Se indlæg
 Udskriv debat
Forlængelse af opholdstilladelse - tilbagerejse tilladelse
styx32
Hej

Som så mange andre har min kone ansøgt om forlængelse af opholdstilladelse 15-08-2011 og alle papirer er modtaget og registeret omkring 16-10-2011.

vi har så bestilt rejse i April til Thailand.

Mit spørgsmål er hvor længe har i andre ventet på at få forlænget jeres koners opholdstilladelse ?

Hvilke papirer skal man medbringe for at få lavet en tilbagerejse tilladelse ?

i mit tilfælde har jeg tænkt mig og søge på den lokale politistation da jeg bor i Aalborg.

Gert
styx32 skrev:
Hej

Som så mange andre har min kone ansøgt om forlængelse af opholdstilladelse 15-08-2011 og alle papirer er modtaget og registeret omkring 16-10-2011.

vi har så bestilt rejse i April til Thailand.

Mit spørgsmål er hvor længe har i andre ventet på at få forlænget jeres koners opholdstilladelse ?

Hvilke papirer skal man medbringe for at få lavet en tilbagerejse tilladelse ?

i mit tilfælde har jeg tænkt mig og søge på den lokale politistation da jeg bor i Aalborg.

Vi ansøgte d.20/12.10.
Og fik opholdskortet tilsendt d.13/7.11
Ang.tilbagerejse tilladelse, skal i bare bruge passet/ eller midlertidig legitimation(hvis de har passet.)
Vi. søgte også ved politiet (ingen problem)
MVH Jan

Mikael
Hej
Vi søgte den 19/4-11, og har lige talt med UD, de siger er nået til mars. Så der er lidt i nu før vi for svar

lbob
Vi søgte i slutningen af april og venter stadig Sad

DKPete
Er der nogen der ved hvorfor det skal tage så lang tid at få en forlængelse ? Det burde jo bare være en forms sagBla bla bla

L
fra 1/1-2012 er det gratis / ingen gebyr, så passerer vi den dato får vi vel gebyret tilbage Grin

og vi venter også på både min kones og knægtens forlængede opholdstilladelse.
Deres visa er udløbet, så de må faktisk ikke engang tage med på en shopping tur til Tyskland eller Sverige mens vi venter !!!!

keniko
L skrev:
fra 1/1-2012 er det gratis / ingen gebyr, så passerer vi den dato får vi vel gebyret tilbage Grin

og vi venter også på både min kones og knægtens forlængede opholdstilladelse.
Deres visa er udløbet, så de må faktisk ikke engang tage med på en shopping tur til Tyskland eller Sverige mens vi venter !!!!

Håber du fik indsendt ansøgningen om forlængelse inden udløb af fristen.... ellers får i afslag!Hmmmmmm

Desværre får i nok ikke gebyret retur...Frown

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Jens Ole
Hej L

Hvor kan man se at det er gebyrfri at søge forlængelse efter d 1-1-12.
Har været inde på nyidanmark og kunne ikke finde noget.
Jeg kan nemlig starte med at søge midt i Dec ( 2 mdr før ) , men kan ligeså godt vente de 14 dage , og derved spare 1725 kr.

Mvh
Jens Ole

http://www.bws.dk
L
@Keniko:
Selvfølgelig har vi søgt til tiden og det var præcis de 2 mdr før man må gøre det og det med gebyret retur var selvfølgelig ment som en joke, selvom det nu ville være fair nok. Indført i år og afskaffet i år, så urimeligt at det rammer nogle få. Især dem der har søgt familiesammenføring præcis i år og betalt næsten 8000 kr.

@JensOle:
Det er nok ikke rettet på nyidanmarks hjemmeside endnu, men den nye regering har afskaffet alle gebyrer med virkning fra d.1/1-2012. Det kan du læse om mange steder i dagspressen. Du kan også nemt finde det med google.

fckguld
lbob skrev:
Vi søgte i slutningen af april og venter stadig Sad
søgte december sidste år, svar juni i år-
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

kunst
L skrev:
@Keniko:
Selvfølgelig har vi søgt til tiden og det var præcis de 2 mdr før man må gøre det og det med gebyret retur var selvfølgelig ment som en joke, selvom det nu ville være fair nok. Indført i år og afskaffet i år, så urimeligt at det rammer nogle få. Især dem der har søgt familiesammenføring præcis i år og betalt næsten 8000 kr.

@JensOle:
Det er nok ikke rettet på nyidanmarks hjemmeside endnu, men den nye regering har afskaffet alle gebyrer med virkning fra d.1/1-2012. Det kan du læse om mange steder i dagspressen. Du kan også nemt finde det med google.

kunst
ja,hvis det ikke går som alle deres andre løfter før valget,

dsb,billigere, sygehuset i svendborg,
kan forsætte

måske en fejl at gul er falskhadens farve

Peder1968
kunst skrev:

dsb,billigere, sygehuset i svendborg,
kan forsætte

måske en fejl at gul er falskhadens farve

Ja du har ret. Det burde være en blanding af blå og grøn....... Wink

Lung Yao
Peder1968 skrev:
kunst skrev:
dsb,billigere, sygehuset i svendborg, kan forsætte måske en fejl at gul er falskhadens farve

Ja du har ret. Det burde være en blanding af blå og grøn....... Wink

Eller måske :<< en blanding af blå og gul = grøn. >> Tuttelu Tralla

Kan du finde nogle politiker som i de sidste 20 år har fået opfyldt alle deres valgløfter 100% ?
For i deres "horizont" er: Demokrati = kompromis kunsten og ikke Enevælde, som vi har fx. har haft her i Tårnby kommune de sidste 35 år, men tabureten er begyndt at vakle under vores "Bykonge" .

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Nu er tråden da skredet lidt fra emnet!

En ting som jeg ikke forstår er, hvorfor ikke vente med en tur til Thailand indtil opholdstilladelsen er i orden?

Spring til debat: