denne tråd er der mange der både griner og snakker om dumhed, men http://www.dansk-...ost_167414 i denne tråd her er det faktisk uhyggeligt, hvad man læser. Hvad det skal kaldes ved jeg faktisk ikke, men er godt nok noget af det dummeste jeg mener, at have læst af en erfaren i Thailand. |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 09/08-2011 08:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
I denne tråd er der mange der både griner og snakker om dumhed, men http://www.dansk-... i denne tråd her er det faktisk uhyggeligt, hvad man læser. Hvad det skal kaldes ved jeg faktisk ikke, men er godt nok noget af det dummeste jeg mener, at have læst af en erfaren i Thailand. Og hvad har dette med kørekort at gøre Jensen, så vi er vel mange, der må konstatere Jensen, at du selv har været så venlig at give svaret.. Dette er vel et sådant indlæg vi vil sige huahej hvor det går, men bare du er tilfreds, vil vi andre prøve at følge dig... |
|
|
Wittaya |
Lagt på d. 09/08-2011 09:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Med venlig hilsen Wittaya.
|
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/08-2011 09:16
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Hopla skrev: Gaab, en børnehave herinde, i snart samtlige tråde...De sidste 20 tråde jeg har læst, drejer sig kun om st overgå hinanden i såkaldt viden om Thailand, udover tilsvingen og mudderkastningen af hinanden. Det er stort set umuligt for evt nye brugere, der søger svar på det ene eller andet, at få et seriøst svar eller indblik i thaikultur, regler etc etc. Det er ærgeligt - det kan ikke være hensigten med dette forum... Der er da serioese svar der kommer: 1. Med hensyn til koerekort. Det er noedvendigt og ifoelge loven at anskaffe et thai foererbevis hvis man oensker at koere bil eller motorcykel i Thailand. Det er da helt klart. At der saa er en raadgiver og med mange aars "erfaring" der mener at det ikke er noedvendigt, ham om det. 2. Med hensyn til den gule bog, saa er det ikke noedvendigt (lovmaessigt) at anskaffe denne. Men som nogle deltagere i diskussionen har naevnt er den rar at have. Der har ogsaa vaeret et glimrende indlaeg omkring anskaffelsen af den gule bog. |
|
|
olejensen |
Lagt på d. 09/08-2011 09:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 276 |
mussehund skrev: I denne tråd er der mange der både griner og snakker om dumhed, men http://www.dansk-... i denne tråd her er det faktisk uhyggeligt, hvad man læser. Hvad det skal kaldes ved jeg faktisk ikke, men er godt nok noget af det dummeste jeg mener, at have læst af en erfaren i Thailand. Og hvad har dette med kørekort at gøre Jensen, så vi er vel mange, der må konstatere Jensen, at du selv har været så venlig at give svaret.. Dette er vel et sådant indlæg vi vil sige huahej hvor det går, men bare du er tilfreds, vil vi andre prøve at følge dig... Glem nu at jeg ikke er enig med dig, og kom videre til næste punkt på dagsordenen. |
|
|
mussehund |
Lagt på d. 09/08-2011 10:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Jensen dog Hvor er jeg dog bare stolt over en gammel thailands farer pludselig sanktionere med det faktuelle. Jeg er bare så stolt af dig Jensen.... |
|
|
ban |
Lagt på d. 24/02-2012 12:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
http://www.pattay...heckpoint/ Det gælder om at ha orden i sine ting så går alt nemer falsk kørekort kan koste en udvisning og det vil være surt. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 24/02-2012 13:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Ja, - og samtidig hamre en pæl gennem den opfattelse at man bare lejer og kører MC uden gyldig førerbevis. Uddrag: We would like to warn foreign drivers who reside in Pattaya that the only licenses which are acceptable under Thai Traffic Laws pertaining to foreign drivers are either Thai Driving Licenses or International Driving Licenses issued by your country of origin which can only be used on a short-term basis. |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 24/02-2012 14:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
AL 48 skrev: Ja, - og samtidig hamre en pæl gennem den opfattelse at man bare lejer og kører MC uden gyldig førerbevis. Uddrag: We would like to warn foreign drivers who reside in Pattaya that the only licenses which are acceptable under Thai Traffic Laws pertaining to foreign drivers are either Thai Driving Licenses or International Driving Licenses issued by your country of origin which can only be used on a short-term basis. Hvad er short-term-basis? Er det OK konsekvent at anvende intl. kk. hvis man f.eks. er i landet 2 mnd., rejser ud 2 mnd., er i landet 2 mnd. osv. etc.....???? __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
ban |
Lagt på d. 24/02-2012 14:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Som jeg har forstået det skal man ha thai kørekort hvis man ophålder sig mere en 3 månder sammenlagt om året og har man dansk kørekort er det ikke svært at få byttet det til thai jeg måtte gemmen teori og køreprøve for at få thai MC kort og det var ikke svært ok det forgår på englsk det kan måske være et problem men de ansatte på kontoret er meget behjælplig og vendlige men husk være velklædt og høflig og smil |
|
|
cesse |
Lagt på d. 24/02-2012 14:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
et international kørekort er gyldigt i et år fra det er udtedt og koster den fyrstlige sum af 25 kr (pris 07-09-11) det kan byttes til et Thai kørekort uden at man skal op til prøve (er gjort d 10-10-11 Chiang Mai) Hilsen ham der har kørekort |
|
|
Conrad |
Lagt på d. 24/02-2012 16:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Hej Cesse, Skulle du ikke til en prøve i reaktionshastighed og farvesyn/blindhed? Hilsen Conrad |
|
|
John |
Lagt på d. 24/02-2012 16:29
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Jeg har også fået Thai kørekort bil & Mc direkte fra mit internationale kørekort i Nong Khai kun med læge og adresse attest, ingen prøver. Men har en ven der i nabo provinsen skulle bestå både teori & køreprøve. Så det er alt efter hvilket kontor man henvender sig til. TIT john@dansk-thai.dk
|
|
|
cesse |
Lagt på d. 26/02-2012 09:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Jo Conrad jeg var til det hele (og lad mig specificere så der ikke er nogle der får lumre tanker) jeg var ved lægen og få papir på at jeg ikke var skør, jeg var på imigrations kontoret og parpir på hvem jeg er og hvor jeg bor, jeg var også til reaktionshastighed og farvesyn/blindhed, jeg var også inde til prøve for at se om jeg kunne reglerne (7 fejl ud af 30) og til sidst en køreprøve alt dette fordi at jeg ikke havde kørekort til motercykel Så hvis man har dansk kørekort er det nemere at få det internationale og så bare bytte det over Hilsen Cesse |
|
Spring til debat: |