Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
tilbagerejsetilladelse
|
|
styx32 |
Lagt på d. 11/01-2012 11:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hej Jeg står og skal på ferie sammen med min kone og hendes søn i April (Thailand) Men i den forbindelse skal vi bruge en tilbagerejsetilladelse. (Min kones opholdstilladelse er under forlængelse) Er der nogen af jer der ved hvor længe i forvejen jeg skal søge ? og hvordan får man svar på om den er bevilliget ? (Nu hvor jeg søger på den lokale politistation). Tidligere erfaringer søges. |
|
|
Gert |
Lagt på d. 11/01-2012 11:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Hej Vi søgte ca. 2 mdr. før rejsen,ved udlændingepolitiet i Odense. De får et stempel i passet, vi havde ingen problemer med det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 11/01-2012 12:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Gert skrev: Hej Vi søgte ca. 2 mdr. før rejsen,ved udlændingepolitiet i Odense. De får et stempel i passet, vi havde ingen problemer med det. Det lyder godt, og hvor længe efter fik I svaret med stemplet pas? Styx skulle nødigt være "for sent" da rejsen skal måske bestilles nu, og skulle nødigt aflyses p.g.a. af manglende tilbagerejsetilladelse. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
kimkingo |
Lagt på d. 11/01-2012 14:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 252 |
Hej. Min kone har nu prøvet det 2 gange. 1 gang for 2 år siden fik hun det ordnet med det samme på politistationen. Og denne gang, lige før jul tog det 5 dage fra vi afleverede papirerne på politistationen, til vi kunne få skrevet i passet. |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 11/01-2012 14:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Til Kimkingo Er der udløbsdato på stemplet i passet ? Skal vi opgive hvor længe vi skal være væk for jeg synes ikke man kan skrive det på blanketten nogen steder.. http://www.nyidan..._3_003.pdf Hvad skriver man under punktet indtil Dato ? Er det hjemrejsedato eller udrejsedatoen. Hun har en søn på 9 år skal han også udfylde en blanket eller hvordan ? |
|
|
L |
Lagt på d. 11/01-2012 14:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
styx32 skrev: Til Kimkingo Er der udløbsdato på stemplet i passet ? Skal vi opgive hvor længe vi skal være væk for jeg synes ikke man kan skrive det på blanketten nogen steder.. http://www.nyidan..._3_003.pdf Hvad skriver man under punktet indtil Dato ? Er det hjemrejsedato eller udrejsedatoen. Hun har en søn på 9 år skal han også udfylde en blanket eller hvordan ? ja de skal begge have en sticker i passet. Vi søgte også om 2 års forlænget ophold i sept. til min kone og papsøn og har endnu ikke fået svar trods at visa udløb midt i nov. Vi skal også rejse i april men håber den rigtige forlængelse kommer forinden. Iøvrigt pisseirriterende at man ikke engang kan tage en tur til Tyskland eller Sverige.... Har vi ikke fået svar inden for en måneds tid så søger vi også tilbagerejsetilladelser istedet. |
|
|
Gert |
Lagt på d. 11/01-2012 16:13
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
Vi havde ingen problemer , deres opholdstill. var overskredet da vi skulle hjem fra Th.. men med en tilbagerejsetill. var det jo ingen problem .Tag nu ind til policen og få det ordnet. |
|
|
bruno |
Lagt på d. 11/01-2012 17:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 525 |
Sidst blev alt ordnet på en halv time os Viborg politi. Vi søgte forlænglse i juni venter stadig på svar fra us. |
|
|
TG950 |
Lagt på d. 11/01-2012 19:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1670 |
styx32 skrev: Hej Jeg står og skal på ferie sammen med min kone og hendes søn i April (Thailand) Men i den forbindelse skal vi bruge en tilbagerejsetilladelse. (Min kones opholdstilladelse er under forlængelse) Er der nogen af jer der ved hvor længe i forvejen jeg skal søge ? og hvordan får man svar på om den er bevilliget ? (Nu hvor jeg søger på den lokale politistation). Tidligere erfaringer søges. vores erfaring, er kort og godt tag på den lokale politi station og det bliver ordnet samme dag eller senest dagen efter, er i gang med 4 opholds forlængelse og har haft 3 tilbagerejsetilladelser, ang. længde på tilladelsen så siger man bare til ekspedienten hvor lang tid i regner med at være væk. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
L |
Lagt på d. 15/02-2012 11:08
|
Vi søgte også om 2 års forlænget ophold i sept. til min kone og papsøn og har endnu ikke fået svar trods at visa udløb midt i nov. Vi skal også rejse i april men håber den rigtige forlængelse kommer forinden. Iøvrigt pisseirriterende at man ikke engang kan tage en tur til Tyskland eller Sverige.... Har vi ikke fået svar inden for en måneds tid så søger vi også tilbagerejsetilladelser istedet. Så gik der endnu en måned og stadig intet nyt om forlængelse af min kones og søns opholdstilladelser som vi søgte i september. Synes godt nok det er længe at vente på det der er en ren ekspeditionssag. |
|
|
lbob |
Lagt på d. 15/02-2012 13:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Så gik der endnu en måned og stadig intet nyt om forlængelse af min kones og søns opholdstilladelser som vi søgte i september. Synes godt nok det er længe at vente på det der er en ren ekspeditionssag. Vi har ventet siden april 2011!!! |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 15/02-2012 14:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
min kones forlængelse tog 14 dage her i januar !! Så det lyder som om jeres er blevet forlagt....... |
|
|
L |
Lagt på d. 16/02-2012 14:04
|
DKPete skrev: min kones forlængelse tog 14 dage her i januar !! Så det lyder som om jeres er blevet forlagt....... lyder da helt vildt at din kone få en forlængelse på 14 dage når alle andre tager halve og næsten hele år..... |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 16/02-2012 14:12
|
ja - var også meget overrasket - til gengæld "nakkede" de en måned - hendes gamle ophold var indtil medio februar - den nye gælder fra 19.01 Jeg var også forberedt på halve og hel års ventetid - men ugen efter jeg havde sendt, fik vi brev og efter endnu en uge fik hun sit plastik opholds tilladelses kort. |
|
|
L |
Lagt på d. 16/02-2012 14:21
|
DKPete skrev: ja - var også meget overrasket - til gengæld "nakkede" de en måned - hendes gamle ophold var indtil medio februar - den nye gælder fra 19.01 Jeg var også forberedt på halve og hel års ventetid - men ugen efter jeg havde sendt, fik vi brev og efter endnu en uge fik hun sit plastik opholds tilladelses kort. så snakker vi måske om to forskellige slags opholdstilladelser. min kone har kun sticker i passet som gælder to år af gangen. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 16/02-2012 14:26
|
Det tror jeg ikke. Min kone havde også en pas sticker - hendes første 2 års visa - og denne her gang var det et plastic kort. det sammen har mange af hendes veninder også. Så vidt jeg har forstået får man plastic kort første gang man forlænger ? |
|
|
L |
Lagt på d. 18/02-2012 12:51
|
Har lige fundet på flg på nyidanmark.dk og herunder er direkte link http://www.nyidan...cemaal.htm Oversigt over maksimale sagsbehandlingstider: Tidsbegrænset (forlængelse) opholdstilladelse 3 måneder* *) Dette gælder for sager indkommet efter 1. oktober 2011. Sager før 1. oktober 2011 afvikles senest 31. marts 2012, dog vil sager der ikke er fuldt oplyste senest blive afgjort 30. juni 2012. |
|
|
lbob |
Lagt på d. 18/02-2012 14:31
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
L skrev: Har lige fundet på flg på nyidanmark.dk og herunder er direkte link http://www.nyidan...cemaal.htm Oversigt over maksimale sagsbehandlingstider: Tidsbegrænset (forlængelse) opholdstilladelse 3 måneder* *) Dette gælder for sager indkommet efter 1. oktober 2011. Sager før 1. oktober 2011 afvikles senest 31. marts 2012, dog vil sager der ikke er fuldt oplyste senest blive afgjort 30. juni 2012. Spændende! tak for det. Så vil vi læne os tilbage og se hvad der sker den næste måneds tid. |
|
|
L |
Lagt på d. 23/03-2012 10:04
|
lbob skrev: L skrev: Har lige fundet på flg på nyidanmark.dk og herunder er direkte link http://www.nyidan...cemaal.htm Oversigt over maksimale sagsbehandlingstider: Tidsbegrænset (forlængelse) opholdstilladelse 3 måneder* *) Dette gælder for sager indkommet efter 1. oktober 2011. Sager før 1. oktober 2011 afvikles senest 31. marts 2012, dog vil sager der ikke er fuldt oplyste senest blive afgjort 30. juni 2012. Spændende! tak for det. Så vil vi læne os tilbage og se hvad der sker den næste måneds tid. Blot en lille opfølgning: Der er stadig intet sket og nu tør vi ikke vente længere, da vi skal rejse d.11 april. Så nu har vi igår søgt tilbagerejsetilladelser for at være sikre på at papirerne er i orden. Skulle de forlængede opholdstilladelser så alligevel dukke op inden er det jo bare en bonus. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 23/03-2012 11:44
|
Godt nok utroligt at det har taget så lang tid for dig - specielt i lyset af hvor hurtigt det gik for mig....... sgu ikke meget logik i statsapperaturert |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |