Se indlæg
Råd/hjælp ønskes!!!
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 07/02-2012 14:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 98 |
Kære Mingomango og kommende hustru... I ønskes hermed alt vel og håber kærligheden vil blomstre !! Håber i får et skønt og dejligt bryllup !! Rigtig fedt at læse din beretning !!!! |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 07/02-2012 14:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Kan kun tilslutte mig :-) en dejlig livsbekræftende beretning. Alt held og lykke fremover !!!!!! |
|
|
sony |
Lagt på d. 07/02-2012 14:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Ja kan også kun tilslutte mig, det jo en fantastisk læsning. Næsten lige før man selv vil gifte mig, men det må jeg nok indrømme det gør jeg aldrig. Og hvis det skulle være så det kun som munke brullup. Men selvfølgelig held og lykke FREM over Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 07/02-2012 14:26
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 56 |
..... med ceremonien vel overstået..... og to grannøgler, om håndledene, rigere fortsætter festen, dog noget mere afdæmpet det vare så nogle timer...for klædt om til civil, og så er der ellesr lidt/meget oprydning... men igen så er alle hernede/dernede så utrolig venlige og hjælpsomme, så det er hurtigt overstået!!!!! Super fed oplevelse/fest/bryllup.... En af de bedste dage i mit liv!!!!!! Så er det også ved at være trist NU!!!! Det blev jo tid til at vende tilbage til Bangkok!!!! Skulle snart hjem, og jeg skulle altså nå at shoppe lidt til mine to skønne døtrer herhjemme!!!!! Men forpokker hvor jeg savnede livet i landsbyen!!!!! fra at synes at Bangkok var en fed by(Første uge), og så til nu!!!! ja så var den sgu stressende.... ville hellere "hjem" tilbage til huset og svigerfamilien!!!!!! Men min dejlige hustru og jeg fik da nogle dejlige dage i Bangkok alligevel.... inden turen mod lufthavnen VI SES THAILAND!!!!!!!! NU er det kun et spørgsmål om visum/visa til Fruen, så vi ses forhåbentlig MEGET snart igen!!!! Kan/vil ikke vente!!!!! En kort beretning om turen.... er MMMMEEEEEGGGGEEEEETTTTTT glad for at jeg tog afsted Det er bare svært at vente herhjemme!!!!!! Så Hvis nogle lige har en billet i overskud... Ja så er jeg sgu fløjet igen!!!!! men kun for at hente hende Og hun ER den éne jeg faldt for!!!! Hun er speciel, dejlig, sød og anderledes!!!! ELSKER HENDE!!!!! VENTER OG VENTER kun på min dejlige hustru.... Fryser og trænger til et kram Mvh. Flemming A. PS. Kunne ha' skrevet meget mere!!!!!! det har virkelig, for mig, været jordens dejligste ferie!!!!!!!! Har billeder fra næsten alt, hvis det har interesse?! Men ikke mere fra mig i denne omgang! Men skriver gerne når hun er her(forhåbentlig snart). Har lovet at finde netværk(andre Thaier) til hun kommer!!! Jeg bor på lolland/falster, så hvis i kender/hved noget, så skriv hellere end gerne!!! gerne PB Sidst men ikke mindst, tak for hjælp og rådgivning alle sammen!!!!! |
|
|
Boes |
Lagt på d. 07/02-2012 15:59
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Hej Flemming Og stort tillykke herfra ..... Håber alt det bedste for jer. Synd bare at du ikke kan blive i Thailand, men skal flytte din orchide til Danmark. Godt gået, må jeg sige. Dit første indlæg var 23.12.11 Stort tak for en herlig livsbekræftende skildring, som næsten kunne have været min egen. [b]GOOD LUCK[/b] "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Jens Ole |
Lagt på d. 07/02-2012 17:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Hej Mingomango. Dejlig historie , man sidder og smiler og glæder sig på dine vegne. Ja , ventetiden er ofte meget lang , når man venter på sin prinsesse. Her vil jeg da gerne komme med lidt forslag til hvad du evt kunne gøre,som jeg har haft rigtig gode erfaringer med. Jeg tror ikke du skal begynde at bygge et thainetværk op for hende i DK,lad hende selv gøre det,da det "kan" have fatale konsekvenser. Du kunne jo evt spørge hende om hun var interesseret i at lære lidt dansk sprog og kultur inden hun kom herop.Hvis hun vil det , er THAIINTIGRATION i Bangkok et godt sted at begynde.Her vil hun møde andre piger , der også "er på vej" til DK , og derved få tid til at lære dem at kende og finde ud af om det er nogle hun kunne tænkes at omgås,for derved senere at være venner i DK. Jeg har selv prøvet at vise min kone overfor andre Thaier , men fik den besked , at min tanke var sød,men at hun gerne selv ville vælge hendes venner. Idag har hun 2 venner fra Thaiintegration som vi ofte er sammen med,selvom at afstanden er ca 150 km. Efter hun startede i skole i DK , har hun selvfølgelig også fået en del venner og sjovt nok er det ikke thaier , men polakker,phillipiner,tysker og jeg kunne blive ved. Samtidig er hun blevet godt modtaget af min vennekreds,som hun elsker at være sammen med. Dette er naturligvis kun min erfaring,men man har jo hørt rygter,og den lytter man jo til en gang imellem. God vind Jens Ole |
|
|
Boes |
Lagt på d. 07/02-2012 18:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Mingomango Du skriver at du har en masse billeder og selvfølgelig vil det være interresant hvis du vil uploade..... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/02-2012 19:35
|
Antal indlæg: 3779 |
Mingomango skrev: ...... Vel ankommet til butikken/salonen!!!! Så skal der findes og prøves tøj...... Ja for mit vedkomne var det jo meget nemt!!! der var den traditionelle "dragt", så det var kun lige et spørgsmål om str. og så liige hvad farve båndet på skulderen sku ha', der var så tre farver at vælge imellem(så det gik nemt ) Hendes måtte jeg selvfølgelig ikke se.... Så UUUDDDD med mig Nå men alt blev fundet tilsidst... også hjem igen!!!! Så var der for alvor kommet gang i festen... tror hele landsbyen + de omkring liggende var der!?! Så den stod på mad drikke sang og dans de næste mange timer..... Ja så skulle der også lige pateres en gris???!!!! det forgik så mit imellem karookee, dans og en masse glade mennesker???? (meget anderledes oplevelse) Nå men festen forsætter, og VI har fået dispensation fra gængse skikke mm, og kører ud på resortet omkring kl 3.30 om natten (mest for min skyld!!! Toilet det andet var ikke helt færdigt), Svigerfar er med, så han får lige et andet værelse..... Når vel at være der 1/2 time så banker frisøren/frisørene på døren... Så skal der smikes, sættes hår og klædes om... Puha, kunne godt lige ha' brugt en time elle to til lidt søvn men nej nej!!!! Endelig klar.... Svigerfar skulle være chauffør!!! Endnu en afvigelse fra Deres traditioner... Nu havde jeg jo set min kommende hustru omklædt!!!! H#%#&?%¤#% hvor var hun smuk...... Tilbage til hjemmet, hvor jeg blev sendt væk med det samme???!!!! JO jeg skulle ned hos "Thaiboxing" manden, det var herfra jeg skulle "afleveres" Der ankommer så flere og flere... nogle går til huset andre bliver ved mig!!! (det stadig kun mig der taler engelsk).... Fagter.. Jo Jo, det virker stadig Så bliver den herligste gå/cykel/højtalervogn startet op(billed haves), det er bilbatterier, høtalere(mange), trommer og guitar mm. på en vogn???!!!! KL. er 7.00, og vi går mod huset.... vi er vel 30-40 stykker, der skal danse de par hundrede meter ned til min kommende hustru (der tuder jeg sgu af ren glæde) Hold da op hvor er der mange mennesker!!!! og midt i det hele står HUN (hvor er hun bare smuk og dejlig)!!!!!!!!!!!!!! Derefter følger så hele den religiøse ceremoni (er meget glad for min Hustrus venlige vejledning undervejs .............fortsættelse følger............... Jamen, det er da en fantastisk oplevelse. Jeg ville ønske, at jeg var inviteret med. Jeg blev bare gift på et distrikskontor, men da tolken, en medarbejder, fortalte, når I nu skal giftes, så måtte jeg også synke en klump i halsen, men det er en anden historie. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
kened 1968 |
Lagt på d. 08/02-2012 01:14
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Tillykke med det. Jeg kan forstå i følge det du har skrevet her inde at du kun er blevet gift i et tæmpel,hvis det er sådan ville jeg lige gøre dig opmerksom på at der ikke bliver betrakte som et gyldig gifte mål,i Danmark kan du ikke få det godkent som du er gift med hinne. Har selv været samme tur i gennem siste år. Hvis du vil vide mere om det kan du finde alle de oplysninger du har brug for på den danskeamberssade i Bankok hjemme side. Hel og lykke med det hele der |
|
|
patirak |
Lagt på d. 08/02-2012 07:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Hej Flemming, Stort tillykke herfra. Du viser at du er en "handlingens mand", hvilket efter min mening er netop det der skal til, for at et eventyr som dit skal lykkedes. Godt gået!!! Ønsker jer begge alt muligt held og lykke! |
|
|
ban-chang |
Lagt på d. 08/02-2012 07:55
|
Øvet medlem Antal indlæg: 173 |
Rigtig god læsning. Alt held og lykke herfra. |
|
|
mrbfly |
Lagt på d. 08/02-2012 16:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Hej og 1.000 tak for en dejlig beretning - har læst det hele med stor fornøjelse, det var næsten som at være der selv og jeg kan kun ønske dig hjertelig tillykke med din hustru (ja jeg betragter da også det thai-buddhistiske bryllup som det rigtige). Jeg har med få undtagelser været nøjagtig den samme tur igennem og forstår dine følelser til fulde. Det eneste svære er at være væk fra hinanden - næsten ulideligt! Held og lykke fremover til jer begge Jens - mai pen rai - tchun! |
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 09/02-2012 15:45
|
Tusinde tak for jeres dejlige tilbagemeldinger..... det varmer meget!!!!!! Og glæder mig meget til at vise hende, at vi her i DK. stadig kan være der/bakke hinanden op, uden egentlig at kende hinanden Håber at det kunne la' sig gøre en dag!!!! Til WEBMASTER: det kunne da være (tror jeg) hyggeligt at lave en sammekomst/fest for DTW medlemmer og påhæng!!!! Vi har vel alle en kærlighed til såvel Thailand som Danmark!!!! Vores alles baggrund vil jo højst sandsynligvis være meget forskellig.... men det er den jo også så mange andre steder!!!! Jeg hved jo så ikke om I herinde har lyst, men jeg JEG ville da ønske at kunne mødes med "ligesindede", og dele/udveksle erfaringer... Om de så er gode eller dårlige, ja det er mig ligemeget, men vi har jo alle en stor fælles interesse.... THAILAND, og de dejlige mennesker derfra Kan da godt læse udfra div. tråde, at der nok var "risiko", for diverse diskussioner, men det er der vel til enhver fest... om det er politisk, holdnings eller bare andet, ja så kan det jo nok ikke undgås Jeg (og forhåbentlig min frue) da møde op.... Alle her har jo vidt forskellige netværk herhjemme!!!! Men jeg personligt har bare været meget glad for at være "herinde" på DTW, og jo.. jeg fulgt mange "sjove" diskussioner Men personligt ønsker jeg da at møde Jer allesammen!!!! Mvh Flemming A. NY MAND I DET THAILANSKE, OG ALLE DE DEJLIGE OPLEVELSER DET MEDFØRER!!!!!!! |
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 09/02-2012 16:01
|
Hej BOES Uploader gerne billeder!!!!! men hvor???? Mvh. Flemming A. PS Undskyld den manglende invitation Robert Du havde været velkommen!!! |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/02-2012 16:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Mingomango skrev: Kan da godt læse udfra div. tråde, at der nok var "risiko", for diverse diskussioner, men det er der vel til enhver fest... om det er politisk, holdnings eller bare andet, ja så kan det jo nok ikke undgås Jeg tror ikke, at det er så slemt. Det er nemt at være rygende uenige i et forum, hvor nuancerne har sværere ved at vinde frem i de skrevne ord. Mon ikke de fleste er flinke og rare mennesker i virkeligheden. Og dem som ikke er, vil måske heller ikke have lyst til at møde op til sådan et arrangement. Jeg har set i et andet forum, hvor nogle virkelig var oppe og toppes med skældsord m.m., og jeg tænkte, at uha da da, hvis de mødtes i virkeligheden. Det viste sig så, at de mødes hver uge og har det ganske hyggeligt sammen. |
|
|
Mingomango |
Lagt på d. 09/02-2012 16:23
|
Er faktisk helt sikke på at du har ret Kim!!! Tror skam ikke det ville ende i "slåkamp", og selvfølgelig er diskussionerne anderledes, når man "bare" skriver under synonym, men jeg er da ikke i tvivl om, at i langt de fleste tilfæde, så ved I jo godt hvem der er hvem Men det ændre skam ikke på mit ønske, om at vi alle kunne mødes!!!!! Ve' ik' om I har gjort det før!? Men så håber jeg da at det kunne ske igen!!!! Det er bare et ønske/opfordring!!!! Men med mit meget begrænset kendskab til Thailand mm. er jeg da alligevel sikker på at mange af vores dejlige hustruer/kærester, også ville synes at det kunne være hyggeligt.... Det kan da godt være at der ville være lidt rigeligt ris, fisk og papayasalat Jeg ligger gerne hus til Bare det så er inden April, for der er huset solgt!!!! Mvh. Flemming A 42751490 |
|
Spring til debat: |