Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
besøgsvisum
|
|
styx32 |
Lagt på d. 17/10-2011 15:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Hej Hvis min kone skal have sin søsters børn på besøg i Danmark Hvad kræver det så ? Jeg har været inde og læse på nyidanmark.dk men jeg kan ikke finde ud af om vi skal stille garanti på 60.000 kr pr person. De er 17 og 20 år. 3 mdr. visum |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 17/10-2011 15:25
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 594 |
der ikke garanti stillelse mere ! Min kones niece forsøgte at få visum for 2 mdr siden. dette blev nægtet idet ULS fandt at der var begrundet mistanke om at hun ikke ville rejse tilbage igen... fordi hun "kun" havde et barn & en butik - men ingen mand.....Jeg klagede over hvori denne mistanke bestod - og fik svaret at man som udgangs punkt gav afslag hvis man ikke havde været i Schengen før....så vi gav op - og hun er så kommet på besøg via Holland & iøvrigt rejst hjem igen....Håber for dig at det er nemmere med egne børn.... |
|
|
styx32 |
Lagt på d. 17/10-2011 15:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 311 |
Det undre mig de har givet afslag. Som jeg nævner er det ikke min kones børn men hendes søsters. Min kones skole veninde har lige haft sin mor på besøg uden problemer. Så det er åbenbart forskelligt hvem det er. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 17/10-2011 16:17
|
Det har du sgu ret i... Det der virkelig p..sede mig af var ord som "begrundet mistanke" "barn og arbejde ikke betyder et tilhørsforhold" Mit eneste tilhørsforhold til DK er mit arbejde og min familie - hvilket iflg ULS ikke er godt nok Som jeg kunne forstå på det hele - er det fordi de ikke længere kan forlange en garanti - andet end en underskrift - så vil de hellere afvise ved kasse 1....... Hører gerne om det lykkes !! |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/10-2011 17:13
|
Antal indlæg: 3779 |
Det sker desværre, at et visum i stadig større og større grad bliver afslået, når en kvinde fra Thailand, familie eller ej (dog ikke mor eller datter), bliver inviteret af fx dansk-thai ægtepar i Danmark. Årsagen kan muligvis være, at kvinder, der inviteres af dansk-thai ægtepar, ofte introduceres for danske mænd jf. fx Fra Thailand til Thy og Fra Thy til Thailand. Herefter bliver de gift og søger nogle gange familiesammenføring frem for at rejse tilbage og så søge familiesammenføring. Derved har de overtrådt betingelserne for besøgsvisum, om end det sjældent fører til en sanktion. Det var nemmere, da der var garanti, for så kunne de blot bevilge visa til den usikre gruppe mod en garanti. Garantien blev vist fjernet med henvisning til, at den var buekratisk og samtidig gjorde det vanskeligt at opfylde Schengen-aftalens deadline. Men muligvis blev den fjernet politisk, så man kunne afvise usikre besøgende... Min erfaring er i al fald, her i nyere tid, at der skal endnu stærkere bånd til Thailand i sådanne ansøgninger. Dog kan det tænkes, om end der ikke er nye regler endnu, at Udlændingeservice nu er ude for et modsat-rettet pres fra politisk side (ministeren), hvorfor der måske løsnes lidt op? Det er naturligvis uhensigtsmæssigt, hvis man ikke kan invitere sin søster eller en god veninde. Dog ved de færreste, hvad den inviterede part, hvor der er blevet afvist, egentligt har sagt under interviewet. Det er ofte der, hvor det går galt, hvis hun har sin mening og den inviterende part en anden mening... Hilsen, Robert |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/10-2011 17:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Man behøver nu ikke at undre sig så meget over HVEM, der gives visum til, idet det fgremgår tydeligt af loven. Problemet er, som i DKPete's forhold, at visumudstedelsen så beror på en konkret vurdering. derfor skal man holde tungen meget lige i munden, når visumansøgningen udfyldes. Det kan være en enkelt oplysning, eller mangel på samme, der har udslag for vurderingen. Lidt provokerende kan jeg sammenligne med "gør det selv" byggeri. Der er sikkert mange dygtige fritidshåndværkere, men der er vel en grund til, at der blandt professionelle håndværkere laves så mange jokes om emnet. |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 17/10-2011 17:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
Hvad er det med der ikke skal stilles garanti mere ? Har jeg intet hørt om!! Er det besøgsvisum der ikke skal stilles visum ved, eller er det generelt ? Meget interesseret i svar!! MVH
|
|
|
sleipner |
Lagt på d. 17/10-2011 17:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Det er kun besøgsvisum du ikke skal stille garanti. Dog er garantien på opholdstilladelse sænket fra 100.000 kr til 50.000 kr. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/10-2011 17:31
|
Garantien i forbindelse med visumudstedelse er ændret for længe siden. Det finder du (igen) på www.nyidanmark.dk Det står alle regler. Garantien i forbindelse med ægtefællesammenføring er ikke ændret endnu: henviser til lignende svar i anden tråd: Igen, der ligger i regeringsgrundlaget en række luftige hensigtserklæringer, men der er ingen lige i øjeblikket, som ved i hvilket omfang, og hvornår, disse regler bliver ændret. .Der er, meget belejligt, ikke nævnt hvornår regeringen har tænkt sig at implementere de nye regler... Dog kunne man have forventet, at med den retorik og hylen op de har præsteret under den gamle regering, og specielt under gaveboden..valget. Så ville de være lidt hurtigere ude med de lovede ændringer |
|
|
kennyth |
Lagt på d. 17/10-2011 17:41
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
Hvis man nu har fået afslag på besøgsvisum til dk, som feks ses i tråden 3-4 svar højere oppe, kan man så søge igen til dk, eller vil man så få afslag automatisk pga man tidl har modtaget et afslag ? Kan det bedre svare sig at søge til holland, som ham 3-4 svar højere oppe havde gjordt ? Min kone har tidl modtaget afslag på besøgsvisum 2 gange (inden vi blev gift) både til dk og sverige, selv om der er tilknytning iform af firma, børn, familie osv i thailand. Jeg ville jo meget gerne vise hende danmark osv.. Men dette har været umuligt pga vanvittige regler. Mit svar fra visum ansøgningen var iøvrigt, "der er risiko for hun vil tage permanent ophold". Standart svar alle får tror jeg. MVH
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/10-2011 18:54
|
Da Holland er et Schengenland, burde der ikke være forskel på til hvilket medlemsland, man søger visum. Men det kan være, at der er forhold i ansøgningen, vi ikke har oplysninger om. Jeg tror, at du roder ligt rundt i årsagerne til afslag. Tilknytningskravet har ikke været udslagsgivende, i dt tilfælde, du nævner her. Hvis, der ellers ikke er andre, for mig ukendte, faktorer, der har haft indflydelse på nævnte afslag. |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/10-2011 19:26
|
sudsakhon skrev: Da Holland er et Schengenland, burde der ikke være forskel på til hvilket medlemsland, man søger visum. Men det kan være, at der er forhold i ansøgningen, vi ikke har oplysninger om. Jeg tror, at du roder ligt rundt i årsagerne til afslag. Tilknytningskravet har ikke været udslagsgivende, i dt tilfælde, du nævner her. Hvis, der ellers ikke er andre, for mig ukendte, faktorer, der har haft indflydelse på nævnte afslag. Nej, teknisk set ikke, men vi håndterer visa til hele Schengen (og resten af verden), og der er forskel i praksis og påkrævede papirer. Faktisk er Danmark et af de nemmeste lande både i Schengen og resten af den vestlige verden. Men det kunne da være interessant at få indsigt i lige præcis denne hollandske visum-ansøgning. Måske det kunne hjælpe andre på DTW. Men det sker da, at Schengen-ansøgere rejser ind via tredjeland, fx hvis nabolandets lufthavn er tættere på den inviterende part. Jeg skal lige opdateres på kontoret i morgen. Hilsen, Robert |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/10-2011 19:38
|
Hej Robert Jeg synes også, at det var interessant med den hollandske ansøgning. Bare lige til en orienterig: Det sidste i din "copy paste" var ikke en bemærkning til den hollandske ansøgning. Vil dog lige advare mod "visum shopping". Det er jeg sikker på, at Robert vil nikke genkendende til. Det er bedre at aflevere en gennemtænkt ansøgning, end bare at grifle noget ned, for så at søge i et naboland, hvis det ikke lykkes i første omgang. Man kan populært sige, skriv ansøgningen, så der ikke er noget at misforstå for sagsbehandleren. Så er chancen bedre for at ansøgningen ikke bliver afvist med begrundelser vi har læst her i tråden |
|
|
laodenmark |
Lagt på d. 17/10-2011 20:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 405 |
Robert Kronberg skrev: sudsakhon skrev: Da Holland er et Schengenland, burde der ikke være forskel på til hvilket medlemsland, man søger visum. Men det kan være, at der er forhold i ansøgningen, vi ikke har oplysninger om. Jeg tror, at du roder ligt rundt i årsagerne til afslag. Tilknytningskravet har ikke været udslagsgivende, i dt tilfælde, du nævner her. Hvis, der ellers ikke er andre, for mig ukendte, faktorer, der har haft indflydelse på nævnte afslag. Nej, teknisk set ikke, men vi håndterer visa til hele Schengen (og resten af verden), og der er forskel i praksis og påkrævede papirer. Faktisk er Danmark et af de nemmeste lande både i Schengen og resten af den vestlige verden. Men det kunne da være interessant at få indsigt i lige præcis denne hollandske visum-ansøgning. Måske det kunne hjælpe andre på DTW. Men det sker da, at Schengen-ansøgere rejser ind via tredjeland, fx hvis nabolandets lufthavn er tættere på den inviterende part. Jeg skal lige opdateres på kontoret i morgen. Hilsen, Robert Hej. Havde besøg fra Thailand. Der blev søgt om Visum i dk. og behandlet af dk myndighed. Men med ankomst i 3 land. (Tyskland/hamburg) så det Schengen samarbejdet må være temmelig ens. Siden dansk myndighed godkender indrejse til 3 land, og at tyskerne i dette tilfælde godkender/acceptere dette. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/10-2011 20:13
|
sudsakhon skrev: Hej Robert Jeg synes også, at det var interessant med den hollandske ansøgning. Bare lige til en orienterig: Det sidste i din "copy paste" var ikke en bemærkning til den hollandske ansøgning. Vil dog lige advare mod "visum shopping". Det er jeg sikker på, at Robert vil nikke genkendende til. Det er bedre at aflevere en gennemtænkt ansøgning, end bare at grifle noget ned, for så at søge i et naboland, hvis det ikke lykkes i første omgang. Man kan populært sige, skriv ansøgningen, så der ikke er noget at misforstå for sagsbehandleren. Så er chancen bedre for at ansøgningen ikke bliver afvist med begrundelser vi har læst her i tråden Enig, sudsakorn, "Visum shopping" og urigtige oplysninger kan blive værre end det første. Så sent som i dag talte jeg telefonisk med en indisk munk i Thailand, der gentagne gange forsøgte at overbevise mig om, at jeg skulle hjælpe med en invitation fra Danmark. Jeg blev mere og mere rasende og påpegede, hvorfor han forsøger at involvere mig i kriminelle forhold, der i øvrigt også kunne ramme ham. Han svarede så, at han jo er munk, og det ikke er hensigten at lyve, og så spurgte denne sikkert falske munk igen... Han har siddet her på kontoret i sine gevanter. Det er blot et lille eksempel, ud af mange oplevelser, så fra tid til anden forstår jeg godt, at fx Danmark stiller stolen for døren. Det, jeg oplever, er yderst ekstremt, men det hører I andre ikke om. De få ødelægger det for de mange... Hilsen, Robert |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 17/10-2011 20:17
|
laodenmark skrev: Robert Kronberg skrev: sudsakhon skrev: Da Holland er et Schengenland, burde der ikke være forskel på til hvilket medlemsland, man søger visum. Men det kan være, at der er forhold i ansøgningen, vi ikke har oplysninger om. Jeg tror, at du roder ligt rundt i årsagerne til afslag. Tilknytningskravet har ikke været udslagsgivende, i dt tilfælde, du nævner her. Hvis, der ellers ikke er andre, for mig ukendte, faktorer, der har haft indflydelse på nævnte afslag. Nej, teknisk set ikke, men vi håndterer visa til hele Schengen (og resten af verden), og der er forskel i praksis og påkrævede papirer. Faktisk er Danmark et af de nemmeste lande både i Schengen og resten af den vestlige verden. Men det kunne da være interessant at få indsigt i lige præcis denne hollandske visum-ansøgning. Måske det kunne hjælpe andre på DTW. Men det sker da, at Schengen-ansøgere rejser ind via tredjeland, fx hvis nabolandets lufthavn er tættere på den inviterende part. Jeg skal lige opdateres på kontoret i morgen. Hilsen, Robert Hej. Havde besøg fra Thailand. Der blev søgt om Visum i dk. og behandlet af dk myndighed. Men med ankomst i 3 land. (Tyskland/hamburg) så det Schengen samarbejdet må være temmelig ens. Siden dansk myndighed godkender indrejse til 3 land, og at tyskerne i dette tilfælde godkender/acceptere dette. Hvis du havde ansøgt Tyskland, ala den hollandske sag, så ville kravene have været anderledes, da du der skal vise en Verpflichtungserklärung. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 17/10-2011 20:28 |
|
|
Lagt på d. 17/10-2011 20:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
kennyth skrev: Hvis man nu har fået afslag på besøgsvisum til dk, som feks ses i tråden 3-4 svar højere oppe, kan man så søge igen til dk, eller vil man så få afslag automatisk pga man tidl har modtaget et afslag ? Kan det bedre svare sig at søge til holland, som ham 3-4 svar højere oppe havde gjordt ? Min kone har tidl modtaget afslag på besøgsvisum 2 gange (inden vi blev gift) både til dk og sverige, selv om der er tilknytning iform af firma, børn, familie osv i thailand. Jeg ville jo meget gerne vise hende danmark osv.. Men dette har været umuligt pga vanvittige regler. Mit svar fra visum ansøgningen var iøvrigt, "der er risiko for hun vil tage permanent ophold". Standart svar alle får tror jeg. Prøv at undersøge muligheden for at få Schengen visum til Tyskland. Jeg har kun gode erfaringer med den tyske ambassade i Bangkok. Hvis i vil søge Schengen visum til Tyskland, skal i nok fortælle dem f.eks, at i vil besøge Tyskland som turister og derefter besøge familie i Danmark. Det har min kone og jeg gjort. Vi fløj til Frankfurt, lejede en bil hos et stort udlejningsfirma, kørte lidt rundt i Tyskland, afleverede bilen hos udlejningsfirmaets afdeling i Flensborg. Tog en Taxi over grænsen. (til Padborg var det vist) Videre med DSB. Fløj tilbage til Thailand fra Kastrup. Reglerne kan være ændret siden 2009, men dengang kostede det i øvrigt ikke noget at søge visum til Tyskland, hvis man var gift med en EU-borger. På den danske ambassade kostede det så vidt jeg husker ca. 2.500 Baht. I 2009 kunne den tyske ambassade afgøre sagen på to dage, og de havde også et samarbejde med det thailandske postvæsen, så man ikke behøvede at rejse til Bangkok igen for at hente passet. Det blev sendt med posten, og det kostede ca. 100 Baht ekstra. Det var en god service, når man måske bor nogle hundrede kilometer fra Bangkok. hn |
|
|
sleipner |
Lagt på d. 17/10-2011 21:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 128 |
Det forudsætter vel, at man kender nogen i Tyskland. |
|
|
DKPete |
Lagt på d. 18/10-2011 09:39
|
Mht det jeg skrev om Holland : Min Kone har to søstre i Holland som klarede invitationen, derfor var det for os en nærliggende løsning. |
|
|
thyboen |
Lagt på d. 18/10-2011 12:59
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 31 |
Da der er tale om helt unge mennesker (under 24 år), tror jeg ikke det vil være et problem at få visum til Danmark, forudsat at det af invitationen fremgår, at værten vil indestå for såvel opholdsudgifterne som tilbagerejse. Tværtimod er det min erfaring at det er blevet betydeligt lettere at få visum til Danmark, hvis ovenstående betingelser er opfyldt. I de sidste 3 sager, hvor vi har været behjælpelig med at udfylde invitationsskemaer, er visa bevilget efter blot 3 dage. Det til trods for, at det var første besøg i et Schengenland, samt at de berørte personer ikke tidligere havde mødtes. Så hvis du vil indestå for udgifterne i forbindelse med besøget tror jeg du vil få et hurtigt positivt svar på ansøgningerne. Held og lykke!! thyboen |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |