Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Købe visa i thailand
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/02-2012 18:00
|
Antal indlæg: 3779 |
Nemlig, og det er, efter lovens bogstav, at man kan få en forlængelse på syv dage, hvis man er rejst ind i landet uden visum, såfremt man ikke inden syv dage (ved ankomst i lufthavn) har henvendt sig på immigrationen for at få et visum. Man kan derimod ikke forlænge et visum, som man ikke har, udover de syv dage, der er til en nødsituation. Dog kan andre have oplevet noget andet eller hørt noget fra nogen, som er anderledes, men det er ofte, fordi de blander tingene sammen, så det er næppe et godt råd til trådstarter. Og så er der andre, der har fået noget igennem, fordi en venlig betjent har villet hjælpe, men det kan trådstarter heller ikke regne med, da der kan være særlige årsager til, at man har fået hjælp. Jeg, og min kone, har flere gange oplevet at få hjælp (uden at betale for det), fordi pågældende embedsmand har vurderet, at det var rimeligt, men derfor kan jeg jo ikke skrive, at det og det kan lade sig gøre, for det kommer an på en individuel vurdering og en venlig person. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 01/02-2012 18:04
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Lidt OT - Sorry Hvor mange gange må man foretage et visarun på ét år ? - Er der nogle regler ? Mvh. Labri |
|
|
HenrikHansen |
Lagt på d. 01/02-2012 18:13
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Mange får f.eks et ED-visa (education-visa) det koster 12.500 bath, derefter 1.900 bath hver 3 måned. Hvis du får det i DK gælder det 1 år og du skal ikke på visarun, får du det herude skal du rejse til f.eks naboland inden dine første 30 dage (eller hvornår dit visa nu udløber) og besøge en Thai ambassade dvs en overnatning i det pågældende naboland så gælder det visa du får der 3 måneder + de 12 måneder på ED-visaet = 15 mdr. for 18.200 bath, desuden får du undervisning i Thai enten i klasse lokale eller via nettet. På den måde skal du ikke på visarun i tide og utide. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/02-2012 18:20
|
Labri skrev: Lidt OT - Sorry Hvor mange gange må man foretage et visarun på ét år ? - Er der nogle regler ? Mvh. Labri Hej Labri, Ved "visa run" forstås traditionelt, at man ikke længere har et visum, selvom det omtales både på denne og den anden måde på nettet. Hvad mener du med visa run? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Lagt på d. 02/02-2012 05:15
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Robert Kronberg skrev: Labri skrev: Lidt OT - Sorry Hvor mange gange må man foretage et visarun på ét år ? - Er der nogle regler ? Mvh. Labri Hej Labri, Ved "visa run" forstås traditionelt, at man ikke længere har et visum, selvom det omtales både på denne og den anden måde på nettet. Hvad mener du med visa run? Hilsen, Robert @ Robert Mit spørgsmål var noget malplaceret i denne tråd - Overvejer at starte en anden tråd om 'visarun' emnet. Vil helst ikke ødelægge ObelixDk's tråd Mvh. Labri |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 02/02-2012 12:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Hej Robert, Tak for dine svar #13 + 21, hvor du "skærer det i pap" m.h.t. hvad du mente. Mit eget svar var (omend måske lidt hård) kun for at minde dig om at DU som professionel rådigver skulle helst undgå at fortælle hvad der kan og ikke kan lad sig gøre uofficielt i TH., og at nogle i fremtiden ville sige :<< Jamen Robert siger sådan og sådan >> imens andre ville sige<< >>. Det har du ikke fortjent fordi du gører det af gode mening. MEN du må meget gerne skrive det som "PRIVAT person" og netop øse at dine egne personlige erfaringer, som så mange af DTW læsere ville kunne drage nytte af det, som du fx. gører her: Jeg, og min kone, har flere gange oplevet at få hjælp (uden at betale for det), fordi pågældende embedsmand har vurderet, at det var rimeligt, men derfor kan jeg jo ikke skrive, at det og det kan lade sig gøre, for det kommer an på en individuel vurdering og en venlig person. Bare ikke blande dine "2 kasketter" sammen. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 02/02-2012 12:50
|
[img]http://www.asterix.com/encyclopedie/personnages/perso/g28.gif[/img] is not a valid Image.Han ansigts utryk afspejler tydeligt hans "forviring" over alle vores divergerende svar. Eller er han mon ud efter "Bautasten", til at kaste efter os ? . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Boes |
Lagt på d. 02/02-2012 13:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Obelixen er allerede hjemme i DK igen
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
ObelixDk |
Lagt på d. 02/02-2012 15:14
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
haha nej nej, jeg har bare haft travlt ... jeg har fået svar (ringede til ambasaden for at få det helt på det rene) og besluttet mig for bare lave visa herhjemme inden afrejse Takker for hjælpen ellers |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 02/02-2012 16:14
|
Så er "Alles in ordnung" , Vi troede at du måske var på : [img]http://onkelcarsten.dk/500-1242-large/magnetsaet-obelix-banker-romer-3-minimagneter.jpg[/img] is not a valid Image. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
TG950 |
Lagt på d. 02/02-2012 20:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
Lung Yao skrev: Så er "Alles in ordnung" , Vi troede at du måske var på : [img]http://onkelcarsten.dk/500-1242-large/magnetsaet-obelix-banker-romer-3-minimagneter.jpg[/img] is not a valid Image. . så.så. Lung Yao, han kan jo ikke gøre for at han faldt i gryden som lille [img]http://www.bricksite.com/User_files/M/ea9df5ccc896d01c2099d2d47672711e.jpg[/img] is not a valid Image. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 02/02-2012 21:08
|
Lung Yao skrev: Hej Robert, Tak for dine svar #13 + 21, hvor du "skærer det i pap" m.h.t. hvad du mente. Mit eget svar var (omend måske lidt hård) kun for at minde dig om at DU som professionel rådigver skulle helst undgå at fortælle hvad der kan og ikke kan lad sig gøre uofficielt i TH., og at nogle i fremtiden ville sige :<< Jamen Robert siger sådan og sådan >> imens andre ville sige<< >>. Det har du ikke fortjent fordi du gører det af gode mening. MEN du må meget gerne skrive det som "PRIVAT person" og netop øse at dine egne personlige erfaringer, som så mange af DTW læsere ville kunne drage nytte af det, som du fx. gører her: Jeg, og min kone, har flere gange oplevet at få hjælp (uden at betale for det), fordi pågældende embedsmand har vurderet, at det var rimeligt, men derfor kan jeg jo ikke skrive, at det og det kan lade sig gøre, for det kommer an på en individuel vurdering og en venlig person. Bare ikke blande dine "2 kasketter" sammen. . Jeg forstår godt din pointe, men så skal jeg jo lave to indlæg; et hvor jeg underskriver - Privat - og et andet, hvor jeg ikke skriver privat. Det er da lige bøvlet nok? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |