Se indlæg
 Udskriv debat
Intelligens = Situationsfornemmelse...
patirak
Kan ikke huske hvilken tråd det var, hvor vi diskuterede Thai-piger og intelligens, så laver lige en ny tråd...

Sad den anden dag og diskuterede dette emne med en af mine kvindelige venner. Hun sagde noget, som jeg syntes var meget rigtigt...

For hende handlede intelligens om situationsfornemmelse... Altså evnen til at tilpasse sig de omgivelser, mennesker og situationer man nu engang blev placeret i. Hun mente at det ikke betød noget hvilken uddannelse folk havde eller hvor høj IQ de rendte rundt med.

Egentlig så synes jeg hun har helt ret... og det er vel der den går galt i mange Dansk/Thai forhold? - både for manden og kvinden. Man evner ikke at observere og tilpasse sig de nye omgivelser... Manden kommer måske til at ligne en idiot i Thai-familiens øjne og omvendt, fordi man ikke har situationsfornemmelse...

sudsakhon
Jeg tror, at den evne, du her beskriver også er det man kunne kalde "streetwise"..

Mange af de bandemedlemmer og halv og hel gangstere, der render rundt (heri regner jeg også rockere osv.) er nok ikke ret intelligente set ud fra et matematisk, musisk eller logisk konceptive kompetencenormer.

Men de besidder vel en slags social intelligens, der i høj grad må være båret af en udvidet situationsfornemmelse.

Med hensyn til blandede ægteskaber, mener jeg, at du rammer den lige på sømmet:

Man evner ikke at observere og tilpasse sig de nye omgivelser
Det er faktisk essensen af mine 20 års erfaringer, og tusindvis af timer i alle mulige konfliktsituationer, hvor det lige netop var evnen eller viljen til tilpasse sig de nye omgivelser, der var den egentlige årsag til de problemer, der opstod

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
natty
Det handler vel ikke kun om dansk/thai forhold, men om at man har den intelligens som hedder almindelig situationsfornemmelse, om det er i Thailand, Danmark eller whereever.
Hvis jeg var til hofbal, ville jeg nok ikke opføre mig som om jeg var "rundt om hjørnet og nede i kælderen" og omvendt.

Der er også mange som glemmer, at selvom man kun er 14 dages turist, kan man godt sætte sig ind i landets kultur, almindelig pli og etikette (uden at det skal overdrives) og hvordan den nuværende situation er i landet.
Jeg ser sgu alt for tit turister "vælte rundt som en elefant i et glashus" og ikke kun i Thailand.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Surmule
Pudsigt som snakken går omkring thaipiger og deres intelligens?
Jeg kan tilføje følgende måske lidt usammenhængede strøtanker.

Rent interlektuelt oplever jeg ikke den store forskel på thai-kvinderne, farang-kvinderne eller mændende i vores netværk - De matcher såmænd hinanden meget godt.

Jeg har aldrig hørt/set nogen af vores thai-piger prøve at hævde sig på bekostning af deres mænd, det omvendte er desværre ikke altid tilfældet.
Jeg oplever at især thai-pigerne har en tendens til at lade deres mænd fremstå mere intelligente end dem selv - Nok fordi, at det ikke er rart at netværket, skal få det indtryk at man er gift med en idiot?? - Jeg sender en ydmyg tak til min egen kone Smile
Mit eget indtryk er at hvor mange farang overspiller deres egne evner, så underspiller thaier nok lidt. Thaierne er måske mere holdspillere en vi er?
Men det er jo nogle generelle betragtninger, som måske viser sig ikke at holde stik i andre tilsvarende grupper?

Hvis der skal diskuteres intelligens ville det da være mere nærliggende at scanne farang-hjernen, det jo trodsalt farang, der i titusindevis valfarter til thailand for at finde en samlever eller bolleven og ikke omvendt.
Thai-pigernes motiv er jo forlængst afklaret, der er ikke så mange der undrer sig over deres relativt nemme valg mellem status og status qou!

Men hvad er farangs motiv for at vælge Thailand og hvad er han for en generel figur? Hvorfor vælger han en kvinde:
- som han ikke kender og som han ikke kan kan kommunikere med?
- som han aldrig i dette liv kommer til at føre en detaljeret, følelsesladet dyb og inderlig dialog med?
- som han aldrig kommer til at forstå 100%
- som aldrig kommer til at forstå ham 100%
- som i yderste instans kun har valgt ham pga. af hans ATM funktion?
- som i mange tilfælde stiller sin krop til rådighed som en selvdød gokkesok - uden egen nydelse

- Er han som statistikken siger en 40-50årig mand, midt i sin midtlivs-krise efter et falleret farang ægteskab. En mand som skal have ungdommelig og sekssuel, bekræftelse, for at glemme sin egen nyopdagede dødlighed.
- Er han en sociopat som ikke kan få bekræftelse, fra normalt fungerende farang kvinder og som kategorisk benægter egne problemer, det er alt sammen samfundets skyld.
- Er han en "macho" som bare ikke kan klare at kvinderne i farang land, stiller større og større krav til deres partner - både vedr. udseendet, det seksuelle og ligestilling.
- Er han en "tilfældig" turist i red-light district som bare taber sit hjerte, til den søde uskyldige thai-pige, der "tilfældigt" lige er på besøg hus søster/kusine el. anden familie.

- Hvem er han og hvad er hans motiv og hans interlektuelle og sociale status.... og hvordan behandler han sin kvinde. Det er nok her, man skal finde hovedårsagen til de forholdsvis mange skilsmisser.

Jeg vil nok sige, for at sige det pænt, at årsagen til de mange skilsmisser er at forventningsafstemningen mellem parterne ikke er helt på plads.

Mange af de Thai-farang forhold jeg kender til:
- er indgået efter at man har et yderst minimalt kendskab til hinanden. 2 ugers ferie, kontakt annoncer, kirsten giftekniv metoden - kan man forvente at et ægteskab, der er indgået på de præmisser kan holde?

Nogle af de Thai-farang forhold jeg kender til:
- behandler manden ikke hende ligeværdigt, men mere som stuepige end som ligeværdig partner
- taler manden hverken med respekt til eller om sin kone
- udleves af mindst én af parterne, på det til hver en tid nærmeste bar-miljø
- er det ganske tydeligt at thai-kvinden er "lokket" hertil under falske forudsætninger - Måske er farang status ikke helt så høj, som da den oprindelig blev fremlagt.

Kan det tænkes, at mange farang vælger en thai, fordi de føler sig interlektuelt og økonomisk overlegne og føler at de af den grund kan tillade sig at dominere deres kone. Noget som måske er kikset i et tidligere traditionelt farang-forhold?
Vil en mand ved sine fulde fem vælge en kvinde som arbejder på halmtorvet, eller et hvilket som helst andet luder-distrikt og ville han føle sig tryg ved hende? - Nej vel!
Ikke desto mindre er der et hav af thai-koner, der importeres direkte fra diverse redlight districts?? Efter at man har tilbragt ferien sammen med hende.... måske 2-3 uger.

Er det farang eller thai , der generelt lider under en midelmådig intelligens???
Redigeret af Surmule d. 26/10-2011 00:15

Saendaeng
Surmule skrev:
Pudsigt som snakken går omkring thaipiger og deres intelligens?
Jeg kan tilføje følgende måske lidt usammenhængede strøtanker.

Rent interlektuelt oplever jeg ikke den store forskel på thai-kvinderne, farang-kvinderne eller mændende i vores netværk - De matcher såmænd hinanden meget godt.

Jeg har aldrig hørt/set nogen af vores thai-piger prøve at hævde sig på bekostning af deres mænd, det omvendte er desværre ikke altid tilfældet.
Jeg oplever at især thai-pigerne har en tendens til at lade deres mænd fremstå mere intelligente end dem selv - Nok fordi, at det ikke er rart at netværket, skal få det indtryk at man er gift med en idiot?? - Jeg sender en ydmyg tak til min egen kone Smile
Mit eget indtryk er at hvor mange farang overspiller deres egne evner, så underspiller thaier nok lidt. Thaierne er måske mere holdspillere en vi er?
Men det er jo nogle generelle betragtninger, som måske viser sig ikke at holde stik i andre tilsvarende grupper?

Hvis der skal diskuteres intelligens ville det da være mere nærliggende at scanne farang-hjernen, det jo trodsalt farang, der i titusindevis valfarter til thailand for at finde en samlever eller bolleven og ikke omvendt.
Thai-pigernes motiv er jo forlængst afklaret, der er ikke så mange der undrer sig over deres relativt nemme valg mellem status og status qou!

Men hvad er farangs motiv for at vælge Thailand og hvad er han for en generel figur? Hvorfor vælger han en kvinde:
- som han ikke kender og som han ikke kan kan kommunikere med?
- som han aldrig i dette liv kommer til at føre en detaljeret, følelsesladet dyb og inderlig dialog med?
- som han aldrig kommer til at forstå 100%
- som aldrig kommer til at forstå ham 100%
- som i yderste instans kun har valgt ham pga. af hans ATM funktion?
- som i mange tilfælde stiller sin krop til rådighed som en selvdød gokkesok - uden egen nydelse

- Er han som statistikken siger en 40-50årig mand, midt i sin midtlivs-krise efter et falleret farang ægteskab. En mand som skal have ungdommelig og sekssuel, bekræftelse, for at glemme sin egen nyopdagede dødlighed.
- Er han en sociopat som ikke kan få bekræftelse, fra normalt fungerende farang kvinder og som kategorisk benægter egne problemer, det er alt sammen samfundets skyld.
- Er han en "macho" som bare ikke kan klare at kvinderne i farang land, stiller større og større krav til deres partner - både vedr. udseendet, det seksuelle og ligestilling.
- Er han en "tilfældig" turist i red-light district som bare taber sit hjerte, til den søde uskyldige thai-pige, der "tilfældigt" lige er på besøg hus søster/kusine el. anden familie.

- Hvem er han og hvad er hans motiv og hans interlektuelle og sociale status.... og hvordan behandler han sin kvinde. Det er nok her, man skal finde hovedårsagen til de forholdsvis mange skilsmisser.

Jeg vil nok sige, for at sige det pænt, at årsagen til de mange skilsmisser er at forventningsafstemningen mellem parterne ikke er helt på plads.

Mange af de Thai-farang forhold jeg kender til:
- er indgået efter at man har et yderst minimalt kendskab til hinanden. 2 ugers ferie, kontakt annoncer, kirsten giftekniv metoden - kan man forvente at et ægteskab, der er indgået på de præmisser kan holde?

Nogle af de Thai-farang forhold jeg kender til:
- behandler manden ikke hende ligeværdigt, men mere som stuepige end som ligeværdig partner
- taler manden hverken med respekt til eller om sin kone
- udleves af mindst én af parterne, på det til hver en tid nærmeste bar-miljø
- er det ganske tydeligt at thai-kvinden er "lokket" hertil under falske forudsætninger - Måske er farang status ikke helt så høj, som da den oprindelig blev fremlagt.

Kan det tænkes, at mange farang vælger en thai, fordi de føler sig interlektuelt og økonomisk overlegne og føler at de af den grund kan tillade sig at dominere deres kone. Noget som måske er kikset i et tidligere traditionelt farang-forhold?
Vil en mand ved sine fulde fem vælge en kvinde som arbejder på halmtorvet, eller et hvilket som helst andet luder-distrikt og ville han føle sig tryg ved hende? - Nej vel!
Ikke desto mindre er der et hav af thai-koner, der importeres direkte fra diverse redlight districts?? Efter at man har tilbragt ferien sammen med hende.... måske 2-3 uger.

Er det farang eller thai , der generelt lider under en midelmådig intelligens???

Hvad er dine svar til alle disse spørgsmål?
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
jimmikoldenborg
Jeg tror ikke der er forskel på Thaikvinders, og Danske kvinders intelligens.
Der er nok snarere tale om en stor forskel på hvor oplyste de er.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
patirak
Surmule skrev:

Kære Surmule,

Min kæreste spørger mig ofte.... "Why many Farang so stupid?" ... eller kommer med konklusionen på hendes iagttagelser når vi f.eks. sidder og får en drink i et af turistområderne i Bangkok... "Look Tirak, Farang very very stupid!", mens hun peger på en eller anden fulderik, der er igang med at skaber sig som en evnesvag...

Mine svar er ofte... "Not all Farang stupid, but many are when they come to Thailand" eller "Yes, you are right... that Farang is very very stupid!". Det er jo svært at sige andet, når en eller anden Farang-torsk hopper rundt i fuldskab på et poolbord og skaber sig som en abekat. Der er ingen tvivl om, at enormt mange Farangs mister deres situationsfornemmelse (intelligens) når de lander i lufthavnen og især efter at have skyllet et par drinks ned på en gogo-bar.

Min pointe er, at mens vi danskere diskuterer uddannelse og thai-kvinders intelligens, så er vi omgivet at et folkefærd der på deres egen måde, syntes de fleste Faranger er enormt dumme. Det til trods for, at vi ofte er langt bedre uddannet end dem, tjener flere penge etc. Problemet er at vores manglende situationsfornemmelse og evne til at tilpasse os Thai-kultur, til tider får os til at fremstå som folk der er mere eller mindre hjerneskadet.

I vores vestlige kultur har vi indbygget en form grundlæggende tro på at vi er "over-mennesker". Vi er bedre end de andre og kommer fra et bedre og mere intellektuelt samfund. Den naive tro gør os faktisk dumme, når vi kommer til Thailand og begynder at omgåes Thaierne. Lidt i stil med når vi møder en dum og naiv amerikaner, der konstant kæfter op om hvor helt fantatisk guds eget land USA er... Vi ryster på hovedet og tænker vores... Det samme gør Thaierne om os.

At omgåes en Thai til dagligt kræver efter min mening en helt speciel type Farang - nemlig en Farang med ret stor tålmodighed, mod og situationsfornemmelse. En videregående uddannelse, masser af penge eller et højt IQ-tal er nyttesløst, hvis man virkelig vil erobre hjertet af en Thai-kvinde.

Som udgangspunkt bliver vi af mange Thai-kvinder anset som "ikke for kloge". Vi kaster om os med penge, drikker os fulde og spiller smarte - i den naive tro at Thai-kvinderne elsker os for det. Det eneste vi gør, er at bevise overfor dem at vi rent faktisk er dumme - og så er deres næste opgave ellers at lave en plan for hvordan det kan udnyttes mest muligt, inden vi rejser hjem igen.

Rigtig mange danskere og farang mænd har altid en tendens til at gøre Thai-kvinder meget simplere end de rent faktisk er. Her er jo tale om fattige kvinder uden uddannelse o.s.v. Kvinder som blot trives med at gøre rent, vaske tøj, lave mad, passe os op og hoppe rundt på tungen for os.

Ingen tvivl om at den type Thai-kvinder rent faktisk findes - MEN der hvor vi Farang mænd går galt i byen og mister vores situationsfornemmelse, er at kvinden skal have noget til gengæld (og "Nej" det er ikke penge...). Hvis man formår at levere dette, så kan man faktisk godt finde sig en "reservemor" i Thailand - som varter en op i hoved og røv...og som samtidig er en super ven og 100% loyal og ærlig kæreste... (Har selv en :-)

Omvendt... har man ikke tålmodighed og situationsfornemmelse, så vil man få helvede at føle med en Thai-kvinde. Deres opfattelse og handlinger, når det handler om hævn og gengældelse overstiger nemlig de fleste Farang mænds vildeste fantasi. Tag røven på dem og behandel dem som skidt, så vil man efterfølgende være en af dem, der sidder og fortæller skrækhistorier, mens man forsøger at finde ud af hvad der egentlig ramte en...

Jeg tror at grunden til at Thai-kvinder er så populære blandt Farang-mænd, er deres evne til at tilpasse sig og indordne sig under nye omgivelser og situationer. De er villige til at strække sig rigtig langt og gøre deres til at er forhold skal blive godt.

Problemet er at mange Farang-mænd tror de har fået sig en husholderske og et stykke sexlegetøj, som de undervurderer på alle områder. Thai-kvinden virker måske malplaceret, når hun f.eks. er med til firmajulefrokosten. Alle kigger måske nedværdigende og underligt på hende etc.

Fakta er at hun ER malplaceret - og er udenfor hendes vante omgivelser, når hun sidder der og forsøger at sluge karrysildene. Men forskellen er at hun ikke drikker sig pisse fuld og springer rundt på bordene i frustration... I stedet sidder hun stille og roligt, smiler og iagttager hendes mand og hans måde at takle situationen på... Er han pinlig berørt over hende? Beskytter han og hjælper han hende i den uvante situation? Hvis han ikke opfatter situationen og ikke støtter hende, så er han allerede godt på vej til at ødelægge forholdet - helt uden at han selv er klar over det.

Det kan godt være at mange Thai-kvinder ikke har lange uddannelser - men de har situationsfornemmelse og deres hukommelse er som elefanters. Samtidig er deres personligheder på mange måder som hundes... de ser rigtig søde og nuttede ud - men man skal huske at klappe dem rigtig meget. Slår man dem eller trænger dem op i en krog, så er man selv ude om det, når man bliver skambidt.

Når det gælder situationsfornemmelse og dermed også intelligens, så vil jeg våge den påstand at Thai-kvinderne er langt de fleste Farang mænd overlegne. Alle "skræk-historierne" er jo også et godt bevis/eksempel på dette.
Redigeret af patirak d. 26/10-2011 11:29

sputnik
Patirak.

Denne beskriveelse du her fremfører burde alle med thai relationer,
tvinges til at læse. Read the rules

Rigtigt godt beskrevet,Patirak fører stort på point Yo baby

natty
Patirak, du har ramt lige på kornet, din kommentar burde være pligtlæsning når man er thailandsfarer, ligegyldigt om man er i forhold eller ej.

Lærte selv at under den blide og smilende overflade, gemmer der sig faktisk ofte, et "brusende hav af følelser", som kan eksplodere, hvis der kommer en ekstra dråbe vand i glasset.

Jeg landede selv i København, med et kæmpe blåt øje. Jeg mente selv der kun havde været tale om en misforståelse, men sådan så partneren ikke på det.
Det blev der grinet en del af på mit arbejde: "nåh de er ikke kun så blide og smilende, men har også temperament", var kommentarerne.Grin

Dette gælder også ved almindelige relationer som bekendtskaber, venskaber og andre endda tilfældige relationer.
Stik simpelthen en finger i jorden, genopdag din situationsfornemmelse og glem dine danske manerer og "dumsmarte" humor.
Det gælder både hvis du er på ferie eller i et længerevarende forhold.
Redigeret af natty d. 26/10-2011 12:54
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

bk
Patirak...... Flot skrevet !

Måske skulle du ha tilføjet et afsnit om accept af "hvide løgne".
Og den evne 99% af Falang har til bevist at ville kulegrave selv den mindste usandsynlighed, og dermed få thai´en til at tabe ansigt.

For ikke at nævne den stok-konservative opbygning af thailandske familie relationer...... en ting der gør livet rigtig svært for mange thai kvinder, og i stor udstrækning er medvirkende til at det virker meget tillokkende for dem at forlade Thailand med en falang.

rinpoche
Jeg tror at grunden til at Thai-kvinder er så populære blandt Farang-mænd, er deres evne til at tilpasse sig og indordne sig under nye omgivelser og situationer. De er villige til at strække sig rigtig langt og gøre deres til at er forhold skal blive godt.

Ja, og så er de i mange tilfælde villige til at gifte sig med en der kunne være deres egen far.
Mon ikke deres statur og eksotiske udseende tilsvarende spiller en stor rolle.

Thai-kvinden virker måske malplaceret, når hun f.eks. er med til firmajulefrokosten. Alle kigger måske nedværdigende og underligt på hende etc.

Har jeg absolut ikke oplevet. Tværtimod.
Kun interesse og venlighed kombineret med beundring over for hendes imødekommenhed, udseende og udstråling.

DKPete
Kanon skrevet Patriak !!! Må dog også sige at min kone klarer julefrokost med kunder til UG og slange på trods af mangelfuldt dansk/engelsk.

VIP
Jeg stiller mig op i køen af rygklappere Patriak!

Super indlæg med substans. Hvor har du al din erfaring fra?

Mens jeg læste dit indlæg, kørte en indre film, hvor jeg kunne nikke genkendende til flere situationer (episoder), som du så flot beskriver.

Mere af den kalliber udbedes. Tak
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Lung Yao
Patirak skrev
......................................................
Fakta er at hun ER malplaceret - og er udenfor hendes vante omgivelser, når hun sidder der og forsøger at sluge karrysildene. Men forskellen er at hun ikke drikker sig pisse fuld og springer rundt på bordene i frustration... I stedet sidder hun stille og roligt, smiler og iagttager hendes mand og hans måde at takle situationen på... Er han pinlig berørt over hende? Beskytter han og hjælper han hende i den uvante situation? Hvis han ikke opfatter situationen og ikke støtter hende, så er han allerede godt på vej til at ødelægge forholdet - helt uden at han selv er klar over det.
...................................................
...............................................................

JA, måske din og min kone og nogle få andre, men desvære har vi tit oplevet når "thai kredse" opstår og den ene flaske Whiskey-Vodka-Gin og deslige kommer på bordet foran dem. Så varer det ikke langt før fruen kigger på mig og jeg forstår hendes vink: "NU, går vi hjem".
Det er åbenbart pinligt for hende at se hendes "medsøstre" med en ordentligt kæp i øret, med deres "fuldkvinder snak" og tåbelige opførsel, som hende til "Pong Lang Kalasin festen" i Valby som kom med en "smigrende opfordring" :<< You come with me >> men hendes smil stivnede hurtigt og hun forsvand i mængten da jeg pegede mod min kone der sad ved siden af mig og gjorde "hals-hugningstegn" på mig selv Hehe-guy.
Vi mødte hende nogle dage senere og hun undskyldte over for min kone, med at Hun var "keepmao" og ikke viste at hun var min kone (jeg går ellers altid med vielsesring) Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

michael a
Hvide mennesker ligger i midten, og i bunden af den intelligensmæssige pyramide ligger sorte fra Afrika, viser ny undersøgelse.

•Den forkætrede IQ-test og den brugbare G-faktor

Det er ikke politisk korrekt at sige det, men faktisk er asiaterBla bla bla mere intelligente end hvide. Og hvide er så igen mere intelligente end sorte, og det er årsagen til, at netop asiatiske lande som Japan og den tidligere britiske kronkoloni Hong Kong er ekstremt velhavende, mens afrikanske stater ligger helt i bund både teknologisk og indkomstmæssigt, viser en kontroversiel ny undersøgelse.

Adskillige afrikanske landes gennemsnitlige intelligensniveau er oven i købet så lavt, at de ifølge den klassiske IQ-skala må betegnes som lettere retarderede.

Richard Lynn fra University of Ulster, Coleraine i Nordirland har sammen med Tatu Vanhanen fra University of Helsinki i Finland udregnet de gennemsnitlige IQ'er i 84 lande verden over. De har præsenteret resultaterne i bogen: »IQ and the Wealth of Nations« fra sidste år, hvor de sammenligner IQ-resultaterne med de enkelte landes gennemsnitsindkomster.

Resultatet er baseret på i alt omkring 80.000 personer - især skoleelever - der har deltaget i en IQ-test. Resultaterne anfægtes ikke af de kritikere, B.T. har talt med.
Bare lige til eftertanke.
MVH. Michael a

rinpoche
Jeg kender en ældre thai dame medio 50.
Hver gang hun får for meget at drikke, skal hun op på bordet og danse "udfordrende" Suk.
Hun tror stadig hun er disco dronning anno 1980.

En anden stilte sig gudødme op på et bord til en 40 års fest og strippede og beholdt kun trusserne på.
Derefter gik der en hat rundt som man kunne smide penge i som påskønnelse .....

Og så er der et par stykker der sædvanligvis skal bæres hjem, når de har fået slukket den "basale" tørst.
Den ene sover rutinemæssigt på badeværelsesgulvet (der er gulvvarme) og så er toilettet lige ved hånden.

En anden får et tudeflip, flæber om sin thai ex og bliver selvdestruktiv når hun får noget at drikke.

Der har også været et par opbyggelige episoder med slagsmål inkluderende flasker og en enkelt gang en kokkekniv under deres månedlige komsammen til Bia Chae. Deres aktiespil.
Never a dull moment......

Lad være med at tro at farang er de eneste der kan kvaje sig og opføre sig tosset.

rinpoche
michael a skrev:

Det er ikke politisk korrekt at sige det, men faktisk er asiaterBla bla bla mere intelligente end hvide. Og hvide er så igen mere intelligente end sorte, og det er årsagen til, at netop asiatiske lande som Japan og den tidligere britiske kronkoloni Hong Kong er ekstremt velhavende, mens afrikanske stater ligger helt i bund både teknologisk og indkomstmæssigt, viser en kontroversiel ny undersøgelse.

Gad vide hvordan den nye undersøgelse så vil forklare den indkomstmæssige situation i Vietnam, Cambodia, Laos, Burma?

Det er alt, alt for simplificeret
Der spiller en uendelig lang række faktorer ind på at forklare et lands teknologi og GNP.

Med en mulig undtagelse, golf staterne. Deres velstand kommer fra kun en kilde: Olie.
Redigeret af rinpoche d. 26/10-2011 15:29

Lung Yao
rinpoche skrev:
....................................................................................
Der har også været et par opbyggelige episoder med slagsmål inkluderende flasker og en enkelt gang en kokkekniv under deres månedlige komsammen til Bia Chae. Deres aktiespil.
Never a dull moment......

Lad være med at tro at farang er de eneste der kan kvaje sig og opføre sig tosset.

Eller som hende der gik "banannas" til en Thai fest ved Kongens fødselsdag på Nørre Gymnasium og stak sin mage een på lampadussen da hun syntes at han stak næsen for "dybt nede" i en anden dames kavalergangen Tuttelu Tralla

.
Redigeret af Lung Yao d. 26/10-2011 15:50
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
rinpoche skrev:
michael a skrev:

Gad vide hvordan den nye undersøgelse så vil forklare den indkomstmæssige situation i Vietnam, Cambodia, Laos, Burma?

Det er alt, alt for simplificeret. Der spiller en uendelig lang række faktorer ind på at forklare et lands teknologi og GNP.
Med en mulig undtagelse, golf staterne. Deres velstand kommer fra kun en kilde: Olie.

Hvide mennesker ligger i midten, og i bunden af den intelligensmæssige pyramide ligger sorte fra Afrika, viser ny undersøgelse.

Gad vide hvordan den nye undersøgelse vil så forklare hvis EUROPA (Hvide race) ikke havde den samme adgang til uddannelse/informationer/technologi m.m. som mange afrikanske lande lider under.
Mange afrikanske lande befolkninger er BEVIST holdt nede i uvidenhed af deres hersker (Presidenter-Konger-Høvdinger- og ikke mindste tidligere af den "Hvide mand" ).
For HVORDAN kan der forklares at lige så snart en sort mand der har haft en "normal skolegang" i Afrika og som derefter kommer til EUROPA/USA og får adgang til uddannelse på lige fod med andre så klarer han/hun lige så godt og ofte meget langt bedre end mange Europæer. Eller er de stadigt "mindre intelligente" end hvide ? Sad

.

Lung Yao
michael a skrev:
Adskillige afrikanske landes gennemsnitlige intelligensniveau er oven i købet så lavt, at de ifølge den klassiske IQ-skala må betegnes som lettere retarderede.
Richard Lynn fra University of Ulster, Coleraine i Nordirland har sammen med Tatu Vanhanen fra University of Helsinki i Finland udregnet de gennemsnitlige IQ'er i 84 lande verden over. De har præsenteret resultaterne i bogen: »IQ and the Wealth of Nations« fra sidste år, hvor de sammenligner IQ-resultaterne med de enkelte landes gennemsnitsindkomster.
Resultatet er baseret på i alt omkring 80.000 personer - især skoleelever - der har deltaget i en IQ-test. Resultaterne anfægtes ikke af de kritikere, B.T. har talt med.
Bare lige til eftertanke.
MVH. Michael a

Og Paul Joseph Goebbels ville rumstere i sin grav af glæde og stolthed over at nogle "hvide" (læs Richard Lynn fra University of Ulster) videregiver hans "budskab", da han jo selv arbejdede efter princippet om, at hvis en løgn bliver gentaget ofte nok, bliver den til sandhed.
Kick you

.

Spring til debat: