Se indlæg
koldt
|
|
30411717 |
Lagt på d. 13/02-2012 18:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
hej er der nogle der hved hvor det er mest koldt i thailand |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 13/02-2012 18:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Ja i isbaren på Walking Street Pattaya.. Der er både stole og borde samt disk og glas af is så mon ikke det er stedet.....Sorry kunne ikke lade være...... Det er vel et ? om hvornår man skal afsted og koldt bliver der aldrig... men tag nord på der er ok klima.
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
30411717 |
Lagt på d. 13/02-2012 18:26
|
haha ja det er jeg sku godt klar over lille du at det er på en bar |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/02-2012 18:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan sige så meget. Da jeg fro og frisk drog til Phu Kradung in Loei i december havde jeg vist liiiiige undervurderet temperaturen en anelse.... Det blev 5 grader om natten. Heldigvis havde jeg mine shorts og et tæppe til at holde mig rigtig varm i teltet..... Og jeg fortrød et eller andet sted min venlige motorbike chaufførs tilbud om: Vil du ikke have en dame med dertil? |
|
|
John |
Lagt på d. 13/02-2012 19:10
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Hvis du ikke fik varmen på vej op, så har du godt nok gået/ kravlet langsomt Jeg har haft det koldt i Doi Mae salon, men Phu Kradung slår det med flere længder. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 13/02-2012 19:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
I Chiang Mai kan det blive ned til 14 græder om morgen 30 - 35 om dagen
Come As You Are
|
|
|
mpedersen024 |
Lagt på d. 13/02-2012 22:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
Chiang Mai havde for ikke så længe siden 7,5 grader og jeg har set billeder af stiv frosne blomster på Doi Intannon. Sidste år døde flere hundrede køer af kulde og stort set hvert år,dør der oppe i nord, mennesker af kulde. Nætterne og tidlig morgen,kan være rigtig kolde og da specielt med dag temperaturer over 30 grader. Så den med at det aldrig bliver rigtig koldt i thailand,holder altså ikke oppe på de breddegrader. |
|
|
30411717 |
Lagt på d. 14/02-2012 15:00
|
ok tak for det gode svar |
|
|
bannok |
Lagt på d. 14/02-2012 21:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
I Chiang Rai sneede det i januar 1955. Efter 38 timer var sneen smelted. |
|
|
mpedersen024 |
Lagt på d. 14/02-2012 22:11
|
Jeg har før deltaget i en debat om hvorvidt det nogensinde har sneet i Thailand,men ingen kunne fremlægge billeder eller andet der understøttede påstanden-kan du det,så ville det da være rart,at kunne vende tilbage til de andre og klar gøre det for dem. |
|
|
Vespa |
Lagt på d. 14/02-2012 22:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 57 |
Her er måske noget. http://tweetyours...years-ago/ mpedersen024 skrev:
Jeg har før deltaget i en debat om hvorvidt det nogensinde har sneet i Thailand,men ingen kunne fremlægge billeder eller andet der understøttede påstanden-kan du det,så ville det da være rart,at kunne vende tilbage til de andre og klar gøre det for dem. Thailand kan man ikke få nok af.
|
|
|
natty |
Lagt på d. 14/02-2012 22:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
der er et billede på denne side som kan forstørres http://bisean.blo...iland.html også her: http://thailandla...-thailand/ nogen kan måske oversætte thai teksten? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
mpedersen024 |
Lagt på d. 14/02-2012 22:24
|
Ja tak, fandt det selv og kan nu huske,at disse billeder var oppe i diskusion dengang og man mente, at der var tale om hagl og ikke direkte sne,men det ser jo unægteligt ud som sne. |
|
|
bannok |
Lagt på d. 14/02-2012 22:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Sne, hagl, isflager eller hvad det nu hedder, det var i hvertfald hvidt. Men diskusionen gik paa hvor det koldest sted i Thailand er. Jeg ved at i Chiang Mai og Chiang Rai omraadet kan der vœre is på vandet om morgenen, men nu er der flere steder deroppe der ligger højt, over 1000 meter over havet og i de højder kan det jo blive koldt, selv i troperne. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 14/02-2012 22:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Da jeg i forbindelse på min sidste rejse til Thailand i jan./feb. 2011, tog jeg en afstikker til Laos. De første dage var jeg i Vientiane, inden jeg derfra kørte med en bus til Xiangkhouang tæt på Lerkrukke Sletten, som jeg skulle se. Jeg tog ikke højde for at Xiangkhouang ligger oppe i højderne ift. Vientiane, derfor var jeg kun iført i t-shirts og shorts. Så da jeg steg ud af bussen igen i Xiangkhouang, frøs jeg af h...... til. Brrr. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
natty |
Lagt på d. 14/02-2012 22:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg prøvede at google "coldest place thailand" og der kom flere interessante links frem.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
mpedersen024 |
Lagt på d. 14/02-2012 23:31
|
Umiddelbart ville jeg skyde på Doi Intannon og Phu Chi Fa,som er nogle af de højeste steder i Thailand og derfra har jeg set blomster der var dybfrosne. |
|
Spring til debat: |