Se indlæg
Faranger, Barpiger og Forelskelse...
|
|
Boes |
Lagt på d. 26/01-2012 08:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Sådan Bagerbager Så er den barberet og al yderligere diskusion kan hevises til hyklernes og dobbeltmoralisternes debatforum. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Lagt på d. 26/01-2012 08:36
|
|
Begynder Antal indlæg: |
rinpoche skrev: Olsen99 skrev: men jeg kan udtale mig om at de barpiger jeg har moedt face to face bestemt ikke har vaeret for skarpe. At vurdere dette kræver at man har et indgående sprogfællesskab. For jeg tolker din bemærkning omkring "skarphed" som intelligens. I de mindste har de ofte større psykologisk indsigt end mange af deres kunder. For hvordan forklarer man ellers, hvorledes en kvinde med som oftest såre beskeden skolegang, med et stigmatiseret job og med 100`er af kunder på "visitkortet" kan overtale den verdenskloge farang til at sende hende en månedlig support ? Ja, det er sku et godt sporgsmaal, men falanger ( nogle) naive falder paa halen for dem....men han er jo ogsaa pigens helt store livs karlighed...og han er meget handsom med sine 120 kg fede krop, og pyt med han drikker 20 bajere om dagen, ... |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 26/01-2012 08:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 246 |
Bagebager skriver jo tydeligt at det ikke er aegte kaerlighed han soeger i Pattaya, men fest og farver med pigerne. Deri ligger forskellen Boes ! Saa barberet er vel saa meget sagt, eller du laeser maaske indlaeget anderledes end jeg ? Jeg har ogsaa vaeret sexturist engang, jeg gad heller ikke Danske kvinder og goer det stadig ikke...... Olsen99.
Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen. |
|
|
Boes |
Lagt på d. 26/01-2012 08:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2688 |
Bagebager skriver jo tydeligt at det ikke er aegte kaerlighed han soeger i Pattaya, men fest og farver med pigerne. Netop Olsen, det er godt du er med idag. "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 26/01-2012 09:09
|
Soi7 skrev: rinpoche skrev: Olsen99 skrev: men jeg kan udtale mig om at de barpiger jeg har moedt face to face bestemt ikke har vaeret for skarpe. At vurdere dette kræver at man har et indgående sprogfællesskab. For jeg tolker din bemærkning omkring "skarphed" som intelligens. I de mindste har de ofte større psykologisk indsigt end mange af deres kunder. For hvordan forklarer man ellers, hvorledes en kvinde med som oftest såre beskeden skolegang, med et stigmatiseret job og med 100`er af kunder på "visitkortet" kan overtale den verdenskloge farang til at sende hende en månedlig support ? Ja, det er sku et godt sporgsmaal, men falanger ( nogle) naive falder paa halen for dem....men han er jo ogsaa pigens helt store livs karlighed...og han er meget handsom med sine 120 kg fede krop, og pyt med han drikker 20 bajere om dagen, ... Undskyld, men hvad har du lige at have dine loegnagtige historier i, er du kun ude paa at provokere, hvis ja, saa klare du det godt, hvis nej, saa kan jeg kun have ondt af dig. 120 kilo, nae, jeg vejer omkring 80, og hvor mange oel jeg drikker rager bestemt ikke dig, saa bland dig udenom hvad jeg foretager mig i det daglige... Du glemte at citere mit svar til Rinpoche's indlaeg ! Halv vind ! Redigeret af Olsen99 d. 26/01-2012 09:20 Olsen99.
|
|
Lagt på d. 26/01-2012 09:18
|
|
Ingen lognhistorier herfra, det er bare fakta , det sker hele tiden for visse naive falanger, men bare aldrig for mig, jeg er jai yen mak mak , |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 26/01-2012 09:22
|
Maaske jeg har mistolket dit indlaeg, det beklager jeg.
Olsen99.
|
|
Lagt på d. 26/01-2012 11:44
|
|
Ja, jeg citerede rins indlaeg, haaber vi er enige nu, beklager jeg citerede lidt sjusket, men ingen problem herfra. Jeg mener dog stadig at mange falanger er meganaive, selv med deres mange aars skolegang og hoje uddannelser , saa kan en lille thai skonhed stadig snoerre dem, det er da pinligt ............det er da klart falaqnger ofte ses som fjolser herude. |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 26/01-2012 15:07
|
Vi er da helt enige om at farang mange gange er saa naive at de sluger alt raat, det ved barpigen/luderen og selvfoelgelig benytter hun sig af det, ligesom visse farang benytter sig af loegn for at faa den dyppet. Dog tror jeg at disse piger er kolde over for loegnhistorier, de vil vil bare se x antal baht. Den 120 kilo/165. cm. farang pa 40 + ifoert aermeloes beer chang shirt og flip flops, som aldrig har haft en kaereste, men boet hjemme hos moar tror paa alt for at faa et lille skrald fi..e, fred vaere med det.........Kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg skal grine eller graede. Olsen99.
|
|
patirak |
Lagt på d. 26/01-2012 15:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
Olsen99 skrev: Vi er da helt enige om at farang mange gange er saa naive at de sluger alt raat, det ved barpigen/luderen og selvfoelgelig benytter hun sig af det, ligesom visse farang benytter sig af loegn for at faa den dyppet. Dog tror jeg at disse piger er kolde over for loegnhistorier, de vil vil bare se x antal baht. Den 120 kilo/165. cm. farang pa 40 + ifoert aermeloes beer chang shirt og flip flops, som aldrig har haft en kaereste, men boet hjemme hos moar tror paa alt for at faa et lille skrald fi..e, fred vaere med det.........Kan ikke rigtigt finde ud af, om jeg skal grine eller graede. Jeg kan nemt forstå de faranger, der "falder i" og mister alt hvad de ejer og har. Har man ikke boet i Asien og forstår kulturen og tankegangen, så er det meget nemt at blive snydt. Der er jo ikke mange faranger, der forestiller sig at den søde pige med det uskyldige udseende kan udgøre en trussel. Hun skal jo reddes fra baren og væk fra det forfærdelige miljø... koste hvad det vil... Der hvor farang manden virkelig dummer sig, er ikke at se realiteterne i øjnene. Kan man ikke finde kærligheden derhjemme, så finder man nok heller ikke bare sådan lige kærligheden i Thailand (Barpige eller ej). Thailand har den fordel, at man som farang har bedre adgang til "markedet" og udvalget er langt større. Det er den eneste forskel. Når farang mænd (inkl. mig selv) forelsker sig i en barpige, så er det et simpelt tegn på en kommende eller igangværende "hjerneblødning". Som udgangspunkt, så har et sådan forhold minimal eller ingen chance for overlevelse. Det er netop der hvor det hele går galt. Farang mændene tror at barpige forholdet er den simple løsning - selvom det faktisk er den sværeste løsning i længden... Det er ihvertfald oftest den dyreste og den der giver flest bekymringer... Redigeret af patirak d. 26/01-2012 15:46 |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 26/01-2012 15:55
|
Patirak skrev: Kan man ikke finde kærligheden derhjemme, så finder man nok heller ikke bare sådan lige kærligheden i Thailand Det stoerste guldkorn jeg laenge har laest...TAK FOR DET, HURRA ! Olsen99.
|
|
gandalf48 |
Lagt på d. 28/01-2012 00:39
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Som ny her, og ny ud i forelskelsen i en pige fra en ladybar i HuaHin, er det spændende at deltage i debatten. Jeg har mødt min pige nu i 4 omgange på 1.5 år. Jeg er utrolig glad for hende, og vi skriver sms og e-mail daglig. Jeg tager til huahin igen den 18 april til den 6 maj..Overvejer at tage et smut til Pattaya inden , som jeg jo har hørt så meget om. Det skulle være så frækt. Jeg ved ikke om det er upassende, men jeg kunne godt tænke mig at høre nogen meninger om hvor mange penge I bruger på jeres udkårne. Jeg selv sender 5.000 bath til hende hver måned. Jeg ved selvfølgelig godt at det kun hjælper hende lidt i hendes kamp for at skaffe penge. Hun er 40 år og har 2 teenage børn hun skal forsørge m.m. Sidste gang jeg var hos hende i 14 dage gav jeg hende 30.000 bath. Problemet er jo bare at jeg ikke er millionær. Hvis jeg var gav jeg hende penge nok til at hun kan starte den forretning, som det er mit indtryk at alle piger ønsker at starte op. Lige for en ordens skyld. jeg tror ikke på jeg finder kærligheden. Det er et bytteforhold. Det undrer mig dog at der er nogen i debatten der har en meget ubehagelig og negativ opfattelse af pigerne og Farangerne. Jeg har lige så stor respekt for en pige i StoneBar Huahin, som jeg har for en sygeplejerske på Herlev sygehus Response please Gandalf48 |
|
|
bk |
Lagt på d. 28/01-2012 01:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 64 |
Man kan nok ikke lige sætte tal på hvor mange penge der er passende at sende. Omstændigheder og forhold er jo forskellige..... 5K Bht er ikke meget, men er hun tilfreds og ikke snakker om diverse udgifter, så lad endelig være med at sætte beløbet op. Ferie i Thailand med alt inklusiv er billigt. Men tager du skridtet og gør forholdet permanent... "You alone"... så skal du hoste op med helt andre beløb for at få tingene til at glide. Her tror jeg ikke du skal regne med under 30k Bht pr måned til en tidligere bar-pige. Generelt... er man glad for pigen, så betaler man bare og smiler |
|
|
gandalf48 |
Lagt på d. 28/01-2012 01:50
|
Begynder Antal indlæg: 3 |
Hej 'BK Jeg ved godt at 5k. ikke er meget. Som jeg har sagt til min meget søde pige, så kan det måske hjælpe hende til ikke at gå med hvem som helst. Du og jeg ved jo godt at der er nogen usympatiske typer imellem de fyre pigerne bliver udsat for ( og nej, jeg er ikke en af dem ) Jeg ved godt det kan være svært. På et tidspunkt sagde min pige at hun gerne ville have at jeg købte et hus i HuaHin, hvor hun og hendes 2 børn (og jeg, når jeg var i Thaland ) kunne bo. Jeg tror ikke min pige er så meget anderledes end de andre piger. Jeg er af den overbevisning at de bare ønsker sig et godt liv, som alle mennesker på denne jord ønsker sig. Response please Gandalf48 |
|
|
bk |
Lagt på d. 28/01-2012 02:06
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 64 |
Med 5k kan du ikke styre hende i hvem hun går med! Du kan finde hus til hende og hendes børn, sende et klækkeligt beløb hver måned og håbe hun vil blive hjemme og vente på dig. Men hun skal bruge en garanti i en eller anden form. Nok derfor hun snakker om at købe hus, som jo så er hendes garanti. Dit problem er at du er kommet ud over den grænse hvor du kan styre dine følelser for hende, og tænker fremtid Så hvad vil du ? Til Pattaya og hygge dig, eller se om du kan finde en løsning du har det godt med med pigen fra Hua Hin, eller noget helt tredje ? BK |
|
|
vandango |
Lagt på d. 28/01-2012 11:33
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
patirak - flere af mine venner i Thailand, har mødt deres kvinder på en bar, fælles for mændene er, at de passer skide godt sammen med kvinderne. Min første kæreste fra 2007, mødte jeg også på en bar, jeg er/var da fløjthamrende ligeglad hvor hun kommer fra. Min anden kæreste mødte jeg også på en bar, hun havde dog en managerfunktion, og gik ikke med kunder mod betaling. Det var den velhavende puthøne. Min tredie og sidste kæreste/forlovede, mødte jeg på Thailovelink, dvs. hun henvendte sig til min profil. Håber at vi gifter os i år, det er mig der presser på her. Men tilbage til de mænd jeg kender, som har mødt deres kvinder på en bar. Jeg har lige været i Thailand, var forbi hos nogle venner og deres kvinder. Jeg bruger ikke ét splitsekund til at tænke over hvor kvinderne kommer fra, men i stedet fryder jeg mig over, at disse mænd har været så svineheldige, at finde dén rigtige. Det er gode ærlige kvinder, som mine danske venner er dybt afhængige af, og som muliggør den livsstil mine venner ønsker. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 28/01-2012 11:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Soi7 skrev: Ha Ha ganske rigtig.
rinpoche skrev: Olsen99 skrev: men jeg kan udtale mig om at de barpiger jeg har moedt face to face bestemt ikke har vaeret for skarpe. At vurdere dette kræver at man har et indgående sprogfællesskab. For jeg tolker din bemærkning omkring "skarphed" som intelligens. I de mindste har de ofte større psykologisk indsigt end mange af deres kunder. For hvordan forklarer man ellers, hvorledes en kvinde med som oftest såre beskeden skolegang, med et stigmatiseret job og med 100`er af kunder på "visitkortet" kan overtale den verdenskloge farang til at sende hende en månedlig support ? Ja, det er sku et godt sporgsmaal, men falanger ( nogle) naive falder paa halen for dem....men han er jo ogsaa pigens helt store livs karlighed...og han er meget handsom med sine 120 kg fede krop, og pyt med han drikker 20 bajere om dagen, ... DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
fckguld |
Lagt på d. 28/01-2012 11:37
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
gandalf48 skrev: Flot skrevet. God dag.
Hej 'BK Jeg ved godt at 5k. ikke er meget. Som jeg har sagt til min meget søde pige, så kan det måske hjælpe hende til ikke at gå med hvem som helst. Du og jeg ved jo godt at der er nogen usympatiske typer imellem de fyre pigerne bliver udsat for ( og nej, jeg er ikke en af dem ) Jeg ved godt det kan være svært. På et tidspunkt sagde min pige at hun gerne ville have at jeg købte et hus i HuaHin, hvor hun og hendes 2 børn (og jeg, når jeg var i Thaland ) kunne bo. Jeg tror ikke min pige er så meget anderledes end de andre piger. Jeg er af den overbevisning at de bare ønsker sig et godt liv, som alle mennesker på denne jord ønsker sig. Response please Gandalf48 DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
patirak |
Lagt på d. 28/01-2012 12:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 739 |
gandalf48 skrev: Som ny her, og ny ud i forelskelsen i en pige fra en ladybar i HuaHin, er det spændende at deltage i debatten. Jeg har mødt min pige nu i 4 omgange på 1.5 år. Jeg er utrolig glad for hende, og vi skriver sms og e-mail daglig. Jeg tager til huahin igen den 18 april til den 6 maj..Overvejer at tage et smut til Pattaya inden , som jeg jo har hørt så meget om. Det skulle være så frækt. Jeg ved ikke om det er upassende, men jeg kunne godt tænke mig at høre nogen meninger om hvor mange penge I bruger på jeres udkårne. Jeg selv sender 5.000 bath til hende hver måned. Jeg ved selvfølgelig godt at det kun hjælper hende lidt i hendes kamp for at skaffe penge. Hun er 40 år og har 2 teenage børn hun skal forsørge m.m. Sidste gang jeg var hos hende i 14 dage gav jeg hende 30.000 bath. Problemet er jo bare at jeg ikke er millionær. Hvis jeg var gav jeg hende penge nok til at hun kan starte den forretning, som det er mit indtryk at alle piger ønsker at starte op. Lige for en ordens skyld. jeg tror ikke på jeg finder kærligheden. Det er et bytteforhold. Det undrer mig dog at der er nogen i debatten der har en meget ubehagelig og negativ opfattelse af pigerne og Farangerne. Jeg har lige så stor respekt for en pige i StoneBar Huahin, som jeg har for en sygeplejerske på Herlev sygehus Response please Gandalf48 Hej gandalf48, Som jeg ser det, så har du følgende muligheder: 1) Skabe et seriøst forhold til kvinden, ved at du flytter til Thailand eller hun kommer til Danmark. 2) Bibeholde forholdet som det er nu og blot nyde det når I er sammen. 3) Give den fuld gas i Pattaya. 4) En kombination af nr. 2 og nr. 3. Efter min mening får du intet ud af de 5.000 Bath, som du lige nu sender afsted til hende hver måned. Jeg kan godt forstå dine tanker bag det, men i praksis har det ingen betydning. Hun vælger ikke at arbejde mindre eller afvise kunder af den grund. Det er efter min mening aldrig en god ide at sende penge til en barpige. Min kæreste havde flere sponsorer og hun var på intet tidspunkt tro mod nogen af dem. Hvorfor skulle hun være det? Som hun selv siger… Ingen af dem tænkte på hende eller hendes søn – de tænkte kun på sig selv. De var derfor bare ganske almindelige kunder for hende og jo mere de sendte til hende jo bedre – for jo mere kunne hun spare op. Det første krav for at få en pige ud af baren, er at hun rent faktisk selv vil stoppe. At din kvinde er 40 år kan her være din store fordel, men du kan ikke vide dig helt sikker før I har boet sammen et stykke tid og du har lært hende rigtig at kende. Hvis hun virkelig vil stoppe, så bliver din næste udfordring at overbevise hende om at hun kan stole på dig. Det er faktisk ikke så nemt som det lyder, for du er oppe i mod dårlige erfaringer fra hendes fortid. Du kan være helt sikker på, at hun har haft masser af fyre der har lovet hende alt muligt, for blot senere at skuffe hende gang på gang. Som udgangspunkt, så stoler hun derfor ikke hendes kunder og heller ikke på dig. Hun er vant til at blive fyldt med løgn hver eneste dag. Derfor vil hun også hele tiden tænke ”Ja, Ja – den er god med dig” hver gang du fortæller hende, at hun kan stole på dig. Det er helt automatisk blevet indbygget i hendes tankegang, som et forsvar mod løgnagtige faranger. Skal du overbevise hende om at du er den ærlige og reelle fyr, der virkelig elsker hende, så er du nødt til at handle i stedet for at snakke. Et langdistance forhold, er efter min mening dømt til at mislykkedes. Derfor er du enten nødt til at flytte til Thailand eller slæbe hende med til Danmark. Er du klar til at tage det skridt? Hvis du så endelig kommer videre derfra, så skal du til at bøvle med alt det praktiske… Hvor skal I bo?... Hvor stort skal jeres budget være?... Kan hun holde sig væk fra baren?... Kan du leve med hendes fortid?... osv. Det kan lade sig gøre, men du skal vide, at det altså kræver noget energi og arbejde. Du spørger til hvor meget koster det? Det afhænger meget af dig selv og jeres begges forventninger. Skal jeg se rent økonomisk på mit forhold, så koster mit Thai-eventyr mig knap 60.000 Bath pr. måned ekskl. ferier og byture. Det kan sagtens gøres billigere -men nu foretrækker jeg at bo og leve godt. Hvad får man så for de ca. 11.000 kr. ? Jeg har en lækker møbleret lejlighed med fri adgang til pool, tennisbaner og fitnesscenter. Jeg har en fuldtids kok, rengøringskone, regnskabschef, ven, massør og elskerinde (= kæresten). Vi elsker begge mad og bruger en pæn del af budgettet på dette og så har vi også lidt til tøj, sko osv. Jeg synes egentlig, at jeg får ret meget for pengene. Vejret er jo for det meste super godt her og så er det endda gratis. Hvis jeg var dig, så ville jeg seriøst overveje om du virkelig vil forholdet seriøst eller ikke… Hvis ikke, så spar de 5.000 Bath og nyd tiden I har sammen - og giv den så ”fuld gas” i Pattaya indimellem. Vil du derimod det modsatte, så er du nødt til at give dig fuldt ud, for at få det til at lykkedes. Du skal være opmærksom på, at et fast forhold vil forandre dit syn på Thailand for altid. I hvertfald mens du er i forholdet Hvad enten din Thai-kæreste er tidligere barpige eller ikke, så skal du vide at friheden til at lege ”playboy” ophører så snart forholdet starter. Thai kvinder er efter min mening meget mere jaloux, omklamrende og beskyttende end f.eks. danske kvinder. Hvis din Thai kvinde stoler på dig og elsker dig, så får du en 110% dedikeret kvinde, som vil gøre alt for dig. Er det modsatte tilfældet, så er du ”in big trouble”… og så vil jeg anbefale dig at sove med det ene øje åbent og låse knivene i huset inde… Nå, jeg må tilbage og pleje tømmermændene… |
|
|
Olsen99 |
Lagt på d. 28/01-2012 12:50
|
Man kan skrive stolpe op og stolpe ned, resultatet er det samme. Damen arbejder i en bar. Du har moedt hende 4 x 14 dage pa 1.5 aar. Du sender penge i haab. Du har hoert at Pattaya er en fraek by, og du overvejer et besoeg. Hvordan syntes du selv at det lyder ? 5000,- er som en draabe i havet, mon ikke der er andre som ogsaa sender lidt i kraft af at de ogsaa har moedt hende. Om hun boller for penge, hvis hun gjorde foer, saa goer hun det sikkert stadig, pengene er dog sikkert ikke saa store mere da hun har rundet de 40. Traek dog dine naive foelehorn til dig, eller flyt til Thailand NU ! Langdistance forhold er ikke nemme, et langdistance forhold til en bar girl, hvad taenker du dog paa, haaber at dine indlaeg er en joke. Redigeret af Olsen99 d. 28/01-2012 13:02 Olsen99.
|
Spring til debat: |