Se indlæg
 Udskriv debat
Suvarnabuhmi
birkedhoj
Er der nogen der ved, eller kan henvise til oplysninger, der viser hvilken gate TG 951 lægger til ved i BKK. ?

Ole.
 
BentBP
Hej Ole.

Hvis du har købt en billet , skulle du jo kunne se det på den , hvilken gate du skal ud af der nede . Forsat god Jul.
 
birkedhoj
Jo tak, jeg ved godt hvor jeg skal flyve til Phuket fra. Det var mere for at se hvor langt vi skulle gå fra hvor vi lander. Jeg er på vej til 6. rejse til suvarnabuhmi, men har aldrig været vågen nok der tidligt morgen til rigtig at orientere mig.
Ole.
 
ost22
Det er forskelligt men normalt et sted i C sektionen (gate C 1-10). Jeg har også prøvet at blive sat af på holdepladser væk fra terminalen og så blive kørt med bus. Det er i virkeligheden den bedste løsning så man slipper for at gå den lange vej.
 
birkedhoj
det er jo forvirrende. Vi flyver jo til cph fra c-gaten ??
 
Jeppe C
Come on. Man har siddet i et fly i 9 timer, og så gider man ikke at gå? Suvarnabuhmi er super nem at finde rundt i, hvis man lægger mærke til skiltene!
 
milex
Lokale omstændigheder/uregelmæssigheder/forsinkelser kan sagtens medføre at flyet 'lægger til' et andet sted end oprindeligt meddelte.


Så du er faktisk først sikker når flyet er landet og du er på vej ud.
 
birkedhoj
Jamen jeppe dog.sikke en tanke. det er jo for at følge ruten på lufthavnens hjemmeside, her i den søde ventetid..Grin.

Men takker for svar.

Ole
 
Kim Ludvigsen
birkedhoj skrev:

det er jo forvirrende. Vi flyver jo til cph fra c-gaten ??


Hvorfor er det forvirrende? De flytter jo ikke rundt på flyene, når de har sat passagerer af, så det passer da fint, at det er samme sted, som I skal rejse hjem fra.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...
 
http://rejse-til-thailand.dk
natty
Hvad er det som er forvirrende?
Indenrigs er indenrigs og udenrigs er udenrigs, så er det vel så bare at se på "monitorerne" om flyet afgår fra gaten i A, B, C eller D, og så bevæge sig i den retning. Hvis flyet afgår fra C, skal man da være mere end skæv i kraniet, eller meget nærsynet. hvis man ender i B gaten, . Jeg synes da at skiltene er rimelig store og klare.
Kan virkelig ikke se at det er specielt forvirrende, selvom jeg absolut ikke bryder mig om lufthavnen.
Redigeret af natty d. 26/12-2011 12:23
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
 
birkedhoj
Godt set kim. Men nu er det jo ikke altid, det fly der kommer fra cph skal tilbage til cph samme dag vel. Hvis du checker data.flight24.com, vil du kunne se hvad jeg mener.

Og til Natty, prøv lige at læse mit spørgsmål og de svar der er kommet, inden du kloger dig på læsefærdigheder og skæve kranier.
 
milex
@Kim

Det tror jeg bestemt ikke du har ret. At lade TG951 stå i 18-19 timer og optage en gate indtil det skal returnere til CPH er ikke sandsynlig. Faktisk burde det ud at flyve hurtigst muligt igen - til anden destination end CPH. Ellers er det en dårlig udnyttelse af flyet.

Hvis man kigger sig til rundt i CPH kan man også se at Thai's 747 bliver flyttet fra gaten ud til en stand-plads indtil det skal afsted igen.
 
Kim Ludvigsen
Ok, jeg udtrak blot mine observationer fra de korte rejser til de lange rejser. På de korte rejser går ofte ikke lang tid, fra de er tømt for passagerer, før det næste hold lukkes ind.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...
 
http://rejse-til-thailand.dk
Robert Kronberg
Internationale fly flyver så vidt muligt ikke frem og tilbage, som det allerede nævnes her i tråden, da det er for dyrt at lade dem stå i 18-19 timer, både i pladsleje og i tomtid.

SAS-fly flyver derfor i rundkreds, men jeg husker ikke, hvordan ruten er, og det kan være lavet om.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"
 
http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
birkedhoj skrev:
Godt set kim. Men nu er det jo ikke altid, det fly der kommer fra cph skal tilbage til cph samme dag vel. Hvis du checker data.flight24.com, vil du kunne se hvad jeg mener.
Og til Natty, prøv lige at læse mit spørgsmål og de svar der er kommet, inden du kloger dig på læsefærdigheder og skæve kranier.

Tag det med lidt ro og lad være med "at skyde dig selv i foden": OK, Nattys bemærkning var nok ikke den "smarteste" men du viste også din "klogskab" med bemærkningen:
det er jo forvirrende. Vi flyver jo til cph fra c-gaten ??

- For det første kan du ikke sammenligne CPH (provinslufthavn i Europa) med Swampy (kæmpe kolos i Asien).
- For det andet ville du KUN få oplyst at fx. TG afgår fra FINGER C , men IKKE hvilken gate nr. (kan være nogle dage at den samme gate benyttes), før du er i lufthavnen .
- For det tredje ville Du ALDRIG få at vide hvilken GATE flyet ville blive parkeret i BKK (og slet ikke på billetten), også kun hvilken del (finger) af lufthavnen, kun få ansatte der (standsplads planering ved det). Andre kan kun komme med et "kvalificeret gæt".

Fx.: For mange år siden var der 1 fly som du med 200% sikkerhed kunne vide at den ville blive parkeret ved anden af finger B, og det var da BEAs Concorden ankom til CPH.

Edit:

.........Vi flyver jo til cph fra c-gaten ??

NEJ, det gører du ikke!

DU flyver til CPH fra finger C (lange gang/rulleband) og gate nr ???? (udgang til flyveren).


.



.
Redigeret af Lung Yao d. 26/12-2011 13:59
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
Lung Yao
milex skrev:

@Kim

Det tror jeg bestemt ikke du har ret. At lade TG951 stå i 18-19 timer og optage en gate indtil det skal returnere til CPH er ikke sandsynlig. Faktisk burde det ud at flyve hurtigst muligt igen - til anden destination end CPH. Ellers er det en dårlig udnyttelse af flyet.

Hvis man kigger sig til rundt i CPH kan man også se at Thai's 747 bliver flyttet fra gaten ud til en stand-plads indtil det skal afsted igen.
Som skyldes plads mangel i CPH og især udgifterene for selskabet (det er ikke gratis at parkere).



.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
birkedhoj
Fin forklaring lung yao. Nu forstår jeg også hvorfor du er ekspertmedlem.Wink

Tak for svarene.

Ole
 
Lung Yao
birkedhoj skrev:

Fin forklaring lung yao. Nu forstår jeg også hvorfor du er ekspertmedlem.Wink
Tak for svarene. Ole
Så så Ole, ikke mere, jeg får "ond i armene". Rolll
NEJ ikke ekspert, men med "mange års" erfaringer (36) i bl.a. "Apron Tower" i enden af Finger B, sammen med SLV/senere KLHs folk som stod for planering af standpladserne i samarbejde med SAS traffikassistenterne.
Ja, den gang JyderneWink og andet godt folk, kunne få lov til at spadsere på taget af fingerne for at vinke farvel til Onkel Knud der skulle på sin "årlig pilgrims rejse" til Mallorca. Cheers


.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]
 
ost22
birkedhoj skrev:

det er jo forvirrende. Vi flyver jo til cph fra c-gaten ??


Ja netop.

Jeg tror kun det er Thai der bruger C. Altså kommer flyet fra CPH som oftes til en C gate.

Når man ankommer går man en etage under den man går i når man skal afsted. Jeg ved ikke om det giver mening nu, men ellers kik op deres hjemmeside.
 
milex
Tja - det er jo underligt som tråden udvikler sig.

Meen - hvis man tror et fly står 18-19 timer ved gate. Så glem det.


Selvfølgelig er 'Sumpen' større end cph - meen der er alstå ikke uendelige antal af gates.


So - no way - Thai fra CPH får ikke lov til at stå til næste afgang - mange time senere - for ikke at sige et halvt døgn.

Men håber at OP kommer godt gennem lufthavnen.
 
Spring til debat: