Se indlæg
 Udskriv debat
Integration !
high-tower
paulsenp skrev:
Hej high-tower,

Jeg er glad for at se din seneste kommentar:
"Ja, vi lever i og skal lære at acceptere at verden er blevet mindre og at vi bliver nød til at lære at leve side om side med andre etniske minoriteter."

Jamen jeg er skam på ingen måde racist, godt nok døde min bedstefar i en KZ lejr (han faldt ned fra vagt tårnet!) Grin
- Nej, den var grov, spøg til side...

Jeg er bestemt tilhænger af vi lærer at leve sammen i fred og fordragelighed - og der kan være utroligt meget at lære fra andre kulturer.

Jeg tror faktisk at de fleste af os der er gift med en Thai har et meget
tolerante overfor fremmede kulturer og deres levevis.

Suk Rak Ning
Modangreb, mener du dermed også brændte biler og smadrede ruder og slagord spraymalet til Pia K. ?
Her tænker jeg selvfølgelig på balladen der er startet igen i Rosenhøj, Viby J.................
Suk..............Cool
Redigeret af d. 14/01-2006 07:24
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

paulsenp
Hej igen high-tower,

Nej, jeg er godt klar over, at du ikke er racist (med det navnWink), det fremgår ret tydeligt af, hvad du har skrevet i flere andre debatter. Jeg synes bare, det er rart, at det kommer frem også her.
Peter

high-tower
Wink
Suk skrev:
Modangreb, mener du dermed også brændte biler og smadrede ruder og slagord spraymalet til Pia K. ?
Her tænker jeg selvfølgelig på balladen der er startet igen i Rosenhøj, Viby J.................
Suk..............Cool

Næ, jeg mener som jeg skrev modangreb ved at beytte sig af muligheden for at lægge sag and og dermed benytte det retsmaskineri
der er til rådighed i et demokratisk samfund.

Personer der udtrykker sig med hærværk og vold har jeg intet til overs for - og i langt de fleste tilfælde tror jeg der er tale om uintelligente fjolser der blot ser en mulighed for at lave ballade.

Det er så lige gyldigt om det er danskere eller indvandrere - tag nu f.eks. den klovn der smed maling på Anders Fogh...

Det viste sig sjovt nok at være en person som under dække af at skulle besøge Pernille Rosentkranz -Theil på borgen, fik held med sit forehavende.

Hun kom jo senere til at at ytre sin sympati med tossen...

Jeg sendte hende i øvrigt en mail (kunne sku ikke lade være! hehe), hvor jeg spurgte hvordan hun som folkevalgt politiker i et demokratisk land kunne støtte den slags aktioner?

Og om det ville være i orden hvis jeg hældte lidt mailing ud over hende, da jeg ikke delte hendes synspunkter Grin

- Mærkeligt nok fik jeg aldrig svar! Wink

thaikurt1
Man kan i dag i E-Ekstra Bladet laese af en gruppe dansk imamen og islamiske talsmænd efter deres rundrejse i mellenosten har faaet den Det religiøse overhoved i Egypten til at udsteder fatwa mod danmark.

Det vil sige at muslimer skal boykotte Danmark og hvad de kan finde paa at skade Danmark.

Der er et tale om en Fatwaen og den skal man tage alvorligt efter modes med stormufti af Egypten

Da det ikke hvad nok med tegninge af Muhamed tog man to billeder og en tegning mere med der vise profeten Muhamed afbildet som pædofil og en bedende muslimsk mand der voldtages analt af en hund og et billede af Muhamed med grisetryne.

Ekstra Bladet har faaet udleveret skriftligt materiale og referater fra rejsen til Egypten man maa saa haaber at det kommer i Ekstra Bladet kommer frem hvad der er talet om da det jo saa kan bruge som bevis at Formanden for DF har ret i sin paastand om at de har begaaet landsskadelige / landsforraederi

Det er paa tide af man se paa de dansk imamen der har opholdtillade ikke skulle fratage dem det og saa sende dem hjem
Redigeret af thaikurt1 d. 13/01-2006 08:45
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
paulsenp
Hej Thaikurt,

Det kunne jo være, og det er der vist ingen af os, der ved noget om, at der med de ekstra tegninger også kom en forklaring på deres oprindelse. Og så er der da ikke noget galt i det.
Peter

high-tower
Noget kunne i hvert fald tyde på at tingene snart er kørt helt af sporet.

En ting er at de famøse tegninger er blevet tolket som en åbenlys provokation af muslimerne (big surprise), men at man derefter starter en rundrejse for at samle sympati mod Danmark...

Kunne de for pokker bare agere efter almindelige spilleregler og nøjes med at køre en sag mod Jyllandsposten og dens redaktion - så kunne de se om de kunne få medhold.

Det her er for mig at se det samme som at tude "Danmark forfølger muslimer og latterliggører profeten", og efterfølgende søge opbakning fra muslimske lande.

Dels er det ikke den danske stat/regering eller for den slags skyld befolkningen der har rettet et angreb på deres religion, og dels ser det nærmest ud som om de ikke tror på demokratiet her i landet.

Det er sku sørgerligt og jeg frygter oprigtig talt at der kommer endnu mere afstandstagen og had til fremmede her i landet.

Jeg hørte netop i tv at vores "dørmand" integrations ministeren var fremme med at nu skulle muslimske drenge til at lære at respektere det andet køn osv. Der skulle sættes en mill. af til teater osv. som så skulle indrage drengene og være med til at ændre deres syn på opdragelses rejser og arangerede tvangs ægteskaber.

Så nu skal staten altså også til at blande sig i etnisk børne opdragelse.

Gud ved om der bliver taget tilsvarende initiativer i forhold til Danske problem børn?
Redigeret af high-tower d. 13/01-2006 15:20

thaikurt1
Persolig tro jeg ikke paa at man kan ændre deres syn paa det andre kon da det jo lige i den maade de er opdragelse og saa deres muslim tro.

I sted for skulle man gore det danske samfund en tjene ved at sende dem hjem til det land deres foraeldre kommer fra det glaeder baade borne og deres foraeldre naar de ikke vil tilpasse det danske samfund.

Saa hvorfor bruge en mange penge til nogen der lige vel ikke bliver til andre en gang fup og plat.

Vi tale jo her om fundamentalisterne muslim som prover med logn at opilde til had ovwer for danskene og danmark derfor kan de jo hele ikke forventen andre at danskene gaar til Modangreb,
Redigeret af thaikurt1 d. 13/01-2006 17:37
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

thaikurt1
paulsenp hvad mener du saa med : Og så er der da ikke noget galt i det.

Godt nok har Ekstra Bladet faaet skriftligt materiale som alle kan gaar ind og laese hvis man kan laese det sprog det er skrevet paa.
Redigeret af thaikurt1 d. 13/01-2006 17:32

jorn
Jeg har tidligere givet ud tryk for at ektrabladets artikler ofte er "konsturet" paa en ganske saerlig maade og dokumentation for artiklernes baggrund meget daarligt belyst.

Det gaelder ogsaa den her omtalte artikel.

Om man kan aendre "muslimer" eller etniske gruppers syn paa det kvindelige koen ved at af saette en million til formaalet. En million med "navn og adresse" paa det ved jeg ikke.

Men hvad man goer er endnu gang at "pege" en bestemt gruppe ud, lave en saerordning, som af "etniske dansker" kun vil blive modtaget negativt og som derfor vil blive endnu en pind paa det racesistiske baal.

Suk! du paa peger noget helt essentielt: hvor gaar vores graenser for i voere ytringsfrihed, Kan vi accepterre at f.eks at braende en bil af og saa bagefter stille os op og sige" ja men ytrede os bare"

Hvad musliske ekstrmister finder paa at "true med" paa den politiske verden scene er meget ubehageligt ikke kun for dansker men verden som hel hed, men det er magt spil der forgaar gaar og den westlige verden med Usa i spidsen goer tingene anderledes men ikke mindre truende.

Danmark har hidtil vaeret forskaanet for meget fra ekstremistene. Det er paa trods af at vi ogsaa har soldater i Irak. Truslen er der men har aldirg vaeret saa dirkete som den er for mange andre lande.

Jeg tror at denne "raaben op i den muslimske verden" over JP's maade at forvalte ytringsfriheden paa, skal ses i meget stoerre sammenhaeng og den"raaben op" er forsoeg paa at spille med "muskelerne" og aflede den danske debat fra noget andet og langt stoerre derfor gaar i Iran lige nu og det er debatten om deres atomkraft program.

P.s jeg har aldrig antaget High-tower for at vaere racesist, det formoder jeg heller ikke andre er.

Vi har forskellige synspunkter og som hight -tower tidliger skrev
Uenighed behøver bestemt ikke være negativt, det kan tværtimod være med til at udvide ens horisont.
Totalt eningGrinGrin

“Music is the only language I whirly understand"

thaikurt1
Jom en avis er for at giver oplysninng hvad der forgaar i samfundet og for ar saette fokus paa hverdagen og hver avis har sin maade at saette artikler paa men og der er hvis ikke ret mange aviser der har tid og resssure til at dokumentation og lave en mere grundig baggrund af hver enkel artikler.

Suk skrev:
Suk..............Cool

Ja de er sgu latterlige,,ud med dem,og ders familier
Så laver de ikke mere ballade og så sparer staten
penge på dem
bamsen

Suk Rak Ning
Ikke for at forsvare muslimer der ikke kan opføre sig ordentligt, men jeg kom bare til, at tænke på, gu' ved hvordan Thai'erne ville reagere, hvis der kom nogen tegninger i JP af Buddha eller endnu værre af den Thailandske kongefamilie. Her tænker jeg på ikke helt stue rene tegninger.

Jeg tror såmænd ikke der ville komme trusler, men nogen RAMA.skrig ville der nok komme.

Suk.....................

[small]Ville da også nødigt se en tegning af vores droning, med et stykke sexlegetøj bagi, hvis i forstår, hvad jeg mener. Shock[/small]

Ikke for at sammenligne, men alligevel !

Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/01-2006 08:16
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

clydehaumann
Du har helt ret Suk. Man burde taenke foer man handler. Proev at foreslaa konen at faa en oerering med Buddha. Det vil nok ikke falde i god jord.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring.
Visum Hjælp. GRATIS
Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE.
http://thaidanishservice.com

https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/

http://thaidanishservice.com
Novicen
Hej – Jeg har også lige en kommentar…

Jeg kan kun give jer ret. Det er ”løbet af sporet”.Shock

Hele den ”gamle sang” om demokrati i Danmark er ikke bare ”en sang”. Det er sgu meningen, at den skal efterleves! Her er ytringsfriheden et meget vigtigt ”værktøj”. Præcis som her på sitet, hvor der nogle gange godt kan blive lidt ”hedt”. Men hvis alle bare sad og nikkede til alt, ville det være lig med 0 udvikling… Efter 10 år ville alt ”ligne sig selv”. Det kan være både godt og skidt?!?Frown

I den aktuelle debat, mener jeg – med al respekt for den muslimske livsopfattelse – at det mest minder om en ”krig”, hvor krydsermisiler er det foretrukne våben i forhold til, at begrænse bestanden af kolibrier…!Angry

Hvis der sad et billede af mig på en andens lokumsbræt, ville jeg da nok, i første omgang, føle mig lidt til grin… Men så ville det også være dét. Livet er både for kort og værdifuldt til, at lade sig gå på af den slags banaliteter!Grin

Jeg mener, at der er to ting i denne sag:
1. Jeg ville selv blive meget frustreret og senere opgivende, hvis jeg hed ”Abdul”, havde gode karakterer i skolen, mod på livet, masser af energi, respekt for mine medmennesker, talte flydende dansk… og så videre… Og så fik afslag på afslag, hver gang jeg søgte job! Måske kun fordi mit navn var ”Abdul”!

Jeg tror faktisk, at ovenstående er én af ”lunterne”, der bliver kortere og kortere… Til sidst afføder det en trods og en følelse af afmagt, som bliver så uoverskuelig for den enkelte, at ”så kan det også være lige meget…”! ”Fuck danskerne” – Og så har vil balladen! Helt tåbeligt og dumt! Men jeg tror, at det desværre er noget af virkeligheden?

2. Så er der desværre også en anden gruppe, som er helt uden for pædagogisk rækkevidde… Mennesker, som uanset hvor mange fritidstilbud og andet ”frøns”, der bliver stillet til rådighed, bare ikke VIL være en del af vores samfund. Disse burde udvises for bestandig. Der er alligevel ingen udsigt til en positiv fremtid. Hverken for dem selv, eller for andre… Danskere har en skidt vane med, at generalisere… Og det går ud over alle! Også den store gruppe, som gerne vil samarbejde om en fælles fremtid i Danmark!

Jeg har den klare opfattelse, at en blanding af forskellige kulturer er et godt mål, at sigte efter. Berigende og belærende for alle parter. Netop det, kan være med til, at alle udvikler sig. Også samfundet. Jeg har, eksempelvis, kollegaer, som glor på mig, hvis der tales om muslimer…?!? De kæfter op om alt og alle, og synes selv, at de er meget ”kloge…”. Men de ved åbenbart ikke, at det er de færreste thaier, der er muslimer?!? Nå, men jeg er jo gift med ”sådan én…”?!? –Sikkert er det imidlertid, at med sådan en ensporet holdning, er der meget langt til ”målet…”?Shock

Det gælder også den anden vej! De ”fremmede” bliver nødt til, at acceptere vores demokrati, ytringsfrihed mv. Vi rejser, eksempelvis, ikke Verden rundt og protesterer, hvis andre kulturer viser en karrikaturtegning af Jesus… Det kan selvfølgelig virke meget anstødeligt på visse mennesker, men det starter altså ikke en verdensomspændende ”hetz”!

Jeg synes ikke, at der er tale om landsforræderi! Det er et stort ord! Jeg synes mere, at der er en slags ”siger det til Far, når han kommer hjem…” over det? –Undskyld muslimer! Men sådan virker det altså på mig. Magtdemonstrationer har aldrig ført noget godt med sig. Andet end trods og had fra modparten. Danmark har altid været et fredeligt sted på Jorden. Og det vil vi altså gerne have, at det bliver ved med at være!!! Det må, trods alt, være et rimeligt krav, at det er danskerne, der stiller ”dagsordenen” i Danmark (Grundloven mv.). Bilafbrændinger, vold og knuste ruder er IKKE vejen til forståelse!!! Uanset, hvor ophidset man kan blive! Selv en dansker har sin ære, som forventes, at blive respekteret! En sag har altid to sider… Én-vejs kommunikation holder ikke i længden.Angry

Kort fortalt: Det er, i mine øjne, okay at muslimerne protesterer, når de er utilfredse. Men i dette tilfælde (tegninger af Muhammed) er det ved, at ”blive for stort”. Muslimerne har lært noget. Det har vi også. Lad os så ”tage den derfra…”, og se at komme videre. Had og nag ændrer alligevel ikke på fortiden. Til gengæld kan fremtiden blive ”et Helvede”, hvis den skal bygge på trusler og andre uhyrligheder… Vel at mærke, for alle parter. Er det ikke lidt spild af tid?Wink

Venlig hilsen
Novicen

Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?

paulsenp
thaikurt skrev:
paulsenp hvad mener du saa med : Og så er der da ikke noget galt i det.

Godt nok har Ekstra Bladet faaet skriftligt materiale som alle kan gaar ind og laese hvis man kan laese det sprog det er skrevet paa.

Hej thaikurt,

Jeg mener, at vor berømmede ytringsfrihed vel også gælder, når man udtaler sig til "nogen", der befinder sig uden for Danmark. Eller er der begrænsninger?

Jeg læser sjældent Ekstra Bladet. En gang tidligere har jeg forsøgt at finde en artikel, du refererede til, men den kunne kun læses af abonnenter.
Peter

paulsenp
Hej Novicen,

Flot skrevet.
Peter

Webmaster
Ikke for at forsvare muslimer der ikke kan opføre sig ordentligt, men jeg kom bare til, at tænke på, gu' ved hvordan Thai'erne ville reagere, hvis der kom nogen tegninger i JP af Buddha eller endnu værre af den Thailandske kongefamilie. Her tænker jeg på ikke helt stue rene tegninger.

Jeg tror såmænd ikke der ville komme trusler, men nogen RAMA.skrig ville der nok komme.

Suk.....................

Ville da også nødigt se en tegning af vores droning, med et stykke sexlegetøj bagi, hvis i forstår, hvad jeg mener.

Ikke for at sammenligne, men alligevel !

Da jeg læste Suk's indlæg kom jeg til at tænke på et billede jeg så for kort tid siden af nogle thailandske plakatophængere som er i færd med at ophænge karikaturtegninger af Thaksin og Bush pga. af bøndernes modvilje mod en frihandeloverenskomst Thailand forhandler med USA..... Ganske godt tegnet/lavet :-)

[img]http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00225/demonstrasjon_mot_b_225490c.jpg[/img] is not a valid Image.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Frank
Denne er lidt sej at komme i gennem, så jeg er ikke sikker på om mit indlæg falder helt ind i tråden, men hvad fanden - man har jo sin ytringsfrihed Grin.

Det er muligt, at tegningerne fra JP er lovlige. Det er de sikkert. Retten til ytringsfrihed gælder osv. Men jeg kan godt forstå, at de krænker mange muslimer, idet de har deres tro meget kær. Derfor synes jeg også, at det er forkert at bringe tegningerne - selv om det er lovligt i ytringsfrihedens navn.

Der er bare nogle ting som er forkert at gøre - og apropos dtw, så ville det også være forkert at gøre lignende med thailandske kongefamilie eller Buddha.

Og reaktionerne fra nogle af de muslimske grupper er ret forudsigelige. Ligesom da tv2-journalisten måtte gå under jorden efter program, hvor han afdækkede en del den københavnske narkomiljø.

Når man på den måde stikker snuden frem, så man man være parat til at tage konsekvenserne - uanset om de er lovlige eller ej. Det er jo også lidt for sent at påberåbe sig, at man har retten på sin side, når man ligger i urnen.

thaikurt1
paulsenp
Jeg har af noget her faa besked paa jeg havde glemt kilde og links og har saa tage det til efterretning..

Man skal abonnenter kan jeg jo ikke gore noget ved det er jo op til en selv og man har lyst til det.

Der er ingen begrænsninger paa at man ikke maa udtale.

Spring til debat: