Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Efterlysning af Nudler.
|
|
BentBP |
Lagt på d. 22/02-2012 18:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej. Min kone spiser meget af de her forskellige Nudler , man kan købe i små poser ala MaMa og hvad de ellers hedder , men der er en helt speciel slags hun er helt vid med ( ligger lige et billed ind her ) [img]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/Lillehunden/313255210472.jpg[/img] is not a valid Image. Er der nogen af jer her , der ved om vi kan købe dem , nogen steder her i Danmark ? Har kigget i flere Asiatiske butikker i Odense , men har ikke kunnet finde dem der . På forhånd tak for hjælpen , og forsat god dag til alle her. |
|
|
Vespa |
Lagt på d. 22/02-2012 19:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Dem kan du købe her. http://www.asiato...p?group=55 Der er også nogle her. http://shopasia.d...er=anker16 Den butik i Odense må da kunne skaffe dem hjem:-) Paveraya skrev:
Hej. Min kone spiser meget af de her forskellige Nudler , man kan købe i små poser ala MaMa og hvad de ellers hedder , men der er en helt speciel slags hun er helt vid med ( ligger lige et billed ind her ) [img]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/Lillehunden/313255210472.jpg[/img] is not a valid Image. Er der nogen af jer her , der ved om vi kan købe dem , nogen steder her i Danmark ? Har kigget i flere Asiatiske butikker i Odense , men har ikke kunnet finde dem der . På forhånd tak for hjælpen , og forsat god dag til alle her. Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 22/02-2012 21:21
|
Hej Vespa . Har prøvet at kigge på dine link , det er MAMA , det skal være fra WAIWAI , måske jeg ikke har udtrykt mig korrekt , jeg skrev dem (Nudler ) man kan købe i små poser a la MAMA , men måske de butikker du linker til har dem , har forhørt os i en butik i Odense , om de kunne få dem hjem , men har ikke fået svar , så de er nok ikke interesseret i at hjælpe . Jeg prøver lige med et andet billed , håber det er lidt bedre . [img]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/Lillehunden/45805.jpg[/img] is not a valid Image. Og ellers tak for hjælpen Vespa . |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2012 21:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Du har ret, det er fra firmaet Waiwai. Jeg kan godt se, at der på den anden er oversat "oriental style instant noodles" Men på thai hedder de รูปปรุงสำเร็จ (Ruup brung samret) (det er muligt, at hun vil udtale "R" som "L") Så hvis det er dig, der spørger i de forskellige butikker, er det ikke sikkert at de kender den lidt anderledes oversættelse.. bare sig.. Waiwai, Ruup brung samret.. Så er du sikker på at de ved hvad det er (Det, som er skrevet "på tværs" af pakken: เข้มข้นขึ้น, betyder bare "kraftigere smag".. har ikke egentligt noget med typen af produktet at gøre ) Good luck Redigeret af sudsakhon d. 22/02-2012 21:59 |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 22/02-2012 21:55
|
Hej sudsakhon. Nej , det er ikke mig der spørger i de forskellige butikker , det gør konen selv , hun kan snakke Vietnamnesisk , det er jo som regel Vietnamnesere der har de butikker ( og intet ondt ment med det ) , hun har også vist dem en af poserne ( hun har fået sendt nogen her op , hjemme fra ) med indhold , men det var jo nemmer , hvis vi kan købe dem her i Danmark . |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2012 22:02
|
Sorry.. jeg aner ikke hvor man kan købe dem. Jeg kan "bare" læse hvad der står. Min egen kone er vild med en slags de altid har hjemme, og det er ikke den samme slags, der er min ynglings.. Så det er bare heldigt. Men kunne I ikke ringe rundt til de forskellige steder. Det er da min opfattelse, at der på en eller anden måde er rodet thailændere ind i de forretninger alligevel.. |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 22/02-2012 22:27
|
Jo , vi må jo prøve et eller andet , forsat god aften / dag . |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 23/02-2012 11:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
sudsakhon skrev: ............................................................................................ (Det, som er skrevet "på tværs" af pakken: เข้มข้นขึ้น, betyder bare "kraftigere smag".. har ikke egentligt noget med typen af produktet at gøre )Good luck Eller den thailandske varebetegnelse af .................. MSG. - - - - . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 23/02-2012 13:30
|
MSG er uden tvivl tilsat i alle den slags produkter. Men det er ikke det, เข้มข้นขึ้น, "kraftigere smag" hentyder til. MSG hedder på thai: ผงชูรส. (pong chue roth) Eller ordret: "Pulver, som løfter/forstærker smag" ข้น..fra เข้มข้นขึ้น,, dvs teksten på pakken kan betyde 100000000 forskellige ting. Men i sammenhængen เข้มข้นขึ้น, er det et adjektiv, der betyder koncentreret. Bruges også i næsten samme betydning, kondenseret, i Nestle's kondenserede mælk (de der på dåse der er så populære i Thailand) Det hedder นมข้น (nom khron) altså: Kondenseret mælk.. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 23/02-2012 17:11
|
sudsakhon skrev: MSG er uden tvivl tilsat i alle den slags produkter. Men det er ikke det, เข้มข้นขึ้น, "kraftigere smag" hentyder til. MSG hedder på thai: ผงชูรส. (pong chue roth) Eller ordret:"Pulver, som løfter/forstærker smag" ข้น..fra เข้มข้นขึ้น,, dvs teksten på pakken kan betyde 100000000 forskellige ting. Men i sammenhængen เข้มข้นขึ้น, er det et adjektiv, der betyder koncentreret. Bruges også i næsten samme betydning, kondenseret, i Nestle's kondenserede mælk (de der på dåse der er så populære i Thailand)Det hedder นมข้น (nom khron) altså: Kondenseret mælk.. Mit svar var kun mente som en "joke" og jeg skulle måske havde skrevet : << På grund af alt det tilsat MSG >> . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 23/02-2012 17:25
|
Sådan læste jeg det også, Lung MSG bruges jo strøet over alt spiseligt i Thailand.. I rå mængder. Det andet skrev jeg, fordi det måske var at interesse. Og det er en god lejlighed til at lære lidt, man måske ikke lige får læst i dagens avis |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 24/02-2012 18:27
|
De kan fåes her på "Lorteøen" i en thai forretning : pris : Wai-Wai, 3 Ps for 10 kr. Hvor mange skal du have ? Så de findes sikkert i andre forretninger (både Thai og "mellemøstlandske" i KBH. De havde også mærket: Yum-Yum (som bl. fåes i Netto/Fakta m.m.) og Mama. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
keniko |
Lagt på d. 25/02-2012 04:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
Paveraya skrev: Hej. Min kone spiser meget af de her forskellige Nudler , man kan købe i små poser ala MaMa og hvad de ellers hedder , men der er en helt speciel slags hun er helt vid med ( ligger lige et billed ind her ) [img]http://i1225.photobucket.com/albums/ee388/Lillehunden/313255210472.jpg[/img] is not a valid Image. Er der nogen af jer her , der ved om vi kan købe dem , nogen steder her i Danmark ? Har kigget i flere Asiatiske butikker i Odense , men har ikke kunnet finde dem der . På forhånd tak for hjælpen , og forsat god dag til alle her. Min kone køber dem i Esbjerg. Bla. hos Thai-import , Gl. Vardevej. Eller Vietnambutikken i Nørregade. Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 25/02-2012 10:19
|
Hej keniko. Mange tak for oplysningen , jeg har fået adressen til Thai-import , mailadresse også , og har sendt en mail og forespurgt på disse nudler , det er 3 dage siden men har ikke fået svar endnu . God weekend til dig og dine . |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 25/02-2012 10:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Paveraya skrev:
Hej keniko. Mange tak for oplysningen , jeg har fået adressen til Thai-import , mailadresse også , og har sendt en mail og forespurgt på disse nudler , det er 3 dage siden men har ikke fået svar endnu . God weekend til dig og dine . Redigeret af SteenJ d. 25/02-2012 10:33 HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
BentBP |
Lagt på d. 25/02-2012 10:30
|
Hej Lung Yao. Hvor bor du ? "Lorteøen" , Det kan da ikke være på Fyn , Og ellers tak for oplysningen , ved godt at vi kan få Yum-Yum og MaMa , mange steder , men der er lige de der Wai-Wai ( det skal være dem som jeg har lagt et billede ind af ) , min kone har haft en tom pose med af dem , ud i en Vietnam butik i Odense , for at høre om de kunne få dem hjem , men vi høre ikke noget fra dem . Har så fået et tip om Thai-import ved Esbjerg , fra 2 mennesker nu , der mener de har dem , har sendt mail og forespurgt , men intet svar endnu . Forsat god weekend , til dig og dine. |
|
|
SteenJ |
Lagt på d. 25/02-2012 10:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 743 |
Husk.....at thai tid også gælder i danmark
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.
|
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 25/02-2012 10:49
|
Paveraya skrev: Hej Lung Yao. Hvor bor du ? "Lorteøen" , Det kan da ikke være på Fyn , Og ellers tak for oplysningen , ved godt at vi kan få Yum-Yum og MaMa , mange steder , men der er lige de der Wai-Wai ( det skal være dem som jeg har lagt et billede ind af ) , min kone har haft en tom pose med af dem , ud i en Vietnam butik i Odense , for at høre om de kunne få dem hjem , men vi høre ikke noget fra dem . Har så fået et tip om Thai-import ved Esbjerg , fra 2 mennesker nu , der mener de har dem , har sendt mail og forespurgt , men intet svar endnu . Forsat god weekend , til dig og dine. Det kan da ikke være på Fyn Fyyyyyyyyyyyy. FYN er fin "Min ø" blev i middelalderens tid brugte som "septiktank" for københavnere. Senere fik de hollændske bønder "gratis gødning" fra Hovedstaden. M.h.t. "dine nudler" så var det også Wai-wai jeg så i går, de andre var kun en sidebemærkning. Den manglende svar fra forretningen i Esbjerg kan enten skyldes at nogle erhvervdrivende er ikke fortrolige med IT(mails), eller at de vurdere at det kan ikke betale sig da du fx. højst ville bestille en kasse. Men prøv om du kan få den forretning som I bruger i Odense til at bestille hos dem. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
BentBP |
Lagt på d. 25/02-2012 11:02
|
Hej igen Lung Yao . Okay , med at det var Wai-Wai , du tænkte på , ja vi må jo hænge i med at spørge i forretningen i Odense , og ellers køre en tur over at se Thai-import , ovre ved Esbjerg . Din ø , hvor ligger den ? Er det Amager ? Forsat god weekend . |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 25/02-2012 11:10
|
Hej SteenJ . Du skriver : "Husk.....at thai tid også gælder i danmark" Hvad mener du ? Nå okay , jeg tror faktisk at jeg fattede den , da jeg så dit indlæg ( #15 ). Thaierne hænger sig ikke så meget i tiden der går Ja , de kan sige noget i dag , og så er det noget andet i morgen . Det ved man jo efter hånden , med en Thai kone , ha ha . God weekend , til dig og dine . |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |