Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Nyt Pas/forlængelse
|
|
kassan67 |
Lagt på d. 30/05-2011 15:24
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
Håber der er nogen som kan give et godt råd ? Konens pas udløber dec. 2012 skal søge om forlængelse af opholdstilladelse pr. 1-9-2011 ( søger pr 1-7-2011 ) mener at man så kun kan få ny forlængelse som gælder til sep. 2012 ( dec. - 3 måneder ) dvs. at hun kun får 1 års forlængelse.. altså skal hun have et nyt pas..... men hun siger hun skal møde op på thai ambasaden i Hellerup ( surt når man bor i midtjylland ) kan man ikke sende passet og de evt forlænger det med 2 år... eller laver et nyt pas som gælder i 5 år.. ? endvidre har hun fået nyt efter navn..... mens hun var i dk.. kan udlændingestyrelsen godt bruge et pas som ikke har hendes nye efternavn ??? På forhånd tak |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 30/05-2011 15:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Min kone skal have nyt pas pr 01.02.2012 - så vi søger til sept. har fået at vide at det SKAL være ved personlig fremmøde - og at Hvide Sande konsulatet ikke er godt nok - kun KBH gælder ! Har iøvrigt fået at vide at man skal regne med et par måneders ekspeditions tid.......... |
|
|
kassan67 |
Lagt på d. 30/05-2011 15:43
|
Begynder Antal indlæg: 9 |
ok, tak skal man aflevere det gamle pas når man ansøger om et nyt ? vi skal nemlig på sommerferie i udlandet... så hun skal gerne beholde passet til det nye kommer |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 30/05-2011 15:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
aner det ikke - prøv at kontakte ambassaden for at være helt sikker på alt ! |
|
|
MLH608 |
Lagt på d. 30/05-2011 16:17
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Vi var på Ambassaden i Hellerup i sidste uge for at lave ny pas. Ambassaden beholder det gamle pas når der skal laves nyt pas. Ambassaden oplyste os, at ekspeditionstiden er ca. 5 uger. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 30/05-2011 16:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
De beholdte min kones pas her i sidste uge og står i samme sition med hensyn til sommerferien. Jeg ved at ambassaden til tider kommer til jylland og der kan mand så forny pas. Du kan kun forny pas hvis der et halv år tilbage inden den udløber. |
|
|
Thomas |
Lagt på d. 30/05-2011 17:13
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Vi var i Hellerup den 18. januar for at få et nyt pas til konen. Det tog ca. 20 min og kostede 300 kr. den 28. januar ankom det som anbefalet post på vores adresse. Med venlig hilsen
Thomas |
|
|
HOJ |
Lagt på d. 30/05-2011 21:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 131 |
Hej Kassan Sawasde afholder sommerfest v/Lørdag den 11. juni 2011 i Borgerhuset, Skibsbyggervej 6, Bønnerup Strand, 8585 Glesborg Kl. 18.00 – 01.00 med opsøgende konsulat fra ambasaden se vedhæftede link så hvis du bor i midtjylland er det en overkommelig tur og en mulighed for at møde ligestillede http://www.thai-d...est_DK.htm Web: HOJ
|
|
|
Gert |
Lagt på d. 16/01-2012 16:50
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Er der nogen der fornydeligt har fået nyt thaipas i DK, er det i Hvide Sande el. KBH? Er det korrekt at der først kan søges når der er et halvt år til udløb? Hvor lang tid tager det normalt? På forhånd tak. |
|
|
Lagt på d. 16/01-2012 18:39
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Mig bekendt kan Konsulatet i Hvide Sande i udstede pas. Da skal i bruge Ambassaden i København. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 16/01-2012 21:15
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
girobank skrev: Mig bekendt kan Konsulatet i Hvide Sande IKKE udstede pas. (sætternisse ) Da skal i bruge Ambassaden i København. Derfra "navnet" konsulat (kan dog få delegeret nogle funktioner af Ambassaden, som fx. visa og deslige). Idet at NU og i fremtiden bliver det brugt Digital billeder til passet, som bliver taget at ambassades funktionærer, så SKAL I den lange vej forbi Hellerup. Men som en anden allerede skrev I behøver ikke at komme tilbage for afhentning, den kan sendes til jer med anbefaldet brev mod betaling af portoen. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
janus |
Lagt på d. 26/01-2012 13:41
|
Begynder Antal indlæg: 2 |
Hej læste i en tidlige tråd at en thai i dk kun kunne få forlænget sit thai pas hvis der var et halv år eller mindre til udløbsdato er der nogle der kan bekræfte dette da jeg synes det lyder underligt og kan man bestille en tid på ambasaden i hellerup. janus |
|
|
sula |
Lagt på d. 26/01-2012 14:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Konen fik forlænget sit pas med 2 år på ambassaden i Hellerup. Hun fik et stempel med de 2 års forlængelse. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 26/01-2012 16:02
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Bare lige et råd fra en som har stået med et gammelt thaipas i lufthavnen: Sæt lige en reminder om fornyelse ind i kalenderen nogle måneder før udløb. |
|
|
Gert |
Lagt på d. 28/01-2012 07:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
sula skrev: Konen fik forlænget sit pas med 2 år på ambassaden i Hellerup. Hun fik et stempel med de 2 års forlængelse. Hvor lang tid var der tilbage i passet da i fik det forlænget? |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 28/01-2012 09:44
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
girobank skrev: Mig bekendt kan Konsulatet i Hvide Sande i udstede pas. Da skal i bruge Ambassaden i København. ja, gramatikken kan sometider være svær efter hvad jeg har hørt så er det slut med opsøgende pas udstedelse til Div. thai arranggementer fremover ( har ikke fået det bekræftet endnu ) efter sigende skulle sidste opsøgende pas udstedelse være fundet sted til Thai arangementet i Åbyhøj den 18 - 19 Februar 2012. det var hvad rygterne gik på. så hvis det er rigtigt så er der kun Hellerup tilbage Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 28/01-2012 10:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Det er ikke kun grammatikken der er svær. Forvirringen bliver da total her: efter sigende skulle sidste opsøgende pas udstedelse være fundet sted til Thai arangementet i Åbyhøj den 18 - 19 Februar 2012. det var hvad rygterne gik på. - Kan rygterne være opstået før arangementet har været afholdt?- Eller er der mon "smuttet" et år? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 28/01-2012 11:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
sula skrev: Konen fik forlænget sit pas med 2 år på ambassaden i Hellerup. Hun fik et stempel med de 2 års forlængelse. Jeg tillader mig at gentage GERTs spørgsmål : Hvor lang tid var der tilbage i passet da i fik det forlænget? Bare for at undgå forvirring eller misforståelser. Edit: Var det måske fordi I søgte : The new temporary passport. http://www.thaiem...porary.htm If the passport is lost or expire. Passport and proof of full and there is a need. An urgent journey. This can not wait for a new passport to replace it. You can contact the Embassy. Issued a temporary passport, valid for one year for temporary Then bring it back to cancel. Upon receiving a new passport. . Redigeret af Lung Yao d. 28/01-2012 11:09 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 28/01-2012 12:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Kunne man ikke komme til at "miste" passet. Få et nyt med 2 år visa?
|
|
|
Tumut |
Lagt på d. 28/01-2012 16:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Man kan kun få lavet passet i Hellerup, men de kommer tit til Aarhus, hvor man kan få lavet der. Ved blandt andet at næste gang er i Februar. Vi har lige været i Hellerup for at få lavet nyt pas til konen og datteren. De beholder det gamle pas, men både nyt og gammel pas bliver sendt til en. Det tog 10 dage fra vi bestilte nyt, til vi havde det på adressen iHorsens |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |