Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Bedste lufthavn at mellemlande i?
|
|
sula |
Lagt på d. 09/01-2012 20:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 222 |
Jeg er godt tilfreds med at mellemlande i Wien, syntes også Austran er ganske udmærket at flyve med. |
|
|
Thai72 |
Lagt på d. 09/01-2012 20:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 125 |
Jeg tænker..: 1) at man skal spare ca. 2000 kr. pr. billet (i forhold til en direkte forbindelse)... 2) at bagagen ikke skal udleveres og indtjekkes igen ved mellemlandingen... 3) at ventetiden ikke er over 2 timer imellem flyskift... 4) at man ikke sidder med knæene op under hagen i den flytype man sidder i... 5) at den samlet rejsetid fra København til Bangkok ikke overstiger 15 timer... - Eller er man bare en besværlig flykunde..? :-) |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 09/01-2012 20:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Har selv rejst med Finair en gang og det var fint. Lavede lige en søgning og det kan gøres med samlet rejsetid 12:50 ned og 13;35 hjem - det er ikke så meget længere end en direkte flyvning. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 09/01-2012 21:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Thai72 skrev: Jeg tænker..: 1) at man skal spare ca. 2000 kr. pr. billet (i forhold til en direkte forbindelse)... 2) at bagagen ikke skal udleveres og indtjekkes igen ved mellemlandingen... 3) at ventetiden ikke er over 2 timer imellem flyskift... 4) at man ikke sidder med knæene op under hagen i den flytype man sidder i... 5) at den samlet rejsetid fra København til Bangkok ikke overstiger 15 timer... - Eller er man bare en besværlig flykunde..? :-) Ja vel lidt besværlig måske. Jeg tænker ad: 1: lidt svært at spare 2000 ift direkte (kan få thai afg i jan/ højsæson til 4700 2: yderst sjældent det skulle ske (kender ikke til det, måske ryanair til london og videre, ellers er billige billetter via ofte via samme operatør er rabat på connecting flight, og kun 1 incheckning af baggage 3) hvis ventetider er under 2 timer kan man ligesågodt flyve direkte, da man ikke har tid til at slappe af. regn med 1/2 time til at komme ud af det første fly, dernæst ofte igennem security/paskontrol osv. så når du er ved gaten begynder de næsten med at boarde samtidigt. ikke meget ro der. så tag direkte til 4700 i stedet. 4) undgå charter selskaber da de har mindre pitch 5) hvis maks 15 timer. så begrænser du mulighederne, Finnair, Austrian,Swiss, Måske LH, og nogle østeuropæriske måske. Selv vægter jeg også hvornår afrejsetidspunktet er på dagen, hvornår jeg er fremme på location. og skal der ventes mere end end 3-4 timer så skal der virkelig kunne spares noget. Som nogen også skriver passer det mig fint at flyve f.eks 6 + 6 timer. istedet for 1,5 + 9-10 timer. så er direkte at foretrække i samme pris niveau. ja, selv bonuspoint kan betyde en smule. Men på hvilken tid af året skal du i grunden rejse. det ser ud til at du er hooked på at det skal være med stop. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
Thai72 |
Lagt på d. 10/01-2012 10:50
|
- Jeg skal afsted i juli måned 2012 og er bare i gang med at undersøge tingene i god tid. Thai Travel tager kr. 8720,- pr. person, så kan jeg (og konen) få en billet med mellemlanding til kr. 6500,- så er der ide´i det. Men det skal være besværet værd! Efter at have undersøgt tingene lidt, lader det til at det bedst kan betale sig at vente til Marts måned, eftersom der skulle komme nye/flere priser der. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/01-2012 11:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Fuldstændig enig! |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 10/01-2012 11:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Thai72 skrev: - A)- Jeg skal afsted i juli måned 2012 og er bare i gang med at undersøge tingene i god tid. - Thai Travel tager kr. 8720,- pr. person, så kan jeg (og konen) få en billet med mellemlanding til kr. 6500,- så er der ide´i det. Men det skal være besværet værd! Efter at have undersøgt tingene lidt, lader det til at det bedst kan betale sig at vente til Marts måned, eftersom der skulle komme nye/flere priser der. "Vi" mangler lige 2 supplerende detaljer: A- Hvor længe skal I være væk, for har I så brug for: 1) 21 dages billet? 2) 1mnd. billet(30 dage) eller 3) 3mnd. billet (30 dage+) ? B- Har I mulighed for at rejse før "skæringsdatoen" for skolesommerferien, så er der sikkert nogle tusind kr. at spare og så er I omkring de 6-6,5 K. Datoen plejer typisk at være mellem 23 og 26 Juni (for Thai Airways), derefter stiger priserne med raketfart til den du fik af TT. Derfor er billetpriserne afhængige af mange faktorer udover den almendelige mekanisme af "udbud og efterspørgsel". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 10/01-2012 11:49
|
Ja, med de priser du nævner tror jeg ligeså godt du kan vente. Gav selv 4275 kr sidste år. ud den 20 juli og hjem 08 aug (altså 21 dg. billet) Det var direkte med Thai. Og antallet af udbudte sæder er jo ikke blevet mindre siden. Så mon ikke de falder ned under det level du nævner. |
|
|
Thai72 |
Lagt på d. 10/01-2012 12:13
|
Vi skal rejse til Thailand d. 13. juli og hjem d. 03 eller 04. august 2012. Disse dage kan desværre ikke ændres. Jeg skal lige huske at sige til Thai Travels forsvar, at rejser vi til Thailand d. 15. juli 2012 så koster billetten "kun" kr. 7460,- pr. person. - Et væsentlig fald i prisen på 2 dage, men så er der også færre dage i Thailand! |
|
|
Gert |
Lagt på d. 10/01-2012 12:24
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
laodenmark skrev: Ja, med de priser du nævner tror jeg ligeså godt du kan vente. Gav selv 4275 kr sidste år. ud den 20 juli og hjem 08 aug (altså 21 dg. billet) Det var direkte med Thai. Og antallet af udbudte sæder er jo ikke blevet mindre siden. Så mon ikke de falder ned under det level du nævner. Hej. Hvor købte du billet sidste år? |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 10/01-2012 12:50
|
Gert skrev: laodenmark skrev: Ja, med de priser du nævner tror jeg ligeså godt du kan vente. Gav selv 4275 kr sidste år. ud den 20 juli og hjem 08 aug (altså 21 dg. billet) Det var direkte med Thai. Og antallet af udbudte sæder er jo ikke blevet mindre siden. Så mon ikke de falder ned under det level du nævner. Hej. Hvor købte du billet sidste år? Hej Købte ved seat24, men det var sikkert den samme pris hos andre udbyder da de jo søger ens. men søgte nok via Momondo. Dato for køb af billet var d. 16 juni. alstå ca. 35 dage før afrejse. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
Gert |
Lagt på d. 10/01-2012 13:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
laodenmark skrev: Gert skrev: laodenmark skrev: Ja, med de priser du nævner tror jeg ligeså godt du kan vente. Gav selv 4275 kr sidste år. ud den 20 juli og hjem 08 aug (altså 21 dg. billet) Det var direkte med Thai. Og antallet af udbudte sæder er jo ikke blevet mindre siden. Så mon ikke de falder ned under det level du nævner. Hej. Hvor købte du billet sidste år? Hej Købte ved seat24, men det var sikkert den samme pris hos andre udbyder da de jo søger ens. men søgte nok via Momondo. Dato for køb af billet var d. 16 juni. alstå ca. 35 dage før afrejse. Tak for info |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 10/01-2012 14:40
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
Tjek din konto hvis du har købt billet hos Norwegian. http://ekstrablad...688043.ece |
|
|
bannok |
Lagt på d. 10/01-2012 17:56
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
laodenmark skrev: ja, undskyld girobank jeg fik ikke lige ironien med Bannok : kan du ikke lige komme et eksempel på en rejse som skulle være billigere, men hvor det kræver, flere indcheckninger ! der er i hvert tilfælde noget som er gået min næse forbi. og jeg åbenbart rejser dyrer en jeg troede muligt. (gav 4200 i sep. direkte/ 4700 nov/dec- 5200 jan/march (52 dg) 3200 april/maj) hvad har jeg overset ! Hej Laodenmark. De fleste mennesker vil flyve direkte, så derfor er det den dyreste måde at flyve fra et sted til et andet, du kan for eksempel flyve direkte CPH BKK med SAS og Thai, men hvis du tager KLM eller AF og mellemlander i Amsterdam eller Paris, ja så er biletten billigere. Det er sikkert dyrere at flyve direkte Paris BKK end det er at flyve CPH-Paris-BKK. Og hvis du arrangere en billet med to flyselskaber, så du faktisk har 2 biletter, ja så bliver det endnu billigere, og så skal du også have bagagen ud når du mellemlander. hvis du flyver med samme flyselskab, ja så skal de håndtere din bage hele vejen, og det er lidt dyrere end hvis du selv skal ordne din bagage i den lufthavn du mellemlander i. De er faktisk firmaer der spekulerer i at sende deres medarbejdere ud i verden med flere mellemlandinger for så bliver rejse udgifterne billigere, jeg ved det for jeg har selv prøvet det mange gange. Det er simpelthen billigere at flyve en lang distance med 1 eller 2 mellemlandinger fordi valget bliver meget stort med hensyn til flyselskaber, jeg håber det er forklaring nok til dit spørgsmål. |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 10/01-2012 19:26
|
bannok skrev: laodenmark skrev: ja, undskyld girobank jeg fik ikke lige ironien med Bannok : kan du ikke lige komme et eksempel på en rejse som skulle være billigere, men hvor det kræver, flere indcheckninger ! der er i hvert tilfælde noget som er gået min næse forbi. og jeg åbenbart rejser dyrer en jeg troede muligt. (gav 4200 i sep. direkte/ 4700 nov/dec- 5200 jan/march (52 dg) 3200 april/maj) hvad har jeg overset ! Hej Laodenmark. De fleste mennesker vil flyve direkte, så derfor er det den dyreste måde at flyve fra et sted til et andet, du kan for eksempel flyve direkte CPH BKK med SAS og Thai, men hvis du tager KLM eller AF og mellemlander i Amsterdam eller Paris, ja så er biletten billigere. Det er sikkert dyrere at flyve direkte Paris BKK end det er at flyve CPH-Paris-BKK. Og hvis du arrangere en billet med to flyselskaber, så du faktisk har 2 biletter, ja så bliver det endnu billigere, og så skal du også have bagagen ud når du mellemlander. hvis du flyver med samme flyselskab, ja så skal de håndtere din bage hele vejen, og det er lidt dyrere end hvis du selv skal ordne din bagage i den lufthavn du mellemlander i. De er faktisk firmaer der spekulerer i at sende deres medarbejdere ud i verden med flere mellemlandinger for så bliver rejse udgifterne billigere, jeg ved det for jeg har selv prøvet det mange gange. Det er simpelthen billigere at flyve en lang distance med 1 eller 2 mellemlandinger fordi valget bliver meget stort med hensyn til flyselskaber, jeg håber det er forklaring nok til dit spørgsmål. Tak for svaret, Men fatter det ikke svaret beklager : 1: først ikke altid dyrest at rejse direkte. 2 : som du skriver kunne det være billigere f.eks CPH-CDG-BKK. men normalt kun hvis det er på 1 billetnr. Altså kan checkes igennem hele vejen til bkk. 3 : hvis det skulle være som 2 forskellige billetter (men ekstra indcheck) ville det sidste 'ben' svarer til en direkte fra pågældende sted, og iflg dit udsagn altid dyrer. At det altid bliver dyrer at at bruge samme eller codeshare pga. baggage handling kan jeg overhovedet ikke forstå, at en gange handling skulle være dyrer end 2 gange handling og ekstra checkin. iøvrigt er der forskellige passagerafgifter for passager afhængig af om de bare er i transit (1 billet) eller alm passager som skal igennem indcheck/security. Og skal ikke sige dine erfaringer er forkerte, jeg har blot erfaret det stik modstte på mange punkter. Forøvrigt har jeg bestilt og booket billetter til 10 personer igennem firma travel agency de sisdte år. der har firmaet den aftale, hvis der kan findes billetter på markedet som er billigere end den rejsearrangørene bestille. så skal denne arrangør af med det dobbelte i 'bøde' til vores firma. vi har endnu ikke en eneste gang skulle checke baggagen ind af flere omgange. Åbenbart må søgemaskinerne incl. Amadeus net ( som bruges af proffessionelle udbyder) ikke være optimale mht. til pris. har fløjet ruten dkk-bkk over 50 gange de sidste 10 år. aldrig stødt på 1 eksempel hvor 2 billetter er billigere end en. kunne jo udfordre dig lidt på dit ord ; Nævn/hvis mig bare 1 afgang til bkk fra dk. hvor det er billigere med flere indcheck ( det findes jo åbenbart) med vaglfri rejsedatoer burde det være nemt Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |