Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Nord-Thailand
|
|
mudi |
Lagt på d. 16/02-2012 15:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 117 |
Hej. Vi vil gerne have en god oplevelse i Nord-Thailand som vi ikke har besøgt før - jeg har vedhæftet et link til noget som vi syntes ser fint ud, men vi har også mulighed for at ændre og tillægge noget i programmet. Er der nogen her som vil hjælpe os lidt på vej med gode råd og evt. komme med bemærkninger til turen i form af ændringer og evt. noget som vi burde opleve nu hvor vi er på de kanter ??? Vi flyver til Chiang Mai og bliver indlogeret på Royal Princess Chiang Mai hvor vi udvider med en ekstra overnatning inden turens påbegyndelse og vi afslutter efter turen med en ekstra nat på Wiang Inn i Chiang Rai hvor fra vi flyver videre til Bangkok. Min mand og jeg vil også gerne besøge en Elefanthospital eller lign. og vi vil også gerne se en orkidefarm http://www.infoch...ai-4-dage/ På forhånd mange tak. Mvh Hanne |
|
|
kaktus10 |
Lagt på d. 16/02-2012 18:27
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 42 |
Hej Hanne Ved ikke hvornår i skal afsted. Ellers er Royal Flora et must, men lukker vist i marts. Love Chiang Mai, der er bare så meget at se. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/02-2012 14:57
|
Antal indlæg: 3779 |
mudi skrev: Hej. Vi vil gerne have en god oplevelse i Nord-Thailand som vi ikke har besøgt før - jeg har vedhæftet et link til noget som vi syntes ser fint ud, men vi har også mulighed for at ændre og tillægge noget i programmet. Er der nogen her som vil hjælpe os lidt på vej med gode råd og evt. komme med bemærkninger til turen i form af ændringer og evt. noget som vi burde opleve nu hvor vi er på de kanter ??? Vi flyver til Chiang Mai og bliver indlogeret på Royal Princess Chiang Mai hvor vi udvider med en ekstra overnatning inden turens påbegyndelse og vi afslutter efter turen med en ekstra nat på Wiang Inn i Chiang Rai hvor fra vi flyver videre til Bangkok. Min mand og jeg vil også gerne besøge en Elefanthospital eller lign. og vi vil også gerne se en orkidefarm http://www.infoch...ai-4-dage/ På forhånd mange tak. Mvh Hanne Hej Hanne, Jeg boede på Wiang Inn i Chiang Rai i 2003, der i al fald den gang var et sjovt og hyggeligt lille hotel. Det er Brians hjemmeside, som du linker til, og ham har jeg kendt siden 2004 eller 2005, og han ved, hvad han snakker om., så jeg har ikke mere at tilføje. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 17/02-2012 16:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Jeg synes også, det ser ud til at være et arrangement, der er godt gennemtænkt og med must see-tingene. Lidt vel dyrt måske (i forhold til selvarrangement), men så slipper man for planlægningen og risikoen for at glemme noget. Og mon ikke også der er styr på, at det er de rette personer, der står for logistik såsom transport, så man slipper for uheldige oplevelser i den retning. |
|
|
mudi |
Lagt på d. 18/02-2012 18:42
|
Hej og tak. Vi tænkte om det var muligt at tillægge turen fra Chiang Mai til Chiang Rai et besøg på et Elefanthospital og en orkidefarm, altså noget som lige lå til højrebenet når vi nu kørte strækningen alligevel - jeg ved at der findes en del af den slags i Nord-Thailand men er lidt i tvivl om beligenheden for den slags seværdigheder, nogen som kan hjælpe her og er kendt i området ??? Mvh Hanne |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/02-2012 20:34
|
mudi skrev: Hej og tak. Vi tænkte om det var muligt at tillægge turen fra Chiang Mai til Chiang Rai et besøg på et Elefanthospital og en orkidefarm, altså noget som lige lå til højrebenet når vi nu kørte strækningen alligevel - jeg ved at der findes en del af den slags i Nord-Thailand men er lidt i tvivl om beligenheden for den slags seværdigheder, nogen som kan hjælpe her og er kendt i området ??? Mvh Hanne Google: http://www.thaila...lwork.html Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 19/02-2012 17:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
http://feriethail... se under udflugter lidt om hvad der er at se heroppe...
Hello ....
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/02-2012 18:30
|
Så må vi håbe at denne sides rejseråd er bedre end dens visa-råd: "Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold," skriver siden. Hilsen, Robert |
|
|
jylland55 |
Lagt på d. 19/02-2012 18:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Robert Kronberg skrev: Så må vi håbe at denne sides rejseråd er bedre end dens visa-råd: "Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold," skriver siden. Hilsen, Robert Tak for positiv feedback her på siden , men sådan er det jo altid, Tak fordi du fant en fejl Robert. Ligegyldig komentar! Hello ....
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 19/02-2012 19:30
|
jylland55 skrev: Robert Kronberg skrev: Så må vi håbe at denne sides rejseråd er bedre end dens visa-råd: "Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold," skriver siden. Hilsen, Robert Tak for positiv feedback her på siden , men sådan er det jo altid, Tak fordi du fant en fejl Robert. Ligegyldig komentar! Det er vel ikke ligegyldigt på en side som DTW, at hævde at man kan opholde sig ubegrænset på indrejsestemler? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
mudi |
Lagt på d. 20/02-2012 06:16
|
Robert Kronberg skrev: mudi skrev: Hej og tak. Vi tænkte om det var muligt at tillægge turen fra Chiang Mai til Chiang Rai et besøg på et Elefanthospital og en orkidefarm, altså noget som lige lå til højrebenet når vi nu kørte strækningen alligevel - jeg ved at der findes en del af den slags i Nord-Thailand men er lidt i tvivl om beligenheden for den slags seværdigheder, nogen som kan hjælpe her og er kendt i området ??? Mvh Hanne Google: http://www.thaila...lwork.html Hilsen, Robert Det ser fint og spændende ud Robert - men så vidt jeg kan se er det beliggende i Lampang som er at finde ca. 75 km sydvest for Chiang Mai - findes der noget lignende imelllem Chiang Mai og Chiang Rai ??? Mvh Hanne |
|
|
mudi |
Lagt på d. 08/03-2012 11:34
|
Hej Nogen som har besøgt Elephant Conservationcenter i Lampang ? Mvh Hanne |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 08/03-2012 14:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Hvis der taenkes paa "Young Elephant Training Center" saa ligger stedet ca. 70 km fra Lampang (saa vidt jeg husker) det er over 40 aar siden jeg sidst har vaeret der. Det kraever at man staar tidligt op for at se "babyerne" bliver traenet. Et besoeg vaerd. |
|
|
Leif56 |
Lagt på d. 08/03-2012 16:11
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Robert Kronberg skrev: Så må vi håbe at denne sides rejseråd er bedre end dens visa-råd: "Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold," skriver siden. Hilsen, Robert Er der en begrænsning på hvor mange gange man kan rejse ind i Thailand visumfrit? Bare det ikke overstiger et ½ år på en 12 mdr. periode eller hvad? Leif |
|
|
mudi |
Lagt på d. 08/03-2012 18:17
|
Leif56 skrev: Robert Kronberg skrev: Så må vi håbe at denne sides rejseråd er bedre end dens visa-råd: "Der er ikke begrænsninger i antallet af gange man kan indrejse i Thailand på disse visumfri 15/30 dages ophold," skriver siden. Hilsen, Robert Er der en begrænsning på hvor mange gange man kan rejse ind i Thailand visumfrit? Bare det ikke overstiger et ½ år på en 12 mdr. periode eller hvad? Leif I må lave en anden tråd - det her høre ikke hjemme under emnet. Mvh hanne |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 09/03-2012 02:40
|
http://www.thaiel...page_id=96 Her er saa linket til elefantskolen uden for Lampang. |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 09/03-2012 10:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Hej Hanne, Vi har besøgt det flere gange. det er et rigtigt dejligt sted. Det kan varmt anbefales. Vh Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
mudi |
Lagt på d. 11/03-2012 16:48
|
jimmikoldenborg skrev: Hej Hanne, Vi har besøgt det flere gange. det er et rigtigt dejligt sted. Det kan varmt anbefales. Vh Jimmi Hej Jimmi - vi er mest intereseret i en rundvisning og ikke elefanttrekking som vi har prøvet så mange gange, kan man købe sig til en rundvisning på Farmen/Hospitalet eller ville det være bedst at have sin egen engelskguide med ? Vi elsker elefanter. Mvh Hanne |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 12/03-2012 06:57
|
Thai Elephant Trianing K.m. 28-29 Lampang – Chiangmai Super Highway T. Weingtan, HangChat Dristrict, Lampang Thailand, 52190 Tel: 089-7554917 0r 086-9191892 Email: Hvorfor ikke sende en e-mail og forespoerge ? |
|
|
jimmikoldenborg |
Lagt på d. 12/03-2012 16:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 504 |
Hej Hanne. Jeg ved ikke om der er mulighed for e guide, men alt er vel muligt for lidt/mange Baht:-) Området er ret stort oh hospitalet ligger lidt væk fra resten (gå afstand). Vi gik rundt. Det er også muligt at være Mahut for en dag/uge mm. Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |