Se indlæg
 Udskriv debat
Ung iværksætter kan drive den af i Thailand
Fido
SinghaLover skrev:
Fido skrev:
Et maal paa 10.000 Kr - det er dog vanvittigt uambitioest af en mand paa 31 aar. Man kan selvfoelgelig godt leve af det i Thailand men hvad goer man saa den dag man pludselig har brug for flere penge ... boern der skal have en ordentlig uddannelse som ogsaa kan bruges udenfor Thailand? Alvorlig sygdom i familien? Loeber man saa klynkende hjem til trygge Danmark igen?

ha ha ha straks er alle dem med offentlig forsørgelse i ryggen og peger fingre af manden...typisk LOL LOL

Du er da vist den eneste af os to der har offentlig forsørgelse i ryggen ...

Wink
One man's ceiling is another man's floor

Mon
Hej Allesammen!

Jeg blander mig normalt ikke i nogen tråd herinde, kun når jeg bliver lidt harm.
Jeg har levet flere år i Thailand, for noget der ligner ca, 40,000 bath om md. det er hvad hele familieen tjener tilsammen ( 6 stk) Min samleverske vores børn, søster, svigermor og min veninden til min samlerverskes søster. Vi har både bil, motorcykel og internet. Vi har sku aldrig manglet noget. Vi har en familieforsikring der dækker alt vi har haft brug for i forbindelse med sygdom og ulykker.
Så hvis 2 mennesker ikke kan leve for ca, 56,000 bath om md. er der et eller andet galt. Og nej!! Jeg får ikke nogen form for offentlig tilskud fra DK.

Men selvfølgelig!!! Skal man absolut drikke 10-15 øl om dagen for at få tiden til at gå, kan jeg godt se problemet
Imorgen bliver end endnu bedre dag!! Hvis det er muligt.

patirak
Mon skrev:
Hej Allesammen!

Jeg blander mig normalt ikke i nogen tråd herinde, kun når jeg bliver lidt harm.
Jeg har levet flere år i Thailand, for noget der ligner ca, 40,000 bath om md. det er hvad hele familieen tjener tilsammen ( 6 stk) Min samleverske vores børn, søster, svigermor og min veninden til min samlerverskes søster. Vi har både bil, motorcykel og internet. Vi har sku aldrig manglet noget. Vi har en familieforsikring der dækker alt vi har haft brug for i forbindelse med sygdom og ulykker.
Så hvis 2 mennesker ikke kan leve for ca, 56,000 bath om md. er der et eller andet galt. Og nej!! Jeg får ikke nogen form for offentlig tilskud fra DK.

Men selvfølgelig!!! Skal man absolut drikke 10-15 øl om dagen for at få tiden til at gå, kan jeg godt se problemet

Du behøver ikke at være harm over noget... I har det jo godt. Wink

Personligt kan jeg ikke leve for 56.000 Bath om måneden, men det skyldes jo så nok også min livsstil, de udgifter jeg har og at jeg tjener mere en 40.000 Bath om måneden. Alle har jo hver deres måde at leve og forbruge på - som oftest baseret på hvad man tjener og hvilken fase af livet man er i.

Mine kommentarer handler ikke om hvad man kan leve for - men om man kan leve med at lave ingenting og om det er livsbekræftende og et bedre liv, end et almindeligt arbejdsliv.

Hvis du læser det anderledes, så har du misforstået det og så beklager jeg.

Lung Yao
patirak skrev:

Lung Yao skrev,
....................................................
Godt gået af alle disse unge mennesker. Respekt.

Nu tjener jeg selv penge via Internettet... og det eneste jeg kan sige er... Det kræver hårdt arbejde både at etablere en ordentlig forretning på nettet og ikke mindst at sikre at den også holdes igang.
Artiklen om de unge "der ikke rører en finger og tjener kassen" er en af de typiske artikler, som giver et forkert billede af virkeligheden. Hvis overskriften havde været "Unge lever af deres hobby", så ville det have en del tættere på sandheden.
Fakta er nemlig at det kræver hårdt arbejde at etablere noget med success på nettet. Derudover så kommer problemet med at holde tingene igang. Salg og markedsføring på nettet koster både tid og penge. De unge i artiklen arbejder med sikkerhed hårdt og mange timer for at holde tingene igang. Forskellen er blot at de ikke opfatter det som "arbejde", fordi det er deres store interesse. Det er jo super godt, men at fremstille dem som om de tjener penge uden at lave noget, er helt forkert. Den eneste måde man kan tjene penge på ved ikke at lave noget - er at vinde i lotto. Alt andet kræver masser af forarbejde og tid til at vedligeholde indtjeningen.

Enig og derfor sluttede med min anerkendelse.
M.h.t. det andet, mener jeg at journalisten bruger en metafore for at belyse at disse unge mennesker ikke behøver et Hård fysisk arbejde i fx. 14T. i døgnet. Jeg "lugter" også lidt misundelse i skribentens artikel, udover at han skal jo sælge avisen. Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Fido skrev:
............................................................
Du er da vist den eneste af os to der har offentlig forsørgelse i ryggen ...Wink

Også her Angel, jeg får .................................tjenestemand pension Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Kim Ludvigsen
Jeg har endnu ikke fået læst om ham, som trådstarter skriver om, men den 20-årige, som der senere henvises til, gik det vist alligevel ikke så godt for. Samtlige tre projekter, som nævnes i den artikel, er i dag lukket. Så måske man skal læse den slags succeshistorier med lidt skeptiske briller.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
bruno
Kim Ludvigsen skrev:
Jeg har endnu ikke fået læst om ham, som trådstarter skriver om, men den 20-årige, som der senere henvises til, gik det vist alligevel ikke så godt for. Samtlige tre projekter, som nævnes i den artikel, er i dag lukket. Så måske man skal læse den slags succeshistorier med lidt skeptiske briller.

Ja der var hvis noget fup med i det.

http://gj-blog.dk/
patirak
bruno skrev:
Kim Ludvigsen skrev:

Det er der som regel, hvis man tror at man får noget gratis uden at arbejde for det.

Robert Kronberg
patirak skrev:
bruno skrev:
Kim Ludvigsen skrev:

Det er der som regel, hvis man tror at man får noget gratis uden at arbejde for det.

Hej patirak,

Ja, jeg gad da godt, hvis jeg kunne arbejde et par timer om ugen, og så flytte et sted hen med billig husleje...

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
bruno
patirak skrev:
bruno skrev:
Det er jo så også det han mener han kan nøjes med 4 timer om ugen til. Du har selvfølig ret i at det har noget at sige hvor meget ansvar mand tør at overlade og hvordan det bliver sat i system.
Jeg synde du skulle læse den her bog:

http://www.saxo.c...rriss.aspx

Tak for linket Bruno, men jeg har desværre ikke tid til at læse en hel bog. Findes der noget i punktform? Altså en vejledning i hvordan man tjener f.eks. 1. mill kr. uden at røre en finger? Jeg kunne godt bruge pengene til et par nye projekter Wink

Jeg er rent faktisk i den situation, at jeg kunne nøjes med at arbejde 4 timer om ugen, hvis det var min ambition. Den simple grund til at jeg ikke gør det, er at jeg ville ked mig til døde, hvis jeg ikke havde mit arbejde. Mit arbejde giver mig udfordringer og chancen for at sætte og opfylde nye mål. Det er ikke kun pengene der driver værket, men det at jeg elsker det jeg laver.

Desuden finder jeg det tilfredstillende f.eks. at kunne købe noget nyt og vide at det er på baggrund af den indsats jeg har lavet. Jeg syntes også det er tilfredstillende at vide, at jeg skaber arbejdspladser og er med til at forbedre og opretholde livet for mine ansatte og deres familier.

Jeg kan godt se at mange mennesker synes det kunne være fantastisk f.eks. at leve i fred, ro og harmoni på f.eks. en lækker strand. Problemet er bare, at de fleste mennesker kræver variation og udfordringer i deres liv, når der er gået et stykke tid.

Prøv f.eks. at bo på et fem stjernet hotel og spis gourmet mad i en måned - og man vil pludselig opleve at man savner frikadeller, brun sovs og sin egen seng derhjemme. En af grundene til, at vi ofte ser at rigtig rige mennesker også har problemer i deres liv, som alle os andre.

Afveksling, udfordringer og forandringer, er det der gør livet værd og sjovt at leve. Derfor bliver mange af de rigtig rige mennesker også ved med at arbejde. Det andet er simpelthen for kedeligt i længden. At tro det er livet at lave ingenting på en lækker strand er en ren og skær illusion, som lyder tillokkende i teorien, men som i praksis er død kedeligt.

Ja jeg er enig med dig jeg vil også kede mig på sådan en strand, der er også grænser hvor skrabet vi vil leve..
Det var bare din påstand om hårdt arbejde og det ikke kunne lade sig gøre uden, jeg forholder mig til.
Vi som fammilie kunne godt tænke os at flytte til Thailand på ubestemt tid, men vi går også med tanker om på et tidspunkt at rejse jorden rundt over et års tid og det er der bestemt også mulighed for på den måde. Men det kræver noget forarbejde at sætte sig ind i det og lidt penge.
Men husk at læs bogen hvis der er for meget kuld på og du ved at få stress Smile
Redigeret af bruno d. 16/11-2011 17:03

bruno
patirak skrev:
bruno skrev:
Kim Ludvigsen skrev:

får noget gratis hvor har du det fra ?

Problemet var nok noget med mindreværds komplekser og en god digter.

patirak
bruno skrev:
patirak skrev:
bruno skrev:
Kim Ludvigsen skrev:

får noget gratis hvor har du det fra ?

Problemet var nok noget med mindreværds komplekser og en god digter.

????? Med gratis mener jeg at intet (og især ikke penge) kommer dumpende ned fra himlen til een.

Man må yde for at kunne nyde... også når det drejer sig om forretninger på internettet. (hvis altså de er lovlige)

Hvis man vil tjene penge på internettet uden at lave noget.. så kan man jo gøre som de her...

http://www.versio...rder-31845

... og nu kan de så se frem til nogle år bag tremmer...

Man får intet foræret her i livet... medmindre man er født med en guld-ske i rXXXn...

bruno
Jeg taler ikke om svinel men om en der har opdigtede en historie for blive kendt, det bare det jeg har hørt.

http://epn.dk/tek...085597.ece

Jeg enig med dig i at det kræver noget arbejde i starten og lidt løbene og man tjener også kun peppernøder i starten, men det er ikke så stort arbejde som gør det til.
Du lyder bare lidt lige som min far da jeg var barn, "da jeg var barn, stod vi op kl 3 for malke osv.." der jo også sket lidt siden den tid.

patirak
bruno skrev:
Jeg taler ikke om svinel men om en der har opdigtede en historie for blive kendt, det bare det jeg har hørt.

http://epn.dk/tek...085597.ece

Jeg enig med dig i at det kræver noget arbejde i starten og lidt løbene og man tjener også kun peppernøder i starten, men det er ikke så stort arbejde som gør det til.
Du lyder bare lidt lige som min far da jeg var barn, "da jeg var barn, stod vi op kl 3 for malke osv.." der jo også sket lidt siden den tid.

Hvis det er så nemt at tjene nemme og ærlige penge på Internettet, hvorfor er der så ikke flere på golfbanerne i den normale arbejdstid???

Jeg har arbejdet i IT-branchen i rigtig mange år og af alle dem jeg kender, der er blevet rige i branchen... - kender jeg ingen, der er blevet rige ved at ligge på stranden... Jeg kender heller ingen med success indenfor branchen, der senere har valgt at trække sig tilbage og bruge resten af deres liv på solbadning. Alle har kastet sig over nye projekter og bruger masser af tid på deres arbejde.

Drømmen om nemme penge er også det der driver f.eks. Multi-level Marketing firmaer frem - og som får naive mennesker til at tro at de kan blive millionærer ved at sælge skrammel. Folk drømmer, men ser ikke virkeligheden som den nu engang er.

Selv med et godt produkt og en god hjemmeside, så kræver det rigtig meget arbejde (og penge) at få hjemmesiden/produktet markedsført. Man kan selvfølgelig også tjene penge på bannerreklamer - men igen skal man have en eller flere hjemmesider, som folk gider at besøge. De skal først laves og senere vedligeholdes. Det tager altså tid og koster penge. Det er ikke så ligetil, som folk tror.

Din far lyder som et meget klogt og fornuftigt menneske :-) Hatten af for ham...

Drømmen om "Nemme penge" er lidt ligesom troen på at man kan købe "Kærlighed for penge". Den holder ikke... begge dele kræver arbejde og personlig indsats. Men det er selvfølgelig fint at "drømme"... Mirakler forekommer jo... som når folk vinder i lotto.
Redigeret af patirak d. 16/11-2011 18:49

bruno
Selv med et godt produkt og en god hjemmeside, så kræver det rigtig meget arbejde (og penge) at få hjemmesiden/produktet markedsført. Man kan selvfølgelig også tjene penge på bannerreklamer - men igen skal man have en eller flere hjemmesider, som folk gider at besøge. De skal først laves og senere vedligeholdes. Det tager altså tid og koster penge. Det er ikke så ligetil, som folk tror.

Vrøvl ! Det er lige til hvis ellers mand gider.

At få en wordpress hjemmeside op på et domæne tager vel 10 min og koster ca 300 kr om året, mand skriver så en SEO artikel på ca 500 ord og sætter afilliate og google adssens reklamer på den, det tager vel max en time.
Alt efter din hvor god din søge ord sætning er vil den artikel indbringe dig et beløb hver mdr, resten af dine dage.
Jeg kender til en side hvor der er 150 artikler på, den indbringer ca 8000 kr hver mdr. det er 53 kr per artikel om månden.
Du skriver at det koster mange, at få noget markedsført; Det koster ingenting at sætte sig ind i SEO.
Du kan også få en anden til at skrive artikler for en og sætte dem på blogen for dig, det koster typisk 100 kr pr stk hvis de er på dansk og par kroner på engelsk.
Man kan få noget softwer der finder søge sætning, hvor der er mange søgninger på og ingen kokurence på, der med kommer topen af google. eks:søge ordet "thai massage sjælland" er der kun en relavant konkuret ud af seks sider, derfor vil en side med den søge ord blive enten nr 1 eller 2 på google og der er 400 måndelig søgninger på søge sætningen, som man nu kan få ind på sin side.
Forarbejdet består i at sætte sig ind simpel SEO og wordpress.
men det kan mand jo også betale sig fra.

Det var en af metoderne, en anden er hvis mand har lidt penge mand kan undvære op til par mdr.
Mand finder en affiliate reklame på en af de mange netværk og sætter den på facebook ads Du betaler så et facebook et beløb for hvert klik, jo bedre mand er til at ramme sin mål gruppe, jo laver klik pris = jo færer visninger pr klik og det bliver det billiger, den klik pris du giver, skal så bare være billiger end den du får fra affilliate reklamen, den split tester du ind til det lykkes. så er det samme som at du hver gang putte 1 krone ind i en maskine og der kommer der efter 2 kr ud, der kan så gå mellem en uge til 2 mdr før du får dem udbetalt. Læs noget mere konkret på simonsiger.dk

Jeg har aldrig nævnt noget om hurtig og nemme penge, det tager tid og dygtighed at lære, men det er noget alle kan-
Men der efter er det lige ud af lande vejen.
Nu ved jeg ikke hvad du laver af IT men IT-branchen kan være mange ting.
Hvis du er en af dem der bruger mange penge på onlinemarkesføring af dine produkter, kan jeg kun sige tak for at du betaler gilet.
Enig i MLM er noget skidt og spild af tid.
Redigeret af bruno d. 16/11-2011 23:36

Robert Kronberg
Tja, jeg tjener ca. 400 kroner om året på min weblog - weblog.kronberg.dk - så jeg har lang vej til at blive millionær.

Hilsen, Robert

"

patirak
Robert Kronberg skrev:
Tja, jeg tjener ca. 400 kroner om året på min weblog - weblog.kronberg.dk - så jeg har lang vej til at blive millionær.

Hilsen, Robert

Så skal du bare lave 99 flere, så har du kr. 40.000 om måneden :-) eller hvad med at lave 999 flere, så har du hele kr. 400.000 om måneden!

Det kan vel ikke være så svært, eller tage særligt lang tid at lave eller vedligeholde. Wink

Hvis det var så nemt, så var der nok en hel del flere mennesker der gjorde det i stedet for at gå på almindeligt arbejde.

patirak
bruno skrev:

Vrøvl ! Det er lige til hvis ellers mand gider.

At få en wordpress hjemmeside op på et domæne tager vel 10 min og koster ca 300 kr om året, mand skriver så en SEO artikel på ca 500 ord og sætter afilliate og google adssens reklamer på den, det tager vel max en time.
Alt efter din hvor god din søge ord sætning er vil den artikel indbringe dig et beløb hver mdr, resten af dine dage.
Jeg kender til en side hvor der er 150 artikler på, den indbringer ca 8000 kr hver mdr. det er 53 kr per artikel om månden.
Du skriver at det koster mange, at få noget markedsført; Det koster ingenting at sætte sig ind i SEO.
Du kan også få en anden til at skrive artikler for en og sætte dem på blogen for dig, det koster typisk 100 kr pr stk hvis de er på dansk og par kroner på engelsk.
Man kan få noget softwer der finder søge sætning, hvor der er mange søgninger på og ingen kokurence på, der med kommer topen af google. eks:søge ordet "thai massage sjælland" er der kun en relavant konkuret ud af seks sider, derfor vil en side med den søge ord blive enten nr 1 eller 2 på google og der er 400 måndelig søgninger på søge sætningen, som man nu kan få ind på sin side.
Forarbejdet består i at sætte sig ind simpel SEO og wordpress.
men det kan mand jo også betale sig fra.

Det var en af metoderne, en anden er hvis mand har lidt penge mand kan undvære op til par mdr.
Mand finder en affiliate reklame på en af de mange netværk og sætter den på facebook ads Du betaler så et facebook et beløb for hvert klik, jo bedre mand er til at ramme sin mål gruppe, jo laver klik pris = jo færer visninger pr klik og det bliver det billiger, den klik pris du giver, skal så bare være billiger end den du får fra affilliate reklamen, den split tester du ind til det lykkes. så er det samme som at du hver gang putte 1 krone ind i en maskine og der kommer der efter 2 kr ud, der kan så gå mellem en uge til 2 mdr før du får dem udbetalt. Læs noget mere konkret på simonsiger.dk

Jeg har aldrig nævnt noget om hurtig og nemme penge, det tager tid og dygtighed at lære, men det er noget alle kan-
Men der efter er det lige ud af lande vejen.
Nu ved jeg ikke hvad du laver af IT men IT-branchen kan være mange ting.
Hvis du er en af dem der bruger mange penge på onlinemarkesføring af dine produkter, kan jeg kun sige tak for at du betaler gilet.
Enig i MLM er noget skidt og spild af tid.

Nettet er fyldt med "tjen penge nemt og hurtigt" sider. Hvis folkene bag disse sider virkelig tjente penge og scorede kassen, så ville de nok ikke dele hemmeligheden med andre, vel?

Korruption, Kriminalitet og Gambling (hvis man er heldig) = Nemme og hurtige penge.

Alt andet... også søgemaskineoptimering, kræver tid og hårdt arbejde.

Det er rigtigt at alle kan gøre det, MEN det er altså langt fra alle der tjener noget særligt på det.

Hvis din 1 kr. IND og 2 kr. UD maskine virkelig fungerer - så ville alle jo nok gøre det... Og du kan være sikker på at personen, der har fundet på ideen ikke ville have delt den med alle os andre.

Det er efter min mening noget "Vrøvl" at tro at man nemt kan blive rig ved at skrive artikler og lære simpel SEO. Det er ligeså naivt, som at tro man kan blive rig ved MLM. Enkelte scorer kassen - resten spilder deres tid og penge. Det er bare min mening.
Redigeret af patirak d. 17/11-2011 09:43

Robert Kronberg
patirak skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Så skal du bare lave 99 flere, så har du kr. 40.000 om måneden :-) eller hvad med at lave 999 flere, så har du hele kr. 400.000 om måneden!

Det kan vel ikke være så svært, eller tage særligt lang tid at lave eller vedligeholde. Wink

Hvis det var så nemt, så var der nok en hel del flere mennesker der gjorde det i stedet for at gå på almindeligt arbejde.

Desværre, det er 400 kr. om året, så 99 flere giver "kun" 40.000 om året...

Der er nok flere penge i at lave en blog, der handler om at tjene nemme penge, om end man nok ikke skal skrive i denne blog, at den bedste måde at tjene penge er ved at fortælle folk, hvordan de kan tjene penge. Der er faktisk en den blogs og hjemmesider, der gør det, men der står ingenting.

Hilsen, Robert

"

born
Robert du kan jo prøve det her..

http://www.trades...anguage=DA

Wink

Spring til debat: