Se indlæg
Forlængelse af opholdstilladelse - tilbagerejse tilladelse
|
|
styx32 |
Lagt på d. 29/11-2011 09:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hej Som så mange andre har min kone ansøgt om forlængelse af opholdstilladelse 15-08-2011 og alle papirer er modtaget og registeret omkring 16-10-2011. vi har så bestilt rejse i April til Thailand. Mit spørgsmål er hvor længe har i andre ventet på at få forlænget jeres koners opholdstilladelse ? Hvilke papirer skal man medbringe for at få lavet en tilbagerejse tilladelse ? i mit tilfælde har jeg tænkt mig og søge på den lokale politistation da jeg bor i Aalborg. |
|
|
Gert |
Lagt på d. 29/11-2011 13:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 91 |
styx32 skrev: Hej Som så mange andre har min kone ansøgt om forlængelse af opholdstilladelse 15-08-2011 og alle papirer er modtaget og registeret omkring 16-10-2011. vi har så bestilt rejse i April til Thailand. Mit spørgsmål er hvor længe har i andre ventet på at få forlænget jeres koners opholdstilladelse ? Hvilke papirer skal man medbringe for at få lavet en tilbagerejse tilladelse ? i mit tilfælde har jeg tænkt mig og søge på den lokale politistation da jeg bor i Aalborg. Vi ansøgte d.20/12.10. Og fik opholdskortet tilsendt d.13/7.11 Ang.tilbagerejse tilladelse, skal i bare bruge passet/ eller midlertidig legitimation(hvis de har passet.) Vi. søgte også ved politiet (ingen problem) MVH Jan |
|
|
Mikael |
Lagt på d. 29/11-2011 13:09
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 30 |
Hej Vi søgte den 19/4-11, og har lige talt med UD, de siger er nået til mars. Så der er lidt i nu før vi for svar |
|
|
lbob |
Lagt på d. 29/11-2011 14:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 62 |
Vi søgte i slutningen af april og venter stadig |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 29/11-2011 15:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
Er der nogen der ved hvorfor det skal tage så lang tid at få en forlængelse ? Det burde jo bare være en forms sag |
|
|
L |
Lagt på d. 29/11-2011 15:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
fra 1/1-2012 er det gratis / ingen gebyr, så passerer vi den dato får vi vel gebyret tilbage og vi venter også på både min kones og knægtens forlængede opholdstilladelse. Deres visa er udløbet, så de må faktisk ikke engang tage med på en shopping tur til Tyskland eller Sverige mens vi venter !!!! |
|
|
keniko |
Lagt på d. 29/11-2011 15:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 543 |
L skrev: fra 1/1-2012 er det gratis / ingen gebyr, så passerer vi den dato får vi vel gebyret tilbage og vi venter også på både min kones og knægtens forlængede opholdstilladelse. Deres visa er udløbet, så de må faktisk ikke engang tage med på en shopping tur til Tyskland eller Sverige mens vi venter !!!! Håber du fik indsendt ansøgningen om forlængelse inden udløb af fristen.... ellers får i afslag! Desværre får i nok ikke gebyret retur... K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
Jens Ole |
Lagt på d. 29/11-2011 18:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 156 |
Hej L Hvor kan man se at det er gebyrfri at søge forlængelse efter d 1-1-12. Har været inde på nyidanmark og kunne ikke finde noget. Jeg kan nemlig starte med at søge midt i Dec ( 2 mdr før ) , men kan ligeså godt vente de 14 dage , og derved spare 1725 kr. Mvh Jens Ole |
|
|
L |
Lagt på d. 30/11-2011 04:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 511 |
@Keniko: Selvfølgelig har vi søgt til tiden og det var præcis de 2 mdr før man må gøre det og det med gebyret retur var selvfølgelig ment som en joke, selvom det nu ville være fair nok. Indført i år og afskaffet i år, så urimeligt at det rammer nogle få. Især dem der har søgt familiesammenføring præcis i år og betalt næsten 8000 kr. @JensOle: Det er nok ikke rettet på nyidanmarks hjemmeside endnu, men den nye regering har afskaffet alle gebyrer med virkning fra d.1/1-2012. Det kan du læse om mange steder i dagspressen. Du kan også nemt finde det med google. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 30/11-2011 15:07
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
lbob skrev: søgte december sidste år, svar juni i år-
Vi søgte i slutningen af april og venter stadig DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
kunst |
Lagt på d. 30/11-2011 17:48
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
L skrev: @Keniko: Selvfølgelig har vi søgt til tiden og det var præcis de 2 mdr før man må gøre det og det med gebyret retur var selvfølgelig ment som en joke, selvom det nu ville være fair nok. Indført i år og afskaffet i år, så urimeligt at det rammer nogle få. Især dem der har søgt familiesammenføring præcis i år og betalt næsten 8000 kr. @JensOle: Det er nok ikke rettet på nyidanmarks hjemmeside endnu, men den nye regering har afskaffet alle gebyrer med virkning fra d.1/1-2012. Det kan du læse om mange steder i dagspressen. Du kan også nemt finde det med google. |
|
|
kunst |
Lagt på d. 30/11-2011 17:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 49 |
ja,hvis det ikke går som alle deres andre løfter før valget, dsb,billigere, sygehuset i svendborg, kan forsætte måske en fejl at gul er falskhadens farve |
|
|
Peder1968 |
Lagt på d. 01/12-2011 17:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 852 |
kunst skrev: ja,hvis det ikke går som alle deres andre løfter før valget, dsb,billigere, sygehuset i svendborg, kan forsætte måske en fejl at gul er falskhadens farve Ja du har ret. Det burde være en blanding af blå og grøn....... |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 02/12-2011 11:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Peder1968 skrev: kunst skrev: ja,hvis det ikke går som alle deres andre løfter før valget, dsb,billigere, sygehuset i svendborg, kan forsætte måske en fejl at gul er falskhadens farve Ja du har ret. Det burde være en blanding af blå og grøn....... Eller måske :<< en blanding af blå og gul = grøn. >> Kan du finde nogle politiker som i de sidste 20 år har fået opfyldt alle deres valgløfter 100% ? For i deres "horizont" er: Demokrati = kompromis kunsten og ikke Enevælde, som vi har fx. har haft her i Tårnby kommune de sidste 35 år, men tabureten er begyndt at vakle under vores "Bykonge" . . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 02/12-2011 21:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Nu er tråden da skredet lidt fra emnet! En ting som jeg ikke forstår er, hvorfor ikke vente med en tur til Thailand indtil opholdstilladelsen er i orden? |
|
Spring til debat: |