Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
I Thailand er grillet rotte blevet en stor delikasse
|
|
phom |
Lagt på d. 19/02-2012 11:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 282 |
I Thailand er grillet rotte blevet en stor delikasse Det pelsede skadedyr er blevet et jaget bytte i de thailandske rismarker. http://politiken....delikasse/ |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 19/02-2012 12:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
phom skrev: I Thailand er grillet rotte blevet en stor delikasse Det pelsede skadedyr er blevet et jaget bytte i de thailandske rismarker. http://politiken....delikasse/ RIS-ROTTER er rene og ikke at samligne med Danske KLOARK-ROTTER.....Det har altid været en spise i Thailand |
|
|
chris70 |
Lagt på d. 19/02-2012 12:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 133 |
Ja, men alligevel, tænk lige på det næste gang du kysser din kone. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 19/02-2012 12:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
phom skrev: I Thailand er grillet rotte blevet en stor delikasse Det pelsede skadedyr er blevet et jaget bytte i de thailandske rismarker. http://politiken....delikasse/ Ja, og en rigtig god biindtægt for mange. 10kg. rottekød á 6dollar pr. kg. = 60dollar = 1.847THB. Ikke dårligt for en dags arbejde for en ufaglært landarbejder, der er vant til at tjene ca. 250THB om dagen. - Gad vide om de bare smider skindet ud, eller evt. sælger det til garvning?? |
|
|
chaingmai |
Lagt på d. 19/02-2012 13:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
nu skal man jo ikke være det store regnegeni,for at finde ud af,at de er noget der ikke passer, i visse egne er der den ene rottebod efter den anden,det er opdræt ikke rotter fanget i rismarkene,for så var de ikke et risstrå tilbage....... |
|
|
b_j3ns3n |
Lagt på d. 19/02-2012 14:06
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1899 |
men hvad afholder så den fattige thailænder fra at fange 1000 rotter hurtigt i byens kloakker og sælge dem som "ris rotter".. jeg ville aldrig sætte tænderne i disse smitte kilder
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 19/02-2012 15:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
der hvor jeg var... altså i yderste rismark, lige før Mekongfloden!!! Da var vi skam på rottejagt... og så hjem på grillen med dem?!?! JEG skulle ikke smage!!!!! Men de spiste dem med stor velbehag Vi var så også på firben og slangejagt?! Slange smagte jeg (slangesuppe), men altså ikke firbenene!!!! (nogle af dem lignede små øgler ) Flagermus forsøgte vi at "lyse" og så skyde dem med slangebøsser???? det lykkedes ikke mens jeg var der!!! Men at fange/tage myrereder (æg og myre) det var nu nemt nok?!?! Bliver så lige rørt op med sukker og chili... MUMS, ja myrene løber rundt på skeen JEG for MEGET svært ved at lære at spise deres "delikatesser"!!!!! Jamen for fanden, så går de lige ud og napper et par frøer, snegle ja hva' ved jeg men det er sgu ikke meget de ikke spiser |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 19/02-2012 21:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
har smagt både rotter og slange i Thailand. Det smager ikke dårligt, lidt hen af kylling. Det er kun os vesterlændinge (og så min kone), som syntes det er et dyr, man ikke skal sætte tænderne i.
|
|
|
roald |
Lagt på d. 20/02-2012 16:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Er der nogen der ved om der ligger nogle slange-restauranter i omkring Bangkok |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2012 17:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Klovn skrev: RIS-ROTTER er rene og ikke at samligne med Danske KLOARK-ROTTER.....Det har altid været en spise i Thailand De er kendt som Nuu Naa. หนูนา. Mark rotte. Det er en hel anden genetisk gnaver art. Og typisk for journalisters uforstand forsøger de at give udtryk for at thailændere spiser husrotter, det gør de så ikke. Og for nu lige ramme en yderligere pæl i deres misforstand, så spiser de heller ikke karkelakker. Roald, hvis du så det sidste klip på filmstrimlen, så kunne du se at de der også solgte Nguu Hao. Klapperslange. Nogle thailændere, de fleste af kinesisk oprindelse, er ved at pisse sig selv i bukserne ved tanken om at spise Aharn Paa. Jungle Food. Eller hajfinnesuppe. Og så vil de skrupskide på, hvor udryddelsestruet den pågældende dyreart er. Redigeret af rinpoche d. 20/02-2012 18:08 |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 20/02-2012 18:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Ja og i Danmark er stegte ål en delikatesse mens de i andre lande ikke kunne drømme om ar spise det. @Rinpoche: Du skriver de serverer klapperslange men jeg mener at have læst et sted at der ikke findes klapperslanger i Thailand... Det var vist en ekspert der udtalte det Hvordan hænger det sammen?? Dalton |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 20/02-2012 18:30
|
Mente selvfølgelig Cobra. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 20/02-2012 19:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Hvis rotten smager af McDonalds, så kan man jo fundere over hvor den selv har spist.... |
|
|
Lagt på d. 21/02-2012 11:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Spise rotter i Thailand eller ej, ikke mig. Men igår fangede svogeren et par rottelignende banditter i marken, de lignede rotter,men er det ikke. Fik forklaret,at det rotteligneden dyr nemt kan klare en slange og som regel vinder kampen over en slange. Skal nok sende billede af dyret efter hjemkomst til DK. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 21/02-2012 12:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Sikkert et desmerdyr, eller Rikki tikki tawi, for dem som kan huske deres Rudyard Kipling (bl.a. Junglebogen) |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 21/02-2012 19:22
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Hej Roald. Du kan få både cobra og rotte i Bangkok ,bare spørg de lokale. Jeg har selv fået det i Rangsit Pathum Thani ca 20 km fra Bangkok centrum. |
|
|
roald |
Lagt på d. 21/02-2012 22:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
kimkingo skrev: Hej Roald. Du kan få både cobra og rotte i Bangkok ,bare spørg de lokale. Jeg har selv fået det i Rangsit Pathum Thani ca 20 km fra Bangkok centrum. Det var pokkers, hele konens familie bor i Rangsit-thanya-buri, det er ikke mange km. fra pathum Thani |
|
|
natty |
Lagt på d. 22/02-2012 01:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
rinpoche skrev: Og for nu lige ramme en yderligere pæl i deres misforstand, så spiser de heller ikke karkelakker. . hmm jeg har da set stegte karkelakker i en salgs bod i Isaan tæt på krænsen til Laos, hvis de ikke var beregnet til at spise, vil jeg da gerne have en anden forklariing. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 22/02-2012 02:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
Jeg vil nu også påstå at de spiser karkelakker..... Jeg har da billeder af dem vi købte på markedet!!!!! DE var store og ulækrer (personlig holdning), Men Thaierne var glade Hvordan indsætter jeg billed?????? |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 22/02-2012 09:11
|
Kender i ordet for kakelak på thai? Spurgte i de lokale om det var Maeng Saap? Og svarede de ja her til? Hvad i troede var kakelakker var Maeng Dtaa, giant water bug. En populær spise i Thailand. http://www.thaila...ethocerus/ |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |