Se indlæg
Bil- og huskøb
|
|
Joe |
Lagt på d. 25/10-2011 10:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
Hej forum Jeg har erhvervet mig en grund i Buriaram Sai Taku, og er ved at beslutte hvilket hus der skal bygges derpå. Er det korrekt forstået, at huset skal stå i konens navn OG være købt for hendes egne penge? Kan det blive et problem, når min kone betaler for vores fremtidige hus med mine penge? Grunden til jeg spørger er, at jeg på et andet dansk/thai forum læste at dette var tilfældet. Mit andet spørgsmål går på, om jeg kan købe en ny bil i eget navn. På forhånd tak |
|
|
iThai |
Lagt på d. 25/10-2011 10:49
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 86 |
Hun må ikke købe hus for dine penge, da det er ulovligt. Du kan købe bil i eget navn med det rette visum. ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
mai tikied |
Lagt på d. 25/10-2011 12:12
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Du har erhvervet en grund, det lyder lidt mærkeligt. Du kan ikke købe land i Thailand, du kan leje i 30 år og få din lejekontrakt tinglyst, alternativt kan du købe land igennem et thailandsk firma som du ejer, der kan være ulemper ved den sidste løsning. Du kan købe et hus eller en lejlighed, adskilt fra jorden som det ligger på, hus eller lejlighed skal tinglyses i dit navn. Du kan købe en bil i dit navn, hvis du køber en ny bil vil prisen være højere da beskatning er højere for udlændinge. Begge dele kræver non immigrant visa. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 25/10-2011 12:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
http://www.thaila...state.html [url][/url]- Link til Thailand laws |
|
|
Joe |
Lagt på d. 25/10-2011 12:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 278 |
Grunden står i min kones navn. Men kan man i praksis ikke bare overføre pengene til hus/bilkøb til min kones konto, hvorefter hun så betaler entreprenør og bilforhandler? Er det virkelig ulovligt? Der må da være andre danskere i samme situation, hvor hustruen ikke kunne købe udelukkende for egne penge. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 25/10-2011 12:51
|
Joe skrev: Grunden står i min kones navn. Men kan man i praksis ikke bare overføre pengene til hus/bilkøb til min kones konto, hvorefter hun så betaler entreprenør og bilforhandler? Er det virkelig ulovligt? Der må da være andre danskere i samme situation, hvor hustruen ikke kunne købe udelukkende for egne penge. Prøv dog at chekke det link ovenfor,som jeg har lagt ind-det giver dig nok svar på dine spørgsmål. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 25/10-2011 21:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Joe skrev: Hun skal bare underskrive at penge er hendes egne - når i ejerskifter eller køber grund - ingen undersøger noget.
Grunden står i min kones navn. Men kan man i praksis ikke bare overføre pengene til hus/bilkøb til min kones konto, hvorefter hun så betaler entreprenør og bilforhandler? Er det virkelig ulovligt? Der må da være andre danskere i samme situation, hvor hustruen ikke kunne købe udelukkende for egne penge. DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 25/10-2011 22:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
NoiNarak skrev: Joe skrev: Grunden står i min kones navn. Men kan man i praksis ikke bare overføre pengene til hus/bilkøb til min kones konto, hvorefter hun så betaler entreprenør og bilforhandler? Er det virkelig ulovligt? Der må da være andre danskere i samme situation, hvor hustruen ikke kunne købe udelukkende for egne penge. Prøv dog at chekke det link ovenfor,som jeg har lagt ind-det giver dig nok svar på dine spørgsmål. Det er ikke alle der er lige skrappe til "udenbys".- Derfor er et svar på dansk dejligt. |
|
|
NoiNarak |
Lagt på d. 26/10-2011 00:15
|
Det har du da ret i,men havde lidt svært ved, at finde den Thailandske lovgivning på dansk-og translation er vel indbygget i de fleste computere idag. |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 26/10-2011 06:17
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
NoiNarak skrev: Det har du da ret i,men havde lidt svært ved, at finde den Thailandske lovgivning på dansk-og translation er vel indbygget i de fleste computere idag. Ja men den translation som er "indbygget" i de fleste computere idag kan ikke bruges til noget som helst, og slet ikke hvis det har med lovgivning at gøre, da enkelte fejl kan betyde meget....... |
|
|
scanca |
Lagt på d. 26/10-2011 06:47
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 32 |
Hej joe jeg kender fler som dig de har meddelt den thai skat at de har givet deres kone penge til at købe hus for, ingen problem |
|
|
AL 48 |
Lagt på d. 26/10-2011 07:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 868 |
NoiNarak skrev: Det har du da ret i,men havde lidt svært ved, at finde den Thailandske lovgivning på dansk-og translation er vel indbygget i de fleste computere idag. Det er vel heller ikke nødvendigt med hele den thailandske lovgivning for at svare på spørgsmålet? - Det kunne gøres med blot 4-5 sætninger. |
|
|
Top High Class Fashion |
Lagt på d. 26/10-2011 08:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 398 |
Dik kone eller et firma som du har 49 % i kan købe grunden du kan eje huset 100%
|
|
|
Conrad |
Lagt på d. 26/10-2011 13:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 959 |
Spørgsmål til indlæg nr. 3, Hvornår er det blevet dyrere for udlændinge at købe nye biler pga. skat? Du tænker måske på det lovede tilskud til købere af den første bil, som Yingluck regeringen har lovet? |
|
Spring til debat: |