Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Tablet / ipad
|
|
helligaben |
Lagt på d. 19/08-2011 07:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
Gamba skrev: Er der nogen her der har haft i hånden og prøvet en af de billige kineser PC Androide tablet som fås fra kun 65 USD og op. Syndes ikke jeg kan finde en uvildig sammenlignings test på internettet. Jeg søger selvfølgelig ikke sammenligning af Samsung og Appel med en billig kineser. Rettelse. Fandt noget her som kan hjælpe lidt http://www.chinat... og http://www.alltou... Men vil da gerne høre om nogle erfaringer med kineser tablet. Jeg købte en da jeg var i kina sidste md. og jeg valgte en til omkring omregnet 4000 bath frem for de billige til omkring 2-3000 de virkede enormt langsomme. dog vil jeg sige selv den til 4000 er der bugs, jeg kan fks ik få android market til at downloade, nogle gange hænger den i touchskærmen så man skal vente osv. osv. og disse ting var langt værre på de helt billige, set i bakspejlet skulle jeg ik har købt den, og hvis behovet havdet været der og det ik bare var impulskøb, skulle jeg ha købt et kvalitets produkt. Helliaben. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 19/08-2011 11:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Hovsa.... der kunne jeg da godt blive lidt nysgerrig.... Hvad er det der I skriver med "billige kineser tablets" - hvad er det? Hvor koeber man en saadan ? Evt. link..... ? Det passer en hel del bedre til min penge pung og jeg er helt aerligt ligeglad med om der staar Apple original logo paa den eller sjing-sjang-sjask, naar bare det virker :-) Er det noget som man kun kan koebe i Kina? maaske dumt sporgsmaal, men jeg ved det ikke, men er ret interesseret/nysgerrrig..... Takker.... :-) |
|
|
helligaben |
Lagt på d. 19/08-2011 14:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 111 |
AP7100 skrev: Hovsa.... der kunne jeg da godt blive lidt nysgerrig.... Hvad er det der I skriver med "billige kineser tablets" - hvad er det? Hvor koeber man en saadan ? Evt. link..... ? Det passer en hel del bedre til min penge pung og jeg er helt aerligt ligeglad med om der staar Apple original logo paa den eller sjing-sjang-sjask, naar bare det virker :-) Er det noget som man kun kan koebe i Kina? maaske dumt sporgsmaal, men jeg ved det ikke, men er ret interesseret/nysgerrrig..... Takker.... :-) Mange elektronik markeder i Thailand, Naturligvis i kina hvis man er der, .-) Ebay.com, garanteret også dba.dk qxl.dk Som jeg skrev i sidste post, så er kvaliteten svær at sammenligne med noget der står et kendt navn på, de store mærker har jo ofte rimelig kontrol med kvaliteten, og jeg mener ik bare at plastikken måske ik er så flot, det er hardware og software. de billige er meget langsomme, touchskærmene er ofte ik særlig følsomme. Jeg prøvede 6-7 forskellige da jeg var i Kina sidst. jeg var ik vildt imponeret, men fik dog en med hjem, hehe Helligaben. Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 19/08-2011 17:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
AP7100 skrev: Hovsa.... der kunne jeg da godt blive lidt nysgerrig.... Hvad er det der I skriver med "billige kineser tablets" - hvad er det? Hvor koeber man en saadan ? Evt. link..... ? Det passer en hel del bedre til min penge pung og jeg er helt aerligt ligeglad med om der staar Apple original logo paa den eller sjing-sjang-sjask, naar bare det virker :-) Er det noget som man kun kan koebe i Kina? maaske dumt sporgsmaal, men jeg ved det ikke, men er ret interesseret/nysgerrrig..... Takker.... :-) Shitty crap du kun bliver skuffet over! Glem det - du ærger dig gul og blå.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
vandango |
Lagt på d. 20/08-2011 09:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Lidt udenfor tråden, men hvis man er i Danmark og både vil have en ny computer og internet, så er dette et godt tilbud. http://shop.tdc.d...lt,pd.html |
|
|
sony |
Lagt på d. 20/08-2011 09:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
vandango skrev: Lidt udenfor tråden, men hvis man er i Danmark og både vil have en ny computer og internet, så er dette et godt tilbud. http://shop.tdc.d...lt,pd.html Det du sgu da for gammel til vandango Det da kun hvis man studere, men ok du studere jo pigerne i los Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
vandango |
Lagt på d. 20/08-2011 09:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
sony skrev: vandango skrev: Lidt udenfor tråden, men hvis man er i Danmark og både vil have en ny computer og internet, så er dette et godt tilbud. http://shop.tdc.d...lt,pd.html Det du sgu da for gammel til vandango Det da kun hvis man studere, men ok du studere jo pigerne i los Ahhh du har næsten ret, hvis du nu havde skrevet "kvinden", så havde den været i kassen. |
|
|
sony |
Lagt på d. 20/08-2011 09:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2037 |
Man studere vel altid en sød kvinde uanset om man er gift eller hva.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
lindegaard |
Lagt på d. 20/08-2011 10:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 332 |
AP7100 skrev: Hovsa.... der kunne jeg da godt blive lidt nysgerrig.... Hvad er det der I skriver med "billige kineser tablets" - hvad er det? Hvor koeber man en saadan ? Evt. link..... ? Det passer en hel del bedre til min penge pung og jeg er helt aerligt ligeglad med om der staar Apple original logo paa den eller sjing-sjang-sjask, naar bare det virker :-) Er det noget som man kun kan koebe i Kina? maaske dumt sporgsmaal, men jeg ved det ikke, men er ret interesseret/nysgerrrig..... Takker.... :-) tror også du kommer til at fortryde.. og så investerer man efterfølgende alligevel i noget ordentligt.. min erfaring.. købte for år tilbage en af de der mini Iphone's, men fandt dog hurtigt ud af at det ikke var i nærheden af den brugeroplevelse jeg havde håbet på... købte mig derfor efterfølgende en HTC Desire som bare har virket til fulde til den dag idag.. så spilte penge der ligeså godt kunne have været anvent til en god gang khao man gai eller en kold øl i varmen omne ignotum pro magnifico
"everything unknown appears magnificent" |
|
|
BentBP |
Lagt på d. 20/08-2011 10:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 213 |
Hej . Ja det er rigtigt sony , og man kan sku næsten blive helt rundtosset , med alle de kønne piger ( kvinder ) når man går rundt der nede i f.eks et indkøbscenter , puha . Forsat god weekend alle her . Forresten , har i hørt den her , på Fyn siger pigerne , natten er vores egen ! Og drengene fra Sønder Jylland siger , det er jeres egen skyld . |
|
|
wheelie66 |
Lagt på d. 23/11-2011 05:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Kittisak skrev: Hmmm har også kun forstand på ipads da jeg selv har 2 ipad 2. Holder mig selv langt væk fra Androids Du siger samsung opfylder dit behov mere. Hvad skal du da bruge den til? Bemærk lige at ipad har langt flere apps osv... Det eneste den mangler er Flash, men det er måske noget af det du har behov for? Hvad er der så lige galt med android ? Jeg bruger det flittigt og er super godt tilfreds. Har før haft iphone men kan ikke fordrage deres lukkede verden, hvor Apple har fuld kontrold over systemet, og hvilket software man kan bruge. Er dog enig i at de på nuværende tidspungt har langt flere apps... Men sidste kvartal har Samsung overhalet Apple, endda med en ret stor margen. Så mon ikke android har en fremtid med lige så mange apps. Jeg syntes også det er en mega stor mangel at iphone/pad ikke kan affspille Flash... Det vil sige at der er nogle hjemmeside som slet ikke kan vises på diss mega dyre apperater... Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
wheelie66 |
Lagt på d. 23/11-2011 06:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 44 |
Gamba skrev: Er der nogen her der har haft i hånden og prøvet en af de billige kineser PC Androide tablet som fås fra kun 65 USD og op. Syndes ikke jeg kan finde en uvildig sammenlignings test på internettet. Jeg søger selvfølgelig ikke sammenligning af Samsung og Appel med en billig kineser. Rettelse. Fandt noget her som kan hjælpe lidt http://www.chinat... og http://www.alltou... Men vil da gerne høre om nogle erfaringer med kineser tablet. Jo jeg har prøvet en, da min kammerat købte en hjem fra kina (prisen kan du godt gange med 2 eller lidt mere inden der er betalt told moms og fragt)... Det var det noget værre møg.... Dette kunne ikke opdateres. Skærmen var ikke capacitive (var tryk-følsom i stedet for berørings-følsom.. det vil sige at man skulle trykke extrem hårdt for at få en reaktion på skærmen). Mega langsom prosessor. skærmen havde dårlig opløsning og gav ringe billed kvalitet Alt alt for dårlig, uanset den lave pris. Wheelie66
Thailand i kørestol! Selvfølgelig kan man det. Tag ansvar for dit liv. Kom ud af rørret og oplev verden. [url]www.life-of-brian.dk/thailand.htm[/url] |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 23/11-2011 20:42
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
wheelie66 skrev: Jeg syntes også det er en mega stor mangel at iphone/pad ikke kan affspille Flash... Det vil sige at der er nogle hjemmeside som slet ikke kan vises på diss mega dyre apperater... Det er korrekt at IOS (iPAD/iPhone/iPod) mangler flash-understøttelse. Seriøse Android tablet brugere undgår dog også flash-sider, fordi det gør siderne så langsomme på de små ressouce svage tablet pc'ere, at det ikke er til at holde ud at se på også på den yeste Samsung Galaxy. I øvrigt udvikles der ikke længere på Flash, alt det der kan laves i det proprietære Adobe Flash, kan fuldt ud leveres i den offentligt tilgængelige standard HTML5 - som understøttes ganske glimrende af IOS produkterne. Adobe nye produkt hedder EDGE, og det bygger på henholdsvis HTML5 og Java. Læs mere her : http://www.pcworl...html5.html . De fleste kommercielle hjemmesider, går efterhånden væk fra flash ... så det er ikke det der burde få nogen til at afholde sig fra Apple's IOS produkter - i øvrigt understøttes flash heller ikke i apple's nye Lion OS til Mac pc'ere - så Apple er ret seriøse når de vælger ikke at understøtte det . At Samsung skulle have overhalet Apple er vist en stor misforståelse, Apple iPad sidder markant på 70-80% af tablet markedet. At sammenligne iPad med en stor iPhone er vist heller ikke helt dækkende, men at forestille sig en tablet pc (iPad / Samsung el. lign) erstatte en notebook pc er heller ikke realistisk. Som tablet's er i dag er de ikke en erstatning for en bærbar pc, men snarere et supplement .... og et ganske uderholdende et af slagsen. Af købs anbefalinger er der ikke så meget at vælge imellem, der er iPad, Samsung Galaxy og HTC har også en relativ ok model - resten er stort set til brok-kassen og spild af penge. At jeg har valgt iPad frem for en Android device, skyldes at hardwaren og OS efter min mening, indtil videre er Android overlegen, og en anden væsentlig detalje er at uanset hvor gammelt dit device er (næsten), bliver Apple ved med at understøtte det med opdateringer. HTC, Samsung, Sony Ericsson ... blot for at nævne nogle af de mest seriøse Android Device producenter ... de har allerede glemt deres første modeller, når det drejer sig om nye firmware releases, eller blot OS opdateringer ... selv enheder der er under ét år gamle. Så hvis du glæder dig til at Android v3.x skal installeres på f.eks. din HTC Legend .... drop det ... den kommer ikke. Tilgengæld kan jeg fortælle at min kones 3-4 år gamle iPhone 3Gs er blevet opdateret med nyeste IOS v5.x som lige er udkommet her i november, og dermed har fået ny funktionaltet og nyt liv. I øvrigt kan denne 3-4 år gamle mobil stadig sælges på brugt markedet for omkrin 1.500 - 2.000 ... en brugt værdi intet andet device på market kan leve op til ... hvem gider køber en 4år gammel Nokia? Næste punkt er App-Store versus Android market .... Det er korrekt at Apple skal godkende en app inden den kan downloades, men det betragter jeg mere som en brugerbeskyttelse (læs: kvalitetskontrol) end som producent styring. Jeg kan endeløse historier om brugere der har downloadt tomme skaller til overtaksede SMS priser fra Android market, mod ganske få af slagsen fra AppStore .... Appstore lever af tilfredse kunder ... Android Market er uden nogen form for styring, hvor den snedige tager røven på den uøvede ... Mage til skrammel butik skal man lede længe efter. At Android Market er ved at vokse sig større (på antal udbudte apps) er efter min bedste overbevisning ikke nogen god reklame. Android Market er totalt anarki, måske godt for den der ved/kan alt ... men for en begynde, kan det blive en meget dyr oplevelse. Dette var min bekedne kommentar ... er det tydeligt jeg er mest til iPad ?? |
|
|
Surmule |
Lagt på d. 23/11-2011 22:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 115 |
Jeg glemte lige at nævne at MicroSoft står på spring med Windows 8 til tablet's - det bliver efter de demoer, jeg har set et spændende forsøg på at slå iPad af tronen. Som virksomheds værktøj bliver det svært at imøde gå Windows 8 - med 100% integration til MicroSoft Exchange Server og Lync - Microsofts bud på en Unified Communication platform. Der bliver komunikation smeltet sammen til en helhed. Det er virkeligt overbevisende. For knap så kontor/erhvervs mindede, vil det selvfølgelig også være nogle indlysende fordele ved at alle ens normale Windows programmer kan afvikles på dimsen - lige fra Office til div. spil. I øvrigt bliver der ingen flash understøttelse i Windows 8 og Internet Explorer 10 - Så Adobe må virkeligt sande at Flashen's dage er talte. Vedr. Flash understøttelse i Lion X, citerede jeg vist en for gammel artikel (31. juli) - der kan afvikles Flash under Lion X, det var bare Adobe der ikke var klar med en opdaret version på det pågældende tidspunkt. Beklager fejl-informationen, men det ændre ikke på virkeligheden ... flash er yt! |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 24/11-2011 03:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
buster40 skrev: Hej med jer. Jeg brugte nu en hel dag i går for at sætte mig ind i div. Tablet og i starten trode jeg at det var en ipad jeg skulle have men det er jeg nu gået helt fra, da jeg syntes at Samsung Galaxy 10.1 opfylder mit behov bedre, men jeg har ingen personlig erfaring med nogen som helst tablet, så vil gerne høre andres meninger ud fra jeres behov, og lige så vil jeg gerne høre om hvor den/de købes billigst, jeg er kun interaseret i priser på 32GB og 64GB og minimum en 3G forbindelse men gerne som Samsung flere muligheder, på forhånd tak... Jeg har nu for en lille måned siden endelig fået mig en Tablet / Eee pad, det blev til denne her Asus transformer efter mange samtaler i div. It butikker i Korat, http://eee.asus.c...ification/ men jeg må sige jeg er yderst tilfreds, ikke nogen fastlåst hed som med Appel (og for den sags skyld også samsung, fandt jeg ud af) men den her har alm. usb 2stk. + micro sd + alm. sd + audio jack og en kæmpe bonus med 16 timer batteri, og som sagt alt virker til yderste tilfredshed, kan klart anbefales og så til en pris på kun 15900thb inkl. ekstern tastetur. Ps. at købe Appel må kunne samlignes med at købe B og O det er et udemærket produkt !!! MEN man betaler mest for navnet, hvor man kunne have fået meget mere for pengene hos andre producenter, men det er bare min mening Redigeret af buster40 d. 24/11-2011 03:21 Venlig hilsen
Boonta |
|
|
kimberg |
Lagt på d. 24/11-2011 05:38
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 75 |
Jeg har en Ipad2 64 GB og det er et kæmpe fejlkøb. Næsten halvdelen af de sider jeg søger på ( bil sider ) kan den ikke indlæse, da det kræver flash. Det er pisse træls, for nu og sige det på godt jysk. Hvis man fører en samtale over skype, og samtidig vil surfe lidt rundt på nettet, bliver man til disconnected. Den har problemer med og lave mere end en ting af gangen. Så er der også problemet med bluetooth. Har man ikke et apple produkt man sender filer fra, kan man også godt opgive. Den kan kun arbejde sammen med andre apple produkter. Skal men ligge film over på den, skal man forbinde den med kabel til sin PC. Kan ikke bare hente dem direkte. Den har ikke USB. Den har ikke kortlæser. Kan dog købes. Men hvem gider og skulle slæbe rundt på en masse udstyr, i stedet for at det er indbygget. Generelt kan man heller ikke lade den op via PCéns usb stik, da den kræver mere strøm, end det normalt kan give. Og så er det frem med strøm forsyningen. Kan heller ikke få DLNA til og virke fra den. Men den er rigtig god til og holde strøm. og se film på, hvis man lige køber et program som kan afspille filmene. Når det er sagt, må jeg indrømme at jeg heller ikke tror at galaxy tab 10.2 er meget bedre. Og der skulle efter sigende heller ikke være flash understøttelse i android ice cream sandwich, som er den sidste nye android opdatering. Men bare det at man selv kan bestemme hvad man vil gemme af filer på sin tablet, gør i mine øjne android tabletten bedre end Apple Ipad. For hvorfor skal Apple bestemme hvad vi vil have på vores Ipad? Mit bedste råd er og vente et par år. Så kommer der nok mange andre mærker på banen. M.v.h. Kim |
|
|
buster40 |
Lagt på d. 24/11-2011 10:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 210 |
kimberg skrev: Jeg har en Ipad2 64 GB og det er et kæmpe fejlkøb. Næsten halvdelen af de sider jeg søger på ( bil sider ) kan den ikke indlæse, da det kræver flash. Det er pisse træls, for nu og sige det på godt jysk. Hvis man fører en samtale over skype, og samtidig vil surfe lidt rundt på nettet, bliver man til disconnected. Den har problemer med og lave mere end en ting af gangen. Så er der også problemet med bluetooth. Har man ikke et apple produkt man sender filer fra, kan man også godt opgive. Den kan kun arbejde sammen med andre apple produkter. Skal men ligge film over på den, skal man forbinde den med kabel til sin PC. Kan ikke bare hente dem direkte. Den har ikke USB. Den har ikke kortlæser. Kan dog købes. Men hvem gider og skulle slæbe rundt på en masse udstyr, i stedet for at det er indbygget. Generelt kan man heller ikke lade den op via PCéns usb stik, da den kræver mere strøm, end det normalt kan give. Og så er det frem med strøm forsyningen. Kan heller ikke få DLNA til og virke fra den. Men den er rigtig god til og holde strøm. og se film på, hvis man lige køber et program som kan afspille filmene. Når det er sagt, må jeg indrømme at jeg heller ikke tror at galaxy tab 10.2 er meget bedre. Og der skulle efter sigende heller ikke være flash understøttelse i android ice cream sandwich, som er den sidste nye android opdatering. Men bare det at man selv kan bestemme hvad man vil gemme af filer på sin tablet, gør i mine øjne android tabletten bedre end Apple Ipad. For hvorfor skal Apple bestemme hvad vi vil have på vores Ipad? Mit bedste råd er og vente et par år. Så kommer der nok mange andre mærker på banen. M.v.h. Kim Asus transformer har flash, og jeg hentede selv en medieplayer der opfylder mit behov og kan se film i 16 timer som er rigtig fint for mig da jeg nogen gange tager en bus tur på 17 timer, og der er det jo så nemt da jeg har alle mine film på en ekstern harddisk, så det er bare at sætte den i usb og så køre vi, skype virker også u-påklageligt har vist venner og familie rundt her oppe hvor jeg bor med skype, så igen jeg kan varmt anbefale Asus Transformer Venlig hilsen
Boonta |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 24/11-2011 19:38
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
kimberg skrev: Jeg har en Ipad2 64 GB og det er et kæmpe fejlkøb. Næsten halvdelen af de sider jeg søger på ( bil sider ) kan den ikke indlæse, da det kræver flash. Det er pisse træls, for nu og sige det på godt jysk. Hvis man fører en samtale over skype, og samtidig vil surfe lidt rundt på nettet, bliver man til disconnected. Den har problemer med og lave mere end en ting af gangen. Så er der også problemet med bluetooth. Har man ikke et apple produkt man sender filer fra, kan man også godt opgive. Den kan kun arbejde sammen med andre apple produkter. Skal men ligge film over på den, skal man forbinde den med kabel til sin PC. Kan ikke bare hente dem direkte. Den har ikke USB. men man kan købe en usb adapter Den har ikke USB. Den har ikke kortlæser. Kan dog købes. Men hvem gider og skulle slæbe rundt på en masse udstyr, i stedet for at det er indbygget. Generelt kan man heller ikke lade den op via PCéns usb stik, da den kræver mere strøm, end det normalt kan give. Og så er det frem med strøm forsyningen. Kan heller ikke få DLNA til og virke fra den. Men den er rigtig god til og holde strøm. og se film på, hvis man lige køber et program som kan afspille filmene. Når det er sagt, må jeg indrømme at jeg heller ikke tror at galaxy tab 10.2 er meget bedre. Og der skulle efter sigende heller ikke være flash understøttelse i android ice cream sandwich, som er den sidste nye android opdatering. Men bare det at man selv kan bestemme hvad man vil gemme af filer på sin tablet, gør i mine øjne android tabletten bedre end Apple Ipad. For hvorfor skal Apple bestemme hvad vi vil have på vores Ipad? Mit bedste råd er og vente et par år. Så kommer der nok mange andre mærker på banen. M.v.h. Kim Skal men ligge film over på den, skal man forbinde den med kabel til sin PC. Kan ikke bare hente dem direkte. så har du ikke opdateret til IOS 5 efter opdatering så kan man synkroniser med icloud og det er mulig at synkroniser bilde film og kalender Come As You Are
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |