Se indlæg
 Udskriv debat
Advokat til Opholdstilladelse Søges
Lung Per
Min thailandske hustru kommer hertil på et tre-måneders turistvisum. Vi går ud fra at man kan søge om forlængelse (familiesammenføring) mens hun er her i DK?, men orker ikke selv at sætte os ind i reglerne, endsige bokse med myndighederne.
Er der nogen herinde der kan henvise til en dansk advokat med erfaring i den slags sager, en som kan ordne det hele for os?

sudsakhon
Der er endnu ikke vedtaget en ændring af udlændingereglerne.

Derfor vil I, indtil ansøgningen, være omfattet af de gamle regler.

Din kommende hustru kan ikke få "forlængelse" af sit besøgsvisum, men ved indgivelse af ansøgning om familiesammenføring får hun "processuelt ophold", dvs. hun må opholde sig (men ikke arbejde) i DK, sålænge at der sagsbehandles. (det kan tage op til 9 måneder i visse tilfælde).

Det er svært at vurdere omfanget af bistand, som I behøver.
Men uanset hvem I vælger ligger prisen for advokater mellem ca. 1200 og 3000 kr i timen (+ moms)..

Send mig en PM, så kan jeg give jer et par valgmuligheder

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
phom
Vent et par måneder, der kommer til at ske store omvæltninger i løbet af foråret 2012
Du kan næsten værre helt sikker på at det der stå i regeringsgrundlaget bliver næsten helt gennemført på dette her område.

Indvandringsprøvet skal formenlig også laves om, hvilket gør det meget nemmere at flytte til Danmark, men lad os nu se hvad det ender med, men du kan værre helt sikker på at en populistisk ting som garantien nedsættes, alt andet ville værre utænkeligt, og det er da også en gratis omgang at fortage.

Find selv regeringsgrundlaget 2011 på nettet
Og se fra side 52 og frem
hvor der bl.a. står følgende.

Regeringen vil fjerne pointsystemet og tilbageføre 24-årsreglen og tilknytningskravet til
den definition, der var gældende, før pointsystemet blev indført i 2011. Regeringen vil også
ændre 28 års reglen, der dispenserer fra tilknytningskravet, til en 26 års regel.
Familiesammenførte udlændinge skal modtage danskundervisning så snart de flytter til
Danmark og bestå en danskprøve. Indvandringsprøven skal afskaffes.
De nye gebyrer for ansøgning om opholdstilladelse fjernes, ligesom den forhøjede
garantistillelse på 100.000 kr. sænkes til 50.000 kr. Den herboende ægtefælle kan stille
garantien.

moellenberg
Lung Per skrev:
Min thailandske hustru kommer hertil på et tre-måneders turistvisum. Vi går ud fra at man kan søge om forlængelse (familiesammenføring) mens hun er her i DK?, men orker ikke selv at sætte os ind i reglerne, endsige bokse med myndighederne.
Er der nogen herinde der kan henvise til en dansk advokat med erfaring i den slags sager, en som kan ordne det hele for os?

lars borring i lyngby bruger jeg.... han er familieadvokat og er virkelig skrap

moellenberg
moellenberg skrev:

Lung Per skrev:

lars borring i lyngby bruger jeg.... han er familieadvokat og er virkelig skrap

min sag er færdig nu.... har fået opholdstilladele til min kone.... Advokatsalær 2500 kr ex moms

Spring til debat: