Se indlæg
 Udskriv debat
Bo i Thailand
nielsenleon
nielsenleon skrev:

Hvis du får pension efter de gamle regler,hvilkety vil sige, at du er tilkendt pension før 2003,så tager de alle personlige tillæg,hvis du flytter herned.
Det du skal gøre er,at gå på din komune og spørge dem hvorvidt de siger god for,at du kan tage din pension med herned og det siger de som regel ok. til.
Så skal du have et pas,et vsum,som der er link til hvordan og hvor du får ovenfor her.En forsikring,skal du have og vaccinationer,afhængig af hvilket område du vil bo i.
Derefter kan du tage herned og finde en bopæl,som du selvfølgelig skal meddele komunen,skattevæsnet og pensionstyrelsen adressen på.
Derefter skal du krydse en grænse hver 3. måned for at få nye 90 dages ophold,medmindre du får et retirement visa.
Men læs selv på pensionsstyrelsens hjemmeside som der er link til ovenfor,der stpr stort set alt hvad du skal vide angående pensionen.
På ambasadens hjemmeside kan du læse alt om pas og visa til thailand,betingelser osv.
Jeg ved,at det virker helt uoverskueligt for dig lige nu,men det er altså ikke så slemt som det lyder,så har du modet og lysten til det,så giv ikke op,men klø på og indfri dine drømme.
Held og lykke med det hele.

Lige et link til ambasadens råd om flytning til thailand for en længere periode.

http://www.ambban...lThailand/

hugoboerge
Nakhon Sawan skrev:

Der er intet ivejen for at du får din fulde pension med herned.
Der bliver trukket 8% i skat af den,skal jeg gøre dig opmærksom på.

Forkert der bliver trukket ca. 36 - 40 % skat, hvis det kun var 8% saa ville det vaere rart.

Nakhon Sawan
Nu ringede jeg til mine advokater i DK.
Vis du er under den nye førtidslov så betaler du 8% og intet mere.
Det er klart svar for pengene-enig?
Dog kun ved permanent flytning.
Mvh
Nakhon Sawan

Ratchada
hilton-huahin skrev:

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber I der allerede bor i Thailand kan svare på. Der er nok blevet spurgt om det før, men jeg spørger alligevel. Så er jeg også fri for at gennemgå alle indlæg vedr. dette emne:

Hvad skal der til for at jeg kan få lov til at bosætte mig fast i Thailand?
Jeg er førtidspensionist på den "nye" pensionsordning (den fra 2003), kan jeg få hele pensionen med til Thailand?

Hej Hua Hin Hilton

du er enda bedre stillet en os på den gamle ordning, du kan nemlig få pensionstillæg for reel enlig, --hvis du da forbliver "reel enlig"---

hugoboerge
Nakhon Sawan skrev:

Mvh
Nakhon Sawan

Og almindelige folkepensionister bliver beskattet med op til 40%. Rimeligt ?

bangkoknielsen
Med kun godt 8% i skat kan jeg da godt forstå, at Nakhon Sawan har råd til at have flere "advokater" - men mon ikke det danske skattevæsen nok skal fortælle ham og hans "advokater", at der er noget man har misforstået..!

Nakhon Sawan
bangkoknielsen
Der er ikke nogen som kan fortælle mig noget og slet ikke skat i DK.
Fordi jeg har råd til div ting og jeg taler kun om overførselses indkomst af den "nye" model-Pensionister kender jeg ikke reglerne for,det tør jeg godt indrømme så jeg har desværre ikke misforstået noget i den retning ang. den "nye" pension.

Personligt synes jeg det er urimeligt at tage noget tillæg og lignende fra pensionisterne så jeg forstår godt din harme,det er ikke rimeligt og om 10+år så rammer jeg jo også pensionen og jeg tror ikke der bliver noget til mig men sådan er det jo,de kan fordele det mellem politikerne istedet men de har jo allerede fyldt lommerne med DK's bedste pensions ordning.

Mvh
Nakhon Sawan

Nakhon Sawan skrev:

Mvh
Nakhon Sawan

Hvis du mener den nye førtidspension, så er det ikke rigtigt, at man kun betaler 8 % i skat ved permanent flytning, men det ville da være dejligt, hvis det var sådan.
Konklusionen må vel være, at dine advokater udtaler sig om noget, de ikke kender til.

Nakhon Sawan
Hej hn.

Jeg har allerede fået P.B om dig!
Så du får nul svar herfra-ikke nu eller i fremtiden.

Mvh
Nakhon Sawan

Nakhon Sawan skrev:

Hej hn.

Mvh
Nakhon Sawan

LOL LOLSurpriseRolll

Webmaster
Nakhon Sawan skrev:

Hej hn.

Mvh
Nakhon Sawan

Brugeren er udelukket. En uønsket genganger igen igen.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: