Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Overtrædelse af hjemrejsetidspunkt
|
|
Lung Per |
Lagt på d. 23/12-2011 22:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
Min thailandske kone er i Danmark på et tre-måneders turistvisum. Jeg orker ikke den nedladende og langsommelige behandling i US. Jeg er dødtræt af de tumpede skrankepaver. Vi påtænker at lade hende blive nogle måneder længere, måske et år. Det vil naturligvis blive opdaget ved udrejsen fra Danmark. Og hvad sker der så? Bliver hun tilbageholdt i lufthavnen og kan ikke nå sit fly? Skal hun betale bøde? Hvilke konsekvenser får det for hendes senere visumansøgning til Schengen? Hvilke konsekvenser får det for mig? |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 23/12-2011 22:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Bliver hun tilbageholdt i lufthavnen og kan ikke nå sit fly? Det gøre hun sikkert kun i den tid der tager til at hun får stemplet PNG i passet : Uønsket i DK Riget de næste XXX år, og eventuelle senere ansøgninger om visa eller FS ville blive vanskeliggjorde. Men for dig kan det have de konsekvenser , såsom: Senere ansøgninger om FS ville udmynde i AFSLAG og m.h.t. evt. garanti hvis du har stillet sådan een ved jeg ikke hvordan du ville være stillet. Men måske kunne du spørge : << Hvad sker der HVIS til den tid hun fx. rejser tilbage til Thailand fra Hamburg eller Frankfurt? . Ville det blive opdaget at hun var på "Overstay" i DK ? Ville det tyske grænse politi i Hamburg lufthavn melde det til de danske myndigheder eller returnere hende til DK idet hun var kommet ind i Tysland uden gyldig Schengen visa(udløbet) ?. >> . Redigeret af Lung Yao d. 23/12-2011 23:02 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 23/12-2011 23:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Bliver hun tilbageholdt i lufthavnen og kan ikke nå sit fly? Sandsynligvis Hvilke konsekvenser får det for hendes senere visumansøgning til Schengen? Ja, hele Schengen. Hvis visumperioden er overskredet med højst 30 dage, bliver man pålagt 3 års karensperiode. Hvis visumperioden er overskredet med mere end 30 dage, bliver man pålagt 5 års karensperiode. MEN, derudover KAN der være tale om yderligere strafferetlige skridt.. bøde eller fængsel indtil 6 måneder Hvilke konsekvenser får det for mig? Ingen UMIDDELBARE, men.. Det vil efter omstændighederne være interessant, hvor hun har opholdt sig, og såfremt politiet mener at de har grundlag for en efterforskning, vil du kunne inddrages |
|
|
sleipner |
Lagt på d. 24/12-2011 03:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Lung Per skrev: Min thailandske kone er i Danmark på et tre-måneders turistvisum. Jeg orker ikke den nedladende og langsommelige behandling i US. Jeg er dødtræt af de tumpede skrankepaver. Vi påtænker at lade hende blive nogle måneder længere, måske et år. Det vil naturligvis blive opdaget ved udrejsen fra Danmark. Og hvad sker der så? Bliver hun tilbageholdt i lufthavnen og kan ikke nå sit fly? Skal hun betale bøde? Hvilke konsekvenser får det for hendes senere visumansøgning til Schengen? Hvilke konsekvenser får det for mig? Send hende hjem via Sverige eller Tyskland Når hun er tilbage i thailand, så lad hende 'miste' sit pas, så hun kan få et nyt, dermed er der ingen der ser hun har været i danmark i for lang tid |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/12-2011 10:48
|
@sleipner Det kan man godt. Men så øges risikoen for en fængselsdom osv. Det er der måske nogen, der er villige til at risikere. Men så har de taget et valg |
|
|
thongsala |
Lagt på d. 24/12-2011 11:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 307 |
Mig bekendt,har vi ikke udrejsekontrol ! |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/12-2011 11:43
|
Jo, da.. DF ønskede den skærpet. De regler er skam (heller)ikke ændret endnu. Men selv uden den øgede indsats er der skam stikprøvekontrol |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 24/12-2011 12:31
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
thongsala skrev: Mig bekendt,har vi ikke udrejsekontrol ! Selvfølgeligt er der kontrol: I alle lufthavne i DK skal ALLE (også dig) fremvise pas ved Udrejse til lande udenfor EU (ikke kun ved stikprøvekontrol). At DIT rødbede pas kun bliver lige kigget på er en anden sag, Thai statsborger og andre udlændninge får både passet skanet og visuelt checket. Det er den eneste måde de har for at kontrolere om evt. "overstay" eller også "efterlyste udlændinger". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
sjusju |
Lagt på d. 24/12-2011 12:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 61 |
Der er også et krav om at hun henvender sig på ambassaden i BKK efter hjemrejse. Kravet er typisk indenfor 2-3 uger efter visum udløb. ca. 2 måneder efter at min kones visum udløb blev jeg ringet op af ambassaden i BKK da hun ikke havde været der for at bevise at hun var rejst hjem. Forklarede at vi var blevet gift og hun havde fået 2 års ophold osv. De bad om at få en kopi af div. dokumenter. Skannede svar US op 2 årsophold og krav om indvandringsprøve, samt brevet om at prøven var bestået. (kun 1. side) og sendt en e-mail. Der er ingen kommunikation mellem US og ambassade. Som andre skriver så er det en automatisk udelukkelse i op 3-5 år i hele Schengen Held og lykke Søren |
|
|
jens |
Lagt på d. 24/12-2011 13:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Ja og det er fuldstændig ligegyldigt om man udrejser fra DK,SE eller DE eller et helt andet schengenland. Alle schengenlande har fælles computerregister så myndighederne i DK kan til hver en tid se hvornår en Thailænder er udrejst fra en hvilken som helst ydre grænse i schengen. Og hvis det ikke er blevet registereret/ stemplet i passet fra udrejse af schengen, ja så bliver vedkommende registreret som at have taget illegalt opgold i schengen. Så hvis man ønsker FS/visum igen til schengen så tror jeg man gør klogt i at overholde visumvilkårene. God jul |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/12-2011 13:05
|
Antal indlæg: 3779 |
Altså uagtet hun stoppes ved udrejse eller ej (hvis hun ikke bliver anholdt inden), så får hun karantæne, og så lukkes hele Schengen hermetisk til for hende i op til fem fem år. Kun ved overtrædelser på ganske få dage, husker ikke antallet, kan karantæne i særlige tilfælde frafalde. Det kan virke som en nem løsning bare at lade hende blive, men I saver jeres egen gren over imens. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/12-2011 13:46
|
Antallet af dages karantæne kan læses i mit svar tidligere.. Men udover karantænen kan der idømmes både bøde og fængsel.. Værd at tage med i betragtning.. En vigtig ting at vide: Der er ingen kommunikation mellem US og ambassade. Jo, det er der... Men jf. restriktive regler om udveksling af personoplysninger, kan det ikke foregå "automatisk".. Robert: Det kan virke som en nem løsning bare at lade hende blive, men I saver jeres egen gren over imens. Lige mine ord |
|
|
sleipner |
Lagt på d. 24/12-2011 17:08
|
man giver gode råd mod bedrevidende # 4 er gjort UDEN problemer fra Hamborg for 1 måned siden.verstay var 65 dage |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/12-2011 18:47
|
Antal indlæg: 3779 |
sleipner skrev: man giver gode råd mod bedrevidende # 4 er gjort UDEN problemer fra Hamborg for 1 måned siden.verstay var 65 dage Tror du derved, at hun kan komme tilbage? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 24/12-2011 20:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Lung Per skrev: Min thailandske kone er i Danmark på et tre-måneders turistvisum. Jeg orker ikke den nedladende og langsommelige behandling i US. Jeg er dødtræt af de tumpede skrankepaver. Vi påtænker at lade hende blive nogle måneder længere, måske et år. Det vil naturligvis blive opdaget ved udrejsen fra Danmark. Og hvad sker der så? Bliver hun tilbageholdt i lufthavnen og kan ikke nå sit fly? Skal hun betale bøde? Hvilke konsekvenser får det for hendes senere visumansøgning til Schengen? Hvilke konsekvenser får det for mig? Hmmm. jeg kan ikke se hvad du vil opnå ! der gir jo ingen mening ! du må følge samme regler som vi andre,hvis du vil have en Thai her i landet,alt det der med at springe over i køen synes jeg virker lidt dumt,vi er alle trætte af us,men det hjælper ikke at snyde,for snyd det er det 100%,har du rent mel i posen gør du som alle andre og hun vil få samme retigheder/pligter....... |
|
|
jojokent |
Lagt på d. 24/12-2011 22:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 74 |
Det er jo netop pga. sådan noget snyderi at kontrollen er der. Og det lyder som om Dk er dybt uretfærdig , og bare skulle rulle den røde løber ud for hjemvendte danskeres feriekærester. Du kan jo prøve at tage til Thailand og blive et års tid uden at have visum. Jeg har selv en thai kæreste fordi jeg har boet her i 4 år så det er vel meget normalt at få en kæreste der hvor man bor. Men det er da utroligt så forelsket man kan blive ved at tage på ferie? Danskere tager på ferie i mange lande , men det er åbenbart mest i Thailand man bliver forelsket til op over begge ører , så man skal giftes hurtigst muligt. Når man nu bor her kan man nu godt se hvor alle de søde thaipiger der meget gerne vil med hjem laver . Du prøver bevidst på at snyde , så ingen held og lykke herfra... |
|
|
sleipner |
Lagt på d. 25/12-2011 00:07
|
Robert Kronberg skrev: sleipner skrev: man giver gode råd mod bedrevidende # 4 er gjort UDEN problemer fra Hamborg for 1 måned siden.verstay var 65 dage Tror du derved, at hun kan komme tilbage? Hilsen, Robert Hun forlod i al fald Tyskland uden anmærkninger eller nogen form for antastningen. Jeg videregiver blot min egen personlige erfaring. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 25/12-2011 11:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
sleipner skrev: Robert Kronberg skrev: sleipner skrev: man giver gode råd mod bedrevidende # 4 er gjort UDEN problemer fra Hamborg for 1 måned siden.verstay var 65 dage Tror du derved, at hun kan komme tilbage? Hilsen, Robert Hun forlod i al fald Tyskland uden anmærkninger eller nogen form for antastningen. Jeg videregiver blot min egen personlige erfaring. Men 100% kommer den i hendes pas når/hvis hun søger igen |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 25/12-2011 11:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
sleipner skrev: man giver gode råd mod bedrevidende # 4 er gjort UDEN problemer fra Hamborg for 1 måned siden.verstay var 65 dage Sådan går det ikke hver gang!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 25/12-2011 11:55
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
FCKdk skrev: sleipner skrev: man giver gode råd mod bedrevidende # 4 er gjort UDEN problemer fra Hamborg for 1 måned siden.verstay var 65 dage Sådan går det ikke hver gang!!!! Må jeg stille et spørgsmål? Da vedkommende ankom til Schengen/Danmark blev det registreret,-ikke? Så nu mangler der en registrering af at vedkommende har forladt Schengen/Danmark igen. Hvordan forklares den ved ny ansøgning om indrejse?? - Det nytter ikke engang med nyt pas. Godt Nytår |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |