Se indlæg
smorre brod
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 12/01-2006 20:42
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Ja her er der ogsaa mulighed for at kobe kartofler, med det er ikke altid vaere at kobe nogen gange se de meget dodsyg ud. Saa en gang flaekesteg med kartolfer og brun sovs hvad kan saa forlade mere Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 12/01-2006 20:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
thaikurt skrev: Ja der er vise ting man maa undvaere naar man bo i thailand, men jeg er saa heldig at jeg skal en tur til Pattaya saa skal jeg havde leverpostej og rullepolser og medisterpolser som er min livret med hjem saa er kan jeg igen faa dansk mad naar jeg faa lyst. Jeg skal taenke paa dig Suk naar jeg skal havde det. Jeg elsker medisterpølse
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Frank |
Lagt på d. 12/01-2006 20:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Ja jeg har godt nok aldrig set en flæskestegsudskæring på markedet, men da min svigerbror lever af svineopdræt (betaler andre for at opdrætte, andre for at slagte i baghaven og får konen til at sælge), så burde man jo kunne redde sig en udskæring. Og da vi har tænkt at købe en ovn næste gang, så skulle den jo være skabet. Så mangler der bare kartofler, agurkesalat , rødkål og sovs. Redigeret af Frank d. 12/01-2006 23:32 |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 12/01-2006 21:13
|
Frank der hvor jeg handel svinkod på markedet ved hende der saelge det god hvad noget saa os vil havde hvis skal havde skal jeg tidlig op om morgen og vaere paa markedet kl 5.00.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 12/01-2006 21:17
|
Suk der er ikke noget bedre det slaa alt thaimad. Naar jeg er i Pattaya saa skal jeg havde medisterpølse til aftenmad Redigeret af thaikurt1 d. 12/01-2006 21:18 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Mintz |
Lagt på d. 12/01-2006 23:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Der findes jo Thai-Danmark mælk.. i thailand ..
Goddag
เมื่อรู้สึกตัวก็สายเกินไป หมื่นพันที่เธอผ่านชาย หัวใจเธอจึงเย็นชา |
|
|
jorn |
Lagt på d. 27/01-2006 13:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Nu bor jeg Bangkok og der kan man koebe baade ribbensteg og nakkam med svaer i villa markedet suhumvit soi 33. I Carefour har jeg bestilt nakkekam med svaer og det var fint! Nu er jeg personligt ikke saa vild med medisterpoelse, men den kan man lave selv! Det er jo stort set ikke andet end en roert flaeske fars puttet i en tarm! kuloer til sovsen har jeg fundet i endnu, men jeg koeber en flaske i dk og putter kufferten og saa den klaret kartofler koeber jeg ogsaa i supemarkderne og de smager godt men ikke helt som der "hjemme" Man kan faktiske finde opskrifter paa det meste danske mad mange steder paa nettet! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 15:03
|
Ja det er saa en fordel at bo i Bangkok med jeg kan ogsaa faa det hvor jeg bo. Med det kraeve at du har en maskine med polsehorn for at lave det eller skal du selv staa og putte fars i tarmen. Nej det er der jo ikke noget at gore ved sadan er det bare naar man bo i udlande Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
jorn |
Lagt på d. 27/01-2006 16:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Thaikurt! medister var opfundet foer maskinen! Du koeber en tragt af dem med stor aabning(oile tragt til bilen) og med en hobbykniv skaere du spidsen af tragten saa den faa en lidt aflang aabning og saa ruller du en meter tarm eller to op paa den, fylder farsen i via tragten og lader tarmen glide med ned efter haanden! Den foerste gang gaar det nok ikke saa let, men naar du har proevet det en gang eller to saa koere det! Med en lille bord own til ca 1500,- baht saa kan man bage og stege alt muligt i mindre portioner! Koeb en gril spyd, og gril saa en kylling! guf! du kan ogsaa lave din egen lever postej! Det er dog lidt af et arbejde at hakke leveren og spaak med en kniv i handen, men det kan man godt og hvis man ikke kan leverpostejen for grov, saa koere man den groft hakket lever igennem en sigte! Toer gaaer kan man da ogsaa koebe paa landet! og saa kan du bage broed og boller: Ca 6 boller eller et broed Oploes en tsk toer gaer i 2-3 dl vand. ( eller resten af uht maelken) mix et par skefulde fulde hvedemel i og til saet en bloed klat smoer eller 1/4 dl olie sammen med en tsk sukker og 2 tsk salt. haand aelt dejen med til bliver fast og smidig og klister let til haenderne. lad den haeve en times tid og aelt den saa paa bordet med lidt ekstra mel i mens ovnen varmer til 225 grade. form seks boller eller et broed og saet dem/det paa pladen lad vaere med at smoere pladen med drys med rigeligt mel som daekker pladen! det er lettere at goere rent. Lav en kop kaffe de 20 minuttwr boller bager (30 min for broed) Ny de varme boller med kold thai smoer og varm kaffe!velbekomme! Har du dej over skud saa former du en bolle og saetter paa en mel drysset tallerken til daekket og saa laver du en pizza senere “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/01-2006 17:06
|
Pyha, hvor bli'r jeg da lækker-sulten, jeg må ha' fat i sagerne næste gang (Marts) indtil da må jeg nøjes med at forme min mund som en TRAGT...............Skål
Mvh. Suk..................... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
bastian |
Lagt på d. 27/01-2006 18:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 176 |
jer der bor i thailand vælter jer rundt i billig sprut og damer .......og så savner i leverpostej???????? i er sku da ikke rigtig kloge.......lol |
|
|
Frank |
Lagt på d. 27/01-2006 18:58
|
Hej bastian Ja den var ikke til mig, da jeg bor i Danmark. Men jeg tror nu det er de færreste af dem her på dtw, som bor i Thailand, der passer på beskrivelsen. mvh Frank |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 19:02
|
Jorm Ja man kan lave det selv men jeg kober det af en danskerne naar min vej falder forbi Pattaya. Med rugbrod bager jeg selv, jeg kober det faerdig rugbrod mel i danmark og med andre danske vare sendt her til Thailand, nogen ville sige det er dyrt men da jeg jo stadig er danskerne og holde af faa dansk mad betale jeg gerne den pris det koster. mine born her elsker efterhanden dansk paalaeg og dansk mad. Jeg bage selv finbrod og boller. Ps jeg har en opskrift hvor man staa den op og aften og lad saa ligge i koldeskabet natten over om morgen friske nybage boller Redigeret af thaikurt1 d. 27/01-2006 19:37 Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/01-2006 19:04
|
bastian skrev: jer der bor i thailand vælter jer rundt i billig sprut og damer .......og så savner i leverpostej???????? i er sku da ikke rigtig kloge.......lol Fornemmer jeg en lille misundelsesorm Med venlig hilsen Suk & Damerne...............Skål........
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 19:09
|
bastian fordi man i thailand betyder det jo ikke at man vælter rundt i billig sprut og damer. Jeg vil regne med at de fleste lever som man gor i dk. Naar man bo i udlande kan man godt havde lyst til noget dansk mad. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 19:11
|
Suk jeg har lige faaet to stykke med rullepolse og et kop kaffe.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
Frank |
Lagt på d. 27/01-2006 19:31
|
Stop så thaikurt! Ellers går jeg ud og hiver min hjemmelavede rullepølse op fra fryseren! Uhmm mvh Frank NB: Men jeg er løbet tør for kaffe og Unoen kan ikke starte pga. kulden! Redigeret af Frank d. 27/01-2006 19:32 |
|
|
Buggymann |
Lagt på d. 27/01-2006 19:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 185 |
suk .....skulle du ikke til DK 1 feb...??? det er skide koldt her i DK så velkommen men husk varmt tøj smiler Parkpean just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/01-2006 19:52
|
Jo jeg er i DK 2 Feb. og jeg vil spise medisterpølse morge, middag og aften, men jeg har læst, at man bliver hvad man spiser, så gu' ved hvordan jeg ser ud i Marts når jeg igen lander i Bkk...... Har været ude at købe varmt tøj........Tak for velkomsten [small] Jeg må jo håbe at medisterpølsen sætter sig det rigtige sted, hvis i forstår hvad jeg mener [/small]
Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/01-2006 19:54 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 27/01-2006 20:02
|
Suk kan du saa havde en god rejse til Dk jeg sige bare godt det ikke er mig der skal rejse til Dk og selv og jeg saa kan faa medisterpolser 3 gange om dagen. Saa husk at tage et foto for du tager hjem og et naar du kommer tilbage Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
Spring til debat: |