Se indlæg
Rejseforsikring til mere end 30dage (verden)
|
|
ObelixDk |
Lagt på d. 05/01-2012 14:36
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Jeg har lige fundet ud af at den forsikring jeg har er pr 1-1-2012 blevet ændret så man ikke kan få forlænget forsikringen udover de 30 dage og har derfor opsagt den, så tænkte jeg om der var nogen herinde der kan anbefale et godt og relativ billig selskab hvor man kan få mere end 30dages forsikring? |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 05/01-2012 15:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hej Obelix Jeg betjener mig selv af MasterCard med rejseforsikring som standard 60 dage. Så vidt, jeg husker, findes der 2 typer: Guld og Gold - nej, det er ikke det samme. Den ene af dem kræver, at rejsen eller opholdet betales med kortet for at forsikringen dækker. Den er så til gengæld (vist nok) uden årligt gebyr. Den anden - den jeg bruger - koster en lille tusse om året, men kræver så ikke at blive brugt. Den har det hele med sygdom/hjemtransport, sygeledsagelse, tilkaldelse, bagageforsinkelse, flyforsinkelse, afbestilling. erstatningsrejse m.v. Og den gælder for hele husstanden - kone, alle børn under 23. Men tag selv et kik på evt. Nordea MasterCard. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 05/01-2012 15:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
hejsa - jeg har også et Guld kort - men i østjysk bank - dækker det samme som beskrevet ovenfor. I Nykredit hedder det et Platin kort - med samme dækning. Har været på hospitalet to gange "på kortet" ingen problemer overhovedet. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 05/01-2012 15:33
|
Hej DKPete Jeg har haft mit kort i mange år, men du har prøvet noget, jeg ikke har: At bruge det. Når vi nu anbefaler MasterCard-forsikringen, kan du så ikke lige give service-information om, hvad man gør rent praktisk, hvis man får brug for det. Svinger man bare det gyldne kort i retning af overlægen/sygehus-kassereren, og så klarer forsikringen automatisk regningen. Eller hvordan? Bjarne |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 05/01-2012 15:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
de fleste har 60 dage inkluderet i deres indbo-forsikring det gælder vist alle selskaber i Danmark ! har selv alka...... |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 05/01-2012 15:41
|
Hej Klovn På Alkas hjemmeside står rejseforsikring som en tilvalgs-mulighed under indboforsikringen. Men ellers ser den fornuftig ud - 60 dage og hele verden. |
|
|
maichai |
Lagt på d. 05/01-2012 15:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 277 |
Du kan også hvis du har et kreditkort efter de 30 til 60 dages forsikring der normalt følger med bruge det koster 25 kr pr dag det vil sige hvis du har 60 dages fri med kreditkortet og du skal være her 90 bliver regnestykket på 30 x 25 kr altså 750kr for 90 dage og hvisdu er et af de mennesker der ikke har kredikort eller indbosforsikring skal du alså af med 2250 kr gennem men så er også alt dækket ind MVH MAICHAI Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 05/01-2012 16:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Bjarne skrev: Hej DKPete Jeg har haft mit kort i mange år, men du har prøvet noget, jeg ikke har: At bruge det. Når vi nu anbefaler MasterCard-forsikringen, kan du så ikke lige give service-information om, hvad man gør rent praktisk, hvis man får brug for det. Svinger man bare det gyldne kort i retning af overlægen/sygehus-kassereren, og så klarer forsikringen automatisk regningen. Eller hvordan? Bjarne Hej Bjarne - ja basically "svinger" du bare koretet :-) Første gang havde jeg fået en "sprained ankle" og humpede op til disken - viste mit pas og mit kredit kort. De ringede op til en eller anden, gav mig et patient kort og sendte mig videre til røngten etc. efter nogle timer var jeg færdig med det hele og skulle "checke" ud. Jeg henvendte mig ved disken med mit "patientkort" fik udlev. en regning og sendt til cashier. Hun havde så mit pas og mit kort. Hvis jeg ikke ville betale kontant med det samme, skulle jeg komme tilbage dagen efter for at få udlev. pas - idet det tog lidt tid at lave transfer... nå men regning var 2200 baht så jeg betalte & fik en regning. Da jeg kom hjem sendte jeg regningen ind - og ugen efter kom en check. Anden gang var næsten det samme - havde kraftig lunge betændelse - prøvede denne gang at lade dem ordne regningen - kom tilbage dagen efter og fik udlev. pas ingen problemer overhovedet. Selvom jeg godt nok ikke er glad for at lade passet ligge i depot :-) |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2012 16:12
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Bjarne skrev: Hej DKPete Jeg har haft mit kort i mange år, men du har prøvet noget, jeg ikke har: At bruge det. Når vi nu anbefaler MasterCard-forsikringen, kan du så ikke lige give service-information om, hvad man gør rent praktisk, hvis man får brug for det. Svinger man bare det gyldne kort i retning af overlægen/sygehus-kassereren, og så klarer forsikringen automatisk regningen. Eller hvordan? Bjarne Nej, ikke hos mig. som kunde i Nordea, du skulle gerne have et seperat "sygekort", med dit navn, kontaktoplysninger for hospitalet til forsikringsselskab, SOS osv. Det står ikkee på Mastercardet. Store behandliger/operationer/evt. hjemrejse, skal godkendes/aftales af og med forsikringsselskabet/dansk læge, hvor banken forsikrer dem med Guld Kortet, som ved enhver anden rejseforsikring. Dette gælder selsvfølgelig ikke ved småting, hvor det er nemmest bare at betale og så få pengene igen ved hjemkomst. Iøvrigt står der på "sygekortet" at forsikringen kun gælder i forbindelse med det tilknyttede aktive kreditkort. Rent teknisk er det jo ikke kortet som forsikrer dig, men banken der forsikrer dem som har kortet, gennem et forsikringsselskab og det er også det selskab som står for det praktiske. Iøvrigt er der lige så mange policeregler omkring de der kort som der er forskellige kort og banker. Mens jeg har haft Nordea Guld Master, har forsikringen ligget 2 forskellige steder. De første par år lå den hos amerikanske AIG, som gik konkurs under første finanskrise, nu er det Tryg som står for den og administrerer den. Redigeret af natty d. 05/01-2012 16:26 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2012 16:21
|
@DKPeter Er du sikker på at du anden gang ikke bare betalte med dit kreditkort og så evt. senere fået pengene ført tilbage til dit kort?? Redigeret af natty d. 05/01-2012 16:30 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
ObelixDk |
Lagt på d. 05/01-2012 17:03
|
Jeg har både visa og MasterCard, men det MasterCard jeg har indeholder ikke nogen form for rejseforsikring.. ringede og forhørte mig i dag.. og som sagt så dækkede mit forsikringsselskab ikke længere rejser på over 30dage, ikke engang mod ekstra betaling, så prøvede at snuse lidt rundt.. har fundet noget der hedder GoSafe.. nogen der kender noget til det.. de tager ca 900kr for 2 måneders forsikring (uden bagage, ansvar og ulykke) og det er lidt dyrt, men stadig billigere end at skulle tegne en års forsikring på 1600+ kr for noget jeg ved kun kommer til at bruge en gang i år... |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2012 17:18
|
@Obelix Jeg brugte GoSafe for en del år siden til New York. Jeg blev indlagt på et tilfældigt NY hospital med lungebetændelse og 40 i feber. Først blev jeg lagt på skadestuen, ryntgen og drop, men havde selvfølgelig mine forsikringspapirer med. Da de havde haft fået fat i forsikringsselskbet blev jeg lagt op på en 2 sengsstue. Efter eget ønske forlod jeg hospitalet da feberen var slået ned. Jeg ville dog have ønske at min kammerat havde ringet til selskabet, så de kunne anbefale et hospital, det kan man nemlig også bruge en forsikring til. Da jeg kom hjem blev jeg ringet op af min læge som sagde at en læge i selskabet havde set mine billeder, og syntes at jeg skulle gennemfotograferes en gang til. Der var gudskelov ikke noget at se på dem, men jeg synes det var god service. GoSafe er iøvrigt ejet af Gouda. Som sagt jeg havde ingen problemer med dem. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 05/01-2012 18:19
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Lige en enkelt bemærkning, hvis nogle skulle få lyst til at bruge sin 30/60 dages forsikring ét sted og så tegne ekstra et andet sted. Tjek dine betingelser hos selskaberne, især i det første selskab. Du kan risikere, at selskabet ikke dækker, hvis du er væk i længere tid end grunddækningen. Altså, hvis du har en 30 dages forsikring og du er væk i 40 dage, så dækker den sandsynligvis ikke, selvom du kommer til skade inden for de 30 dage. |
|
|
ObelixDk |
Lagt på d. 05/01-2012 18:42
|
tror bare det bliver GoSafe jeg bruger.. det ser ud til at være det billigste, og eftersom min gamle rejseforsikring kostede 850kr for et år men ikke kunne bruges til en fløjtende skid, så er det kun 52kr mere jeg skal betale for den hos GoSafe... Lige et tillægs spørgsmål.. kan det betale sig at købe bagage / ansvar og Ulykke også.. kan ikke rigtig se hvad det dækker i praksis |
|
|
sony |
Lagt på d. 05/01-2012 18:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Husk på der er en selvrisiko på gosafe. Europæisk er godt nok lidt dyre, men ingen selvrisiko. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
ObelixDk |
Lagt på d. 05/01-2012 19:00
|
sony skrev: Husk på der er en selvrisiko på gosafe. Europæisk er godt nok lidt dyre, men ingen selvrisiko. Eropæriske vil have 2000 for en forsikring der dækker 2måneder.. det er sq for dyrt når man ved tryg kan få det hele for omkring 1600kr (også uden selvrisiko).. har lige modtaget et tilbud fra dem af, og det tror jeg bare jeg hopper over.. |
|
|
sony |
Lagt på d. 05/01-2012 19:12
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
ObelixDk skrev: sony skrev: Husk på der er en selvrisiko på gosafe. Europæisk er godt nok lidt dyre, men ingen selvrisiko. Eropæriske vil have 2000 for en forsikring der dækker 2måneder.. det er sq for dyrt når man ved tryg kan få det hele for omkring 1600kr (også uden selvrisiko).. har lige modtaget et tilbud fra dem af, og det tror jeg bare jeg hopper over.. Ok sidste år da jeg skulle bestille var der selvrisiko på, og dengang jeg fik brug for dem måtte jeg også selv betale nogle tusinde baht. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 05/01-2012 19:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Vi har selv en årsrejseforsikring til Hele Verden , gældende for rejser af op til 60 dages varighed. Den gælder hele husstanden. Forsikringen er tegnet i samme selskab som vore øvrige forsikringer. Den har jeg foretrukket fremfor fx Mastercardløsningen, hvor jeg var bundet af at skulle betale rejsen med kortet. |
|
|
natty |
Lagt på d. 05/01-2012 19:56
|
sony skrev: Husk på der er en selvrisiko på gosafe. Europæisk er godt nok lidt dyre, men ingen selvrisiko. Det kan jeg godt huske nu at der stod noget om, nu er det så en del år siden, men jeg betalte aldrig en øre for min New York oplevelse. Jeg mener selvrisikoen var "håndøre" og ikke gjaldt ved hospitalsindlæggelse osv. Men det kan jo være ændret. PS Har lige checket nu 600 kr i selvrisiko, men fik aldrig nogen regning fra dem dengang., det hele blev ordnet mellem hospitalet og forsikringsselskabet. @Obelix, om du skal have ansvar/baggage eller ulykkes tillæg handler helt om hvad du har i forvejen. Baggage og ansvarsforsikring burde være dækket hvis du har en indboforsikring og ulykke hvis du har en ulykkesforsikring. Hvis du ikke har ville jeg måske tegne dem. Men mange overforsikrer sig. Redigeret af natty d. 05/01-2012 20:16 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Lagt på d. 05/01-2012 20:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Frank Prøv at kaste et blik på din police igen, jeg er næsten sikker på, at du kun har 30 dage med mulighed for tilkøb af 30 dage. Det er det normale med 30 dage i næsten alle forsikringsselskaber. Har selv tilkøbt 30 dage for 625 kr. ekstra. |
|
Spring til debat: |