Se indlæg
 Udskriv debat
Salg af plantage
JuBj
Hun siger at det kun er sib nati, 10 minutters kørsel til Pattaya fra grunden.
Det var bare mit forslag, at det måske var nemmere at finde købere over nettet, end at sætte skilt op.

kylling
JuBj skrev:
Hun siger at det kun er sib nati, 10 minutters kørsel til Pattaya fra grunden.
Det var bare mit forslag, at det måske var nemmere at finde købere over nettet, end at sætte skilt op.

Normalt bliver jord med god belligenhed solgt fra mund til mund, der jo en stor efterspørgelse!
Men måske det er farlang pris???
Og hvad status har jorden norsor 1el 2 ,chanot el. hvad?

JuBj
"norsor 1el 2 ,chanot el. hvad?"

Aner ikke hvad det betyder, men er da rart at blive klogere :-)

Jeg prøver at spørge i morgen når vi snakker sammen igen.

Robert Kronberg
fckguld skrev:
JuBj skrev:
Min kæreste i Thailand vil gerne sælge sin plantage i Pong, Banglamung distriktet, Chonburi, Kong Pluakdaeng. Den er, som jeg forstår det, på 100 kvm (10x10 meter) og til salg for 600.000 baht. Er der nogen der kender et godt sted på nettet for salg af plantager i Thailand så også evt Thailændere i Danmark og andre steder kan se opslaget?

På forhånd tak
Bjarne og Pukki
størrelsen og prisen , er sgu da helt gal. Et eller andet stemmer ikke .

Nja, 24 MB per rai er ikke i den billige ende, og hvis det er en plantage, så er den nok ikke byggemoden, og skødet er måske derefter.

Men hvem ved.

Dog tror jeg, hvis grunden skal kunne forrentes til den pris, at der skal bygges et condominum.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
fckguld
Robert Kronberg skrev:
fckguld skrev:
JuBj skrev:
Min kæreste i Thailand vil gerne sælge sin plantage i Pong, Banglamung distriktet, Chonburi, Kong Pluakdaeng. Den er, som jeg forstår det, på 100 kvm (10x10 meter) og til salg for 600.000 baht. Er der nogen der kender et godt sted på nettet for salg af plantager i Thailand så også evt Thailændere i Danmark og andre steder kan se opslaget?

På forhånd tak
Bjarne og Pukki
størrelsen og prisen , er sgu da helt gal. Et eller andet stemmer ikke .

Nja, 24 MB per rai er ikke i den billige ende, og hvis det er en plantage, så er den nok ikke byggemoden, og skødet er måske derefter.

Men hvem ved.

Dog tror jeg, hvis grunden skal kunne forrentes til den pris, at der skal bygges et condominum.

Hilsen, Robert
må da blive celler i den størrelse - eller dukke condominium- ja måske endda en lille pool .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Saendaeng
Robert Kronberg skrev:
Nu er jeg forvirret igen, da der pludseligt er forsvundet indlæg igen herunder mit.

Jeg svarede på et eller andet indlæg, at grunden er 0.25 rai, og at prisen således er 24 MB per rai.

Hilsen, Robert

Ved ikke om jeg er helt ved siden af , men jeg får det nu "kun" til 2,4 MB per rai.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
fckguld
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:
Nu er jeg forvirret igen, da der pludseligt er forsvundet indlæg igen herunder mit.

Jeg svarede på et eller andet indlæg, at grunden er 0.25 rai, og at prisen således er 24 MB per rai.

Hilsen, Robert

Ved ikke om jeg er helt ved siden af , men jeg får det nu "kun" til 2,4 MB per rai.
ja 4x600000 er 2,4
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

NoiNarak
Ved godt beliggenheden er anderledes osv. men så har vi da godt nok nogle andre priser heroppe-i øjeblikket er dette til salg:

133. Land 150 Rai for Sale THB 8.25 Mio. Maechan, Chiangrai

AL 48
fckguld skrev:
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

ja 4x600000 er 2,4

Hvor er i dog allesammen dygtigeSad
I stoler blindt på hvad den gode Robert regner sig frem til på fingrene.
Hvornår er 10 gange 10 meter (100 kvm.) blevet 0,25 rai??
1rai = 1600 kvm.
Desuden kan han heller ikke gange 600.000 med 4,- men dert er jo det med kommaèr.
DVS. "plantagen" er 1/16 rai, - og prisen pr. rai må så blive 16 gange 600.000THB = 9.600.000THB.

For iøvrigt kan 10 gange 10 meter vel dårligt kaldes en "plantage",- men det lyder jo fint. (Måske for bambus).
100 kvadratmeter kan da ikke selvstændigt bruges til noget fornuftigt, derfor er prisen urealistisk.

Robert Kronberg
AL 48 skrev:
fckguld skrev:
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

ja 4x600000 er 2,4

1rai = 1600 kvm.
Desuden kan han heller ikke gange 600.000 med 4,- men dert er jo det med kommaèr.
DVS. "plantagen" er 1/16 rai, - og prisen pr. rai må så blive 16 gange 600.000THB = 9.600.000THB.

For iøvrigt kan 10 gange 10 meter vel dårligt kaldes en "plantage",- men det lyder jo fint. (Måske for bambus).
100 kvadratmeter kan da ikke selvstændigt bruges til noget fornuftigt, derfor er prisen urealistisk.

Jeg er enig i, at prisen lyder høj, men der er jo nogen usikkerhed omkring størrelsen.

Trådstarter har dog senere oplyst her i tråden, at jorden er 100 Wah, og det er 0.25 Rai jf. Siam Legals skema, så det er ikke noget, som jeg har regnet ud.

0.25 = 1/4, så hvis det er en kvart Rai, så skal prisen da ganges med fire for at få prisen på en Rai.

Hilsen, Robert

"

sudsakhon
1 rai er 40X40 M= 1600 M2

Fremkommer ved at kvadratroden af 1600 M2 er 40M per langside i kvadratet: Ganget med 0,25 er netop 100 M2, eller 10M langside i kvadratet.

7. klasses matematik pensum

men rigtigt, meget lille plantage, stiller man et hus, er der kun plads til en altankasse

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
AL 48
Robert Kronberg skrev:
AL 48 skrev:
fckguld skrev:
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

ja 4x600000 er 2,4

1rai = 1600 kvm.

Jeg er enig i, at prisen lyder høj, men der er jo nogen usikkerhed omkring størrelsen.

Trådstarter har dog senere oplyst her i tråden, at jorden er 100 Wah, og det er 0.25 Rai jf. Siam Legals skema, så det er ikke noget, som jeg har regnet ud.

0.25 = 1/4, så hvis det er en kvart Rai, så skal prisen da ganges med fire for at få prisen på en Rai.

Hilsen, Robert

Fuldstændig rigtigt Robert.
- Men når du så går videre til indlæg 17 fra trådstarter skriver han:
Hun har lige skrevet dette: 100.ตารางวา som oversat skulle være 100 kvm...
Så ja det bliver et lille hus hvis man skal have det :-)
Jeg har et par billeder af stedet hvor der også gror nogle kokospalmer og i jorden i øjeblikket skulle der være ingefær.
- Så ifølge trådstarter skulle det stadig være 100 kvm., altså 1/16 rai.
Mvh,-Anton

Robert Kronberg
AL 48 skrev:
Robert Kronberg skrev:
AL 48 skrev:
fckguld skrev:
Saendaeng skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

ja 4x600000 er 2,4

1rai = 1600 kvm.

Hilsen, Robert

Fuldstændig rigtigt Robert.
- Men når du så går videre til indlæg 17 fra trådstarter skriver han:
Hun har lige skrevet dette: 100.ตารางวา som oversat skulle være 100 kvm...
Så ja det bliver et lille hus hvis man skal have det :-)
Jeg har et par billeder af stedet hvor der også gror nogle kokospalmer og i jorden i øjeblikket skulle der være ingefær.
- Så ifølge trådstarter skulle det stadig være 100 kvm., altså 1/16 rai.
Mvh,-Anton

Hej Anton,

Jeg er stadig enig med dig, og mine indlæg om 0.25 Rai var i indlæg # 10 og 12, altså før trådstarterens nye oplysninger i indlæg # 17, så derfor opstår polemikken omkring grundens størrelse

Det hus, som jeg har lejet mellem Victory Monument og MBK (i Bangkok), er lidt under 80 kvm i grundplan (hvor de lidt under 16 dog oprindeligt var en baggård) og med fire etager, men hvis det var lidt uden for byen, så havde jo nok foretrukket, at der også var lidt have, men 20-40 kvm giver ikke meget plads til en have...

Men hvis kæresten har købt de 100 kvm, så er der vel andre, som også kan finde på at købe det for den rigtige pris, hvad den så end er, men thai-kvinder har det med at komme med urealistiske priser.

Jeg tror, som trådstarter selv efterlyser, at de skal have fat i en lokal "ejendomsmægler", som kan se på skødet, fastsætte en værdi og måske finde en køber.

Hilsen, Robert

"

huratho
Hej

100.ตารางวา betyder 100 kvadrat waa ikke kvadrat meter
100 kvadrat waa = 1/4 rai

Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

AL 48
huratho skrev:
Hej

100.ตารางวา betyder 100 kvadrat waa ikke kvadrat meter
100 kvadrat waa = 1/4 rai

Hilsen Hugo

Godt Hugo,- så er vi på det rene med størrelsen, - og Robert har ret med 4gange 600.000THB (han skal bare huske kommaet)Wink
Har selv prøvet dette med angivelse af størrelse af grund. Madammen har også et stykke land, og da jeg spurgte hende en gang om størrelsen lignede hun et spørgsmålstegn. Vi tog så ud med målebånd, og jeg regnede ud at hun der havde 1½ rai. Hun var vildt imponeret,- den slags er de ikke gode til.

paulsenp
sudsakhon skrev:
1 rai er 40X40 M= 1600 M2

Fremkommer ved at kvadratroden af 1600 M2 er 40M per langside i kvadratet: Ganget med 0,25 er netop 100 M2, eller 10M langside i kvadratet.

7. klasses matematik pensum

men rigtigt, meget lille plantage, stiller man et hus, er der kun plads til en altankasse

Ja, hvorfor gøre det let, når det i stedet kan siges så kringlet?
Peter

sudsakhon
Hvad er der kringlet i det?

Skrev jo bare, hvilken tanke, (matematisk set) der kunne føre frem til de famøse 100M2..

Problemet med benævnelse af brøkdelsflademål er, at man skal gange med brøken før der kvadreres. (Hvis man vil kende sidelængderne i kvadratet)

Det korrekte er således:
1 rai er stadig 1600M2
ganget med 1/4 er resultatet 400 M2 (100 ตารางวาWink..
Det er 20X20M, som findes ved kvadratroden af 400M2

-ikke megen plantage, men hvad ved jeg. Jeg er ikke landmand

AL 48
sudsakhon skrev:
Hvad er der kringlet i det?

Skrev jo bare, hvilken tanke, (matematisk set) der kunne føre frem til de famøse 100M2..

Problemet med benævnelse af brøkdelsflademål er, at man skal gange med brøken før der kvadreres. (Hvis man vil kende sidelængderne i kvadratet)

Det korrekte er således:
1 rai er stadig 1600M2
ganget med 1/4 er resultatet 400 M2 (100 ตารางวาWink..
Det er 20X20M, som findes ved kvadratroden af 400M2

-ikke megen plantage, men hvad ved jeg. Jeg er ikke landmand

Det "kringlede" ligger i din fremstilling. Du fortæller noget rigtigt, og så noget der ikke findes.
F.eks.:Fremkommer ved at kvadratroden af 1600 M2 er 40M per langside i kvadratet: Ganget med 0,25 er netop 100 M2, eller 10M langside i kvadratet.
Da et kvadrat er en ligesidet vinkelret firkant, så findes en "langside" ikke. - Du er ikke til fodboldWink
Men hvem siger også at "plantagen" er kvadratisk?- Den kunne jo også have utallige andre mål/former.

sudsakhon
Well, jeg må lære at udtrykke mig klarere, så..Smile

Men som skrevet var der jo undren over hvor de 100 M2 kunne opstå.

fodbold?.. Godt set. Har aldrig i mit liv set fodbold i mere end et par minutter af gangen. Interesserer mig lige så meget som korsstingsbroderi fra Finland

Kvadreringen er bare et simpelt matematisk udtryk, der kan give en ide om størrelsen.

paulsenp
sudsakhon skrev:
...
Men som skrevet var der jo undren over hvor de 100 M2 kunne opstå.
...

Det var da vist en simpel sproglig misforståelse - kvadratmeter / square wah
Peter

Spring til debat: