Se indlæg
 Udskriv debat
Ledig stilling på ambassaden i Bangkok
randle
olejensen skrev:
randle skrev:
Mon ikke saadan en lille spion faar roeven i klemme paa et tidspunkt med alle de foerpensionister og pensionister der opholder sig i Thailand. Kunne godt forestille mig han kunne komme ud for en alvorlig "ulykke"... Det sker jo af og til i Thailand.
Skulle en eller anden faa den ide og soege jobbet, saa brug skudsikker vest og masser af bodyguards ellers bliver det nok hans sidste job...

Det lyder nærmest som om du truer en der vil søger en offentlig stilling,
men der er da kedeligt, hvis jorden brænder under fødderne.

Er der andre offentlige stillinger der bør advares imod at søge?

Her er også nogle der måske lever livet farligt, eller bare laver et godt udført arbejde.

Der er ingen der truer nogen, men Thailand er et af de faa steder faa steder, hvor farangs tror de kan "flyve" og naar de saa rammer cementen er festen slut. Folk forsvinder ogsaa i Thailand og tro ikke vi hoerer om dem alle. Thailand og visse steder i syd amerika og oest europa ved jeg at et menneske liv ikke er i saerlig hoej kurs.
14 dages turister aner ikke en hylende fis om hvad sker og kan ske her ude. Foelg lidt med i de Thailandske nyheder, men det er nok lidt svaert hjemme fra divanen i DK.
Det var det eneste jeg ville fortaelle med mit indlaeg.

Ha' en go' dag.

http://avisen.dk/...44521.aspx

Randle's skriv lyder i mine ører unægtelig som en trussel om kommende frit fald fra ukendt højde. Hvorfor al den vold????

Det er fandme så primitivt altid at skulle løse alting med vold og død, derfor er verden blevet det den er i dag.

Det behøves jo slet ikke, hvis du har ren og god samvittighed, kan du jo roligt lade den person der får jobbet ringe på din dør, du behøver ikke lukke vedkommende ind, da jeg ikke formoder han/hun har den fornødne jurisdiktion til en husundersøgelse. Tvivler stærkt på at nogen myndighed i TH vil afsætte resourcer til at søge efter pensionslovbrydere (folkepension) når man tænker på de små beløb det kan dreje sig om, hvis de da ikke finder dem med adresser i begge lande, og dem er der jo unægtelig nogen stykker af herude.

Noget helt andet er dem der snyder med førtidspensionen og div invalidepensioner. Sku da mærkeligt at se alle disse restauratører der hjemme er tilmeldt systemet med diverse dårligdomme men herude kan de sidde med bøjet ryg over raflebægeret eller poolbordet døgn efter døgn, slæbe store tunge poser fra supermarkedet uden at det kan ses at de lider af forstørrede haermorider.

Men er din samvittighed sort (som dit skriv kunne tyde på) så håber og beder jeg til at du er en af dem der får røven i klemme, der er ingen medlidenhed fra min side for sociale bedragere. At alene Odense med 4 medarbejdere kan finde frem til 14 mill. tænk så hvad de kan finde hvis de gik mere grundigt til værks. Håber virkelig de stopper alt og alle i div. lufthavne, bliver spændende at se hvor mange der klarer 6 mdr. prøven og med fiktive adresser i DK?

Men det er fandeme sørgeligt at verden er blevet sådan at alle skal prøve at snyde hinanden.

Skeptikeren

Hopla
Kan kun give skeptikeren fuldstændig ret - men som sædvanligt er der en mistænkelighed og nedgørelse, og ikke mindst den sædvanlige "jeg-bedre-vide-attitude. 80 % af jer som kommenterer det (negativt), kommer højst sandsynligt ikke i nærheden af de kvalifikationer der skal til, (inkl. undertegnede) men hvorfor begynde at skyde jobbet i sænk ?
Umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at et arbejde på en ambassade ville være spændende.
Har du rent mel i posen, hvad er så problemet ??

Lung Per
Hopla skrev:
Kan kun give skeptikeren fuldstændig ret - men som sædvanligt er der en mistænkelighed og nedgørelse, og ikke mindst den sædvanlige "jeg-bedre-vide-attitude. 80 % af jer som kommenterer det (negativt), kommer højst sandsynligt ikke i nærheden af de kvalifikationer der skal til, (inkl. undertegnede) men hvorfor begynde at skyde jobbet i sænk ?
Umiddelbart kunne jeg godt forestille mig, at et arbejde på en ambassade ville være spændende.

Er jobbet blevet besat, og i så fald hvornår og af hvem? Til hest

filihankat
Lung Per skrev:
Hopla skrev:

Er jobbet blevet besat, og i så fald hvornår og af hvem? Til hest

Regner du helt alvorligt med at vedkommende vil blive offentliggjort med navn og billede eller hvad? Du er måske nervøs for hvem det er?

fckguld
Robert Kronberg skrev:
hn skrev:
Robert Kronberg skrev:

De betaler en rimelig løn, som en farang godt kan leve af.

Ikke en direktørløn, naturligvis, men rimelig, og mere end en gennemsnitlig person med disse kvalifikationer ellers ville kunne få.

Og jeg tror da, at det er et spændende job at være detektiv.

Dog ville jeg ikke selv have lyst til et job som "dyneløfteren i Bangkok", men ambassaden skal jo følge direktiverne fra højbogen i Danmark (det er ikke noget, som ambassaden selv bestemmer).

Hilsen, Robert

Ja, det kan nok være spændende, men også potentielt ubehageligt, alt efter, hvordan jobbet skal udføres/bliver udført.

Personligt kunne jeg ikke tænke mig et sådant arbejde, ligesom jeg finder arbejde som parkeringsvagt eller tolder uinteressant, men der er jo nogle, der kan lide den slags.

hn

Her har du så ganske ret - der findes småfolk, der kan og vil udøve deres kompleks via sådanne jobs.

Jeg håber dog, at de finder en god og kompetent medarbejder og ikke een med personlige mindreværdskomplekser.

Mit gæt er, undskyld mig, at det bliver en kvinde, som får jobbet...

Hilsen, Robert
Ja du får sgu nok ret.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

TG950
Robert Kronberg skrev:
rinpoche skrev:
randle skrev:
.
Skulle en eller anden faa den ide og soege jobbet, saa brug skudsikker vest og masser af bodyguards ellers bliver det nok hans sidste job...

I erkendelse af jobbets ømtålelige karakter og de risici der potentielt kunne medfølge, forlyder det nyligt fra ambassaden, at en assistent er blevet udnævnt.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/laracroft.jpg

Hvor søger man? Hammer

Hvis detektiven ser sådan ud, så må jeg snarest finde ud af, hvordan jeg kan få lavet lidt socialt bedrageri, sådan måske for 100 kr - hun får naturligvis 50 kr i returkommission.

Hilsen, Robert

Fedthas, jeg byder straks 75,- ( 425,32 THB ) over dine 50,- Pfft
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Robert Kronberg
TG950 skrev:
Robert Kronberg skrev:
rinpoche skrev:
randle skrev:
.

I erkendelse af jobbets ømtålelige karakter og de risici der potentielt kunne medfølge, forlyder det nyligt fra ambassaden, at en assistent er blevet udnævnt.

i118.photobucket.com/albums/o90/rinpoche/laracroft.jpg

Hvor søger man? Hammer

Hvis detektiven ser sådan ud, så må jeg snarest finde ud af, hvordan jeg kan få lavet lidt socialt bedrageri, sådan måske for 100 kr - hun får naturligvis 50 kr i returkommission.

Hilsen, Robert

Fedthas, jeg byder straks 75,- ( 425,32 THB ) over dine 50,- Pfft

76,25 herfra + moms.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: