Se indlæg
 Udskriv debat
TV 2 SØGER DELTAGERE TIL TV-PROGRAM OM GRÆNSELØS KÆRLIGHED
Webmaster
TV 2 SØGER DELTAGERE TIL TV-PROGRAM OM GRÆNSELØS KÆRLIGHED

I en programserie vil vi undersøge kærlighedsforhold mellem danskere og udlændinge, og i ét af programmerne vil vi fokusere på danske mænd, som har fundet kærlighed og romantik i Thailand. Vi vi derfor gerne i kontakt med forskellige personer, som vil dele deres erfaringer med os:

- En dansk mand, som forelskede sig i en thailandsk kvinde på en ferie i Thailand.
- En dansk mand, som er blevet gift med en thailandsk kvinde og lever med hende i Danmark eller Thailand.
- En dansk mand, som kæmper for at få sin thailandske kæreste/kone til Danmark.
- Danske mænd, som skal til Thailand i håbet om at finde en sød kæreste.

Venligst kontakt journalist Kristina Bergmann - email: - hvis du ønsker at høre nærmere om vores dokumentarprojekt. Eller ring til vores redaktion telf: 25429702

Ovenstående er modtaget pr. email og viderebringes hermed såfremt der skulle være brugere eller besøgende herinde som er interesseret i at deltage.
For nærmere information kontakt venligst ovenstående.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
jh
TV2 plejer da nok selv at kan finde på løgn historier,om så de betalte mig for det vil jeg intet have med dem at gøre.Det bliver nok ikke nemt for dem at finde nogle her i gennem.

Thjaa
det bliver heller ikke mig som de faar med selom de laa paa knae for mig
Livet er forkort til store problemmer

Kim Ludvigsen
Det er da positivt, at de nu ikke kun søger efter danske mænd, der har fundet kærligheden i Pattaya. Jeg synes, oplægget ser meget interessant ud.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
filihankat
Navnet Kristina Bergmann er identisk med den journalist som i august forsøgte at finde mænd til et andet (eller måske det samme?) program:

http://www.dansk-...rowstart=0

Dengang blev hun afsløret i at forsøge at finde danske barer i
Soi Cowboy i Bangkok og efterfølgende bad hun admin om at få slettet sin profil.

Hvorfor hun nu igen forsøger at lokke nogen i fælden her på DTW er lidt af en gåde?

mvh. filihankat

filihankat
Nu fandt jeg også tråden om danskerbarerne i Bangkok:

http://www.dansk-...ost_170280

sudsakhon
Man kan jo så selv gætte journalistens indgangsvinkel til det ellers sympatiske oplæg.
Specielt når man sammenligner med samme journalists tidligere interessefelt.

Det burde ikke undre, at folk får strithale, når en bladsmører starte med at "fiske".
De er jo vaccineret mod at tale med sagkundskaben, men vil hellere have fat i "den personlige vinkel"..

Der er journalist sprog for "Vi skal bare have en eller anden (gerne en, der kan få seerne til at krumme tæer) til at sige et eller andet, så tager vi hvad han siger ud af kontekst. Resten antyder/digter vi"

jeg har i en del tilfælde været involveret i oversættelse af thai materiale, som jeg ved var bestilt til at opnå en manipuleret journalistisk vinkel.

Specielt i et tilfælde, synes jeg at der var klippet så meget i materialet, at jeg gjorde opmærksom på det jeg troede var en fejl.

Fra ca. 1 times interview, blev der klippet grundigt.
Hvor det i materialet stod klart, at en thaikvinde var en opportunistisk golddigger, og hverken ville eller kunne være en del af et normalt ægteskab, .
Manden fremstod nu som både kynisk og manipulerende, samt at det var tydeligt at han havde udnyttet hende..

Hele historien skulle inducere en tårevædet forestilling om en stakkels udnyttet kvinde.

Som sagt gjorde jeg opmærksom på det jeg troede var en fejl. Reaktionen var at jeg ikke skulle blande mig i arbejdet.

Mit svar var, idet jeg var lidt overrasket, så jeg skød fra hoften.
At jeg sådan set er forpligtet til at oversætte korrekt, og det kunne få retlige konsekvenser for mig om jeg ikke gjorde opmærksom på denne fejl.

Hvad de så efterfølgende gør, er ikke mit ansvar.

Jeg tilføjede, at såfremt manden søgte juridisk råd hos mig, ville mit svar være, at han skulle nedlægge fogedforbud mod udsendelsen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
ban
Som sudsakhon skriver Lad dem skrive .Kan vi her lave dette progan selv og vise vores virkelhad på godt og ondt .Vi elsker jo Thailand på godt og ondt .Lad os vise hvad det er vi Kæmper med i hverdagen og husk at vi kommer fra alle dele af samfundet og ingen skal bestemme over os .
Vi skal følge land skig eller fly
Cool

patirak
Mon ikke journalisten nok skal finde nogle, der synes det er smart at udstille deres liv på TV.

Jeg melder i hvertfald fra.

Kim Ludvigsen
Jeg kunne heller ikke drømme om at deltage i den slags, men nogle vil gerne, og udsendelsen behøver ikke at være for at udstille deltagerne negativt.

Nu ser jeg ikke så meget TV, men jeg har da set nogle af de klip, der har været postet her i forummet, og de har ikke været problematiske. Jeg har faktisk været imponeret af, at journalisten har været i stand til at få de medvirkende til at åbne så meget op (forstået på en positiv måde).

Bemærk, at oplægget her inkluderer noget, som mange herinde gerne vil have sat lidt mere offentlig fokus på:
- En dansk mand, som kæmper for at få sin thailandske kæreste/kone til Danmark.

Værten i udsendelsen er vist også kendt for at være positiv og ikke for at være en, der nedgør andre mennesker - så vidt jeg har forstået, jeg har ikke selv set hans udsendelser.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

NoiNarak
Ja, jeg skal nu heller ikke deltage-gjorde det sidste år,da en ung dame skulle bruge noget til en eksamens opgave-som bare var helt ok og endte med,at hun fik et 12 tal for det.
Men det er jo desværre nok, lidt lige som spørgsmålet om thailandske damer-nogen har brændt fingrene og derfor generaliseres der i stor stil-det samme kan vel siges om journalister.
Da min kammerat døde hernede og der blev lavet en video på knap en time-endda til Ekstrabladets: Nationen,var det også bare helt som det skulle være.
Så der laves altså stadig god og sober journalistik-trods alt.

sony
Helt ærligt når man ser det ser og hør udsendelser de er begyndt at lave efterhånden, forstår man sgu godt folk ikke vil stille op. Jeg skulle i hvert fald ikke deltage i noget af deres plat udsendelser.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Lung Yao
Kim Ludvigsen skrev:
Det er da positivt, at de nu ikke kun søger efter danske mænd, der har fundet kærligheden i Pattaya. Jeg synes, oplægget ser meget interessant ud.

Det ligger nok mellem linierne her :

En dansk mand, som forelskede sig i en thailandsk kvinde på en ferie i Thailand.

Da de fleste danske mænd der drog til Thailand første gang lagde nok vejen forbi Patty (inkl. undertegnede) men ikke alle blev forelsket eller gift ved "første blik".

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Kim Ludvigsen
Jeg tvivler på, at de fleste danske mænd lægger vejen forbi Pattaya ved deres første eller andet besøg. Mon ikke de fleste starter sydpå, før de finder til Pattaya.

Under alle omstændigheder er det positivt at få belyst problemerne med at få en thai med tilbage til Danmark, så jeg håber da, at det lykkes dem, at finde nogen, som vil medvirke.

Jeg har ikke hidtil villet skrive værtens navn, da der måske er en grund til, at det ikke er oplyst i oplægget - sikkert konkurrencehensyn. Og reelt ved jeg heller ikke, om det er samme udsendelsesrække, som da journalisten sidst søgte deltagere, men mon ikke det er tilfældet.

Jeg vil derfor bede om, at man ikke nævner navnet her i tråden, men de fleste yngre er sikkert vokset op med ham i badekarret. Så kan I selv vurdere, om I har tillid til, at udsendelsen bliver sober, og om det er noget, I vil deltage i.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:

Thjaa
jeg hade kommet i thailand i over 5 aar foer jeg foeste gang kom forbi Pattaya og jeg var der i 5 timer saa smuttet jeg igen og har ikke vaeret der sigen og jeg kender da fler dansker der har vaeret i thailand som aldri har vaeret i Pattaya og heller ikke oensker at komme til Pattaya
Livet er forkort til store problemmer

NoiNarak
Jeg har aldrig været der og er kun kørt fra lufthavnen i Bangkok direkte nordpå og har ikke været der siden-og har heller intet ønske om at komme der-ikke på grund af dårlige ting eller erfaringer,men er ikke til de overbefolkede steder.
Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

FCKdk
Så for mange år siden, dokumentaren om: "Brødrene Jan og Finn", der skulle til Thailand, for at finde en kæreste til lillebror Finn, efter storebrors
"kæmpesucces" med samme forehavende....
Tolken der deltog i udsendelsen og tekstede samme,
oversatte Finn's kæreste's ord: "Mah pøa nguen"(Thai), til
dansk:"For kærlighed" Cool

Jeg har senere krydstolket samme tolk ved flere kriminelretssager
og hun er ikke længere anerkendt tolk af det danske system....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

fckguld
FCKdk skrev:

Så for mange år siden, dokumentaren om: "Brødrene Jan og Finn", der skulle til Thailand, for at finde en kæreste til lillebror Finn, efter storebrors
"kæmpesucces" med samme forehavende....
Tolken der deltog i udsendelsen og tekstede samme,
oversatte Finn's kæreste's ord: "Mah pøa nguen"(Thai), til
dansk:"For kærlighed" Cool

Jeg har senere krydstolket samme tolk ved flere kriminelretssager
og hun er ikke længere anerkendt tolk af det danske system....Cool
Kom lige til at tænke på denne tråd - Og TIGER hi hi
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Spring til debat: