Se indlæg
 Udskriv debat
fordømmelsen
carstenj
forleden aften sidder jeg på en restaurant på kaosan i bangkok sammen med min thaikone gennem 11 år og ind kommer der så danske damer, iført de traditionelle shorts der passede for 15 kg siden, og min kone hører straks at de er danskere men nævner for mig ganske diskret at de godt kunne have taget lidt tøj på inden de gik i byen så man ikke skal sidde og se på de fede lår, men dette hører damerne ikke, lidt senere kan jeg hører at de sidder og snakker om hvor forfædeligt det er at jeg sidder med min thaikone som de åbenbart tror er meget yngre end mig, (vi er jævnaldrene) og da de ikke ved at vi danskere bliver deres samtale mere højlydt, så vi kan tydeligt høre deres meninger om vores forhold.
til slut uden at sige noget til mig, rejser min kone sig og går hen til deres bord hvor hun på klingende dansk siger til de gæs:
hvis i to småfede mokker gad at kigge jer selv i spejlet ville i sagten kunne forstå at min mand har valgt mig frem sådan en sjusket farang ko, der ikke engang ved hvordan man klæder på når man går ud thailand. og iævrigt er jeg ikke luder og min mand og jeg er lige gamle.
da var der to kællinger der fik travlt med at betale regningen og komme væk.
først blev lidt overrasket over at min kone kunne finde på at kæfte sådan op, men hold kæft hvor hyggede mig da de nærmest i panik løp ud på gaden.

men ved eftertanke så er jeg faktisk godt træt af blive dømt eller fordømt fordi jeg er gift med en asiat. havde vi været muslimer var det jo racisme de to kællinger gav sig af med.

vandango
Det er fanme en god hustru du har fundet dig.

Ville godt have overværet det. Rolll

carstenj
vandango skrev:

Det er fanme en god hustru du har fundet dig.

Ville godt have overværet det. Rolll

ja hun er sgu ikke tabt bag en vandbøffel selvom hun er fra somchai tyndskids mark i esaan.
men hun var så heldig at famillien var så velhavende at hun fik en universitets uddannelse.

rinpoche
Din kone er godt skåret for tungebåndet, hende ville jeg ikke turde at krydse klinger med Smile

Fordømmelse og forudfattede holdninger kan man møde på mange niveauer:

http://www.dansk-...d_id=12039

natty
Ha, ville sgu godt ha' overværet det eller ha' været en flue på væggen.

Iøvrigt, det din kone sagde til dem om hvordan man klæder sig når man går ud i Thailand, og mener jeg så, specielt i en storby som Bangkok, er der godt nok mange faranger som kunne lære noget af, og det både mænd og kvinder.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Robert Kronberg
carstenj skrev:

forleden aften sidder jeg på en restaurant på kaosan i bangkok sammen med min thaikone gennem 11 år og ind kommer der så danske damer, iført de traditionelle shorts der passede for 15 kg siden, og min kone hører straks at de er danskere men nævner for mig ganske diskret at de godt kunne have taget lidt tøj på inden de gik i byen så man ikke skal sidde og se på de fede lår, men dette hører damerne ikke, lidt senere kan jeg hører at de sidder og snakker om hvor forfædeligt det er at jeg sidder med min thaikone som de åbenbart tror er meget yngre end mig, (vi er jævnaldrene) og da de ikke ved at vi danskere bliver deres samtale mere højlydt, så vi kan tydeligt høre deres meninger om vores forhold.
til slut uden at sige noget til mig, rejser min kone sig og går hen til deres bord hvor hun på klingende dansk siger til de gæs:
hvis i to småfede mokker gad at kigge jer selv i spejlet ville i sagten kunne forstå at min mand har valgt mig frem sådan en sjusket farang ko, der ikke engang ved hvordan man klæder på når man går ud thailand. og iævrigt er jeg ikke luder og min mand og jeg er lige gamle.
først blev lidt overrasket over at min kone kunne finde på at kæfte sådan op, men hold kæft hvor hyggede mig da de nærmest i panik løp ud på gaden.

men ved eftertanke så er jeg faktisk godt træt af blive dømt eller fordømt fordi jeg er gift med en asiat. havde vi været muslimer var det jo racisme de to kællinger gav sig af med.

Jeg kan godt forstå, at din kone bliver gal, især når din kone selv kan forstå det.

Det er ikke ok, at danskere sidder i Thailand og kæfter op - uden at sætte sig ind i tingene.

Desværre er der en del alfa-hunner fra Danmark (som turister), der tror, at de ved bedst.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
rinpoche skrev:

Din kone er godt skåret for tungebåndet, hende ville jeg ikke turde at krydse klinger med Smile

Jamen, det er jo så sandt, som det er skrevet, se bare her:

http://dansk-thai...ost_180742

rinpoche skrev:

Ja, veluddannede danske kvinder med såvel selvsikkerhed som selvbevidsthed kræver nok lidt mere end en ladydrink for at få dem til at falde bagover. (Og dette er ikke møntet på nogle deltagere i denne tråd)

Og de "køber" heller ikke en 20 års aldersforskel med fx. en dansk førtidspensionist.

Når jeg ser på de danske damer der er gift med mine familiemedlemmer og med mine bekendte, så ser jeg kun gode og oprigtige personer, der bor sammen af een grund. Kærlighed.
Det kan meget vel være at den ikke var som den helt var engang, men den er der stadig.

Skam få dem, der nedgør dette, og tænk så lige tilbage omkring jeres danske familier.
Nogle gange ser det grangiveligt ud som om rønnebærrene er sure.

Og lad mig tilføje dette, de bedste mødre jeg nogensinde har set er alle danske, da slet, slet ikke thailændere.
Og det vil jeg slet ikke komme ind på her, for det vil blive en midnatsfortælling.....

rol

mpedersen024
Ja ja hn,klap nu lige hesten.
Jeg har altså også set danske mødre,der absolut aldrig skulle have haft lov til at beskæftige sig med børn,lige så vel,som jeg ser thailandske mødre,der bare er noget af det bedste.
Dertil skal man så også lige lægge hele den økonomiske situation frem,som jo i høj grad spiller en rolle i dette og som vel for de fleste thailandske kvinder,der efterlader børn hos bedsteforældre osv. er den væsentligste årsag til dette.
Det er jo nu engang ikke som i danmark, at en enlig mor får en 17-18.000 danske kr. udbetalt hver måned, for så havde statestikken nok set lidt anderledes ud,tror jeg.
Nej, gav vi dem lige vilkår,tror jeg somend ikke, at forskellem ville være så stor som tilfældet er.

carstenj
mpedersen024 skrev:

Ja ja hn,klap nu lige hesten.
Jeg har altså også set danske mødre,der absolut aldrig skulle have haft lov til at beskæftige sig med børn,lige så vel,som jeg ser thailandske mødre,der bare er noget af det bedste.
Dertil skal man så også lige lægge hele den økonomiske situation frem,som jo i høj grad spiller en rolle i dette og som vel for de fleste thailandske kvinder,der efterlader børn hos bedsteforældre osv. er den væsentligste årsag til dette.
Det er jo nu engang ikke som i danmark, at en enlig mor får en 17-18.000 danske kr. udbetalt hver måned, for så havde statestikken nok set lidt anderledes ud,tror jeg.
Nej, gav vi dem lige vilkår,tror jeg somend ikke, at forskellem ville være så stor som tilfældet er.

mit indtryk er at de velhavende forældre i thailand er de værste, de fylder deres unger op med det sukkesøde usunde mælke pjask som nestlé fyller aller hylder med i supermarkederne, deres unger er smækfede og diabetes er meget udbredt bland børn hernede, altsamme pga, forældrene vil vise deres velstand ved at købe og fodre ungerne med det lort, oppe på landet er langt i mellem de fede børn.

hugoboerge
Gad vide om der er maelk i det pjask fra Nestle, hvis det er Milo er det sukker det meste af det.

Der er heller ikke floede i floedeis.

dardi
Nu I si'r det ... der er heller ikke Skipper i skipperlabskovs..... eller børn i børnemad .. Angel
Redigeret af dardi d. 11/02-2012 11:52

patirak
carstenj skrev:

Hej Carsten,

Godt gået af konen. Desværre findes der fordomme overalt og man kan hurtig blive "dømt" når man tropper op med en Thai-kvinde under armen. Fordømmelsen gælder nu ikke kun vesterlændinge med også blandt Thaier... så mon ikke det bare er noget, vi bare må leve med, så længe der findes mindre begavede mennesker?

Jeg kan godt forstå de danske kvinder, der hader at se på dansk/thai forhold. Det må være surt at være en "stor tung kasse" og så skulle glo på en lille nips af en Thai-kvinde med silke hud. Ren nedtur!

Og du har helt ret. Turister der kommer til Thailand burde lære at klæde sig bedre.

Anonym Bruger
mit indtryk er at de velhavende forældre i thailand er de værste, de fylder deres unger op med det sukkesøde usunde mælke pjask som nestlé fyller aller hylder med i supermarkederne, deres unger er smækfede og diabetes er meget udbredt bland børn hernede, altsamme pga, forældrene vil vise deres velstand ved at købe og fodre ungerne med det lort, oppe på landet er langt i mellem de fede børn.[/quote]

Ja det er rigtigt at de stopfodrer ungerne med det snask,
og andet usundt.lidt senere i deres liv,bliver de fodret med chips,og is ,og slik,eller laver de jo larm,og det vil thaierne ikke høre på,så er det nemmere at proppe noget i dem

malefyrre

Ja det er rigtigt at de stopfodrer ungerne med det snask,
og andet usundt.lidt senere i deres liv,bliver de fodret med chips,og is ,og slik,eller laver de jo larm,og det vil thaierne ikke høre på,så er det nemmere at proppe noget i dem

Hvad blev du fodret med Bamse/sonnyLOL LOL

rinpoche
hn skrev:

rinpoche skrev:

rinpoche skrev:

Ja, veluddannede danske kvinder med såvel selvsikkerhed som selvbevidsthed kræver nok lidt mere end en ladydrink for at få dem til at falde bagover. (Og dette er ikke møntet på nogle deltagere i denne tråd)

Og de "køber" heller ikke en 20 års aldersforskel med fx. en dansk førtidspensionist.

Når jeg ser på de danske damer der er gift med mine familiemedlemmer og med mine bekendte, så ser jeg kun gode og oprigtige personer, der bor sammen af een grund. Kærlighed.
Det kan meget vel være at den ikke var som den helt var engang, men den er der stadig.

Skam få dem, der nedgør dette, og tænk så lige tilbage omkring jeres danske familier.

Og lad mig tilføje dette, de bedste mødre jeg nogensinde har set er alle danske, da slet, slet ikke thailændere.
Og det vil jeg slet ikke komme ind på her, for det vil blive en midnatsfortælling.....

rol

Nu skal du lige høre her, hr pissevisker.

Jeg er faneme træt af, at du forsøger at forvrænge mine ord.

Den gennemgående tråd i ovenstående indlæg var vist ud fra mine erfaringer, no?

Et andet sted brugte jeg også udtrykket: Ud fra mit beskedne erfaringsgrundlag, hvilket du så behændigt valgte at bortsortere.

Dermed er det ikke som du så ubehjælpsomt forsøger at gøre det til: en generel fordømmelse, forudfattet mening.

Jeg er ked af, at sige dette til dig. Men du er sikkert en total analfabet på thai og uden det ringeste kendskab til sproget.
Så dybest set ved du ikke en skid.
Og er henvist til hear say. Hvor må det dog være fattigt, og jeg kunne forestille mig, at det piner dig, at der er andre der har en lidt mere kvalificeret indgangsvinkel. Ikke fordi, du nogensinde vil komme i nærheden heraf.

Lad mig bare sige dette, jeg har været såvel tolk som bisidder i mange situationer for thailandske kvinder i forbindelse med deres interaktion med det offentlige. Og jeg har ikke været imponeret....

Når dette så er sagt, så er det i sagens natur, kvinder der af den ene eller af den anden grund er kommet i "uføre".

Selvfølgelig er den langt, langt overvejende del af den thailandske population i DK gode og velfungerende borgere.

JEG har bare set skyggesiden for nogles vedkommende.
Og jeg fastholder, de bedste mødre jeg nogen sinde har set, har alle været danske.

Og for at du ikke skal være i tvivl, jeg fornemmer at du er lidt tungnem, så skrev jeg: JEG nogensinde har set.
Med andre ord, en personlig observation, ikke en generalisering.

John
rinpoche skrev:

Rinpoche vær gerne uenig, men undlad venligst at blive personlig, det fremmer ikke debatten.

Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
rinpoche skrev:

hn skrev:

rinpoche skrev:

rinpoche skrev:

rol

Jeg er faneme træt af, at du forsøger at forvrænge mine ord.

Den gennemgående tråd i ovenstående indlæg var vist ud fra mine erfaringer, no?

Et andet sted brugte jeg også udtrykket: Ud fra mit beskedne erfaringsgrundlag, hvilket du så behændigt valgte at bortsortere.

Dermed er det ikke som du så ubehjælpsomt forsøger at gøre det til: en generel fordømmelse, forudfattet mening.

Jeg er ked af, at sige dette til dig. Men du er sikkert en total analfabet på thai og uden det ringeste kendskab til sproget.
Så dybest set ved du ikke en skid.
Og er henvist til hear say. Hvor må det dog være fattigt, og jeg kunne forestille mig, at det piner dig, at der er andre der har en lidt mere kvalificeret indgangsvinkel. Ikke fordi, du nogensinde vil komme i nærheden heraf.

Lad mig bare sige dette, jeg har været såvel tolk som bisidder i mange situationer for thailandske kvinder i forbindelse med deres interaktion med det offentlige. Og jeg har ikke været imponeret....

Når dette så er sagt, så er det i sagens natur, kvinder der af den ene eller af den anden grund er kommet i "uføre".

Selvfølgelig er den langt, langt overvejende del af den thailandske population i DK gode og velfungerende borgere.

JEG har bare set skyggesiden for nogles vedkommende.
Og jeg fastholder, de bedste mødre jeg nogen sinde har set, har alle været danske.

Og for at du ikke skal være i tvivl, jeg fornemmer at du er lidt tungnem, så skrev jeg: JEG nogensinde har set.
Med andre ord, en personlig observation, ikke en generalisering.

Hør her, din opblæste NAR !

Jeg forsøger ikke at forvrænge dine ord, og jeg er faneme da ligeglad med, om du er træt eller ej!

Du har så mange gange skrevet nedladende om thailandske kvinder, - mødre, det ved jeg.

Dit erfaringsgrundlag kender jeg ikke, ligesom du ikke kender mit !

Pissevisker , ha ha, det kan du stikke et vist sted hen !

Jeg fornemmer også, at du er lidt tungnem, så jeg gentager lige mig selv, du er en opblæst NAR.

John
hn mit indlæg #16 gælder selvfølgelig også for dig og alle andre.

Hvis det er måden i ønsker at debatterer på så find et andet debatforum.

Admin
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
John skrev:

hn mit indlæg #16 gælder selvfølgelig også for dig og alle andre.

Hvis det er måden i ønsker at debatterer på så find et andet debatforum.

Admin

Det er ikke måden, jeg ønsker at debattere på, men jeg er ikke typen, der vender den anden kind til. Jeg giver bare svar på tiltale.

Ratchada
carstenj skrev:

hej, lidt til omtanke

Min thai-ægtefælde og jeg sag på et spisested medens vores søn på dengang 4-5 år legede med andre børn ude i haven. Et dansk par satte sig ved næste bord og begyndte at tale på dansk, så jeg hilsende venligt på dem og vi startede en samtale om Thailand.

Manden forbandede Thailand og særlig Pattaya fordi han havde set at voksne faranger gik rundt med små drenge i hånden.

Da vi forlod spisestedet og gik over gaden tog vores søn mig i hånden. Grin

Erik

Spring til debat: