Se indlæg
Max beløb i kontanter ved udrejse dk/ind Thai
|
|
Kittisak |
Lagt på d. 25/09-2011 00:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
Hvor meget må børn under 18 år tage med ud af DK? |
|
|
Lagt på d. 25/09-2011 03:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der er to dsæt regler,der skal overholdes: 1. de danske udførselsregler 2. de thailandske indførselsregler. Bemærk at der bruges ordet person/traveller. Der står ikke noget om en aldersgrænse på ?? HVorfor spørger du egentlig, er det for at omgåes reglerne? Åbn en bankkonto i thailand og overfør,når du har lyst til. |
|
|
Stampe |
Lagt på d. 25/09-2011 07:35
|
Øvet medlem Antal indlæg: 305 |
Kittisak skrev: Hvor meget må børn under 18 år tage med ud af DK? For børn glæder der de samme regler som fro voksne altså også 10.000 euro, men det skal sandsynliggøres at barnet kan have så mange penge lovligt. har haft spurt skat da jeg ved en kontrol blev stoppet sammen med min datter, Spurte bare for nyskærghedens skyld.' Hilsen Stampe |
|
|
bannok |
Lagt på d. 25/09-2011 13:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 364 |
Når du overfører via internet bank (Danske Bank), kan du overføre 100000 danske kroner om dagen, så en halv million tager 5 dage at flytte, jeg har gjort det flere gange, og er aldrig blevet spurgt on noget. Jeg skal lige tilføje at jeg ikke har adresse i Danmark og at jeg ikke skylder skat eller andet til det offentlige. Hvis du indberetter overførslen , tror jeg nok beløbet er ubegrænset. |
|
|
bimmelim |
Lagt på d. 25/09-2011 13:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 571 |
Som bankoverførsel kan man vel godt overføre over 100.000Dkr som privatperson. Hvis man køber hus til 1mill, så skal man lave 10 overførsler og betale 10 gange gebyr ?? |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 25/09-2011 14:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
bannok skrev: Når du overfører via internet bank (Danske Bank), kan du overføre 100000 danske kroner om dagen, så en halv million tager 5 dage at flytte, jeg har gjort det flere gange, og er aldrig blevet spurgt on noget. Jeg skal lige tilføje at jeg ikke har adresse i Danmark og at jeg ikke skylder skat eller andet til det offentlige. Hvis du indberetter overførslen , tror jeg nok beløbet er ubegrænset. At du ikke er blevet spurgt om noget, er ikke det samme som at dine pengeoverførsler til Thailand ikke er blevet tjekket. Det tror jeg roligt du kan gå ud fra at de er. |
|
|
Kittisak |
Lagt på d. 26/09-2011 10:58
|
Øvet medlem Antal indlæg: 145 |
girobank skrev: Der er to dsæt regler,der skal overholdes: 1. de danske udførselsregler 2. de thailandske indførselsregler. Bemærk at der bruges ordet person/traveller. Der står ikke noget om en aldersgrænse på ?? HVorfor spørger du egentlig, er det for at omgåes reglerne? Åbn en bankkonto i thailand og overfør,når du har lyst til. Det er ik fordi jeg skjuler noget... Eller jo måske lidt hehe, men jeg skylder i skat og betaler af hver mdr men de skulle vidst tage pengene alligevel hvis jeg skulle støde ind i dem, så tænkte at min kærestes lillesøster kunne holde dem for mig. derfor jeg spørger... Og har ik nogen bank i thailand da jeg ik har noget Thai ID. |
|
|
Lagt på d. 26/09-2011 11:16
|
|
I januar måned var jeg i Thailand og gik ind en bank medbringende mit pas og min thaihustru- åbnede en konto i SCB. I løbet af ca. 15 minutter havde jeg en bankbog. Blev spurgt om, jeg ville have et ATM-kort til konto, nej jeg vil gerne vente til næste gang ,jeg kommer herned-det bliver formentlig i februar næste år. Så det er rimelig nemt at få en ban kkonto i Thailand. |
|
|
Thaihaj |
Lagt på d. 25/10-2011 09:28
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Måtte du betale noget for at få oprettet en bankkonto? Lyder interessant.
|
|
|
Lagt på d. 25/10-2011 10:00
|
|
Nej ingen gebyr for at åbne konto, ville dog gerne have at jeg satte lidt på kontoen,så visa kort i atm-maskinen og satte efterfølgende penge ind på bankbogen. Blev så spurgt om jeg ville have et ATM-kort til kontoen, ja, men næste gang jeg kommer til Thailand. Så alt gik superhurtigt med at åbne kontoen. |
|
|
phom |
Lagt på d. 25/10-2011 14:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 282 |
Angående 10 000 euro grænsen, har folk mulighed for at sige at de havde taget penge med i lufthavnen for at sætte dem ind på deres egen bankkonto i en af terminal bank afdelingerne, hvis de tages med for mange kontanter i tjek in kontrollen. Og hvordan forholder det sig hvis man hæver penge til ferien i en af bankerne ude i terminalen, og på den måde kommer over 10.000 euro grænsen. |
|
|
phom |
Lagt på d. 25/10-2011 15:00
|
girobank skrev: Nej ingen gebyr for at åbne konto, ville dog gerne have at jeg satte lidt på kontoen,så visa kort i atm-maskinen og satte efterfølgende penge ind på bankbogen. Blev så spurgt om jeg ville have et ATM-kort til kontoen, ja, men næste gang jeg kommer til Thailand. Så alt gik superhurtigt med at åbne kontoen. betalte du slet ikke noget for dit visa-electronic atm kort |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 25/10-2011 15:02
|
Antal indlæg: 3779 |
bimmelim skrev: Som bankoverførsel kan man vel godt overføre over 100.000Dkr som privatperson. Hvis man køber hus til 1mill, så skal man lave 10 overførsler og betale 10 gange gebyr ?? Jeg bruger Jyske Bank, og her koster det 20 kroner i gebyr at overføre til fx Thailand. Jeg kender ikke noget til en øvre grænse, men mon ikke det er muligt at føre et større beløb ud, hvis man skal købe/betale noget, eventuelt mod, at man skriver under på tro og love? Hilsen, Robert |
|
|
ABS |
Lagt på d. 25/10-2011 15:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 310 |
Selvfølgelig må man udfører store beløb gennem sin bank som F.eks. et lottogevinst. Men skal gå gennem Nationalbanken hvis det er meget store beløb. Tror ikke der en øvre grænse.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
phom |
Lagt på d. 25/10-2011 15:17
|
Der findes ikke umiddelbart nogen øvre grænse, da vi har en åben økonomi, men banken kan da sagtens opstille egne sikkerheds standarter for at gardere sig mod misbrug, som de kommer til at betale for. Ligesom hvis der overføres et beløb svarende til 250.000 DKK eller derover, så skal der af lovmæssige grunde indtastes et formål med overførslen. Under alle omstændigheder så går alle former for elektronisk pengeoverførsel til udlandet igennem nationalbanken, hvor informationer gemmes i minimum 5 år, |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 25/10-2011 19:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
PHOM #31 Nej den går ikke, da der IKKE er nogen bank, når du passerer PAS kontrollen. Det er først her, du bliver tjekket. Det er så også lige meget om du har pengene med hjemmefra eller hæver dem i banken i lufthavnen. Begge banker ligger FØR Pas kontrollen. Kim
|
|
|
JoMo |
Lagt på d. 25/10-2011 19:49
|
Begynder Antal indlæg: 19 |
Robert Kronberg skrev: Jeg bruger Jyske Bank, og her koster det 20 kroner i gebyr at overføre til fx Thailand. Hilsen, Robert Jeg bruger også Jyske Bank, og giver 40,- kr. når jeg bruger netbank til at overføre penge til en konto i Thailand. Kilde: http://www.jyskeb...WQUIyUzgy/ Mvh Jørgen |
|
|
phom |
Lagt på d. 25/10-2011 22:08
|
kro90 skrev: PHOM #31 Nej den går ikke, da der IKKE er nogen bank, når du passerer PAS kontrollen. Det er først her, du bliver tjekket. Det er så også lige meget om du har pengene med hjemmefra eller hæver dem i banken i lufthavnen. Begge banker ligger FØR Pas kontrollen. så det er altså først når man forlader butiksområdet og går fysisk går ud af Schengen pas kontrollen, at man kan ryge i fælden. Jeg troede at det var i perioden fra bagage tjek in og især igennem sikkerheds tjekket, at skat stod på lur, for det er især der hvor sikkerhedspersonalet har mulighed for at tjekke håndbagagen igennem, ude ved den sidste paskontrol er der vist stort set ingen danskere der bliver stoppet, på ved ud. |
|
|
Djengis |
Lagt på d. 26/10-2011 11:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 293 |
girobank skrev: Der er to dsæt regler,der skal overholdes: 1. de danske udførselsregler 2. de thailandske indførselsregler. Bemærk at der bruges ordet person/traveller. Netop - og det er det eneste relevante i denne forbindelse. Du kan uden vidre udfører kontanter tilsvarende til 10.000 EUR når du afrejser fra et EU land. Uanset om det er Danmark eller et andet medlemsland som Sverige, Østrig, Tyskland, Finland osv. Rejser du til Norge først er der andre regler. Ønsker man at udfører flere kontanter end tilsvarende 10.000 EUR skal man blot udfylde en blanket. Det er IKKE ulovligt at udfører mere hvis man ønsker det. Når man så ankommer til Thailand er det Thai regler der gælder. Hvor man skal godtgøre hvis man infører for store beløb. se: Bank of Thailand http://www.bot.or...olLaw.aspx "1. Foreign Currency Foreign currencies can be transferred or brought into Thailand without limit. Any person receiving foreign currencies from abroad is required to repatriate such funds immediately and sell to an authorized bank or deposit them in a foreign currency account with an authorized bank within 360 days of receipt, except for foreigners temporarily staying in Thailand for not more than three months, foreign embassies, international organizations including their staff with diplomatic privileges and immunities, and Thai emigrants who are permanent residents abroad or working abroad. Purchase of foreign currency from authorized banks is generally allowed upon submission of documents indicating international trade and investment. Companies in Thailand can engage in derivatives transactions with authorized banks to hedge against foreign exchange risk provided that supporting documents indicating future foreign currency receipts or obligations are submitted. Any person bringing into or taking out of Thailand foreign currency bank notes in an aggregate amount exceeding USD 20,000 or its equivalent must declare to a customs officer. 2. Local Currency There is no restriction on the amount of Thai baht bank notes that may be brought into the country. A person traveling to Thailand's bordering countries including Vietnam is allowed to take out up to THB 500,000 and to other countries up to THB 50,000, respectively, without authorization." Igen man må gerne infører ubegrænset beløb i anden valuta end Thai Bath - man skal bare deklarere dette. Dette gælder i princippet uanset alder. Dog kan man forestille sig at man i Thailand ikke heeeelt ser på det sådan. Har man en bankkonto i Thailand er der igen ingen grænse for hvor meget man må/kan overføre. Her skal man dog lige bemærke følgende: 1: Det sker via SWIFT - dvs vis USA hvor ALLE transaktioner er overvåget og hvor der ALTID er en mulighed for pengene bliver forsinket/stoppet. 2: Overfører man mere end 75.000 SKAL banken oplise dette til PET. Alle overførelser over 75.000 bliver analyceret af PET/FET 3: At altid overføre i DKK da dette i 99,9% af tilfældene giver bedst kurs. Mvh Dennis Det gælder om at nyde livet mens man har det
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 26/10-2011 14:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
PHOM #38 Det er netop når du passerer toldkontrollen i finger C at de står, både politi og skat, du kan også blive undersøgt for en forglemmelse, så som at melde ferie til det offentlige, hvis du modtager offentlige ydelser. Jeg har set det, og det er en stikprøve kontrol der foretages, hvor du bliver bedt om at følge med over til siden og så bliver der stillet diverse ?. Skat har også haft en bord stående derude. Kim
|
|
Spring til debat: |