Se indlæg
 Udskriv debat
Golf.
keniko
En af mine store lidenskaber er at spille golf.

Derfor har jeg oprettede denne tråd.

Her kunne vi måske udveksle erfaringer og anbefale golfbaner i Thailand og DK.

Og hvem ved måske finde spillepartnere?

Når jeg opholder mig i Pattaya området, spiller jeg meget golf. Der ligger utallige golfbaner inden for en radius af 1 times kørsel. Jeg mener det er 30 -40 stykker hvis det slår til.

På mange danske barer og hoteller har man mulighed for at tilmelde sig nogle grupper der tager ud og spiller.

Personligt spiller jeg meget sammen med en englænder, som arrangerer daglige turneringer:

http://www.thegol...ciety.com/

Her møder man mange forskellige nationaliteter, og stifter mange venskaber og spiller mange af de dejlige golfbaner. Desuden er transport mv. arrangeret til fornuftige priser.
Han har desuden køller, sko mv. til udlejning.

Jeg kan nævne mange dejlige golfbaner i Pattaya området. En af mine absolutte farvoritter er: Plutaluang eller Navy banen

http://www.golfpa...aluang.htm

Den er skøn at spille, super natur og pragtfuld udsigt. Man skal dog passe på sine ting nogle få steder, da aberne godt kan være lidt frække og stjæle fra en.

Prisen er superbillig i hverdage. 1000-1200 BTH.

Mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

New-Hope
Hej K

Det lyder dejligt, har aldrig prøvet men tænkt mange gange at skulle prøve dette friluftspil... Wink og når man nu er i Thailand, Pattaya er det måske på tide at prøve, skal man til en eller anden form for prøve inden man bliver sluppet løs på banen?, jeg er ihvertfald frisk.. det ville også være godt for lidt networking... Wink

Mvh

NH

keniko
New-Hope skrev:
Hej K

Det lyder dejligt, har aldrig prøvet men tænkt mange gange at skulle prøve dette friluftspil... Wink og når man nu er i Thailand, Pattaya er det måske på tide at prøve, skal man til en eller anden form for prøve inden man bliver sluppet løs på banen?, jeg er ihvertfald frisk.. det ville også være godt for lidt networking... Wink

Mvh

NH

Her i Dk skal man jo bestå en prøve for at blive frigivet til at spille på de store baner. I thailand spørger de ikke alle steder om man har sit dgu-kort. Men man kan blive bortvist hvis man overhovedet ikke kan ramme bolden...

Jeg ville hvis jeg var dig. Begynde med at tage ud på udslagsbanerne(driving range) og slå bolde ud. Her kan du finde ud af om det er noget for dig. Der findes mange driving range i Pattaya:

Driving Ranges In Pattaya

Diana Driving Range
Diana Garden Resort, 209/ 112 Moo 6, North Pattaya Road (Pattaya Nua)
Tel. 038-415 212
Green Way Driving Range
Sukhumvit Road (Jomtien), about one kilometre south of Tesco Lotus
Tel. 038-232 083
Harold's Golf Driving Range, Academy & Pro Golf Shop
Pratamnak Road Soi 4 (near the Asia Hotel)
Tel. 038-250 658, www.harold-golf.com
Pattaya Driving Range
Pattaya Third Road (Sai Saam), between Pattaya Klang and Pattaya Nua
Tel. 038-370 462/3
Pride Driving Range
Sukhumvit Road, opposite the junction with Pattaya Klang (Central Pattaya Road)
Tel. 038-488 349
Tommy Driving Range
Thepprasit Road, Jomtien Beach
Tel. 038-251 564

Her har man også mulighed for at koble en træner til.

Mvh

K.

Payanak
Må indrømme at jeg aldrig har prøvet golf (bortset fra mini golf).

Hvad koster det typisk på driving range?

Nu er jeg godt nok i Bangkok, men har da lagt mærke til disse driving ranges, der ligger spredt rundt omkring i byen.

aksmoe
Hvis man er i Pattaya, kan man med fordel melde sig ind i sports klubben, var der i jan. 2009, og kunne for eks spille Navy til 700, kan ikke huske hvad vi gav i indmeldelse, med det var hurtigt tjent hjem

http://www.pattay....org/site/

Cool

b_j3ns3n
jeg har tit tænkt på at prøve det dersens golf.. gad vide om der er gemt en tiger i mig.. Grin

det må prøves i næste mdr Sunflower
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

New-Hope
Hej.

Jeg tænkte på om der skulle være andre som jeg, der er interesseret i at prøve golf for første gang, om vi skulle finde samme en dag her i Pattaya og prøve at se om der skulle være gemt en Tiger i os, måske erfarne spillere også, til gode råd..det er heller ikke så pinligt hvis vi er flere... hahaha...

Mvh NH

Allan73
Golf baner i Chonburi og det nordvestlige Rayong. Del 1.

Plutaluang i Sattahip (royal navy owner): Også en af mine favoritter, 4 sløjfer der er forbedret lidt i de seneste par år. Er absolut i den bilige ende. De kæmper dog af og til med vand på fairways her i den våde sæson. Advarsel: i weekender og på helligdage kan man rende i meget langsomme 5 og 6 bolde med højtstående officerer der kan bremse hele golfbanen.

Eastern Star: En udfordrende bane med smalle fairways og et par (blinde) slag, 18 huller. Pt er greens meget dårlige, tror de bliver nødt til at skifte græs på alle greens IGEN. medium pris.

Emerald: Også en udfordring for alle golfere uanset Hcp, 18 huller. Massere af elaverede greens og tæt rough. Er konstant blevet forbedret de sidste 4-5 år. Mest golf for pengene i området.

Phoenix: Park bane 3 sløjfer, nemmeste adgang fra Pattaya. Lidt dyr bane i højsæson.

Pattaya country club: 18 huller. Det er et par år siden jeg sidst hat besøgt denne bane, har dengang ofte været dårligt vedligeholdt. Kender faktisk ikke nogen der kommer der mere.

Siam country club: Old course og plantation (to forskellige klub huse)2x 18 huller. Verdens klasse golfbaner. For green fee spillere er en golfvogn for hver spiller obligatorisk. Dyr golf, men lejlighedsvis et besøg værd.

Raoyng green valley og Sct. Andrews 2000: Samme klubhus. 2 x 18 huller. Rayong green valley, underholdende bane til en fair (medium) pris. I højsæson til tider nødvendigt at booke tid 14 dage i forvejen. Sct. Andrews 2000: En meget udfordrende bane, bl. a. med 2 par seks huller Meget flot stand og lay-out. Kan ikke anbefales for høj Hcp golfere.For green fee spillere er en golfvogn for hver spiller obligatorisk. Dyr bane.

Slut på del 1
Mvh

Top High Class Fashion
Her i Chaing mai betaler vi 200 baht for 9 huller med cady og 100 bat i drikkepenge og dem er der et par stykker af spiller selv 1 til 2 gange om ugen rigtig fedt Grin
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
lung
en mulighed for en nybegynder er også Asia hotel i pattaya, de har en lille 9 hullers bane med ene par 3 huller, der slog jeg selv mine første bolde for mange år siden, for en meget beskeden green fee.
en anden vigtig del er jo reglerne, dem må man jo så læse sig til eller endnu bedre gå med en erfaren spiller..

lung

huratho
Hej
Mænd er sgu ligesom en golfkugle, de hopper fra hul til hul.
Undskyld Angel
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

keniko
Hej Alle

Jeg kommer til Pattaya - Jomthien sidst i februar, og skal denne gang holde rigtig ferie med masser af golf (sidste gang blev jeg jo gift, og derfor ingen golfAngry)

Så til alle jer derude der spiller golf eller har lyst, så kan vi mødes og få spillet noget golf denne gang. Skriv eller send PB hvis i har interesse..

K.

keniko
Kan se i replikboksen at der interesse for golf.

Jeg kommer kommer til PTY/JOMTIEN medio febr. - medio marts. Jeg er klarYo baby

Mvh

K.

laodenmark
keniko skrev:

Mvh

K.

Hej. Så kan vi arrangere en runde eller 2 i det tidsrum. Selv er jeg derude fra 23 jan til 15 marts. og igen fra ca 20 til 10 maj. og måske igen i juni ( ikke planlagt endnu) Men keniko vi kan jo lige udveksle tlf. nr (pCool men kører lige videre her i tråden måske der skulle være andre interesserede. Selv er jeg Medlem af Northern Rangsit ( nordlige bkk/pathum thani/ Wang Noi) Men banen er vist uspilbar i nogen tid efter oversvømmelserne. Men tager helt sikker til pty området for at spille i den perode du nævner.
Så må vi se om N-H eller andre kommer på banen (tråden)
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

New-Hope
Yes Sir.... jeg er klar.. Wink Har dog aldrig spillet golf før, men er MEGET interesseret i at få det prøvet... Jeg kommet til Pattaya Feb 18 og klar til det hele..

Mvh NH

TG950
b_j3ns3n skrev:

jeg har tit tænkt på at prøve det dersens golf.. gad vide om der er gemt en tiger i mig.. Grin

det må prøves i næste mdr Sunflower

hvis der er gemt en Tiger i dig, så vil jeg anbefale at du lader de kvindlige Thai caddy's være i fred Shock
men ellers så er det en ganske god afslapning's sport, og man skal jo heller ikke glemme kammeratskabet i klubhuset bagefter.
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

laodenmark
Til dem som gerne vil prøve spille golf i pattaya området. Kan det anbefales som før skrevet i tråden. nemlig at stoppe ind ved en af de mange driving ranges f.eks
ved psc (pattaya sport cluCool på second road imellem pattaya klang og pattaya naklua. Og hvis man vil spille 'lidt rigtigt'' golf kan hotel Asia
anbefales ( ikke lang fra pattaya tower) og udstyr kan man låne/leje på stedet.

keniko
laodenmark skrev:

keniko skrev:

Mvh

K.

Hej. Så kan vi arrangere en runde eller 2 i det tidsrum. Selv er jeg derude fra 23 jan til 15 marts. og igen fra ca 20 til 10 maj. og måske igen i juni ( ikke planlagt endnu) Men keniko vi kan jo lige udveksle tlf. nr (pCool men kører lige videre her i tråden måske der skulle være andre interesserede. Selv er jeg Medlem af Northern Rangsit ( nordlige bkk/pathum thani/ Wang Noi) Men banen er vist uspilbar i nogen tid efter oversvømmelserne. Men tager helt sikker til pty området for at spille i den perode du nævner.
Så må vi se om N-H eller andre kommer på banen (tråden)

Til alle golfinteresserede,

Send mig en PB så prøver jeg at lave en kontaktliste over golfspillere med telefonnumre samt hvornår folk er i Thailand.

Mvh'

K.

laodenmark
Hej Keniko:

er du ved at have samlet sammen til en Gunstart eller bliver det bare til et single flight ?

vi spiller for- bag og samlet stableford om Singha forventer jeg Wink

keniko
Hej

Vi er flere der vil spille golf, og hvis der er mulighed, afholde en lille turnering.

Er i Jomthien/Pattaya omkring den 23 februar - 12 marts.

Har du/i lyst send PB eller skriv.

Mvh

K.

Spring til debat: