Se indlæg
et kedeligt job og et endnu mere kedeligt resultat
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 10/01-2006 16:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Sidder lige her med en kedelig oversættelse, som en bekendt har bedt mig lave. - og den giver mig squ ærligt talt en dårlig smag i munden !! - jeg er MEGET glad for at Thailand ikke har samme udenrigs-politik/invandringspolitik som i de europæiske lande !! i får lige et udpluk: Eidgenössisches Justiz- und Polizeidepartement EJPD Bundesamt fûr Migration BFM Concerning: Visa application for Switzerland recieved from Mr. B. K. born June XX 19XX in Thailand Dear Mr. The Swiss Embassy in Bangkok, have November 15 2005 recieved your application for Visa The Swiss authorities wants to make certain, that all foreign citizens have the possibility, to return to their country at the expiration of their stay. Like the experience made in numerous cases shows, abuses comes in particular from persons holding tourist or visitor visa again and again, which would like themselves to actually settle durably here, these make things more complicated for persons that whishes a relieved entry into Switzerland. You originate from a region, from wich the number of immigrants, because of the employment and social-culturel situation, is rising rapidly. A lot of your countrymen are trying to extend their stay in our country, using every possible legal means, as this might be a way to get themselves a better and more stabil future. As a total evaluation of the situation, we are taken into consideration, you personal income and possesion. But only such as we will know however if its a necessary guarantee for a timelimited Visa. Your country of origin is of unstabil employment and support situation. and the above described circumstances makes it a risk taken accordingly. As there to this point, is no circumstances that makes travelling here a matter of utmost necesity, we have according to Art. 27 Abs. 1 VEA decided the following Decision: 1. The application for Visa into Switzerland is denied. 2. You may file an official complaint over this decision for 30 days after recieving this letter. This must be sent to the Justiz- und Polizeidepartment, Beschwerdedienst, 3003 Bern, all documentation must be sendt in double copies, in German, French or Italian language. In this complaint you must include the reasons, and the evidence for your request, and this documnentation must also include the signature of the leader of the department or their suppleant. The 30 day limit will be considered held, the complaint is filed, at the latest, on the last day in either a swiss mailbox or a swiss Diplomatic or Consulate office. Best Regards Bundesamt für Migration BFM Foreign admittance and VISA Department Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 10/01-2006 17:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
jeg er MEGET glad for at Thailand ikke har samme udenrigs-politik/invandringspolitik som i de europæiske lande !! Er du nu også sikker på, at det ikke er tilfældet? Thailand har fx een visa-politik overfor besøgende fra vestlige lande, men hvordan forholder det sig med besøgende fra 3. verdens lande fx fra afrika? Man kan også i lufthavnen blive afkrævet bevis for at man har midler til livets opretholdelse under opholdet, returbillet (proof of onward travel regulation) og så bliver du iøvrigt nægtet indrejse hvis du er hiv positiv, hvilket jeg ikke pt mener at schweiz praktiserer. Wake up and smell the roses Thailand er lutter lagkage for den vestlige turist, yes, men de gør også en stor indsats for at holde økonomisk mindrebemidlede ude, selv fra de nære nabolande, Cambodia, Myanmar og Laos i særdeleshed. rinpoche ps Redigeret af rinpoche d. 10/01-2006 17:50 |
|
|
rolan |
Lagt på d. 10/01-2006 17:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 669 |
det er lige bensin til integrations debatten da der jo er nogle som mener at dk er forfærtelig |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 10/01-2006 19:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Jo, men er det ikke hovedsageligt de der selv er kommet i klemme på den ene eller anden måde? Det afføder forståeligt nok stor bitterhed. Og de der har valgt at relokere til udlandet har jo ligesom for vane at nedgøre danmark, ud fra betragtningen hvis "hvis danmark er så og så dejlig" hvad gør de så i udlandet, og i hvilket lys stiller de sig selv? Anvendt psykologi for lægmænd mvh rinpoche |
|
|
commandertorp |
Lagt på d. 11/01-2006 04:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Okay Touche rinpoche !! grunden til mit indlæg var egentlig at den tone der er brugt i det omtalte brev, efter min mening er noget afr det mest ubehøvlede jeg nogensinde har set. - det siger noget i retning af: - okay du er ikke millionær, højtuddannet og heller ikke kendt ! - og da du ikke kan beviser at du er politisk forfulgt eller i fare for at blive slået ihjel ??? - well hvad i hede hule hel..... ansøger du så visa for ?? - det ser for mig ud til at alm. belevenhed er en by i Rusland for regeringer nu til dags. Commandertorp
Hjem er det sted man sætter sin kuffert ! OK det ser ud til at det er Thailand denne gang |
|
|
jorn |
Lagt på d. 11/01-2006 06:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Jo, men er det ikke hovedsageligt de der selv er kommet i klemme på den ene eller anden måde? Det afføder forståeligt nok stor bitterhed. Og de der har valgt at relokere til udlandet har jo ligesom for vane at nedgøre danmark, ud fra betragtningen hvis "hvis danmark er så og så dejlig" hvad gør de så i udlandet, og i hvilket lys stiller de sig selv? Anvendt psykologi for lægmænd mvh rinpoche Jeg har her paa siden givet udtryk for mine holdninger til den danske udlaendinge,, indvandre,- og intergrations politik. Det er korekt at min kaerste fik verdens mest ubehoevlet, usaglige og fuldstaendig i relevante behandling baade paa den danske ambasade og i udlaendingestyrelsen, hvilket i foerste omgang, resulteret i et afslag paa min kaersteses anmodning om et turistvisum. Et afslag udlaenginge styrelsen maatte "aede' igen! Jeg mener at kunne sige at hvis min kaerste ville, saa er vi begge istand til at opfylde lovens krav om bosaettelse i Danmark og ingen skal postulere at jeg har holdninger der bygger paa at jeg er i "klemme" eller af "bitterhed". Mine holdninger bygger paa en hoejgrad af indsigt og forstaaelse for virkeligheden i dagens danmark, ikke paa avis opblaeste holdninger, eller private gaetterier og tankespind der gerneralisere. Desvaerre har vi ikke gemt den skrivelse min kaerste modtog - i foerste omgang - fra udlaendigestyrelsen i Danmark, men den var ikke mindre grov end den der er blevet praesenterret her. for slet ikke tale om den elendige thaioversaettelse der var vedlagt! At thailand skulle vaere anderledes eller bedre det tvivler jeg paa! Vi lever i verden hvor vi er "Adlen", Vi behandler de fattige som skidt, alt imens vi haevder voeres vaerd, vi taaler ikke modsigelser og kritik, vi forventer aabne doere og royale modtagelser alle steder i verden. Alt imens vi spaerre os inde i "elfenbenstaarnet" Maaske har jeg ogsaa fordomme? i saa tilfalede "inlighten" me please! “Music is the only language I whirly understand"
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 11/01-2006 06:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
rinpoche Jeg er ikke paa nogen maade komme i klemme eller bitter paa det danse samfund men har selv valgt at bosaette mig i Thailand efter som mit helbred har det bedste med. |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 11/01-2006 10:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Hej Rinpoche, Det tror jeg egentlig ikke, du har ret i. Hvis du følger debatten om integration, tror jeg du vil finde meningerne nogenlunde jævnt fordelt. For mit eget vedkommende har jeg ikke noget at være bitter over. Min kone var kommet til Danmark (med opholds- og arbejdstilladelse) en måneds tid før vi mødte hinanden, og dengang, for 28 år siden, var reglerne meget mere lempelige. Når vi, formodentlig om ca 2 år, flytter til Thailand, er det ikke fordi vi "har noget i klemme" her i landet. Der er mange ting i f.eks. det thailandske samfund, og i den måde det fungerer, som, diplomatisk sagt, er uhensigtsmæssige, men det skal da ikke holde nogen fra at kritisere, hvad man finder forkert i Danmark. Man kan jo ikke altid tage hele verden med i sine betragtninger, før man kommer med kritik. Peter
|
|
Spring til debat: |