Se indlæg
ure i thailand
|
|
kokkene |
Lagt på d. 20/11-2011 10:51
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
hej vil gerne købe et ur i thailand et ægte ikke kopi ure hvad ligger priserne ca på ifht danmark og er der noget at spare overhovedet hvis et ur i danmark koster ca 10.000 dkr. hvad koster det så ca i thailand mvh |
|
|
dutling68 |
Lagt på d. 20/11-2011 10:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1381 |
købte selv et seiko ur i dk hvis jeg havde købt det i thailand ville jeg havde sparet ca 800 kr og det var i en seiko forhandler..men har også set det i hua hin hvor det var 1000 kr dyre men så kunne jeg få 15 procent nedslag men alt i alt tjeck ud i de forskellige butikker men vil da mene det er noget biliger her..men så er der jo det med garentien om den dækker der hjemme......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
jesper_dk |
Lagt på d. 20/11-2011 12:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 136 |
Jeg har et TW-Steel ur som jeg har købt her i dk og det kostede det ca 20.000thb så det samme ur i Phuket (Jungceyleon) og der kostede det 32.000thb Så det er vigtig at du laver lidt research first inden du køber. Mvh Jesper |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 20/11-2011 12:21
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
kokkene skrev: kommer sgu helt an på mærket , masser af gode ure koster det samme i hele verden . AFTALTE PRISER
hej vil gerne købe et ur i thailand et ægte ikke kopi ure hvad ligger priserne ca på ifht danmark og er der noget at spare overhovedet hvis et ur i danmark koster ca 10.000 dkr. hvad koster det så ca i thailand mvh DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/11-2011 12:48
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Når det handler om ægte mærkevarer, som er kendt i vesten, kan det generelt ikke betale sig at købe dem i Thailand. Det gælder i hvert fald for computere, telefoner, kameraer, ure og lignende. Besparelsen er minimal - hvis der overhovedet er noget at spare - og der er ingen garanti eller reklamationsret. Jeg har ikke tjek på, om det også gælder for tøj, men mon ikke. |
|
|
kokkene |
Lagt på d. 20/11-2011 12:54
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
hej har før købt ure mm. i singapore hvor der er noget at spare skal bare ikke denne vej denne gang derfor ville jeg høre om det var samme tilfælde i thailand |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 20/11-2011 14:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
kokkene skrev: hej har før købt ure mm. i singapore hvor der er noget at spare skal bare ikke denne vej denne gang derfor ville jeg høre om det var samme tilfælde i thailand Rolex-Omega-osv..osv...Findes med garanti i Siam-Paragon,men til samme pris som hvis du købte hos Ragnar i Odense eller klarlund i København.. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/11-2011 14:59
|
Antal indlæg: 3779 |
Kim Ludvigsen skrev: Når det handler om ægte mærkevarer, som er kendt i vesten, kan det generelt ikke betale sig at købe dem i Thailand. Det gælder i hvert fald for computere, telefoner, kameraer, ure og lignende. Besparelsen er minimal - hvis der overhovedet er noget at spare - og der er ingen garanti eller reklamationsret. Jeg har ikke tjek på, om det også gælder for tøj, men mon ikke. Hvorfor mener du, at der ikke er garanti? Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/11-2011 16:44
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Hvorfor mener du, at der ikke er garanti? Det kan være, jeg handler i de forkerte butikker, men jeg har endnu ikke set nogle give lige så gode betingelser som danske butikker. Og så er der lige problemet med, at man måske ikke er i Thailand, når det købte går i stykker. Hvis du tænker på fabriksgaranti, så skal man tjekke med de enkelte producenter først. Nogle giver vendensomspændende garanti, andre gør ikke. |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 20/11-2011 17:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Har købt et Breitling ur hvor jeg sparede masser af penge. Husk vat refund ellers er besparelsen mindre. De har ofte urudstillinger i de store shoppingmall´s hvor der er mange % at hente. Og jo der er verdensomspændende garanti på de "store" urmærker...... |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 20/11-2011 18:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
for 2 uger siden var der udsalg i big.c i pattaya (tidligere carfur) på seico med op til 75% men ikke i den store big-c |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/11-2011 18:55
|
Antal indlæg: 3779 |
Kim Ludvigsen skrev: Hvorfor mener du, at der ikke er garanti? Det kan være, jeg handler i de forkerte butikker, men jeg har endnu ikke set nogle give lige så gode betingelser som danske butikker. Og så er der lige problemet med, at man måske ikke er i Thailand, når det købte går i stykker. Hvis du tænker på fabriksgaranti, så skal man tjekke med de enkelte producenter først. Nogle giver vendensomspændende garanti, andre gør ikke. Det er klart, hvis noget går i stykker, at det er nemmere, hvis man har købt det i nærmiljøet, og man lige kan gå derhen, når man er på vej til købmanden. Er det købt i Thailand, med vendensomspændende garanti, så skal man nok have fat i selve importøren, så ja, det er lidt mere bøvlet. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 20/11-2011 19:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Robert Kronberg skrev: Kim Ludvigsen skrev: Hvorfor mener du, at der ikke er garanti? Det kan være, jeg handler i de forkerte butikker, men jeg har endnu ikke set nogle give lige så gode betingelser som danske butikker. Og så er der lige problemet med, at man måske ikke er i Thailand, når det købte går i stykker. Hvis du tænker på fabriksgaranti, så skal man tjekke med de enkelte producenter først. Nogle giver vendensomspændende garanti, andre gør ikke. Det er klart, hvis noget går i stykker, at det er nemmere, hvis man har købt det i nærmiljøet, og man lige kan gå derhen, når man er på vej til købmanden. Er det købt i Thailand, med vendensomspændende garanti, så skal man nok have fat i selve importøren, så ja, det er lidt mere bøvlet. Hilsen, Robert Går ud fra vi her snakker om lidt dyrere ure og ikke ure til 2 til 5.000kr. Hvis man køber et ur af et godt anerkendt urmærke så er det aldrig noget problem at få det lavet. Man skal dog huske at fremvise en kvittering på uret da det forlanges flere steder. |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 20/11-2011 19:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Jeg har købt mange ure i Thailand, som der står skrevet er det en go ide at vide hvad uret koster i DK før man tager afsted og der kan som regel "handles" hos alle når man står derned , mht garanti er det en go ide også at checke hvad importøren i DK skriver og hvad der står i de papirer du får med uret. Der ER penge at spare iforhold til herhjemme på de lidt dyrere ure (fra 2000kr og op ca..) Husk at toldgrænsen ved ankomst til dk er 3200kr som jo skal angives.... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
Spring til debat: |