Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
fordømmelsen
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 13/02-2012 20:21
|
Antal indlæg: 3779 |
Ratchada skrev: carstenj skrev: forleden aften sidder jeg på en restaurant på kaosan i bangkok sammen med min thaikone gennem 11 år og ind kommer der så danske damer, iført de traditionelle shorts der passede for 15 kg siden, og min kone hører straks at de er danskere men nævner for mig ganske diskret at de godt kunne have taget lidt tøj på inden de gik i byen så man ikke skal sidde og se på de fede lår, men dette hører damerne ikke, lidt senere kan jeg hører at de sidder og snakker om hvor forfædeligt det er at jeg sidder med min thaikone som de åbenbart tror er meget yngre end mig, (vi er jævnaldrene) og da de ikke ved at vi danskere bliver deres samtale mere højlydt, så vi kan tydeligt høre deres meninger om vores forhold. til slut uden at sige noget til mig, rejser min kone sig og går hen til deres bord hvor hun på klingende dansk siger til de gæs: hvis i to småfede mokker gad at kigge jer selv i spejlet ville i sagten kunne forstå at min mand har valgt mig frem sådan en sjusket farang ko, der ikke engang ved hvordan man klæder på når man går ud thailand. og iævrigt er jeg ikke luder og min mand og jeg er lige gamle. da var der to kællinger der fik travlt med at betale regningen og komme væk. først blev lidt overrasket over at min kone kunne finde på at kæfte sådan op, men hold kæft hvor hyggede mig da de nærmest i panik løp ud på gaden. men ved eftertanke så er jeg faktisk godt træt af blive dømt eller fordømt fordi jeg er gift med en asiat. havde vi været muslimer var det jo racisme de to kællinger gav sig af med. hej, lidt til omtanke Min thai-ægtefælde og jeg sag på et spisested medens vores søn på dengang 4-5 år legede med andre børn ude i haven. Et dansk par satte sig ved næste bord og begyndte at tale på dansk, så jeg hilsende venligt på dem og vi startede en samtale om Thailand. Manden forbandede Thailand og særlig Pattaya fordi han havde set at voksne faranger gik rundt med små drenge i hånden. Da vi forlod spisestedet og gik over gaden tog vores søn mig i hånden. Erik Hej Erik, Ja, det er et problem, der rammer mange. Jeg kan nævne masser af hændelser, hvor en far, stedfar eller adoptivfar er kommet galt af sted, fordi han holdt i hånd... Ja, man skal passe på. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
natty |
Lagt på d. 13/02-2012 22:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Robert Kronberg skrev: Hej Erik, Ja, det er et problem, der rammer mange. Jeg kan nævne masser af hændelser, hvor en far, stedfar eller adoptivfar er kommet galt af sted, fordi han holdt i hånd... Ja, man skal passe på. Hilsen, Robert Hej Robert, af ren nysgerrighed, hvordan kom de galt afsted? hilsen Natty Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
carstenj |
Lagt på d. 14/02-2012 07:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 132 |
så sent som i søndags da jeg skulle rejse fra bangkok til khon kaen med min steddatter som er 24 og ja hun er er sgu en rigtig pæn pige, men på busstationen til nakorn chai air siddert der bag os i venterommet et par norske gutter i 50 årene, og min tlf ringer fra norge og de hører jo så at jeg taler norsk, så da min datter gik på det lille hus ville de jo gerne vide hvor havde købt hende ud henne, så jeg beslutter at tage lidt pis på dem og svarer at jeg husker det længere men at det var et sted i esaan for 11 år siden, og at hun iøvrig kom sammen med min kone, je så blev der ro på begeste række, og min slog en kæmpe latter op da hun kom tilbage fra toilettet og jeg fortalte at de 2 gutter bag os troede at jeg havde købt hende ud af en bar et sted. |
|
|
Ratchada |
Lagt på d. 14/02-2012 07:28
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
natty skrev: Robert Kronberg skrev: Hej Erik, Ja, det er et problem, der rammer mange. Jeg kan nævne masser af hændelser, hvor en far, stedfar eller adoptivfar er kommet galt af sted, fordi han holdt i hånd... Ja, man skal passe på. Hilsen, Robert Hej Robert, af ren nysgerrighed, hvordan kom de galt afsted? hilsen Natty Hej De opfordre turisterne til at tro det værste om Thailand. Erik |
|
|
Lagt på d. 14/02-2012 11:33
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Vi boede på baiyoke et par nætter i mens kea fik lavet pas. Hotellet blev booket hjemmefra, men vi syntes hendes 17 årige søster også skulle have oplevelsen af at bo på 72. etage. Så vi tog hende med og fik en ekstra seng. Om morgenen var Kea træt, så jeg tog hendes søster med til morgenmads buffe alene. Der blev der absolut også kigget en del efter os Jeg er ret ligeglad hvad folk tror og tænker, for de ved ingenting |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2012 20:37
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
John skrev: rinpoche skrev: Nu skal du lige høre her, hr pissevisker. Rinpoche vær gerne uenig, men undlad venligst at blive personlig, det fremmer ikke debatten. Admin. Jeg beklager, John. Og dette er selvfølgelig taget ad notem. Og jeg beklager også til HN. Jeg gik over stregen. Sorry. mvh |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2012 20:43
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Et eksempel herpå: Well, så var der mit visatrip til padang besar i malaysia, da min ældste søn var 1 år gammel. Jeg havde besøgt denne overgang flere gange før og boede altid på det samme guest house. Da jeg denne gang ankom kl. 04.00 om morgenen med min dengang 1-årige søn efter en lang bustur, viste det sig at efter jeg havde banket den søvndrukne portier op, at de var fuldt belagt. Vi var mega-trætte efter en lang bustur og vandrede lidt rundt på må og få indtil vi fandt et sted i nærheden. Da jeg skulle booke ind, spurgte fyren i receptionen hvor mange timer jeg skulle bo der og udbad sig legitimation for både mig og min søn. Ok, det var så et short time hotel, og det pæne midaldrende ægtepar der stod ved siden af mig, var måske ikke hvad jeg umiddelbart antog. Never mind, vi var helt udkørte og vi ville have et rum for et døgn. Næste formiddag, da jeg kommer ned fra trappen fra vores værelse med min søn på armen og vores kuffert i den anden hånd og skal til at gå ind i restauranten, kommer der en lang uplejet farang farende hen til os og japper en hel masse af på et gebrokkent sprog som der først efter en tid går op for mig er engelsk. Samtidig stikker han en diktafon op i hovedet på mig, efter at have leveret sin svada farer han rundt om sig selv og forsvinder i fuldt firspring ud af receptionen. Det er faktisk først efter at han er forsvundet, at det går op for mig at han beskylder mig for at have haft sex med min 1-årige søn!!! Angry Da jeg skal checke ud, taler jeg med portieren, han siger at vedkommende er helt fra den og har boet i dette short time hotel i 2 måneder og at han kommer fra et land der hedder danmark. Hold da kæft hvor var jeg stolt. Sad |
|
|
Lagt på d. 16/02-2012 02:54
|
|
Begynder Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Jeg tilslutter mig beklagelsen til John, og jeg beklager også til rinpoche.Jeg beklager, John. Og dette er selvfølgelig taget ad notem. Og jeg beklager også til HN. Jeg gik over stregen. Sorry. mvh Vi må gøre det bedre i fremtiden. mvh. |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |