Se indlæg
 Udskriv debat
Hvem har besøgt Nan provinsen ?
Jeg kunne tænke mig at besøge Nan provinsen, som ligger i den østlige del af Nord-Thailand.

Er der nogen af jer, der har besøgt området og kan anbefale steder at besøge ?

hn

hugoboerge
Det har jeg for over 40 aar siden og saa vidt jeg husker er der absolut ingenting. Det er et sted man bare koerer igennem hvis man ikke er tvunget til at overnatte og det var jeg.

mpedersen024
Google er din ven!

http://www.ask.co...dis&gct=hp

mpedersen024
hugoboerge skrev:

Det har jeg for over 40 aar siden og saa vidt jeg husker er der absolut ingenting. Det er et sted man bare koerer igennem hvis man ikke er tvunget til at overnatte og det var jeg.

Sludder og vrøvl,der er da både nationalpark osv. at se-men ok. hvis du mener med hensyn til barer osv. så kan det da godt være, at det er et dødt sted,men det er nu ikke lige mit indtryk,at det er det der spørges efter.

hugoboerge
mpedersen024 skrev:

hugoboerge skrev:

Sludder og vrøvl,der er da både nationalpark osv. at se-men ok. hvis du mener med hensyn til barer osv. så kan det da godt være, at det er et dødt sted,men det er nu ikke lige mit indtryk,at det er det der spørges efter.

Det er ikke sludder og vroevl og jeg taenker overhovedet ikke paa barer osv. Jeg kan bare ikke mindes at der var noget der gjorde indtryk paa mig dengang. Men indlaegget starter med "hvem har besoegt" osv og det har jeg som sagt. Jeg har overnattet der maaske 8-9 gange indenfor et aar i begyndelsen af 70'erne.

kaktus10
Hej hn

Jeg har hus i Uttaradit og der løber NAN floden. Er det det område du tænker på.

kaktus10 skrev:

Hej hn

Jeg har hus i Uttaradit og der løber NAN floden. Er det det område du tænker på.

Nej.

Nan provinsen ( og byen Nan) ligger nord for Uttaradit.

Robert Kronberg
hugoboerge skrev:

Hej Hugo,

Du har måske ret - det ved jeg ikke, eftersom jeg aldrig har været i Nan - men da jeg besøgte Phi Phi for blot 32 år siden, var der heller ingenting at se. Vi sad blot på en strand og ventede på, at long tail-båden kom tilbage...

Der sker meget i Thailand, ja selv på 10 år kan der ske store ændringer.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
mpedersen024
I Nan Provincen er der blandt andet:
http://www.trekth.../index.htm

http://www.trekth...index.html

http://www.thaila...vince.html

http://www.lonely...de-gallery

http://www.eugene...m/?p=12896

Tak skal du have for links.

Men når jeg spørger herinde, er det for at høre medlemmers egne oplevelser i Nan provinsen. Men tilsyneladende har stort set ingen medlemmer besøgt området.

mpedersen024
Det var også min vurdering,derfor tænkte jeg at disse links måske kunne være en hjælp.

phom
Der er næsten ingen vestlige turister oppe i Nan, især templerne der ligger overfor hinanden inde i byen er flotte, hvis du besøger
Wat Phumin

http://apostcardf...egory/nan/
,
skal du huske at gå ind i det lille hus ved side af hovedtemplet, derinde vil du se eksempler på helvede ifølge buddhismen, og naturligvis er der Buddha figurer der våger over de fortabte og viser dem vejen ud af lidelsen.

Lung Yao
mpedersen024 skrev:
Det var også min vurdering,derfor tænkte jeg at disse links måske kunne være en hjælp.

Jep, meningen fra Dig og andre var godt ment, men desvære er/var HNs ønske at få en "DTWs vurdering/indtryk" set med danske øjne. Det med GOOGLE søgning kan næsten alle (borset fra de dovne anlagt) finde ud ad, og noget vigtigt er at fx. en Englænders, Australier eller Tyskers synsindtryk/beretning kan kun give en brøkdel at vores forskelige smag.
Fx. nogle kan falde i svime over en P. Arnoldis "kunsværk" og andre ville betegne det som noget "barnligt bras" som deres fem årrig søn kunne gøre bedre".

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

mpedersen024
Er da helt enig med dig i, at folks syn og smags indtryk er forskellige og det vil de stadig være selvom det evt. var en mundtlig/skriftlig vurdering fra et DTW medlem og da der tilsyneladende ikke er nogen der har været der,var eneste mulighed for at give manden et svar i det mindste at google det og dermed finde lidt oplysninger til ham.
Uanset hvor let du/jeg finder det at google noget,så ER der altså masnge oplysninger at hente der,men uanset hvor mange beretninger fra google eller DTW medlemmer manden får,vil det i sidste ende alligevel være hans indtryk om stedet der gør sig gældende og ikke sikkert at det stemmer med det fortalte.
Forstår ikke helt,hvor du vil hen med dit indlæg.

Lung Yao
mpedersen024 skrev:
......................................................................
Forstår ikke helt,hvor du vil hen med dit indlæg.

Ikke andet at påpege at som jeg skrev : et ønske fra HN om "en dansk oplevelse" af NAN området, og som selv hvis JEG havde været der og fortalte om det, ikke sikkert at han ville fx. synes at det var så pragtfuldt/idylisk som det var set med mine øjne.

Og som du selv skriver mellem linierne:"NAN er måske kun et sted man kører forbi, når man skal til Laos."Pibe

Er man så til "trækking/vandretur" i bjergområde så må der være et oplagt sted at være.

.
Redigeret af Lung Yao d. 08/02-2012 14:13
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sabaitoo
Jeg har väret i Nan og omegn flere gange, et skönt sted uden en masse turister. I selve Nan ligger the City Park Hotel som vel har den bedste pool i omraadet, selve Nan var engang lidt Wild West, men har nu en Tesco Lotus og er vel som saadan en normal provinsby.. I omraadet omkring Nan kan du med fordel köbe sölvsmykker, her bliver der forarbejdet en del, smykker kan findes i forskellige landbyer omkring Nan ( ka ikke lige huske navnene).
Hvis du har tid kan du tage turen fra Nan til Mae Sai (via Tha Wang Pha - Chiang Kam - Chiang Khong - Chiang Saen) en god dagstur med en del bakke körsel, alle tiders paa motorcycle.
Er du til lidt provinsby kan jeg anbefale Phu (Bhua) som ligger lidt en 45 km fra Nan, ikke noget specielt udover et lokalt marked men et ret skönt omraade..boede et par uger her ..mener det hed Bhua Resort, et lille resort paa en bakketop med udsigt over Bhua ( 70M² värelse med börnehjörne, 2 tv, 2 wc/bad - 400 Bath inklusiv morgenmad..ok toast og äg ..men for 2 voksne og 2 unger var det billigt).
Masser af Aids i omraadet, saa ingen sidespring kan anbefales. Blev inviteret til en del afbrändiger i de tider jeg var deroppe, alle unge og alle aidsofre.
De eneste faranger jeg mödte var missionärer..ikke lige mit selvskab, men et hjörne af Thailand hvor der findes en del der mener at alle kan omvendes, de har vel en del succes med nogle af stammerne i omraadet.
I omraadet omkring Bhua findes en del produktion af Sa- papier, oplöst mulbärbark som inlägges blomster og törrest paa rammer i solen..herefter laves papiret til kort...saagar danske julekort med glädelig jul..
Endvidere kan jeg anbefale Mae Charim National Park, her finder du elefanter o.l..hvis de da ikke lige er paa arbejde. Jeg sammenligner Nan med Chiang Mai, som Chiang Mai var for 20-30 aar siden..bare uden turister.
Kan absolut ikke anbefale turister at tage derop...skulle jo nödig blive overrendt...

Chase
kanon god info Sabaitoo flere af den slags svar

Skal opleves næste år på Mc

Ratchada
Robert Kronberg skrev:

hugoboerge skrev:

Hej Hugo,

Du har måske ret - det ved jeg ikke, eftersom jeg aldrig har været i Nan - men da jeg besøgte Phi Phi for blot 32 år siden, var der heller ingenting at se. Vi sad blot på en strand og ventede på, at long tail-båden kom tilbage...

Hilsen, Robert

Ja helt sikkert, sådan et sted som Hua Hin var en lille flække for 10 år siden, nu er Hua Hin 5 gange så stor og fuld af biler, turister og fastboende pensionister.

langt størstedelen af Thai-befolkningen er tilflytter og har levet kortere tid i Hua Hin end jeg har.

Ratchada

hugoboerge
Ratchada skrev:

Robert Kronberg skrev:

hugoboerge skrev:

Hej Hugo,

Hilsen, Robert

Ja helt sikkert, sådan et sted som Hua Hin var en lille flække for 10 år siden, nu er Hua Hin 5 gange så stor og fuld af biler, turister og fastboende pensionister.

langt størstedelen af Thai-befolkningen er tilflytter og har levet kortere tid i Hua Hin end jeg har.

Ratchada

Og for 45 aar siden var Pattaya et lille fiskerleje, med en dejlig ren strand. Wongse Amatya bestod af smaa strandhytter og det eneste luksushotel var Nipa Lodge ejet af Italthai (ejer af Oriental Hotel dengang), saa ja der sker noget, men ikke noedvendigvis til det bedre. Om der vil ske den helt store udvikling i Nan provinsen er saa en anden sag. Jeg tillader mig at tvivle.

Spring til debat: